possessed
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 86
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
extra bevorderend voor je SQ en DL kerel, positief denken!

Hé, wat lees ik nu...kom ik bij punt drie 5x5 tegen?
Je DL is overigens beduidend hoger dan je SQ...in het algemeen zie je dat powerlifters meer SQ dan DL, toch?
Suc6 met je nieuwe schema!!!
is dat niet omdat een squatsuit(1-ply en 2-ply) meer carreyover geeft dan een deadliftsuit?
een andere beperkende factor bij deadlift is ook grip, die heb je bij squat niet nodig.
Ja dat is knap vervelend, maar je moet het inderdaad zoveel mogelijk positief bekijken, rug en benen kan je voluit trainen en die zullen daar profijt uithalen. De rest komt heus later wel, je bent nog jong!
Deadlift groeit vanzelf wel. Ik hoop over 8 weken een 200-210 deadlift neer te zetten
Hangt ook van je techniek af. Er zijn deadlifters die nauwelijks door hun benen buigen en bijna stiff legged deadliften. Er zijn er ook die veel dieper gaan en dus meer quadriceps betrokkenheid hebben bij de deadlift.
Dan is het ook afhankelijk in welke sT je doet DL (Sumo of conventioneel)
Grip is overigens zeer zeker een factor, want je ziet dat op wedstrijden waar straps zijn toegestaan bij DL ook meer getild word.
Maaaar, ik ben geen DL en spreek niet echt uit ervaring...er zijn genoeg powerlifters op dit forum die dat wel kunnen, toch?

Dit zijn echt vijgen na Pasen, maar volgende keer moet je niet zolang doordoen met de pijn, dan had je minder overbelasting gehad. Maar goed, we zwijgen er nu over, binnen een paar weken begin je met een nieuwe lei.
Oh en je houdt wel van schema's maken![]()

Idd als ik nog eentje nodig heb pik ik er hier een weg, keuzes genoeg.![]()
Neh, wispelturig van aard he
het begint meer en meer op een klassiek WSB schema te gelijken
hopelijk hou je nu een schema aan voor een paar maanden zodat je echt progressie kan boeken![]()
Dat sowieso
Gerre geeft al antwoord op je opmerking René. Je kan heel erg veel uit briefs halen, en uit multi-ply squatsuits, maar bij een deadlift kan je relatief weinig uit je equipment halen, riem helpt bij liftoff amper, kniebandages hebben geen nut, grip is beperkende factor.
Op je 5x5 opmerking. 5x5 is niks mis mee, alleen is het een onderdeel, niet het enige middel![]()
Das waar. Ik heb al 22.5kg op m'n squat gegooid sinds april, en ik ga er raw nog 17.5kg opgooien, en ga er met bandages nogmaals 10kg uit halen. squats ftwDeadlift groeit vanzelf wel. Ik hoop over 8 weken een 200-210 deadlift neer te zetten
Ja, Pjotr, Gijs, lucas, Unclez, of Imp komen hier vanzelf wel weer ff kijken. Kwestie van bommetje droppen, en wachten tot ze reageren
Ik ben gek op schema's maken. Als ik met pensioen ga, ga ik fulltime schema's maken, en m;n eigen methodes verzinnen
Ja daarom doe ik het ook. Stiekem train ik al maanden op een homo-BB-split-schema, en ik post gewoon de trainingen van lucas![]()
Neh, wispelturig van aard he
Ik moet zeggen dat ik jouw log, dat van Blaaskaak EmileV, de laatste 20 pagina's van G-men's log, die van Unclez, The Locust, en Chunky heb gelezen.. en overal wat gejat heb. Al dat chains gebeuren van the locust en Gmen bevalt mij niks, en dat DE gebeuren van jou ook niet.
Praktisch gezien een UB/LB split, alles Max Effort, en gewoon alle max efforts lifts varieren. 3 ME lifts per keer, ipv 1tje.
Ik ben veel te wispelturig qua schema's. Is dit een goed schema? Of is het too much? het lijkt vrij veel op de jouwe, kan jij het aan qua herstel? Je traint natural neem ik aan?
---------- Toegevoegd om 23:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:30 ----------
Training van vanavond:
Training bestond voornamelijk uit spotten en aangeven bij Lucas.
Ik weet niet of ik alles onthouden heb, was een assistance training.
- Lat pulldown
- Biceps curls
- triceps pulldown
- Pullthroughs
- leg curls
- leg extensions
- calf raises
- situps
- leg raises
- ab swing
Alles high reps, low intensity
Aangeven bij lucas is meer like rackpulls dusss ook dat ff getraint.
Morgen zelfde soort workout, vrijdag max effort LB.
EN ik heb morgenochtend een afspraak bij de fysio. Benieuwd wat die gaat zeggen.
.

