AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.821
doe ik morgen wel kan het niet vinden

wat betreft je schouderprobleem is het meeste al gezegd.

als het een kleine troost mag zijn, ik heb verleden jaar in dezelfde situatie gezeten. Zo erg zelfs dat ik bijna in mijn t-shirt niet meer kon. Arm opheffen deed ongeloofelijk veel pijn. Ik heb de benchpress opzij geschoven en wat (heel) lichte rehaboefeningen gedaan. toen ik weer pijnvrij was kon ik amper 3*100 kg benchen. Nu zit ik alweer ruim op men oude niveau en erover.

In een notedop: Alles komt wel goed ;)

• #1.824
wat betreft je schouderprobleem is het meeste al gezegd.

als het een kleine troost mag zijn, ik heb verleden jaar in dezelfde situatie gezeten. Zo erg zelfs dat ik bijna in mijn t-shirt niet meer kon. Arm opheffen deed ongeloofelijk veel pijn. Ik heb de benchpress opzij geschoven en wat (heel) lichte rehaboefeningen gedaan. toen ik weer pijnvrij was kon ik amper 3*100 kg benchen. Nu zit ik alweer ruim op men oude niveau en erover.

In een notedop: Alles komt wel goed ;)

In en uit m'n strakke t-shirts doet echt pijn ja:mad:

Check je PM ff!

• #1.825
Goed. Net terug van de dokter. Had m'n oude huisarts verwacht, een jonge buffe kerel. het was een vrouw, die ik eerst moest uitleggen wat bankdrukken was:D

Ze heeft gevoeld, m'n arm alle kanten opgedraaid. Volgens haar is het absoluut geen ontsteking, maar een overbelasting in een pees, hoogstwaarschijnlijk in m'n rotatorcuffs. Een paar fibers gescheurd in m'n pees dus. Ik heb haar uitgelegd dat ik door wil trainen. Zij raadt mij aan om 3-6 de pijnlijke bewegingen niet zwaar te belasten. Dus niet meer banken. Ook heeft ze me doorverwezen naar de fysio, ik mag zelf m'n fysio uitkiezen, ze wist er zo gauw geen een die ervaring had met powerliften, maar de fysio daar in de praktijk was wel erg ervaren met tennisers en had 2 boksers als klanten. Heb m aan de telefoon gesproken, ik ga samen met hem kijken welke oefeningen ik wel kan blijven doen zodat m'n bank op peil blijft of in ieder geval niet extreem zakt. Hij wil met mij schouder rehab oefeningen gaan doornemen, en hij wil me de komende 6 weken sowieso 3 keer zien. Klonk alsof hij er verstand van had. Goed nieuws dus. Afspraak moeten we nog ff maken, ik wordt vandaag nog gebeld. Ik mag van hem tot ik op consult ben geweest alleen banken met hooguit 25% van m'n top, en overhead press alleen lege stang.

Oftewel. Komende weken squat en deadlift ftw!!

Voor alle mensen die het gezegd hebben: Jullie hadden gelijk. Wimmos, Impo, Huggy, en wie ik verder vergeten ben, jullie hadden gelijk. Behalve Seagal, die is gewoon stom.

Goed. Net terug van de dokter. Had m'n oude huisarts verwacht, een jonge buffe kerel. het was een vrouw, die ik eerst moest uitleggen wat bankdrukken was:D

Ze heeft gevoeld, m'n arm alle kanten opgedraaid. Volgens haar is het absoluut geen ontsteking, maar een overbelasting in een pees, hoogstwaarschijnlijk in m'n rotatorcuffs. Een paar fibers gescheurd in m'n pees dus. Ik heb haar uitgelegd dat ik door wil trainen. Zij raadt mij aan om 3-6 de pijnlijke bewegingen niet zwaar te belasten. Dus niet meer banken. Ook heeft ze me doorverwezen naar de fysio, ik mag zelf m'n fysio uitkiezen, ze wist er zo gauw geen een die ervaring had met powerliften, maar de fysio daar in de praktijk was wel erg ervaren met tennisers en had 2 boksers als klanten. Heb m aan de telefoon gesproken, ik ga samen met hem kijken welke oefeningen ik wel kan blijven doen zodat m'n bank op peil blijft of in ieder geval niet extreem zakt. Hij wil met mij schouder rehab oefeningen gaan doornemen, en hij wil me de komende 6 weken sowieso 3 keer zien. Klonk alsof hij er verstand van had. Goed nieuws dus. Afspraak moeten we nog ff maken, ik wordt vandaag nog gebeld. Ik mag van hem tot ik op consult ben geweest alleen banken met hooguit 25% van m'n top, en overhead press alleen lege stang.

