Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.741
Neen ik bedoelde dus echt iemand die ook chirurg is en die van wanten weet wat de schouders betreft, een fysiotherapeut is niet voldoende.

Ok. Ok. Heb niet zo'n hoge pet op van fysio's.

Trouwens incline benchen kan prima als powerlifter! Zie het dan als assistance oefening, maar probeer het op zijn minst een paar keer ;)

Incline heeft zo z'n nut, en is een prima oefening, maar compleet overschakelen is geen optie.

Heel erg vervelend Marrkos dat je een schouderblessure hebt.
Die kunnen vaak hardnekkig zijn :(.
Incline benchen zou ik inderdaad vermijden en pulles & presses in de nek is vragen om schouderblessure's, dus heel verstandig van je dat je die vermijd.

Je hebt de tip uiteraard al vaker gekregen, maar wil het graag herhalen...herstel heeft nu de prioriteit en niet het toenemen van kracht!
Doe heel lichtjes hersteltrainingen waarbij je schouders en borst wel wordt doorbloed maar niet zwaar wordt belast.
Het lijkt me overigens geen goed idee om mee te doen aan die wedstrijd binnenkort...als je met een blessure meedoet lijkt me dat niet verstandig...het kan er alleen maar erger van worden lijkt me.

Beterschap kerel!

Nope. Trots, ego, geen gezichtsverlies willen lijden, uhm, eergevoel.. Nope, afzeggen kan niet:)

Bedankt voor de tips en de bezorgdheid!
Er zijn zoveel verschillende tips en wijsheden en ik denk dat je zelf de keuze moet maken wat verstandig is en wat niet.
Die stappen die we gisteren doorgenomen hebben en waar je me vanochtend over heb gesmst denk dat dat de beste oplossing is gaat misschien tegen alle verstand in maar toch

Dat sowieso. Verstandig is het niet.

Je doet alsof die wedstrijd van levensbelang is, gaat gewoon om je eerste clubcompetitie. Doe die bench dan op lager gewicht en spaar je schouder nu toch. Als je die nog een maand gaat overbelasten, en op de wedstrijd nog eens, ga je mss permanente schade overhouden. Als je nu gewoon rust, zet je een iets minder resultaat neer op de wedstrijd (of niet, want wie weet is de schouder snel hersteld en dan druk je beter dan met pijn), en ga je veel sterker zijn op de wedstrijd die volgt.

Rust voor schouder na 31 oktober. tot die tijd overleven.

afzeggen gaat niet nee het is eten of gegeten worden na de wedstrijd kan je nog altijd bekijken of je nog verder gaat met powerliften of op ballet gaat je kan altijd nog bodybuilding kampioen worden bij de wcf massa winnen gaat zowiezo makkelijker dan kracht opbouwen. word je de nieuwe vormloze mr olympia

• #1.743
afzeggen gaat niet nee het is eten of gegeten worden na de wedstrijd kan je nog altijd bekijken of je nog verder gaat met powerliften of op ballet gaat je kan altijd nog bodybuilding kampioen worden bij de wcf massa winnen gaat zowiezo makkelijker dan kracht opbouwen. word je de nieuwe vormloze mr olympia

kl***zak. Geniepig mij omlaag halen in mijn eigen log.

Ja spiermassa komt vanzelf wel. Maarja, ik denk ook om m'n vetpercentage he. Is belangrijk:)

Maarre moet jij niet ff richting de bus gaan mini-mannetje?

gaat om 1705 uur vormloos scharminkel wees klaar voor de training want ik ben dat ook scot

Jij moet je vetpercentage idd in de gaten houden mark, moet wel boven de 15% blijven :P Jij word vast de nieuwe WC-F cupholder bij het WK (geared) dumbbell curls voor gevorderden! :P

• #1.747
Jij moet je vetpercentage idd in de gaten houden mark, moet wel boven de 15% blijven :P Jij word vast de nieuwe WC-F cupholder bij het WK (geared) dumbbell curls voor gevorderden! :P

Dat sowieso!:D

Training van vanavond

Eerst een assistance training gedaan:

- Latpulldown wijd 2x20 reps, smal 2x20 reps

- Shitload aan schouder rehab: 20 reppers op cuban press, muscle snatch, rotator raises, internal rotations, external rotations, db presses, face pulls, side raises, front raises, rear delt raises. Misschien dat ik nog wat oefeningen vergeet. zal wel.
- pullthroughs met bands 2x15 reps
- Leg curls met bands 2x20 reps
- lichte triceps pulldowns.