tja je heb je werk goed gedaan met aangeven het was vandaag alles of niks of de lift ging of het was een dump.
maar vond je wel scherp vandaag je zat in de sportschool veel op de preekstoel en moet zeggen als ik nieuw zou zijn zou ik denken dat je van het kaliber louie simmons en bill crawford was
en bij textiel waren het dumps met 80 @ 75kg lichaamsgewicht![]()
neeee was een fijne training, en we hebben ht ff op z'n plek gezet
Tot morgen bro, ik ga tv kijken met me vrouwtjeIk ben veel te wispelturig qua schema's. Is dit een goed schema? Of is het too much? het lijkt vrij veel op de jouwe, kan jij het aan qua herstel? Je traint natural neem ik aan?
.
) En zo opbouwen naar meer belastende oefeningen. Maar ziet er redelijk goed uit, 
too much? Tja afhangkelijk hoe rap je herstelt, ik zou de assistance niet té zwaar doen , de eerste 2-3 weken kom je ermee weg maar je raakt al vlug opgebrand vind ik. Ik zou de meeste energie gebruiken (uiteraard) voor je ME oefening. De rest zou ik wat uitproberen qua sets en reps (en oefening uiteraard). Als je niet gewend bent aan veel voume zou ik logischerwijs beginnen met oefeningen waarvan je redelijk rap van herstelt.(Vooral benchassistance omdat je wat sukkelt met de schouder) En zo opbouwen naar meer belastende oefeningen. Maar ziet er redelijk goed uit,
Uiteraard ben ik natural. Ik herstel niet zo vlot eigenlijk, maar dat ligt mss aan het feit dat ik een slechte slaper ben.![]()
`Ja ik ken het.. ben zelf ook een slechte slaper.. 4 a 5 uur hooguit..
---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------
Net terug van de fysio! Rotator cuff is het probleem. Mag op 50% banken. Hele schouder anatomie is uitgelegd aan me, rotator cuff pees is opgezwollen, en drukt tegen m'n schouderdak aan. Veel schuine lat pulldowns, bent over rows, licht banken voor doorbloeding, en volgende keer gaan we m'n schouder coordinatie verbeteren met stretchen en lichte schouder oefeningen. Hij garandeert dat als ik zijn instructies netjes opvolg binnen 4 weken hersteld ben, en 4 weken daarna weer op oude kracht. OVerheadpress, shrugs en incline bank is verboden, die gaan we over paar weken invoegen.
Twee dingen mogen absoluut niet: totale rust, en zware presses.
Verder m'n rug laten checken. Ik heb een sterke onderrug volgens hem, en een goede squathouding. Knieen kraken, en dat is nog geen probleem, maar m'n hams zijn te sterk in verhouding met me quads. Meer quads trainen dus. Ik moet wel meer rug en traps trainen, aangezien m'n schouders iets naar voren afhangen.
Fysio leek wel verstand van zaken te hebben, prima vent. nog 4 a 5 consulten. Moet wel uit eigen zak lappen, beetje gemeen.
Dus variaties op de bench press zijn niet goed om de bench press te verbeterenIncline/decline bank vind ik sowieso "boddiebilt" oefeningen om het accent te leggen op het onwikkelen van bepaalde spieren (bovenkant / onderkant borstspieren) en niet het accent ligt om je 1 RM te verhogen bij banken.
Als je dergelijke oefeningen al meent te moeten doen, zou je ze niet te zwaar moeten doen.

