AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

Ok laat ik ook eens wat serieus posten. Wat betreft schouderblessures ben ik het met totale rust niet mee eens. Had ook een schouderblessure. En had in overleg een 5/3/1 schema van Wendler geprobeert. Dat schema is 1x per week sq banken deadliften en schouderpress. Je zou zeggen 1x per week banken is beter maar dat is helemaal niet zo. ik kreeg m,n schouder pas hersteld met een ton aan schouder rehab en dagelijks soms 3x per dag gaan smaldrukken met gewichten van 90-95% max. daardoor is m,n schouder hersteld niet door 2 weken rust te nemen. Wat Mark z,n blessure betreft heb ik een schema voor hem gemaakt wat in principe een paar weken opbouw is naar z,n 80% van z,n max. En denk dat dit voor hem gaat werken

En mijn opa is een kettingroker en is gezond dus van roken krijg je geen longkanker ;)

Ik had na 08 juni pijn aan de schouder, na een paar dagen besloot ik toch te benchen en toen pas is de pijn vreselijk verergerd, kon een week mijn rechterarm bijna niet gebruiken.. 2 maand verder is de pijn eindelijk weg, nadat ik hem nauwelijks belast heb.

Wedden dat er 100x meer verhalen bestaan als de mijne dan het jouwe?
Maar ehh ik heb het hier gehad met mijn comments.

En mijn opa is een kettingroker en is gezond dus van roken krijg je geen longkanker ;)

Ik had na 08 juni pijn aan de schouder, na een paar dagen besloot ik toch te benchen en toen pas is de pijn vreselijk verergerd, kon een week mijn rechterarm bijna niet gebruiken.. 2 maand verder is de pijn eindelijk weg, nadat ik hem nauwelijks belast heb.

Luister hier maar naar. Als je geen chronische blessures er aan over wilt houden zul je het rustig aan moeten doen, misschien niet helemaal niks, maar laat in ieder geval benchen even voor wat het is, 2 weken verlies je, als je ten minste goed eet, geen kracht mee.

Hier zijn heeel veel verhalen en wijsheden.
Ik heb maar 1 advies luister naar je eigen lichaam jij weet wat je voelt en waar je op het betse reageert

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.644

Owkee.

Luister hier maar naar. Als je geen chronische blessures er aan over wilt houden zul je het rustig aan moeten doen, misschien niet helemaal niks, maar laat in ieder geval benchen even voor wat het is, 2 weken verlies je, als je ten minste goed eet, geen kracht mee.

Wat je vergeet is dat ik net terug ben van vakantie, en vorige week amper gebencht heb.

Hier zijn heeel veel verhalen en wijsheden.
Ik heb maar 1 advies luister naar je eigen lichaam jij weet wat je voelt en waar je op het betse reageert

Kijk. Dat is dan weer een advies waar ik wat mee kan. Dat doe ik ook zoveel mogelijk. Ik luister naar mijn trainingsmaat, en naar m'n eigen lichaam.

• #1.645
Training van vandaag:

Squats:
6xlege stang
3x60
3x80

3x100
3x100
3x100
3x100
3x100
3x100

Bench:
No more belly bench, nu net onder m'n tepels.

10xlege stang
3x30
3x40
3x50

6x60
6x60
6x60
6x60
6x60
6x60
Schouder deed veel minder pijn. Op enkele reps na was alles met een zichtbare stilstand. Dat wordt nog leuk op de wedstrijd, als iedereen touch&go gaat drukken, en vervolgens afgekeurt worden.

Sumo deadlift:
Voor het eerst sinds 4 weken weer gedeadlift. Techniek was voor verbetering vatbaar, maar goed, dat los ik maandag wel weer op.

3x60
3x100
3x120

3x140
3x140
3x140
3x140
3x140
3x140

Tussen m'n sets door alle mogelijke vormen van schouder raises, face pulls, db presses, alles met een ienie mini dumbeltje van 3kg.

Training duurde een goede 2 uur. Schema bevalt goed tot nu toe.

Schouder hield zich prima, de schouder prehab doet m'n schouders goed, en het lichte gewicht op de bank ook. Volgende week opbouw van 6x2x70, t/m 6x6x70. Gaat de goede kant op. Over 4 weken zit ik gewoon op 6x6x92.5, en 2 weken daarna op 3x3x110, 2x2x115, en een nieuw 1RM van pakweg 125.

Nog even voor de weinige fans die nog over zijn, alle wijze lessen die ik in 2 maanden heb opgedaan:

- Zwakke/geblesseerde spieren met licht gewicht op dagelijkse basis trainen.
- Altijd luisteren naar je lichaam, maar wel risico's durven lopen.
- Schouder rehab en een uitgebreide opwarming is echt een must.
- Magnesium en ammoniak doen wonderen
- Cleane voeding is zwaar overrated. Voldoende eiwitten en gewoon voldoende kcal, gezond of ongezond, aangevuld met wat vitamine preparaten werkt net zo goed. Kip is kip, ook al is het van de Mac of KFC.
- Chocomel for life.
- Nooit te weinig gewicht doen met face pulls, en dan te snel trekken. Doet pijn.
- Lichaamsgewicht zegt geen ene fl**ker. Mijn trainingsmaat is het levende voorbeeld.
- Veel mensen roepen dat 5 keer banken en 3 keer deadlift per week overkill is, of niet kan. Hoe weten jullie dat? Ooit geprobeerd?
- Macdonalds, Burgerking en ander soort junkfood kan prima 5 keer per week.

hahahaha dat zijn de eerste wijze woorden die pipo heeft gesproken. ht wilde weer weg gaan zonder te betalen maar dat feest ging niet door

• #1.647
Succes met een russisch monster te worden. Ook al denk ik dat je iets te snel naar zo'n zwaar schema overstapt. Ik weet niet echt wat de percentages zijn van de gewichten waar je mee werkt, maar je zou geleidelijk aan X aantal keer per week deadliften/squatten/ benchen en als je dit niet gewoon bent, zal jet snel zwaar krijgen.

