XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

he ouwe post je training heel snel als de sodemieter

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.622
Heb de Russische routine ontvangen van lucas. Erg pittig schema, maar de opbouw van de bench is erg kalm. Ik wil deze routine er nog achter aan doen, en dan nog een cycle van 5 a 6 weken er achteraan, zodat ik op de wedstrijd kan pieken.

In de bijlage staat het schema. Om dit vol te kunnen houden doe ik elke ochtend bij het ontwaken, voor het benchen (dus tussen m'n squat sets door), na het benchen (dus tussen m'n deadlift setjes door), in het weekend op m'n rustdagen.

Een shitload aan schouder rehab/prehab dus. Op rustdagen doe ik nog wat ab work erbij. Schouderprehab blijft een vast onderdeel van m'n schema's, maar de quantiteit zal wel omlaag gaan.

Als enige assistance bent over rows of pullups op de bench only dagen ivm push/pull verhouding.

Goed. 5 keer benchen, en 3 keer squat en deadlift. Dat zijn 3 dagen met trainingen die oplopen tot 2 uur. bench only dagen zijn vrij kort.

Schema gaat maandag officieel in. Vandaag en morgen op inschatting trainingen gedaan die volgende week ook voor gaan komen.

Ik lul te veel.

Training van vandaag:

Bank:
Elbows wat minder tucked, dus geen belly bench meer.

8xlege stang
3x30
3x40
3x50

6x3x57.5
Frustrerend laag. Schouder hield zich aardig goed. Bank zal elke week geevalueerd worden, om te zien of de percentages omhoog of omlaag kunnen.

Bent Over row:
10x50
10x60
9x70
7x80
5x90

Face Pulls:
15x10
15x10
15x10

Morgen de grote drie op één dag. Chocomel gaat me er vast wel door heen slepen.

Bijlagen

je heb er niet bij gezegd dat het met een 3ply shirt was haha.
geintje loop je maar wat in de zeik te nemen ik vind die 115 net zo frustrerend als jij die 57.5 dus dat scheelt weer

• #1.624
je heb er niet bij gezegd dat het met een 3ply shirt was haha.
geintje loop je maar wat in de zeik te nemen ik vind die 115 net zo frustrerend als jij die 57.5 dus dat scheelt weer

En dat is nog veel frustrerender.. dat jij met mijn 1RM setjes draait:mad::D

En de helft van de mensen die hier meeleest weet geen eens wat een 3ply is:D

je bent zo al gebouwd ouwe 1 laag botten 1 laag vet 1 laag spieren en daarover een 3 dubbele shirt gemaakt van polyester dat maakt 6ply

• #1.626
Je bent gewoon jaloers scharminkel:D

nou moet zeggen ik kom wel aan als een gek weeg nu alweer 72.3kg schoon aan de haak. dat is zo'n 3-4 kg meer als een week geleden straks moet ik nog in de 82.5 kg klasse meedoen 26 sep maar dan ga ik m,n doelen ook veranderen:D

• #1.628
nou moet zeggen ik kom wel aan als een gek weeg nu alweer 72.3kg schoon aan de haak. dat is zo'n 3-4 kg meer als een week geleden straks moet ik nog in de 82.5 kg klasse meedoen 26 sep maar dan ga ik m,n doelen ook veranderen:D

Iedereen die met mij omgaat wordt dik:D

Bulk for live b*ch!

Ik ga filmpje kijken en dan slapen, tot morgen kerel! Wordt een lange training..

maak je borst maar nat voor morgen zie je half 6 ben er al eerder denk ik

Ik zei dat niet zodat ik je in kan halen met banken, dat gaat sowieso gebeuren :P Ik vind het alleen zo ontzettend stom dat mensen met blessures altijd door blijven trainen, terwijl je vaak met 2 weken absolute rust er vanaf bent. Maar goed dat doet er niet toe, doe het lekker op je eigen manier, dat doe ik ten slotte ook nag steeds :D

Bang voor blessures?
Nou ik zelf niet iig.