`Ja ik ken het.. ben zelf ook een slechte slaper.. 4 a 5 uur hooguit..
---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------
Net terug van de fysio! Rotator cuff is het probleem. Mag op 50% banken. Hele schouder anatomie is uitgelegd aan me, rotator cuff pees is opgezwollen, en drukt tegen m'n schouderdak aan. Veel schuine lat pulldowns, bent over rows, licht banken voor doorbloeding, en volgende keer gaan we m'n schouder coordinatie verbeteren met stretchen en lichte schouder oefeningen. Hij garandeert dat als ik zijn instructies netjes opvolg binnen 4 weken hersteld ben, en 4 weken daarna weer op oude kracht. OVerheadpress, shrugs en incline bank is verboden, die gaan we over paar weken invoegen.
Twee dingen mogen absoluut niet: totale rust, en zware presses.
Verder m'n rug laten checken. Ik heb een sterke onderrug volgens hem, en een goede squathouding. Knieen kraken, en dat is nog geen probleem, maar m'n hams zijn te sterk in verhouding met me quads. Meer quads trainen dus. Ik moet wel meer rug en traps trainen, aangezien m'n schouders iets naar voren afhangen.
Fysio leek wel verstand van zaken te hebben, prima vent. nog 4 a 5 consulten. Moet wel uit eigen zak lappen, beetje gemeen.
ben zelf ook fysio in een ander leven geweest haha.Dus variaties op de bench press zijn niet goed om de bench press te verbeteren![]()
Hij zal ook altijd full rom benchen, waarom dan nog variëren met floor presses en boards? En als hij toch altijd flat bencht, waarom is shoulder press dan wel goed?Jawel, door bijvoorbeeld te variëren in grip:
Wide grip - Regular grip - Close grip
Of door floorpress, paused bench, speed bench, partials zoals board press / rack lockouts, en nog chains & bands.
Op een wedstrijd zal een powerlifter altijd op een flat bench bankdrukken waarom in een training dan incline/decline?
Deze zin vind ik heel raar klinken uit jouw mond, als je eens naar dat schema in je log kijkt dat je onlangs postte. Hoe heb jij na deadlift, squat en bench nog power genoeg om 2 verschillende lat pulls, 2 verschillende rows, 2 overhead presses, 3 schouder isolatieoefeningen, 3 soorten curls, 3 soorten triceps extensions en een buikoefening te doen?Als je deze drie met bijvoorbeeld submaximale gewichten traind, en je hebt nog genoeg power over om daarnaast nog incline of whatever te doen...heb je je naar mijn mening niet echt moe gemaakt bij de core oefeningen.

Hij zal ook altijd full rom benchen, waarom dan nog variëren met floor presses en boards? En als hij toch altijd flat bencht, waarom is shoulder press dan wel goed?
Voor zover ik weet in de incline bench al sinds de oudheid een aanvaardbare benchvariant. Ook bij wsb vermelden ze het bij mogelijke max effort lifts.
En waarom ook niet, het traint de schouders, borst en triceps met een beweging gelijkaardig aan de flat bench.
@ Floor press verbeterd je midpoint en boards zijn vooral voor de lockout bedoeld. Het kan je helpen bij bepaalde sticking points.
Shoulderpress is dè basisoefening voor je schouders, net zoals benchpress dè basisoefening voor je borst is. Als je sterker word in je schouders en triceps vertaald zich dat ook in een sterkere bench.
Als jij incline wilt doen, ga je gang! Er zijn genoeg krachtsporters die incline doen, ik behoor echter niet tot die groep...en zoals gezegd het is mijn persoonlijke mening en keuze
---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:26 ----------
Deze zin vind ik heel raar klinken uit jouw mond, als je eens naar dat schema in je log kijkt dat je onlangs postte. Hoe heb jij na deadlift, squat en bench nog power genoeg om 2 verschillende lat pulls, 2 verschillende rows, 2 overhead presses, 3 schouder isolatieoefeningen, 3 soorten curls, 3 soorten triceps extensions en een buikoefening te doen?
Ik lees nu trouwens net dat dat het schema van Wim is, dus deze laatste vraag vervalt![]()

ik had je beter naar mezelf kunnen verwijzen als fysio als je dan toch uit eigen zak betaaltben zelf ook fysio in een ander leven geweest haha.
maar het lijkt idd dat je fysio verstand van zaken heeft en een andere visie heeft dan ik
Incline/decline bank vind ik sowieso "boddiebilt" oefeningen om het accent te leggen op het onwikkelen van bepaalde spieren (bovenkant / onderkant borstspieren) en niet het accent ligt om je 1 RM te verhogen bij banken.
Als je dergelijke oefeningen al meent te moeten doen, zou je ze niet te zwaar moeten doen.
Het is dus verder heel verstandig om naar push oefeningen (zoals BD) ook pull oefeningen (zoals rows & pulldowns) te doen. Altijd dus ook de tegengestelde spieren trainen lijkt me, toch? (Agonisten en Antagonisten training)
Voorspoedig herstel!!!
Jawel, door bijvoorbeeld te variëren in grip:
Wide grip - Regular grip - Close grip
Of door floorpress, paused bench, speed bench, partials zoals board press / rack lockouts, en nog chains & bands.
Genoeg om te variëren lijkt me, toch?
Daarbij wat is je doel?
Een bodybuilder zal met een heel ander doel zijn borst trainen dan een powerlifter.
Op een wedstrijd zal een powerlifter altijd op een flat bench bankdrukken waarom in een training dan incline/decline?
Je kunt je energie beter besteden aan andere oefeningen die meer carry-over hebben om je 1 RM te verhogen.
By the way...dit is slechts mijn persoonlijke mening...velen zullen hier anders over denken.

