XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

hoef je niet naar bed vervelende vent?

---------- Toegevoegd om 02:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:18 ----------

maar al met al je heb je best gedaan en gelukkig kwam lim toen wij al klaar waren

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
Volume training:

Squats:
Opwarmsets,

5x5x100

Bank:
Opwarmsets,

5x5x75 k*t kk schouder.

Pendlay Rows:

5x5x80

Strict Overhead Press:
Experiment om te zien of ik schouders zwaar kan trainen zonder pijn.

5xlege stang
5x30
5x40
5x45
5x50

triceps extensions
10 reps met 10kg per arm. Toen besloten dat peukje roken en chocomel zuipen meer nut had.

Karma voor wie mijn nieuwe schema raadt. 5x5, 3x3, 1x1.

wat scheelt er met die schouder van je? ontsteking?

• #1.804
wat scheelt er met die schouder van je? ontsteking?

Nope. Voor me vakantie te enthousiast lopen banken, tijdens m'n vakantie te enthousiast waterpolo gespeeld, en na m'n vakantie met verkeerde bellybench techniek weer gebankt. Ik gok op m'n aanhechtingen, of m'n rotator cuffs. Draaien doet kk veel pijn. Voelt als een aanhechtingsprobleem. Ik heb rust geprobeerd, en elke dag zwaar banken. Elke dag schouder rehab, probleem lost zich niet op.

Ik denk dat ik voor de wedstrijd m'n benchpress links ga laten liggen, en all-in ga op de squat en deadlift.

Zwaar banken doet momenteel pijn. ben van 1x115 naar 1x100 teruggezakt, moet puur vanuit me triceps drukken.

Misschien overschakelen naar floorpresses. Who knows.

floorpress kan inderdaad een oplossing zijn, succes ermee!

Wanneer heb je wel rust geprobeerd? Het gaat wel over >2 weken indien nodig, niet een dag of 2 ;). Overigens heb je wss die dagen gerust omdat je pijn te erg was, beetje bias dus.

• #1.808
Wanneer heb je wel rust geprobeerd? Het gaat wel over >2 weken indien nodig, niet een dag of 2 ;). Overigens heb je wss die dagen gerust omdat je pijn te erg was, beetje bias dus.

Nope. 8 dagen vakantie, toen te enthousiast gebankt. Daarna ruim een week niet zwaar gebankt.

+1

Ga rusten man, haha eigenwijs!!!!!!!

Oké. Ik ben nu even bloedserieus. Mbt tot supercompensatie had je gelijk Seagal. Maar wat zijn de argumenten voor "rusten man"??

Ik weet dat het logisch klinkt, maar wie kan mij goede argumenten geven om m'n bank te laten rusten? In tegenstelling tot jullie wil ik daadwerkelijk wel wat bereiken op powerlifting gebied. Ik weet niet of ik het me wel kan veroorloven om m'n bank te laten terugzakken naar een niveau wat dusdanig laag is dat het me eeuwen duurt om terug te komen.

Dus, om de discussie even nieuw leven in te blazen:

Rusten of doorraggen?

Pijn is geen probleem, daar kan ik tot op zekere hoogte door heen bijten, maar als dat tot krachtverlies leidt, zoals nu is het niet goed.

4 dagen rust hebben mij meer pijn bezorgt dan me er van verlost.

Bijkomend probleem: ik weet niet wat het probleem is. front, side en rear schouderkoppen zijn in orde, die kan ik zwaar trainen, alleen bij externe rotatie doet het pijn. Is dat de beruchte rotator cuff? De pijn lijkt ook in het gewricht te zitten, gewoon kk stekende pijn bij kracht zetten.

In mijn knieen zit er te weinig vocht tussen het kraakbeen, waardoor dat afbrokkelt en heeft me in het verleden pijn opgelevert. Ze kraken nog steeds, alleen doet het geen pijn meer. Dat is toen door zwaar blijven belasten over gegaan.