Wat ik wel weet, dat jij al een schouder blessure hebt! Voor je het weet is het een chronische schouderblessure. Dan kan je het benchen wel vergeten.

Soms moet je 1 stap terugnemen om er daarna 2 vooruit te doen. Denk daar eens overna;)

Bang voor blessures?
Nou ik zelf niet iig.

Wat ik wel weet, dat jij al een schouder blessure hebt! Voor je het weet is het een chronische schouderblessure. Dan kan je het benchen wel vergeten.

Soms moet je 1 stap terugnemen om er daarna 2 vooruit te doen. Denk daar eens overna;)

Hij bencht liever 5x per week. Goeie timing daarvoor toch :p

• #1.634
Ik zei dat niet zodat ik je in kan halen met banken, dat gaat sowieso gebeuren :P Ik vind het alleen zo ontzettend stom dat mensen met blessures altijd door blijven trainen, terwijl je vaak met 2 weken absolute rust er vanaf bent. Maar goed dat doet er niet toe, doe het lekker op je eigen manier, dat doe ik ten slotte ook nag steeds :D

We zullen het zien 31 oktober

Bang voor blessures?
Nou ik zelf niet iig.

Hij bencht liever 5x per week. Goeie timing daarvoor toch :p

Daar heb ik over na gedacht. en als je uberhaupt had gelezen hoe mijn schema in elkaar steekt, en wat mijn laatste training was. Dan zag je dat ik mijn techniek heb aangepast, en triples maak op 57.5. Dat is 50% van mijn 1RM! er wordt in 4 weken tijd opgebouwd naar 6x6x92,5, 80% van mijn 1RM. Daarna naar een doube op 115 mijn huidige 1RM, en daarna naar een single op een nieuw 1RM.

Maar goed, ik doe dus al 3 stappen terug om 1 hele grote stap vooruit te maken. Ik doe bijna 4 weken heel rustig aan, terwijl ik eigenlijk nu al had moeten opwerken naar 6x6x92,5.

Misschien trek ik dit schema niet, ook niet met een shitload aan chocomel, schouder rehab, slaap, voeding, vitamine meuk, creatine, whey, sigaretten en bier..

Dan ben ik ook zo ridderlijk om mijn ongelijk toe te geven.

Als ik over 11 weken op de wedstrijd sta en mijn totaal met 40kg verhoogt heb in de tussentijd, zijn jullie dan ook zo eerlijk?

We zullen het zien 31 oktober

Daar heb ik over na gedacht. en als je uberhaupt had gelezen hoe mijn schema in elkaar steekt, en wat mijn laatste training was. Dan zag je dat ik mijn techniek heb aangepast, en triples maak op 57.5. Dat is 50% van mijn 1RM! er wordt in 4 weken tijd opgebouwd naar 6x6x92,5, 80% van mijn 1RM. Daarna naar een doube op 115 mijn huidige 1RM, en daarna naar een single op een nieuw 1RM.

Maar goed, ik doe dus al 3 stappen terug om 1 hele grote stap vooruit te maken. Ik doe bijna 4 weken heel rustig aan, terwijl ik eigenlijk nu al had moeten opwerken naar 6x6x92,5.

Misschien trek ik dit schema niet, ook niet met een shitload aan chocomel, schouder rehab, slaap, voeding, vitamine meuk, creatine, whey, sigaretten en bier..

Dan ben ik ook zo ridderlijk om mijn ongelijk toe te geven.

Als ik over 11 weken op de wedstrijd sta en mijn totaal met 40kg verhoogt heb in de tussentijd, zijn jullie dan ook zo eerlijk?

