MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

Ik neem voor het gemakmaar even aan dat je voor al die singles op de squats, wel even goed opgewarmd hebt... ;)
Daarentegen likt het wel of je bij het smaldrukken alleen maar singles hebt gedaan! :eek:
Waarom in God's naam..?
Wat is er gebeurd met de setjes van 8,5 en 3 enzo..?
Zeker als je last van je schouder hebt!
Je bent zo mogelijk nog gekker dan ik ben! ;)
Als je weet dat je last van je schouder hebt, waarom begin je dan uberhaupt aan benchen?

Doorbloeding, techniek trainen. Ik hou het heel licht, tot het echt teveel pijn doet. Ik ken m'n lichaam redelijk goed, en k weet wel wanneer ik moet stoppen, en wanneer ik kan doorgrinden.
Dat denken we allemaal, tot het foute boel is, en je een chronische blessure hebt...

Pas maar goed op Marrkos! :thumb:

Doorbloeding, techniek trainen. Ik hou het heel licht, tot het echt teveel pijn doet. Ik ken m'n lichaam redelijk goed, en k weet wel wanneer ik moet stoppen, en wanneer ik kan doorgrinden.

Je houdt het licht tot het teveel pijn doet? Vind je zelf dat dat gezond overkomt dan? Laat je schouder herstellen, je moet niks doen dat pijn doet.. Doorbloeding stimuleren? Je schouder zou liever wat meer rusten.
Ik snap die heisa doorbloeding trouwens niet echt. Er was eens een kerel in de sportschool die beweerde dat je na een training niet moet douchen, omdat dan al het bloed in je aders zit :D Toen ik vroeg wat er dan wel gebeurde riep hij uit "het bloed zit in je aders!!!" haha.

Anyway, ik denk dat er soms gedacht wordt dat er weinig bloed naar een spiergroep loopt als die niet getraind wordt. Vraag je dan maar af hoe normale mensen nog functioneren. Je aders zullen wat vasodilateren tijdens/na je training, maar dit weegt niet op tegen je nog meer veroorzaakte pijn door die training..

Ja, dat is soms echt een probleem, dat je bloed in je aders blijft zitten... Wat een duts! :rolleyes:

goed bezig man maar als ik jou was zou ik voor je hele trainingen een paar circuitjes dumbbell schouder oefeningen doen bijv side raises front raises rear delt raises rotator cuff bewegingen 5 setjes van 10-20 herh in supersetvorm met dumbbells van 2 kg. heb ik ook gedaan toen ik schouderblessure heb. dan maakt het niet uit dat je bencht. maar volledige weken rust zou ik niet doen. je verliest dan je kracht en kans op blessures alleen maar groter

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.605
goed bezig man maar als ik jou was zou ik voor je hele trainingen een paar circuitjes dumbbell schouder oefeningen doen bijv side raises front raises rear delt raises rotator cuff bewegingen 5 setjes van 10-20 herh in supersetvorm met dumbbells van 2 kg. heb ik ook gedaan toen ik schouderblessure heb. dan maakt het niet uit dat je bencht. maar volledige weken rust zou ik niet doen. je verliest dan je kracht en kans op blessures alleen maar groter

Ja dat doe ik ook, maar dan naderhand.. Jij zou juist vooraf doen? Naja, leg morgen maar ff uit! Half 7?

---------- Toegevoegd om 23:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

Je houdt het licht tot het teveel pijn doet? Vind je zelf dat dat gezond overkomt dan? Laat je schouder herstellen, je moet niks doen dat pijn doet.. Doorbloeding stimuleren? Je schouder zou liever wat meer rusten.
Ik snap die heisa doorbloeding trouwens niet echt. Er was eens een kerel in de sportschool die beweerde dat je na een training niet moet douchen, omdat dan al het bloed in je aders zit :D Toen ik vroeg wat er dan wel gebeurde riep hij uit "het bloed zit in je aders!!!" haha.

Anyway, ik denk dat er soms gedacht wordt dat er weinig bloed naar een spiergroep loopt als die niet getraind wordt. Vraag je dan maar af hoe normale mensen nog functioneren. Je aders zullen wat vasodilateren tijdens/na je training, maar dit weegt niet op tegen je nog meer veroorzaakte pijn door die training..

