- Waardering
- 159
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 102kg
Neen ik bedoelde dus echt iemand die ook chirurg is en die van wanten weet wat de schouders betreft, een fysiotherapeut is niet voldoende.
Ok. Ok. Heb niet zo'n hoge pet op van fysio's.
Trouwens incline benchen kan prima als powerlifter! Zie het dan als assistance oefening, maar probeer het op zijn minst een paar keer![]()
Incline heeft zo z'n nut, en is een prima oefening, maar compleet overschakelen is geen optie.
Heel erg vervelend Marrkos dat je een schouderblessure hebt.
Die kunnen vaak hardnekkig zijn.
Incline benchen zou ik inderdaad vermijden en pulles & presses in de nek is vragen om schouderblessure's, dus heel verstandig van je dat je die vermijd.
Je hebt de tip uiteraard al vaker gekregen, maar wil het graag herhalen...herstel heeft nu de prioriteit en niet het toenemen van kracht!
Doe heel lichtjes hersteltrainingen waarbij je schouders en borst wel wordt doorbloed maar niet zwaar wordt belast.
Het lijkt me overigens geen goed idee om mee te doen aan die wedstrijd binnenkort...als je met een blessure meedoet lijkt me dat niet verstandig...het kan er alleen maar erger van worden lijkt me.
Beterschap kerel!
Nope. Trots, ego, geen gezichtsverlies willen lijden, uhm, eergevoel.. Nope, afzeggen kan niet

Bedankt voor de tips en de bezorgdheid!
Er zijn zoveel verschillende tips en wijsheden en ik denk dat je zelf de keuze moet maken wat verstandig is en wat niet.
Die stappen die we gisteren doorgenomen hebben en waar je me vanochtend over heb gesmst denk dat dat de beste oplossing is gaat misschien tegen alle verstand in maar toch
Dat sowieso. Verstandig is het niet.
Je doet alsof die wedstrijd van levensbelang is, gaat gewoon om je eerste clubcompetitie. Doe die bench dan op lager gewicht en spaar je schouder nu toch. Als je die nog een maand gaat overbelasten, en op de wedstrijd nog eens, ga je mss permanente schade overhouden. Als je nu gewoon rust, zet je een iets minder resultaat neer op de wedstrijd (of niet, want wie weet is de schouder snel hersteld en dan druk je beter dan met pijn), en ga je veel sterker zijn op de wedstrijd die volgt.
Rust voor schouder na 31 oktober. tot die tijd overleven.

.
Jij word vast de nieuwe WC-F cupholder bij het WK (geared) dumbbell curls voor gevorderden! 
. En wellicht volgen nog meer bankdrukworkouts deze week? Denk je niet dat een spiergroep (zeker als je al last hebt van een blessure) ook herstel nodig heeft?