Ik heb gezien wat je hebt veranderd ja. Met een stap terug bedoel ik gewoon 2 weken niet benchen. Als je een schouder blessure hebt moet je imo gewoon niet gaan lopen benchen ook niet met 50%

Verder gaat het er mij niet om of ik of jij gelijk hebt, probeer je enkel te behoeden voor een chronische blessure, waar je harstikke veel gezeik mee kunt krijgen. Dat zou toch zonde zijn als je totaal ineens zakt met 120kg.

Verder wens ik je veel succes, zal je volgen!

• #1.636
Ik heb het lang overwogen, en over nagedacht. Ik waag de gok om dit schema aan te gaan, met de nodige maatregelen om de schouder snel te laten herstellen. Misschien moet ik over twee weken wel noodgedwongen stoppen. Misschien niet. Misschien eindig ik met een veel hoger totaal. Ik heb het in ieder geval geprobeerd.

Bedankt dat je me volgt. Kritiek is altijd welkom, ook al ben ik het er niet mee eens.

Ok laat ik ook eens wat serieus posten. Wat betreft schouderblessures ben ik het met totale rust niet mee eens. Had ook een schouderblessure. En had in overleg een 5/3/1 schema van Wendler geprobeert. Dat schema is 1x per week sq banken deadliften en schouderpress. Je zou zeggen 1x per week banken is beter maar dat is helemaal niet zo. ik kreeg m,n schouder pas hersteld met een ton aan schouder rehab en dagelijks soms 3x per dag gaan smaldrukken met gewichten van 90-95% max. daardoor is m,n schouder hersteld niet door 2 weken rust te nemen. Wat Mark z,n blessure betreft heb ik een schema voor hem gemaakt wat in principe een paar weken opbouw is naar z,n 80% van z,n max. En denk dat dit voor hem gaat werken

• #1.638
Ja bedankt.. Ik ben al m'n fans nu toch al kwijt hahaha:D

Ok laat ik ook eens wat serieus posten. Wat betreft schouderblessures ben ik het met totale rust niet mee eens. Had ook een schouderblessure. En had in overleg een 5/3/1 schema van Wendler geprobeert. Dat schema is 1x per week sq banken deadliften en schouderpress. Je zou zeggen 1x per week banken is beter maar dat is helemaal niet zo. ik kreeg m,n schouder pas hersteld met een ton aan schouder rehab en dagelijks soms 3x per dag gaan smaldrukken met gewichten van 90-95% max. daardoor is m,n schouder hersteld niet door 2 weken rust te nemen. Wat Mark z,n blessure betreft heb ik een schema voor hem gemaakt wat in principe een paar weken opbouw is naar z,n 80% van z,n max. En denk dat dit voor hem gaat werken

Je hebt schouder blessures en schouder blessures.
Ik heb er zelf ook last van gehad, 8 weken. reken maar dat ik niet kon benchen, verging van de pijn.

Uiteraard moet je je schouder rehab blijven uitvoeren en niet niks gaan doen. Verder moet je het allemaal zelf weten.

En dat je schouder hersteld is van 3 x per dag smaldrukken met 90 a 95% is natuurlijk onzin.
In ieder geval dat is mijn bescheiden mening.

• #1.640
Je hebt schouder blessures en schouder blessures.
Ik heb er zelf ook last van gehad, 8 weken. reken maar dat ik niet kon benchen, verging van de pijn.

Uiteraard moet je je schouder rehab blijven uitvoeren en niet niks gaan doen. Verder moet je het allemaal zelf weten.

En dat je schouder hersteld is van 3 x per dag smaldrukken met 90 a 95% is natuurlijk onzin.
In ieder geval dat is mijn bescheiden mening.

Het klinkt in mijn oren ook als onzin, maarja, ik heb het zelf zien gebeuren bij lucas! Amper 4x120 drukken vanwege pijn, en paar weken later alleen maar hogere gewichten zien pakken, tot 140, 150. Misschien werkt het alleen voor hem, maarja, ik geef dit schema wel een kans, ik merk vanzelf wel of ik vastloop!

Terug
Naar boven