Daarna max effort banken.

3xlege stang
3x30
3x40
3x50
1x60
1x70
1x80
1x90
1x95
1x100

Pijn viel mee. Geoefend aan setup, en drukken zodat het geen pijn doet. Ging prima. Goede spanning, goed stilstand, gelijke strekking. Gaat goed komen. Tijgerbalsam helpt ook wel enigszins.

Tussendoor lucas geholpen met shirt-training, die ook weer een net pr heeft gezet in een single ply, 200kg, bijna 3xlichaamsgewicht!

nette training het zwaarste was max effort geouwehoer van co scheerder aan houden haha

• #1.749
nette training het zwaarste was max effort geouwehoer van co scheerder aan houden haha

Jaaaa hij zou ons wel ff vertellen hoe de wereld in elkaar zit! Toch wel lief van 'm.. Het is zo'n dondersteen he, die Co. Hans zat 'm ook in de zeik te nemen hahahaha

Jaaaa hij zou ons wel ff vertellen hoe de wereld in elkaar zit! Toch wel lief van 'm.. Het is zo'n dondersteen he, die Co. Hans zat 'm ook in de zeik te nemen hahahaha

Zat HT iemand in de zeik te nemen? Jullie moeten hem echt beter africhten, zo wordt het nooit wat met hem :P Hoe laat word er vandaag getraind, was 5 uur oke?

• #1.751
Zat HT iemand in de zeik te nemen? Jullie moeten hem echt beter africhten, zo wordt het nooit wat met hem :P Hoe laat word er vandaag getraind, was 5 uur oke?

Neeee joh! HT niet.. een andere verstandelijk gehandicapte:D Die man moet je ook in de gaten nemen, anders neemtie je vol in de zeik. Kwart over 5 op 't station van amersfoort ja? dan zijn lucas en ik er ook wel! Wordt wel serieuze training.. Sowieso squaten en banken, ik wil nog ff box squats doen, en beetje assistance voor rug, schouders en triceps. Lucas gaat in z'n double ply drukken dus dat wordt nog rackpullen bij het aangeven:D

Neeee joh! HT niet.. een andere verstandelijk gehandicapte:D Die man moet je ook in de gaten nemen, anders neemtie je vol in de zeik. Kwart over 5 op 't station van amersfoort ja? dan zijn lucas en ik er ook wel! Wordt wel serieuze training.. Sowieso squaten en banken, ik wil nog ff box squats doen, en beetje assistance voor rug, schouders en triceps. Lucas gaat in z'n double ply drukken dus dat wordt nog rackpullen bij het aangeven:D

2 ply floor presses? :P Moeten we maar samen aangeven :D

• #1.754
Training van vanavond:

TGA kwam meetrainen met mij en lucas. Gezellig, geen optimale training, maar wel smakelijk gelachen:D

Squats:

5xlege stang
1x40, 1x60, 1x80, 1x100
1x110
1x120
1x127.5
1x132.5 PR Tjakkaaa Werd uiteindelijk een goodmorning, maar goed, op diepte, en weer omhoog, dus pr.

Banken:
1xlege stang, 1x30, 1x40, 1x50, 1x60, 1x70
1x80
1x90
1x100 Ging moeilijker dan gisteren.

Max Effort cheat curls:
opgebouwd naar 1x38kg per arm. Waarom? God knows:D

Voor en na de hoofdoefeningen lat pulldowns, triceps pulldown, en shitload aan schouder gedoe.

Vanaf maandag schema heel strikt aanhouden. Volume gaat omhoog, intensiteit omlaag. Het blijven singles, maar in de 80-90% van me 1RM. pakweg 10 singles per hoofdoefening, fullbody.

gefeliciteerd met je PR

Max Effort cheat curls:
opgebouwd naar 1x38kg per arm. Waarom? God knows:D
Now You're talking my language brother! :thumb:
Waarom zou er altijd verstandige logica moeten zitten in de dingen die je doet..? :D
Je enthousiasme is hartverwarmend. ;)

Gefeliciteerd met je pr! :thumbs:
Dat zal je zeker goed doen, maaaaaaaaaaar ik begrijp alleen niet dat iemand die last heeft van zijn schouder, twee dagen achter elkaar zwaar doet bankdrukken ???. En wellicht volgen nog meer bankdrukworkouts deze week? Denk je niet dat een spiergroep (zeker als je al last hebt van een blessure) ook herstel nodig heeft?
Ik vind twee dagen achter elkaar dezelfde spiergroep trainen in jouw geval geen verstandige keuze...maar goed...de personen die jou adviseren zullen hopelijk weten waarmee ze bezig zijn.

