XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

haha maar de 40 kon ie niet ik ben nu de world recordholder 1 arm cheat curl met 40. bij de wcf is iedereen wereldrecordhouder

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.762
Ja de natuur is oneerlijk verdeeld:D

Dat is ook zo. En wat je zegt over die russische methodes dat klopt. Zo deden de bulgaren het ook.

Gister nog ff met lucas over gehad, kwamen tot de conclusie dat ik na deze afgelopen 2 crazy weken ff stapje terugneem, en terug ga naar singles tussen de 80 en 90%. ff een weekje of 2 op setup, techniek, explosiviteit trainen. ff wat minder spanning op de boog.

Bedankt Hugz! Wanneer kom je nou 's met ons trainen?

Dat klinkt een stuk verstandiger & gezonder!
Ik wil absoluut niet als betweter of bemoeiziek persoon overkomen, maar geloof me, ik ben ook ooit eens 22 jaar geweest ;).
En dan ben je gretig èn dan wil je zo graag...en dan vergeet je soms dat je een mens van vlees en bloed bent (met kwetsbare spieren en gewrichten). En ik heb vaker heel gemotiveerde jongens zien komen - die heel fanatiek trainden - maar helaas ook weer door blessure's of tegenvallende resultaten net zo snel weer afvielen.

Krachtsport is een geweldige sport, niet slechts iets voor jonge goden, en als je het met verstand doet "levenslang". Ik haal altijd graag het voorbeeld aan van Ton Teelen die met 64 jaar wereldkampioen bankdrukken werd.

Wat dat "samen" trainen betreft...mijn auto is in reparatie (tis geen smoes)...daarbij heb ik gewoon een hekel aan langer rijden (ik heb 10 jaar lang iedere dag op en neer naar Keulen moeten rijden voor mijn werk).
Dus nodig ik jullie uit om maar eens bij Haeflandsport te komen trainen :p.

Huggy heeft in principe ook wel een punt met onverstandig trainen maar ik denk toch dat m,n advies om zwaarder te trainen heeft geholpen. Je techniek optimaliseert als je in de buurt komt bij je top. Je kan schouderrehab blijven doen totdat je een ons weegt maar wanneer je dan weer begint met banken licht of zwaar zal het nog erger aanvoelen.

• #1.765
Huggy heeft in principe ook wel een punt met onverstandig trainen maar ik denk toch dat m,n advies om zwaarder te trainen heeft geholpen. Je techniek optimaliseert als je in de buurt komt bij je top. Je kan schouderrehab blijven doen totdat je een ons weegt maar wanneer je dan weer begint met banken licht of zwaar zal het nog erger aanvoelen.

Daarom doe ik ook echt wel wat met je opmerking van gisteren. Ik heb vorige week 2 pr's gezet, deze week m'n bank weer opgekrikt, en een nieuw squat pr gezet. Ik kan wel weer ff 2 weekjes vooruit:D

Die contestdag blijft staan, en dan maandag en woensdag SQ, BP, DL zoals ik het gister zei. dinsdag en donderdag echt assistance dagen. Dan krijgt m'n schouder ook genoeg te verduren, en toch net ff wat meer rust. En m'n CNS ook gelijk.

anders zou het kunnen komen als je te ver gaat dat ze op een gegeven ogenblik op je werk zeggen tegen je kijk opa is uit z,n graftombe gekomen als je schouder er half afbungelt haha

• #1.767
haha pipo heb morgen werk kan je morgen nog trainen?

ja weer een dagje achter de vuilniswagen

• #1.771
Doe je dan wel je butt-cowboy hoed op?

haha nee doe ik niet. als je vrijdag kan is het contest dag

Die Russische methode is volgens mij best toe te passen als je maar in de gaten houd dat je de intensiteit niet steeds op max. hebt staan.
Ik heb zelf gemerkt dat 2-3x/week de grote 5 tot de max. doen, niet haalbaar is voor mij.
Daar betaal ik misschien nog wel de prijs voor, maar als je de intensiteit goed in de gaten houd, moet het wel kunnen imo.
Als je bijv. leest dat Pavel aanraad er voor te zorgen dat j altijd "fris" bent voor je een set doet, snap je dat je tijdens zo'n training niet als een kernraket van de éne naar de andere set vliegt.
Hij raad ook aan om altijd een rep of twee, drie, over te houden aan het eind van je set.
Dat kun je ook niet mega intensief noemen.
Greasing the groove is ook zoiets.
De beweging heel vaak doen met losse setjes van 5 reps, maken je heel terk in die beweging na een tijdje.
Ik geloof er wel in eigenlijk, al zal het niet voor iedereen zijn natuurlijk.
Maar da's met alles... :rolleyes:
En goed blijven "luisteren" naar je lichaam natuurlijk.
Proberen je ego niet het laatste woord te geven, maar ook niet de luiigheid laten overheersen (hier maak ik me wel eens schuldig aan... :o)
Als je heel blijft zul je op deze manier wel een hoop ervaring opdoen, en kennis van je eigen lichaam, en wat het wel en niet aankan, en wel of niet goed op reageerd.
Keep on buffeling Markoozzzz! ;)