Goed. Leg dan maar 's uit, waarom het pijn doet voordat ik de oefening doe, en het naderhand gewoon veel lekkerder aanvoelt? Pijn is heel eind weg enzo..

Doorbloeding, noem het wat je wilt, de spier licht gebruiken is beter dan er helemaal niks mee doen.

---------- Toegevoegd om 23:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:13 ----------

Ik neem voor het gemakmaar even aan dat je voor al die singles op de squats, wel even goed opgewarmd hebt... ;)
Daarentegen likt het wel of je bij het smaldrukken alleen maar singles hebt gedaan! :eek:
Waarom in God's naam..?
Wat is er gebeurd met de setjes van 8,5 en 3 enzo..?
Zeker als je last van je schouder hebt!
Je bent zo mogelijk nog gekker dan ik ben! ;)

Dat denken we allemaal, tot het foute boel is, en je een chronische blessure hebt...

Pas maar goed op Marrkos! :thumb:

Bedankt voor de zorgen kerel.. Had goed opgewarmd hoor.. toch zo'n set of 8 gedaan voor ik aan m'n singles begon. niet meer dan 5 reps, maar goed. Ik heb geen zin meer om al die opwarm sets op te gaan noemen. Close grip ga ik wel meer reps op maken, die lichte singles hebben weinig zin ja.

Goed. Leg dan maar 's uit, waarom het pijn doet voordat ik de oefening doe, en het naderhand gewoon veel lekkerder aanvoelt? Pijn is heel eind weg enzo..

Doorbloeding, noem het wat je wilt, de spier licht gebruiken is beter dan er helemaal niks mee doen.

Simpel, tijdens je training creeer je zowel adrenaline als een bepaald hormoon (endorfine) waardoor je pijnprikkels verdooft. Beetje alsof je in een alcoholroes zit. Je hebt toch ook al gezien dat bepaalde marathonlopers of wielrenners pas voelen dat ze bvb een sleutelbeen gebroken hebben enkele uren na de koers, en niet tijdens of vlak erna.

Met een spier licht gebruiken is er niet echt een probleem, maar als het pijn doet dan gebruik je ze te zwaar.

• #1.607
Simpel, tijdens je training creeer je zowel adrenaline als een bepaald hormoon (endorfine) waardoor je pijnprikkels verdooft. Beetje alsof je in een alcoholroes zit. Je hebt toch ook al gezien dat bepaalde marathonlopers of wielrenners pas voelen dat ze bvb een sleutelbeen gebroken hebben enkele uren na de koers, en niet tijdens of vlak erna.

Met een spier licht gebruiken is er niet echt een probleem, maar als het pijn doet dan gebruik je ze te zwaar.

Helemaal niks doen is geen optie. Dus zoek ik de grens op, tot hoe ver ik kan gaan. Dat met die endorfine is volgens toch alleen bij duursporten? Daar geef jij ook voorbeelden van btw.

Suc6 met het sloopwerk. ;)

• #1.610
Goed. Net getraint. Tip van lucas opgevolgt, eerst schouder rehab, daarna pas banken. Ging iets beter.

Banken:
3xlege stang
3x30
3x40
3x50
3x60
3x70
3x80
Toen deed het net teveel pijn.

Squats:
10xlege stang
3x60
3x80
6x3x100

Bent Over Row:
10x60
8x70
6x80
4x90

Daarna met lege stang techniek op de bench getraint. Ik ben er nu dus ook achter hoe ik aan mijn schouderpijn kom. Ik ben lange tijd zo gefocust geweest op m'n ellebogen "tucked in" te houden, te archen en de stang laag te laten zakken, dat ik meer aan het belly-benchen ben, en ik dus teveel vanuit m'n schouders laat zakken. voortaan ellebofen iets verder naar buiten, stang iets hoger op de borst laten neerkomen, probleem opgelost.

Tijd geouwehoert over schema. Lucas gaat zijn aangepaste versie van de Russische routine aanpassen voor mij, zodat mijn schouder tijd heeft om te herstellen.