Naar mijn mening zijn er 3 oefeningen die er serieus toe bijdragen dat je (raw) beduidend sterker word op de bank:
Bench Press;
Front Shoulder Press;
Close Grip Bench Press;
Als je deze drie met bijvoorbeeld submaximale gewichten traind, en je hebt nog genoeg power over om daarnaast nog incline of whatever te doen...heb je je naar mijn mening niet echt moe gemaakt bij de core oefeningen.
Doe daarnaast ook nog je lats trainen (rows/pulldowns), voor meer balans en om gezonde spieren/pezen/gewrichten te behouden en je hebt een heel effectieve bench press workout!
Hij zal ook altijd full rom benchen, waarom dan nog variëren met floor presses en boards? En als hij toch altijd flat bencht, waarom is shoulder press dan wel goed?
Voor zover ik weet in de incline bench al sinds de oudheid een aanvaardbare benchvariant. Ook bij wsb vermelden ze het bij mogelijke max effort lifts.
En waarom ook niet, het traint de schouders, borst en triceps met een beweging gelijkaardig aan de flat bench.
---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:26 ----------
Deze zin vind ik heel raar klinken uit jouw mond, als je eens naar dat schema in je log kijkt dat je onlangs postte. Hoe heb jij na deadlift, squat en bench nog power genoeg om 2 verschillende lat pulls, 2 verschillende rows, 2 overhead presses, 3 schouder isolatieoefeningen, 3 soorten curls, 3 soorten triceps extensions en een buikoefening te doen?
Ik lees nu trouwens net dat dat het schema van Wim is, dus deze laatste vraag vervalt![]()

Ik snap je punt, al vind ik je argumenten vrij zwak. Je kan niet week in, week uit max effort gaan op regular bench, alleen afwisselen van grip is dan niet voldoende. Ook angle, ROM, materiaal moet je in variëren. Incline is een prima afwisseling. DB Press is ook een goeie. Metal Militia doen ook erg veel decline en incline presses, en hun bezitten toch goeie bankers
@ sterker gezegd..je kan niet iedere week ME training doen als natural zonder blessure's op te lopen
Je hebt gelijk, maar als je progressie wilt boeken, moet je toch zo nu en dan variëren. Boards, floorpress, DB's, incline, decline, grip variaties, paused bench, shirted of raw, andere setup.. noem maar op. kunst is om zelf de variaties te vinden die het beste werken voor jezelf. Ik heb niks met close grip bijv.
@ Tot op heden boek ik nog altijd progressie...in 2008 bankte ik op het Nk 195, in 2009 215kg...is niet verkeerd 20kg in een jaar voor een ouwe natural lijkt me, toch?
Ik train overigens wel eens met een wereldkampioene bankdrukken...zij doet nooit boards, floorbress of whatever...zij traind altijd zo alsof ze drukt op een wedstrijd. Ze zegt altijd het volgende: je word sterker in bankdrukken door te bankdrukken, bankdrukken en nog eens te bankdrukken!
Verbreed je horizon Hugs, er is nog meer dan alleen regular benchen![]()
Maar wellicht dat het verhaal van drs. Tom Bruijnen meer indruk maakt?Die dokter kan vertellen wat hij wilt, maar na mijn twee operaties aan de rotator cuffs kan ik enkel pijnvrij incline bench doen, de flat bench doet daarna een paar dagen pijn.

Jammer dat je alreeds twee operaties aan je rotator cuffs hebt gehad
Wat ik slechts wil zeggen - en wellicht is dat niet helemaal duidelijk geweest - dat je beter niet iedere week een ME dag kunt doen, zelfs als je afwisseld op de oefeningen, omdat sommige oefeningen helemaal niet bedoeld zijn om met maximale gewichten te doen, omdat ze normaal gesproken de gewrichten/spieren zwaarder belasten dan bij de "normale uitvoering".
Ik heb dat al vaker gezeggd...het is leuk als je met 25 sterk bent, het is nog leuker als je dat met (bijna) 50 ook nog bent, toch Dressed Black?![]()