• #1.774
haha nee doe ik niet. als je vrijdag kan is het contest dag

Ik laat het je vandaag nog weten:)

Die Russische methode is volgens mij best toe te passen als je maar in de gaten houd dat je de intensiteit niet steeds op max. hebt staan.
Ik heb zelf gemerkt dat 2-3x/week de grote 5 tot de max. doen, niet haalbaar is voor mij.
Daar betaal ik misschien nog wel de prijs voor, maar als je de intensiteit goed in de gaten houd, moet het wel kunnen imo.
Als je bijv. leest dat Pavel aanraad er voor te zorgen dat j altijd "fris" bent voor je een set doet, snap je dat je tijdens zo'n training niet als een kernraket van de éne naar de andere set vliegt.
Hij raad ook aan om altijd een rep of twee, drie, over te houden aan het eind van je set.
Dat kun je ook niet mega intensief noemen.
Greasing the groove is ook zoiets.
De beweging heel vaak doen met losse setjes van 5 reps, maken je heel terk in die beweging na een tijdje.
Ik geloof er wel in eigenlijk, al zal het niet voor iedereen zijn natuurlijk.
Maar da's met alles... :rolleyes:
En goed blijven "luisteren" naar je lichaam natuurlijk.
Proberen je ego niet het laatste woord te geven, maar ook niet de luiigheid laten overheersen (hier maak ik me wel eens schuldig aan... :o)
Als je heel blijft zul je op deze manier wel een hoop ervaring opdoen, en kennis van je eigen lichaam, en wat het wel en niet aankan, en wel of niet goed op reageerd.
Keep on buffeling Markoozzzz! ;)

Naja, voorafbepaalde gewichten en percentages en reps werken enorm demotiverend voor mij. Ik heb de zware singles helemaal ontdekt. Als er iets goed werkt voor mij is dat het wel. Op een meet hoef je ook maar 1 rep te doen.

Buigen, drukken, en trekken met singles, eventueel doubles of triples.

Assistance voor 8-20 reps

Schouderrehab voelt goed, en het helpt ook wel, maar ik ga ook weer zware schouder presses integreren in m'n trainingen. Do or die.

Vooral m'n squat wil ik tot grotere hoogtes laten stijgen. 150 komt steeds dichter bij. mijn eerste mijlpaal is bijna bereikt.

SQ 150, BP 120, DL 200 totaal 480 vind ik een mooie afsluiter van dit jaar.

SQ 200, BP 150, DL 250 totaal 600vind ik ook een hele goede voor 2010/2011

SQ 250, BP 200, DL 300 totaal 750 is iets wat ik nog voor m'n 30 wil halen. Equipped of niet.

Daarna is de sky the limit.

SQ 500 BP 300, DL 500. met 5ply briefs om, 5ply suit, 6ply shirt met pols en knie bandages, riem, elbow sleeves, 6 potten dianabol, 14 kuren HGH, testo en insuline, en een bodyweight van 180kg:D Zoiets:D

Voorafbepaalde gewichten vind ik ook moeilijk.
Er zit bij mij zo veel verschil in de éne of de andere dag, dat dat bijna niet te doen is.
Zoek gewoon lekker je eigen weg, zoals je nu doet, en het zal best goed komen.
En als je nar de klote gaat, dan kun je altijd nog op "RAW rolstoel sjoelen" gaan natuurlijk, dan komt je lichaamsgewicht van 180kg ook makkelijk voor je... :rolleyes:
Suc7 Dude! :thumb:

Ik laat het je vandaag nog weten:)

Naja, voorafbepaalde gewichten en percentages en reps werken enorm demotiverend voor mij. Ik heb de zware singles helemaal ontdekt. Als er iets goed werkt voor mij is dat het wel. Op een meet hoef je ook maar 1 rep te doen.

Buigen, drukken, en trekken met singles, eventueel doubles of triples.

Assistance voor 8-20 reps

Schouderrehab voelt goed, en het helpt ook wel, maar ik ga ook weer zware schouder presses integreren in m'n trainingen. Do or die.

Vooral m'n squat wil ik tot grotere hoogtes laten stijgen. 150 komt steeds dichter bij. mijn eerste mijlpaal is bijna bereikt.

SQ 150, BP 120, DL 200 totaal 480 vind ik een mooie afsluiter van dit jaar.