Mijn benchtechniek (belly bench, stang te laag onder het sternum laten zakken) is imo de oorzaak ervan. Door de rotatie van m'n schouders kwam er extreem veel druk m'n schouders te staan.

Goed. Wie weet er oplossing, of herkent dit probleem? Het is heel stoer om "rusten" te roepen, maar onderbouw het dan ook. Geef me argumenten waarom rust mijn schouder gaat laten herstellen.

En voor de mensen die gaan zeggen: ga naar de fysio of naar de dokter. go **** yourself, dat kan ik zelf ook nog wel bedenken. Dat is een laatste redmiddel. Komt u maar!

Ik weet dat het logisch klinkt, maar wie kan mij goede argumenten geven om m'n bank te laten rusten? In tegenstelling tot jullie wil ik daadwerkelijk wel wat bereiken op powerlifting gebied. Ik weet niet of ik het me wel kan veroorloven om m'n bank te laten terugzakken naar een niveau wat dusdanig laag is dat het me eeuwen duurt om terug te komen.

Dus, om de discussie even nieuw leven in te blazen:

Rusten of doorraggen?

Pijn is geen probleem, daar kan ik tot op zekere hoogte door heen bijten, maar als dat tot krachtverlies leidt, zoals nu is het niet goed.

4 dagen rust hebben mij meer pijn bezorgt dan me er van verlost.

Bijkomend probleem: ik weet niet wat het probleem is. front, side en rear schouderkoppen zijn in orde, die kan ik zwaar trainen, alleen bij externe rotatie doet het pijn. Is dat de beruchte rotator cuff? De pijn lijkt ook in het gewricht te zitten, gewoon kk stekende pijn bij kracht zetten.

In mijn knieen zit er te weinig vocht tussen het kraakbeen, waardoor dat afbrokkelt en heeft me in het verleden pijn opgelevert. Ze kraken nog steeds, alleen doet het geen pijn meer. Dat is toen door zwaar blijven belasten over gegaan.

Mijn benchtechniek (belly bench, stang te laag onder het sternum laten zakken) is imo de oorzaak ervan. Door de rotatie van m'n schouders kwam er extreem veel druk m'n schouders te staan.

Goed. Wie weet er oplossing, of herkent dit probleem? Het is heel stoer om "rusten" te roepen, maar onderbouw het dan ook. Geef me argumenten waarom rust mijn schouder gaat laten herstellen.

En voor de mensen die gaan zeggen: ga naar de fysio of naar de dokter. go **** yourself, dat kan ik zelf ook nog wel bedenken. Dat is een laatste redmiddel. Komt u maar!

Het is te laat op de avond om nu nog wat zinnigs te posten, en ik laat dat liever aan seagal over, maar ik wou de dingen toch even in bold zetten:

- Als je wat wil bereiken of niet, je moet luisteren naar je lichaam als je pijn hebt. Zeker als het al >1m. duurt, is het niet iets dat zomaar overgaat.
- Je weet niet wat het probleem is, daar is een fysio of arts vaak nuttig voor. In dit geval zou ik sowieso rust voorschrijven, maar in andere gevallen mag je bepaalde bewegingen mss wel nog doen..
-Vind jij het stoer klinken om te roepen "je moet rusten"? Ik word hier te vaak op het forum voor uitgelachen ;) Als g-men 2 dagen op rij >300 deadlift is dat fantastisch en ben ik de enige die denkt aan blessureleed. Dat klinkt helemaal niet stoer, dat klinkt als een oude zeur, tov "pain is weakness leaving the body" dus daar heeft het niet mee te maken ;)