• #1.650

Ik ook van jou Bob

Succes met een russisch monster te worden. Ook al denk ik dat je iets te snel naar zo'n zwaar schema overstapt. Ik weet niet echt wat de percentages zijn van de gewichten waar je mee werkt, maar je zou geleidelijk aan X aantal keer per week deadliften/squatten/ benchen en als je dit niet gewoon bent, zal jet snel zwaar krijgen.

Op de bench werk ik momenteel met 50% van m'n 1RM, en volgende week 60%, en ga zo maar door. De rest is 80%. Voor de rest heb je volkomen gelijk:D

5x per week benchen is overrated ja.

Heb je ooit van supercompensatie gehoord?

ook nog nooit van gehoord

Je verwacht nu zeker niet dat ik nog serieus ga antwoorden he.

• #1.658
Je verwacht nu zeker niet dat ik nog serieus ga antwoorden he.

Nou, ik eigenlijk wel.. Ik heb geen idee wat supercompensatie is, ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar goed.. Geef gerust antwoord:)

Ff tussendoor, wat zijn jouw stats eigenlijk Seagal? Hou je ook een log bij?

Dat is waar, dat was ik vergeten :p

Ja daarom.. Nog meer rust is niet goed:D En daarbij, m'n schouder voelt steeds beter aan.. elke dag minimaal 2 keer schouder prehab/rehab doet wonderen.. Luister jij nou ook maar 's naar lucas! Je huidige schema is prima, maar niet in wedstrijdvoorbereiding! Jij bent nog veel te veel gefocust op spiermassa! Dat komt vanzelf wel;) en je staat er nu toch ook niet slecht bij?

Kort antwoord: Nee

Lang antwoord: Nee, ik ben niet in wedstrijdvoorbereiding, daar is het nog veel te vroeg voor, eerst moet ik de benodigde kracht opbouwen, daarna mijn CZS trainen. Ik ga niet serieus wedstrijden draaien tot ik daar goed genoeg voor ben, de wedstrijd op de 31ste is ook maar een test run, gewoon kijken wat ik kan in mijn opbouwende fase. Ik ga niet mijn opbouw verstoren door nu wesdstrijdvoorbereidingen te doen, dat zou zonde zijn.

Ok laat ik ook eens wat serieus posten. Wat betreft schouderblessures ben ik het met totale rust niet mee eens. Had ook een schouderblessure. En had in overleg een 5/3/1 schema van Wendler geprobeert. Dat schema is 1x per week sq banken deadliften en schouderpress. Je zou zeggen 1x per week banken is beter maar dat is helemaal niet zo. ik kreeg m,n schouder pas hersteld met een ton aan schouder rehab en dagelijks soms 3x per dag gaan smaldrukken met gewichten van 90-95% max. daardoor is m,n schouder hersteld niet door 2 weken rust te nemen. Wat Mark z,n blessure betreft heb ik een schema voor hem gemaakt wat in principe een paar weken opbouw is naar z,n 80% van z,n max. En denk dat dit voor hem gaat werken

Hahahahahahahaha hahahaha..

je hebt je school toch wel afgemaakt? had is verleden tijd, jij hebt al heel lang blessures en als ze weg zijn zijn ze binnen no time weer terug.
vandaar dat ik je vertelde dat je eens moest nadenken over je methodiek!
De man die nu al 3 jaar hezelfde bankt en zelfs met een 2 of 1000ply niet hoger komt en zegt dat het door blessures komt gaat iemand anders tips geven om van zijn blessure af te komen :D

blijft grappig allemaal!
ik vraag me ook af hoe ver ik moet gaan, tot je eindelijk inziet dat je het fout hebt!

En Markos die tips aanneemt van iemand die zelf blessures heeft en andere dan de tips geeft ook naar hem te luisteren! hahaha zo raar is het niet dat ik weinig post!

dit is zo grappig dat ik wel moest posten

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:27 ----------

Ja daarom.. Nog meer rust is niet goed:D En daarbij, m'n schouder voelt steeds beter aan.. elke dag minimaal 2 keer schouder prehab/rehab doet wonderen.. Luister jij nou ook maar 's naar lucas! Je huidige schema is prima, maar niet in wedstrijdvoorbereiding! Jij bent nog veel te veel gefocust op spiermassa! Dat komt vanzelf wel;) en je staat er nu toch ook niet slecht bij?

hahahaha.. er zijn meerdere wegen naar Rome en de mijne is niet de perfecte, maar die van jou is zacht gezegt lachwekkend!

Teveel gefocust op massa? haha komt vanzelf?
de BB-ers hier heb ik nooit horen zeggen dat massa vanzelf komt!
er is een miljoenen industrie voor supps en andere gear, puur omdat massa niet vanzelf komt!
Je grote held traint al jaren en heeft geen grammetje massa!

Terug
Naar boven