Het doet me denken aan een verhaal wat ik gehoord heb over de Russische methode (uit betrouwbare bron)...krachtsportcoaches gaan naar het voorgezet onderwijs opzoek naar nieuwe talenten.
Velen voelen zich geroepen (maar weinig blijken er ook uiteindelijk uitverkoren te zijn). De jonge sporters krijgen een loodzaar programma te volgen...de helft valt naar één week af. Een soort natuurlijke selectie.
Vervolgens word het programma weer verzwaard...en uiteraard vallen weer een heleboel mensen af. Dan komt de ultieme test...je gaat eraan stuk (en vaak zijn deze jongeren dan voor de rest van hun leven fysiek beschadigd) of je redt het en word opgeleid om een succesvolle gewichtheffer / powerlifter te worden. We zien in Rusland veel jong talent (maar dat is de top van de ijsberg, de rest ligt te revalideren in de lappenmand) :(

Ik hoop voor jou niet dat je behoort tot de groep die er uiteindelijk blijvende blessure's van zal overhouden. Hou er a.u.b. rekening mee dat een heleboel schema's en trainingsmethoden die gepromoot worden eigenlijk bedoeld zijn voor gebruikers...als natural hou je er vaak alleen maar blessure's aan over. Maar uiteindelijk beslis je zelf wat je doet...ook jou wens ik wijsheid toe! :)

P.S. beschouw deze reactie a.u.b. niet als kritiek, ik uit slechts mijn goed bedoelde bezorgdheid.

• #1.759
Gefeliciteerd met je pr! :thumbs:
Dat zal je zeker goed doen, maaaaaaaaaaar ik begrijp alleen niet dat iemand die last heeft van zijn schouder, twee dagen achter elkaar zwaar doet bankdrukken ???. En wellicht volgen nog meer bankdrukworkouts deze week? Denk je niet dat een spiergroep (zeker als je al last hebt van een blessure) ook herstel nodig heeft?
Ik vind twee dagen achter elkaar dezelfde spiergroep trainen in jouw geval geen verstandige keuze...maar goed...de personen die jou adviseren zullen hopelijk weten waarmee ze bezig zijn.

Het doet me denken aan een verhaal wat ik gehoord heb over de Russische methode (uit betrouwbare bron)...krachtsportcoaches gaan naar het voorgezet onderwijs opzoek naar nieuwe talenten.
Velen voelen zich geroepen (maar weinig blijken er ook uiteindelijk uitverkoren te zijn). De jonge sporters krijgen een loodzaar programma te volgen...de helft valt naar één week af. Een soort natuurlijke selectie.
Vervolgens word het programma weer verzwaard...en uiteraard vallen weer een heleboel mensen af. Dan komt de ultieme test...je gaat eraan stuk (en vaak zijn deze jongeren dan voor de rest van hun leven fysiek beschadigd) of je redt het en word opgeleid om een succesvolle gewichtheffer / powerlifter te worden. We zien in Rusland veel jong talent (maar dat is de top van de ijsberg, de rest ligt te revalideren in de lappenmand) :(

Ik hoop voor jou niet dat je behoort tot de groep die er uiteindelijk blijvende blessure's van zal overhouden. Hou er a.u.b. rekening mee dat een heleboel schema's en trainingsmethoden die gepromoot worden eigenlijk bedoeld zijn voor gebruikers...als natural hou je er vaak alleen maar blessure's aan over. Maar uiteindelijk beslis je zelf wat je doet...ook jou wens ik wijsheid toe! :)

P.S. beschouw deze reactie a.u.b. niet als kritiek, ik uit slechts mijn goed bedoelde bezorgdheid.

Dat is ook zo. En wat je zegt over die russische methodes dat klopt. Zo deden de bulgaren het ook.

Gister nog ff met lucas over gehad, kwamen tot de conclusie dat ik na deze afgelopen 2 crazy weken ff stapje terugneem, en terug ga naar singles tussen de 80 en 90%. ff een weekje of 2 op setup, techniek, explosiviteit trainen. ff wat minder spanning op de boog.

Bedankt Hugz! Wanneer kom je nou 's met ons trainen?

Mark is nu de WC-F max effort 2 handed dumbbell cheat curl record holder en hij deed het nog RAW ook! :P

Terug
Naar boven