Jij zit wss met een overbelasting of een ontsteking, en dan moet je vooral niet nog meer gaan overbelasten, maar stoppen met belasten en ev. medicatie (en dan bedoel ik geen pijnstillers, maar ontstekingsremmers). Als je lever overbelast is ga je ook niet zeggen "huppa vanavond drink ik nog maar es veel", je lichaam moet herstellen, en pijn is van nature uit ontstaan als alarm zodat de mens weet dat er wat fout is, en dat het kalmer aan moet. Waarom zou pijn in godsnaam het signaal zijn van "ik doe nog snel wat extra setjes bench", dan heb je een vreemd lichaam :D.
Als ik je log terugkijk zie ik dat je ondanks pijn altijd hebt voorgebenched, zelfs ergens waar je klaagt over pijn, en dan "morgen terug zwaar benchen, dat sowieso", dat is gewoon niet "luisteren naar je lichaam" zoals weak01 zei, zoals je zelf eerder zei dat je hiertoe in staat was. Pijn negeren = het later bekopen, niet altijd, maar vaak.
Dat was mijn geneeskundige blik hierop, laat de fysio's het maar specifieker aanpakken, ik heb in ieder geval al genoeg mijn standpunt duidelijk gemaakt ;). Het enige wat me frustreert is dat je nooit luistert, als ik zo'n patiënten heb later weet ik niet wat ermee aan te vangen hehe.

In ieder geval als je geen arts of fysio wil zien, zou ik toch 1-2 weekjes niet benchen, vermindert het niet dan moet je niet weer als een malle benchen maar naar de arts gaan.

Ga anders 2 weken stoppen met benchen, en isolatie oefeningen doen voor de borst wat mogelijk wel wil. Verder gewoon triceps goed blijven trainen en schouders!

• #1.811
Het is te laat op de avond om nu nog wat zinnigs te posten, en ik laat dat liever aan seagal over, maar ik wou de dingen toch even in bold zetten:

- Als je wat wil bereiken of niet, je moet luisteren naar je lichaam als je pijn hebt. Zeker als het al >1m. duurt, is het niet iets dat zomaar overgaat.
- Je weet niet wat het probleem is, daar is een fysio of arts vaak nuttig voor. In dit geval zou ik sowieso rust voorschrijven, maar in andere gevallen mag je bepaalde bewegingen mss wel nog doen..
-Vind jij het stoer klinken om te roepen "je moet rusten"? Ik word hier te vaak op het forum voor uitgelachen ;) Als g-men 2 dagen op rij >300 deadlift is dat fantastisch en ben ik de enige die denkt aan blessureleed. Dat klinkt helemaal niet stoer, dat klinkt als een oude zeur, tov "pain is weakness leaving the body" dus daar heeft het niet mee te maken ;)

Jij zit wss met een overbelasting of een ontsteking, en dan moet je vooral niet nog meer gaan overbelasten, maar stoppen met belasten en ev. medicatie (en dan bedoel ik geen pijnstillers, maar ontstekingsremmers). Als je lever overbelast is ga je ook niet zeggen "huppa vanavond drink ik nog maar es veel", je lichaam moet herstellen, en pijn is van nature uit ontstaan als alarm zodat de mens weet dat er wat fout is, en dat het kalmer aan moet. Waarom zou pijn in godsnaam het signaal zijn van "ik doe nog snel wat extra setjes bench", dan heb je een vreemd lichaam :D.
Als ik je log terugkijk zie ik dat je ondanks pijn altijd hebt voorgebenched, zelfs ergens waar je klaagt over pijn, en dan "morgen terug zwaar benchen, dat sowieso", dat is gewoon niet "luisteren naar je lichaam" zoals weak01 zei, zoals je zelf eerder zei dat je hiertoe in staat was. Pijn negeren = het later bekopen, niet altijd, maar vaak.
Dat was mijn geneeskundige blik hierop, laat de fysio's het maar specifieker aanpakken, ik heb in ieder geval al genoeg mijn standpunt duidelijk gemaakt ;). Het enige wat me frustreert is dat je nooit luistert, als ik zo'n patiënten heb later weet ik niet wat ermee aan te vangen hehe.

In ieder geval als je geen arts of fysio wil zien, zou ik toch 1-2 weekjes niet benchen, vermindert het niet dan moet je niet weer als een malle benchen maar naar de arts gaan.