4 weken volume, 4 weken intensity.
5 keer trainen per week, 3 keer squat en deadlift, 5 keer banken, waarvan 2 keer zwaar en 3 keer medium, afgewisseld met 3 keer zwaar en 2 keer medium.

Ik zal het schema hier nog posten wanneer ik het zelf heb maar voor de liefhebbers die een preview willen:

http://www.geocities.com/Colosseum/Arena/1435/russian.html

Geen assistance, behalve een shitload aan schouder prehab/rehab thuis, en bent over rows op de extra 2 bench-dagen om de push/pull balans te behouden.

Ik weet dat een hoop mensen nu gaan mekkeren over hoe slecht 5 keer benchen wel niet is. Het volume is aanzienlijk, maar wat bench betreft begint het op 50% van m'n 1RM om m'n schouder langzaam te laten wennen, en zal het langzaam opgebouwd worden.

als ik jou was zou ik enkel schouder rehab doen. verder niet benchen.

Rusten moet je.

• #1.612
als ik jou was zou ik enkel schouder rehab doen. verder niet benchen.

Rusten moet je.

Rusten doe ik als ik in me kist lig;) Tot die tijd zoek ik stront-eigenwijs de grens op. Niet gebruiken is geen optie, relatief licht gebruiken wel.

• #1.615

Dat zeg je alleen maar omdat je mijn bench in wilt halen. Ain't gonna happen sweetheart.

Mijn schema wordt aangepast op mijn schouder. week 1 50% van 1RM, week 2 60%, week 3 70%, week 4 80%, en daarna verder opbouwen zoals de routine bedoeld is. 50% van mijn 1RM is 55-60kg. Das echt peanuts. en 60% is 65kg. Op die manier kan ik wel 5 keer benchen per week. Het volume wordt zo geleidelijk opgevoerd.

You make an old man proud boy! :D

Daarom doe ik het ook John! Heb jij inmiddels al een keuze gemaakt qua schema?:D Ik lees elke keer weer een ander schema hahaha.. Make up your damn mind! Cutten? op je 43e, met dit lichaamsgewicht. Gewoon voorkomen dat het erger wordt.. en spieren kweken. High reps op de compounds. Nou doe dat dan ook:D

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Ter aanvulling. Ik krijg het idee hier op het forum dat iedereen veel te bang is om tot het naadje te gaan, uit angst voor blessures. Tuurlijk ligt overtraining op de loer, maar **** zeg, in deze sport moet je toch risico's lopen als je ergens wilt komen. Ik blijf het roepen, het is een dun lijntje tussen overtraining en ondertraining, en het is balanceren op dat lijntje.

Wat is er mis met mijn bench geleidelijk opvoeren, met veel schouder prehab/rehab voor, tijdens en na de training? Natuurlijk is het niet heel verstandig, maar komop zeg, dit is krachtsport, dit is geen dammen. Blessures moet je zoveel mogelijk voorkomen en vermijden, maar vroeg of laat krijg je ze toch wel, met of zonder kuur, met of zonder rehab/prehab. Als je altijd jezelf in blijft houden en geen risico durft te lopen, dan zul je ook geen zak bereiken. dus.

En daarbij, om ff een ander voorbeeld aan te halen: pjotr hier van het forum traint keihard, stapt uit bed, en maakt een verkeerde beweging met z'n hamstring.

Zelfde cliché als "ja als ik de straat oversteek kan ik ook doodgereden worden".

Oftewel: Ik stel alle adviezen, tips, kritiek, opmerkingen, veren in me reet, grappen, vragen, antwoorden, commentaar op prijs, maar komop zeg.. dit p*ssy gedoe valt me wel vies tegen.

Maar omdat ik van mijn fans hou:

http://www.youtube.com/watch?v=e2BtQv0m8ac

Jij snapt het!
Breken of barsten is het, buigen doen we voor niemand! :D

sterkte met je schouderblessure, maar ja overtrainen is slecht en te weinig trainen ook.
luister naar je lichaam en ga er ergens tussenin zitten en dan komt het goed

• #1.618
wat heb je vandaag getraind ouwe? of ligt je schouder er nu af?

• #1.620
Terug
Naar boven