Oftewel. Komende weken squat en deadlift ftw!!

Voor alle mensen die het gezegd hebben: Jullie hadden gelijk. Wimmos, Impo, Huggy, en wie ik verder vergeten ben, jullie hadden gelijk. Behalve Seagal, die is gewoon stom.

je bent mij vergeten :mad: pipo. oh nee ik zei juist het tegenovergestelde dan geef ik je gelijk dat ik ongelijk had:D

Mooi kerel, meteen weer een paar hardcore sterren voor je log erbij, 5 stuks van mij. :thumbup:
Wil binnenkort zien dat je knieen naar de kloten gaan. :D:jk:

Edit: wtf? Waar zijn de sterren naar toe?
Helaas Mark... karma ook goed?

Berouw komt na de zonde ;).
Het siert je dat je kunt toegeven dat je het ook wel eens mis kunt hebben ( net als ik en ieder ander mens, toch?).
En daarbij kan ik me voorstellen dat je gretig bent en graag wilt...dat ben ik nu nog zelfs (ondanks dat ik al paar jaartjes ouder ben).
En ik ben ook door schande & schande ietsiepietsie wijzer geworden.
En zelfs nu nog ben ik zo af en toe een eigenwijze ouwe lul die meent het op zijn manier te moeten doen ;).

Weet je Marrkos...er zijn zoveel schema's & trainingsmethoden...en ze zullen ook wel allemaal werken...belangrijk is echter dat je leert luisteren naar je lichaam...vind uit wat voor jou werkt....maaaaaaaaaaar als iets pijn gaat doen ( en dan bedoel ik niet zo nu en dan eens spierpijn ) maar echt structureel...kies dan voor alternatieven...maak je body niet stuk!
Het is leuk als je met 25 jaar sterk bent, maar het is nog leuker als je dat met 50 ook nog bent!!!

Beterschap!!!

• #1.829
Mooi kerel, meteen weer een paar hardcore sterren voor je log erbij, 5 stuks van mij. :thumbup:
Wil binnenkort zien dat je knieen naar de kloten gaan. :D:jk:

Edit: wtf? Waar zijn de sterren naar toe?
Helaas Mark... karma ook goed?

Knieen volgen binnen half jaar, onderrug binnen een jaar. That's a promiss. karma is altijd goed.

• #1.832
Officiele nieuwe schema:

Dit schema wordt m dus. Ik begin er nu al mee dus. De bank-dagen worden wel gedaan, alleen met 20% intensiteit. Dit gaat nog aangepast worden. Voorlopig dus lekker banken met lege stang, desnoods voeg ik meer assistance toe. De LB dagen doe ik dus gewoon wel, alleen de UB dagen maar half.

Precontest schema

Contest 31 oktober

Doelen: SQ 160 BP 100 DL 210 Totaal 470

1. Max Effort, in ieder geval 3 singles boven 90%, daarna opbouwen naar PR. elke 2 weken switchen
2. Opbouwen naar een 2RM, 3RM, 4RM, of 5RM, medium intensiteit, hoog volume (5x5, 5x4, 5x3, 5x2, 5x1, )
3. 5x5 met medium intensiteit.
4. Heel veel singles tussen 70-100%
5. Assistance werk licht tot medium intensiteit, 5x10 g.woon pompen

Maandag Presses+assistance

- Max Effort Bank Variant 1 Boardpress, Floor press, bands, paused bench
- Bank Variant full ROM 2 Incline, (Incline) DB, Close grip, bands
- Overhead Press 3 Seated DB Press, MP, PP, Standing DB Press

Lat Pulldown
Triceps
Biceps
2 Schouder rehab varianten

Dinsdag Squat+DL

- Max Effort Squat Variant 1 Box squat, goodmornings, front box squat, low box
- Deadlift variant full rom 4 of 2 Platform DL, Sumo. Snatchgrip, SLDL
- Squat variant 3 Front squat, box squat, low box

