MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

En wie zegt dat alle schoudergewrichten exact hetzelfde zijn, exact hetzelfde reageren bij een bepaalde beweging, en allemaal even geschikt zijn voor bepaalde oefeningen..?
Zoals met alles, is alles heel persoonlijk.
Heb je last van het gewoon bankdrukken, net als Dressed, dan doe je hem toch niet, of je doet hem met licht(ere) gewichten.
Als je powerlifter wilt zijn, heb je natuurlijk geen keuze, dan zul je moeten (vlak) bankdrukken.
En ik denk dat het dan helemaal niet zo gek is, dat je je kracht daarin optimaal probeert op te bouwen, door te bankdrukken zoals op de wedstrijden.
Alle andere oefeningen zijn om zwakheden in je bank op te halen, of om de training wat interesanter te maken.
En het zou me niets verwonderen dat die maffe Amerikanen ook oefeningen en technieken toevoegen om alles wat ingewikkelder te maken, zo zijn ze ook wel...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.864
Vreemd, incline traint nochtans meer schouders dan de flat bench.

Ja maar het ontlast de rotator cufss, het pakt idd meer side en front delts. Vandaag van de fysio gehoord, en de fysio is heel lief voor mij, en heel cool. Dus hij heeft gelijk:D

• #1.865
Training van vanavond:

Deadlift marathon:D

Platform Sumo deadlift:

15cm verhoging:

1x60
1x100
1x120
1x140
1x150

10cm verhoging:

1x100
1x120
1x140
1x160

5cm verhoging:

1x100
1x120
1x140
1x170

Sumo deadlift van de grond af:

1x100
1x140
1x160
1x180 PR 5kg progressie op sumo DL

Rackpulls 5cm onder de knie:

1x100
1x140
1x170
1x190
Fx210
Fx210

Conventional Deadlift:
1x100
1x120
1x140
1x160
1x182.5 PR 2.5kg progressie op conv.

Slechts 2.5kg progressie, maarja, was de 6e max effort oefening van vandaag, dus dan vind ik het alsnog knap. De 200 komt steeds dichterbij. 31 oktober ook. Toeval? Ik denk het niet:D

Voor degenen die gaan janken dat 6 Max Effort deadlift oefeningen gekkewerk is. Jullie hebben gelijk. Boeie. Ik heb nu 3 dagen rust, en dit soort marathons gaan vanzelf z'n vruchten afwerpen. Er zal voor de wedstrijd sowieso nog twee squat en één deadlift marathon komen.

Onderrug is nu wel wasted, kuiten en hams ook, grip is helemaal kaduuk, eelt ook, onderarmen on fire, traps zitten vol, obliques en glutes doen gewoon ****ing pijn. Belt om bij DL is geen pretje.

Ik ga wijvenfilms kijken, en roomboterkoeken eten. Oink Oink:)

Holy shit, voel je je nu niet zwaar verdoet ?

Wat een hevige training, respect !

Misschien wel leuk idee'tje voor mij ook eens wat squat marathons te gaan doen :D

respect voor zo'n training man! Ziek gewoon :D

• #1.868
Holy shit, voel je je nu niet zwaar verdoet ?

Wat een hevige training, respect !

Misschien wel leuk idee'tje voor mij ook eens wat squat marathons te gaan doen :D

Ja ben echt ****ed up nu! Maarja, een burger king menu king size, een liter melk, een halve zak gemengde noten, en een liter water heeft me goed gedaan:D Daar doe je het voor he, dat je je naderhand lekker vol kan vreten:cool:

Ik ga maandag als m'n dienstrooster het toelaat zo'n squat marathon doen:D Something like this:

Goodmornings, Box squats, van high box tot low box (dat zijn in feite dus al 3 of 4 oefeningen), front box squats, regular squats

respect voor zo'n training man! Ziek gewoon :D

Hahaha.. ja het was weer een gevecht tussen mij en het ijzer, en vandaag won ik weer 's:D Tis wel een aanrader trouwens.. Ga het maandag ofzo met squats proberen.

Valt ook wel leuk schema mee te maken trouwens. Op maandag m'n knieen naar de klote helpen met squats marathon, dan op woensdag m'n schouders met bank marathon, en als finisher op vrijdag m'n rug vernken met deadlift marathon.

Schema's en blessures, ik schud ze uit m;n mouw alsof het niks is:D

Ja ben echt ****ed up nu! Maarja, een burger king menu king size, een liter melk, een halve zak gemengde noten, en een liter water heeft me goed gedaan:D Daar doe je het voor he, dat je je naderhand lekker vol kan vreten:cool:

Ik ga maandag als m'n dienstrooster het toelaat zo'n squat marathon doen:D Something like this:

Goodmornings, Box squats, van high box tot low box (dat zijn in feite dus al 3 of 4 oefeningen), front box squats, regular squats

Goed, ik hou je in de gaten, dan leer ik nog eens wat. ;)

als je die squatmarathon gaat doen, zou je die dan kunnen filmen? of 1 rondje ofzo, dan heb ik een idee hoe het eruit ziet :p

Training van vanavond:

Deadlift marathon:D

Platform Sumo deadlift:

15cm verhoging:

1x60
1x100
1x120
1x140
1x150

10cm verhoging:

1x100
1x120
1x140
1x160

5cm verhoging:

1x100
1x120
1x140
1x170

Sumo deadlift van de grond af:

1x100
1x140
1x160
1x180 PR 5kg progressie op sumo DL

Rackpulls 5cm onder de knie:

1x100
1x140
1x170
1x190
Fx210
Fx210

Conventional Deadlift:
1x100
1x120
1x140
1x160
1x182.5 PR 2.5kg progressie op conv.