Kijk. Dat zijn tenminste uitgebreide argumenten. Dank. Ik ben psychiatrisch verpleegkundige in opleiding, dus mijn anatomische en geneeskundige kennis is vrij beperkt op dit gebied. Ontsteking kan dus door rust vanzelf over gaan? Is de ontstekingsremmende werking van Ibuprofen en paracetamol bewezen of een fabeltje? Over wat voor middelen praten we dan, als we het over ontstekingsremmers hebben?

Sluit me aan bij Wimmos.
Als je echt verder wilt komen met PL (in tegenstelling tot ons) moet je naar je lichaam KUNNEN en DURVEN luisteren. Uit jouw schrijven lees ik angst, twijfel, onzekerheid, frustratie en koppigheid.
Je kan dan aan artsen c.q fysio hier gaan vragen maar het zal niet werken, je moet zelf langsgaan. Wat heb je te verliezen? Helemaal niks, misschien geeft hij/ zij jou wel gelijk!

Het feit dat je zoiets ziet als een laatste redmiddel ziet geeft in mijn ogen aan hoe slecht jij met je lichaam omgaat. Een geest dat iets wilt bereiken in een sport, maar een lichaam dat niet wilt luisteren is een 'probleem'.
Dus, go **** yourself. Of...je weet wel.

Dat was vooral gericht tegen Seagal, en in mindere mate tot Wimmos. Niet tegen jou. Wimmos irriteert me, vaak omdat hij ergens nog wel gelijk heeft. Seagal is gewoon een vervelende spammer, die overal ff z'n mening komt geven, zonder deze te onderbouwen. Dat wimmos zijn mening wel degelijk onderbouwt is een pluspuntje. jullie hoeven yourself niet te gaan ****en.

@ Bold Oké misschien. Dat zou wel eens kunnen kloppen. Kijk, ik heb een schijthekel aan dat gepiep van sommigen, krachttraining doet soms pijn, als je bij elk pijntje opgeeft, dan zul je ook nooit wat bereiken. Dat is beetje mijn instelling. Daarnaast weet ik niet wat er mis is met mijn schouder. En wellicht ook wel bang voor wat de dokter gaat zeggen. Ik heb heel hard gewerkt om m'n bank op dit niveau te brengen, en laten we eerlijk wezen, 115 is nog steeds niet iets om naar huis te schrijven. Maar goed. Ik wil eigenlijk ook niet eens horen van een fysio of dokter dat ik paar weken rust moet houden qua banken. Eerste wedstrijd, trots die op het spel staat etc.

Misschien dan toch maar 's een dokter op gaan zoeken.

shut up and train

• #1.813
Pipo komt weer ff rellen hoor.. Nope. Squats en deadliften voor mij de komende weken, morgen afspraak met de dokter maken. ff kijken of ik bij de fysio terecht kan..

en ook luisteren als de dokter zegt je mag niet banken dan moet je op de wedstrijd maar 25 banken

• #1.815
en ook luisteren als de dokter zegt je mag niet banken dan moet je op de wedstrijd maar 25 banken

Het zij zo. Dan zet ik alles in op m'n squat en deadlift. M'n bank is nu toch al niks meer waard..

En daarbij, je zei het zelf al: in 8 weken tijd kan nog een hele hoop gebeuren!

dat is zo maar wist niet dat je serieuze plannen had voor een fysio

• #1.817
dat is zo maar wist niet dat je serieuze plannen had voor een fysio

Ja, ik ga morgen de dokter bellen, en kijken of ik een goede fysio te pakken kan krijgen, eentje die bekend is met krachtsporten. Is die ene waar jij heen ging gisteren een goede?

ja denk het wel ging voor m,n nek maar hij controleerde ook m,n rug ff en alles zat goed zei wat ik trainde

• #1.819
ja denk het wel ging voor m,n nek maar hij controleerde ook m,n rug ff en alles zat goed zei wat ik trainde

Hoe heb je dat geregeld die kerel? via verzekering zei je? Of kende jij hem al? Doet hij ook op afspraak, of moet je dat via de huisarts eerst?

via de verzekering eerst gevraagd en m toen gebeld en afspraak gemaakt

Terug
Naar boven