Pullthroughs
Leg Curls
2 Abs varianten

Woensdag
Rust

Donderdag Presses+assistance

- Bank Variant Full ROM 1 Incline, Close grip, bands, paused bench
- Bank variant 4 of 2 Incline, (Incline) DB, Close grip, bands

Lat Pulldown
Triceps
Biceps

Vrijdag DL+SQ

- Max Effort Deadlift Variant 1 Rackpulls, against bands, conv.
- Squat variant full rom 4 of 2 Box Squat, low box, front squat
-Pendlay Row 3 of 2

Pullthroughs
Leg curls
2 Abs Varianten

Officiele nieuwe schema:

Dit schema wordt m dus. Ik begin er nu al mee dus. De bank-dagen worden wel gedaan, alleen met 20% intensiteit. Dit gaat nog aangepast worden. Voorlopig dus lekker banken met lege stang, desnoods voeg ik meer assistance toe. De LB dagen doe ik dus gewoon wel, alleen de UB dagen maar half.

Precontest schema

Contest 31 oktober

1. Max Effort, in ieder geval 3 singles boven 90%, daarna opbouwen naar PR. elke 2 weken switchen
2. Opbouwen naar een 2RM, 3RM, 4RM, of 5RM, medium intensiteit, hoog volume (5x5, 5x4, 5x3, 5x2, 5x1, )

Lat Pulldown
Triceps
Biceps

Dinsdag Squat+DL

Pullthroughs
Leg Curls
2 Abs varianten

Woensdag
Rust

Lat Pulldown
Triceps
Biceps

Vrijdag DL+SQ

-Pendlay Row 3 of 2

Pullthroughs
Leg curls
2 Abs Varianten

he pipo je vergeet dat je vanavond moet trainen :mad:

extra bevorderend voor je SQ en DL kerel, positief denken!

Officiele nieuwe schema:

Precontest schema

Contest 31 oktober

Lat Pulldown
Triceps
Biceps

Dinsdag Squat+DL

Pullthroughs
Leg Curls
2 Abs varianten

Woensdag
Rust

Lat Pulldown
Triceps
Biceps

Vrijdag DL+SQ

-Pendlay Row 3 of 2

Pullthroughs
Leg curls
2 Abs Varianten

Hé, wat lees ik nu ???...kom ik bij punt drie 5x5 tegen? ;)
Je DL is overigens beduidend hoger dan je SQ...in het algemeen zie je dat powerlifters meer SQ dan DL, toch?

Suc6 met je nieuwe schema!!!

is dat niet omdat een squatsuit(1-ply en 2-ply) meer carreyover geeft dan een deadliftsuit?
een andere beperkende factor bij deadlift is ook grip, die heb je bij squat niet nodig.

Ja dat is knap vervelend, maar je moet het inderdaad zoveel mogelijk positief bekijken, rug en benen kan je voluit trainen en die zullen daar profijt uithalen. De rest komt heus later wel, je bent nog jong!

is dat niet omdat een squatsuit(1-ply en 2-ply) meer carreyover geeft dan een deadliftsuit?
een andere beperkende factor bij deadlift is ook grip, die heb je bij squat niet nodig.

Hangt ook van je techniek af. Er zijn deadlifters die nauwelijks door hun benen buigen en bijna stiff legged deadliften. Er zijn er ook die veel dieper gaan en dus meer quadriceps betrokkenheid hebben bij de deadlift.
Dan is het ook afhankelijk in welke sT je doet DL (Sumo of conventioneel)

Grip is overigens zeer zeker een factor, want je ziet dat op wedstrijden waar straps zijn toegestaan bij DL ook meer getild word.

Maaaar, ik ben geen DL en spreek niet echt uit ervaring...er zijn genoeg powerlifters op dit forum die dat wel kunnen, toch?

Dit zijn echt vijgen na Pasen, maar volgende keer moet je niet zolang doordoen met de pijn, dan had je minder overbelasting gehad. Maar goed, we zwijgen er nu over, binnen een paar weken begin je met een nieuwe lei.

Oh en je houdt wel van schema's maken :p

Terug
Naar boven