SQ 200, BP 150, DL 250 totaal 600vind ik ook een hele goede voor 2010/2011

SQ 250, BP 200, DL 300 totaal 750 is iets wat ik nog voor m'n 30 wil halen. Equipped of niet.

Daarna is de sky the limit.

SQ 500 BP 300, DL 500. met 5ply briefs om, 5ply suit, 6ply shirt met pols en knie bandages, riem, elbow sleeves, 6 potten dianabol, 14 kuren HGH, testo en insuline, en een bodyweight van 180kg:D Zoiets:D

als je dat dan nog niet haalt schieten we je dood :mad:

• #1.777
Voorafbepaalde gewichten vind ik ook moeilijk.
Er zit bij mij zo veel verschil in de éne of de andere dag, dat dat bijna niet te doen is.
Zoek gewoon lekker je eigen weg, zoals je nu doet, en het zal best goed komen.
En als je nar de klote gaat, dan kun je altijd nog op "RAW rolstoel sjoelen" gaan natuurlijk, dan komt je lichaamsgewicht van 180kg ook makkelijk voor je... :rolleyes:
Suc7 Dude! :thumb:

Bedankt John;)

als je dat dan nog niet haalt schieten we je dood :mad:

Pff.. haal jij je doelen nou eerst maar eens;)

• #1.778
Oe oe oe! Moet ff me nieuwe schema showen. Lees en huiver.

Precontest schema

Beknopte beschrijving:
Doelen en redenen:
Squat: setup oefenen, CZS tunen

Bank: setup oefenen, meer triceps inzet, zichtbare stilstand

Deadlift: meer vanuit m'n heupen liften, schouderbladen naar achter

Overhead Press: Meer overhead strength, ter versterking van bank, blessure preventie, ijdelheid.

Assistance:
- Chins/BOR/Latpulldown: Lats/traps/biceps versterken, push/pull balans intact houden, stabiliteit/liftoff op bench, ondersteuning deadlift.
- Triceps extensions: Lockout bench
- Pullthroughs: heerlijke oefening, hipdrive verbeteren, hams/glutes leren activeren, onderrug versterken
- Leg Raises: core versterken, balans tussen erectors/abs intact houden.
- Calf Raises: Meer stabiliteit bij walkout

Contest dag:Wennen aan 3 onderdelen in één training, wedstrijd techniek verbeteren, CZS tunen om 3 perfecte beurten neer te zetten. Openingsbeurten in leren schatten. PR's zetten.

Duur: 8 weken

- 4 dagen trainen, 3 rust
- Equipment: Belt, eventueel kniebandages met squaten
- 3 squats (2 regular, 1 box)
- 3 bank
- 2 deadlift (1 sumo, 1 conv.)
- 1 overhead press
- 12 assistance oefeningen (3 rug, 3 triceps, 3 hips, 2 core, 1 calfs)
- 3 schouder rehab sessies thuis.

Opwarming: Situps, lat pulldown, pullthroughs, muscle snatches, cuban press, DB raises, partial db presses. Elke 1 setje 12-20 reps

Schema:

Maandag SQ+BP

- Squats:
8-10 singles (tussen 70% en 95%)
- Banken:

-Chinups 15-50 reps
-Skull crushers 5x8-10
-Pullthroughs against bands 4x10-15
-Leg Raises 4x10-15

Dinsdag DL+OH

- Deadlift
Elke week switchen tussen sumo en conv.

- Overhead press
6 triples, intensiteit naar inschatting.
Varieren tussen DB Press, Mil. press, pushpress, neckpress, incline bench

-Bent Over Rows 5x6-10
-Triceps pulldown 5x6-10
-Pullthroughs with cable 4x10-15
-Calf raises 4x8-10

Woensdag SQ+BP

- Box Squats:
- Banken:

-Lat Pulldown Wijd 5x6-10
-Lying triceps extensions 5x6-10
-Pullthroughs against bands 4x10-15
-Leg Raises 4x10-15

Donderdag

Schouder rehab thuis (side/front/rear delt/rotator raises, internal/external rotations, flyes, db swings, partial schouder presses, seated db cleans.)

Vrijdag ME Contest

-Squat
-Banken
-Deadlift (Elke week switchen tussen sumo en conv.)

Elk onderdeel 3 beurten, niet elk onderdeel hoeft elke week Max Effort te zijn, varieren naar inschatting.

Zaterdag+zondag

Schouder rehab thuis (side/front/rear delt/rotator raises, internal/external rotations, flyes, db swings, partial schouder presses, seated db cleans.)

ziet er tof uit...ben benieuwd wat je gaat neerzetten tijdens die contest. duimen dat je schouder t houdt!

Succes grote!:cool:

Terug
Naar boven