Slechts 2.5kg progressie, maarja, was de 6e max effort oefening van vandaag, dus dan vind ik het alsnog knap. De 200 komt steeds dichterbij. 31 oktober ook. Toeval? Ik denk het niet:D

Voor degenen die gaan janken dat 6 Max Effort deadlift oefeningen gekkewerk is. Jullie hebben gelijk. Boeie. Ik heb nu 3 dagen rust, en dit soort marathons gaan vanzelf z'n vruchten afwerpen. Er zal voor de wedstrijd sowieso nog twee squat en één deadlift marathon komen.

Onderrug is nu wel wasted, kuiten en hams ook, grip is helemaal kaduuk, eelt ook, onderarmen on fire, traps zitten vol, obliques en glutes doen gewoon ****ing pijn. Belt om bij DL is geen pretje.

Ik ga wijvenfilms kijken, en roomboterkoeken eten. Oink Oink:)

hey mietje heb een beter idee we gaan maandag een sq bench deadlift marathon doen wat dacht je hiervan?
bench hoef je niet voluit de rest wel :mad:

max effort frontsquat in harnass op box, 4 board bench , deadlift conventioneel, olympic squat (diep) , 3 board bench , sumo deadlift, high boxsquat , 2 board bench, deadlift op platform (3platen) , squat met bandages , 1 board bench , rackpull onder de knieen.
degene die dood is heeft verloren:D

ik word al moe van het te lezen :roflol:

• #1.875
hey mietje heb een beter idee we gaan maandag een sq bench deadlift marathon doen wat dacht je hiervan?
bench hoef je niet voluit de rest wel :mad:

max effort frontsquat in harnass op box, 4 board bench , deadlift conventioneel, olympic squat (diep) , 3 board bench , sumo deadlift, high boxsquat , 2 board bench, deadlift op platform (3platen) , squat met bandages , 1 board bench , rackpull onder de knieen.
degene die dood is heeft verloren:D

ja kan me voorstellen maar zo'n training is ook wel goed om je karakter te testen zo deden ze het ook in bulgarije alleen de sterksten overleefden zo'n trainings sT :D

Zo deden ze het niet in bulgarije. We gaan squat marathon doen. Punt uit. En nou slapen pipo!

less is more.

persoonlijk vind ik het iets te veel van het goede.

Of zit je aan de juice?

• #1.878
less is more.

persoonlijk vind ik het iets te veel van het goede.

Of zit je aan de juice?

Juice niet. Less=more. En soms more=more. Ik wou dat ik aan de juice zat, dan kon ik vanavond weer zo'n sessie doen:D

Het heeft me wel een bepaalde zekerheid gegeven. Als ik na 5 andere zware deadlift oefeningen nog steeds een PR kan zetten, wat kan ik dan wel niet neerzetten als ik fris ben:cool:

En daarbij, het is echt gaaf om te doen. Ik ga vanavond lekker p*ssy assistance training doen.

15cm platform deads? t*ring, je bent goed op weg idd die rug ook te slopen. Heftig zeg.

Ik kom dus hier terug op jouw reactie n.a.v. de reactie die ik in Wim zijn log had geplaatst.

Je begint met: "Je lult nog meer over de sport dan ik en traind maar 1/5 van wat ik doe".

We staan beiden sinds 2008 (jij sinds mei en ik sinds oktober) geregistreerd als lid...ik heb 1160 reacties geplaatst (best wel veel, geef ik ruiterlijk toe), jij daarentegen 2695 (meer dan het dubbele)...dus wie "lult" er veel op dit forum? :p

Ik "zeur" niet over equipment en juice...ik ben geen tegenstander van equipment - ik juich het wel toe dat er tegenwoordig ook weer meer rawpowerlift/benchpresswedstrijden worden georganiseerd - en wat juice betreft heb ik een uitgesproken mening...overigens heb ik niets tegen gebruikers, althans niet tegen hen die het eerlijk toegeven.
Dan had ik met Wim over equipment, vooral dat er bij bankdrukwedstrijden zoals op het afgelopen WK slechts 25% van de beurten goed waren...dat is niet leuk voor de atleten en ook niet voor het publiek, ik heb geen één woord over juice gerept!

Dan je laatste zin:
"Ik vind die bankdruk only wedstrijden de afgang van de sport. Luie powerlifters! Heel goed als je dat zelf toegeeft. Maar om meerdere grote powerlifters te citeren: Als je niet squat, ben je geen powerlifter, en gewoon een p*ssy. Nu ben ik ook geen expert, en ik druk niet evenveel als jij Huggybeer, maar goed.."

Ik ben inderdaad gèèn powerlifter en dat zal ik ook niet meer worden...dat jij bankdrukonly wedstrijden een afgang voor de sport vind, is jouw persoonlijke mening en je goed recht, hetgeen ik respecteer.
Blijkbaar is er echter grote behoefte aan bankdrukonly wedstrijden...gezien de vele deelnemers...aan powerliftwedstrijden doen beduidend minder mensen mee.
Daarbij ben je inderdaad geen expert ( net zoals ik dat overigens ook niet ben ) en druk je ondanks dat ik slechts "1/5e" van jouw train bij lange na niet dat wat ik druk en ben jij ook nog eens in vergelijking met mij een jonge god...dus wie doet het nou goed? :p 215kg is niet slecht voor een "p*ssy", toch? :D

Toen ik gisteren op de training was kreeg ik commentaar van iemand die ook regelmatig op dit forum is...hij zei..."Huggy, dat jij je altijd de les laat lezen door jongentjes die nog niet eens de helft van jouw drukken"...het zijn niet mijn woorden...maar wellicht heeft die persoon daar toch een punt lijkt me :p.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven