MuscleMeat

De trainingslog van Marrkos

Toen ik gisteren op de training was kreeg ik commentaar van iemand die ook regelmatig op dit forum is...hij zei..."Huggy, dat jij je altijd de les laat lezen door jongentjes die nog niet eens de helft van jouw drukken"...het zijn niet mijn woorden...maar wellicht heeft die persoon daar toch een punt lijkt me :p.
Zo is het maar net Hugz! :D

En of iemand nou heel veel drukt of niet, hoeft niet uit te maken hoe groot zijn kennis is.
Maar een hoop ervaring, en het delen van ervaringen, maken vaak wel dat mensen een hoop kennis opdoen.
Goed luisteren naar de kennis die andere mensen, waarvan je vermoed dat ze er wel eens veel verstand van zouden kunnen hebben, tentoonstellen, is ook een goede manier om slimmer te worden.
Ik denk dat jij het bovenstaande zo'n beetje belichaamd, maar je brengt het allemaal zo beleefd, dat sommige mensen de fout maken om "respectvol gedrag" aan te zien voor "zwakte" (qua kennis) en maar denken dat ze alles tegen je kunnen zeggen.
Ik heb het nu niet (alleen) over Marrkos, maar ik krijg wel eens vaker dat idee...

Marrkos moet imo een beetje oppassen dat hij niet de egocentrische eigenschappen krijgt waarvoor ik een ander (vrij jong, en populair) DBB lid eens voor gewaarschuwd heb...
Jonge gasten zoals Marrkos gaan in hun enthousiasme soms wel eens wat ver in hun beweringen, en het geven van hun meningen, maar dat is de jeugd Hugz, zo waren "wij" waarschijnlijk ook... ;)

En of iemand nou heel veel drukt of niet, hoeft niet uit te maken hoe groot zijn kennis is.
Maar een hoop ervaring, en het delen van ervaringen, maken vaak wel dat mensen een hoop kennis opdoen.
Goed luisteren naar de kennis die andere mensen, waarvan je vermoed dat ze er wel eens veel verstand van zouden kunnen hebben, tentoonstellen, is ook een goede manier om slimmer te worden.
Ik denk dat jij het bovenstaande zo'n beetje belichaamd, maar je brengt het allemaal zo beleefd, dat sommige mensen de fout maken om "respectvol gedrag" aan te zien voor "zwakte" (qua kennis) en maar denken dat ze alles tegen je kunnen zeggen.
Ik heb het nu niet (alleen) over Marrkos, maar ik krijg wel eens vaker dat idee...

Marrkos moet imo een beetje oppassen dat hij niet de egocentrische eigenschappen krijgt waarvoor ik een ander (vrij jong, en populair) DBB lid eens voor gewaarschuwd heb...
Jonge gasten zoals Marrkos gaan in hun enthousiasme soms wel eens wat ver in hun beweringen, en het geven van hun meningen, maar dat is de jeugd Hugz, zo waren "wij" waarschijnlijk ook... ;)

Ik heb weinig aan jouw reactie toe te voegen :thumbs:...ik heb er verder ook geen moeite mee als ik kritiek krijg...want dan moet je geen log bijhouden op een forum, toch? En één van de redenen dat ik op het forum ben is inderdaad het delen van ervaringen en het opdoen van kennis, want zoals ik alreeds vaker heb gezegd: niemand is alwetend...en mijn kennis is daarbij beperkt en vrij gedateerd, hetgeen echter niet wil zeggen dat het niet werkt! Want dat wat "gedateerd" is hoeft niet per definitie afgeschreven te worden...want de meeste nieuwe trainingsmethoden zijn gebaseerd op de oude trainingsmethoden (soms alleen maar in een nieuw "jasje" gestoken).

Dat ik zo "beleefd" ben heeft ermee te maken dat ik iedereen probeer te begrijpen en respect heb voor andermans visie. Het heeft met bepaalde normen en waarden te maken, die ik met de paplepel heb ingegoten gekregen ;)

Enne nee...ik was niet zo enthousiast dat ik ver ging in mijn beweringen en mijn meningen. Ik sprak altijd heel netjes met twee woorden "Ja meneer of Ja mevrouw" En durfde heel lang niet voor mijn eigen mening op te komen...en was eerder het verlegen type. Dat is de andere kant van de medaille, en ook niet goed...het beste lijkt me een soort middenweg aanhouden, toch?

Enne nee...ik was niet zo enthousiast dat ik ver ging in mijn beweringen en mijn meningen. Ik sprak altijd heel netjes met twee woorden "Ja meneer of Ja mevrouw" En durfde heel lang niet voor mijn eigen mening op te komen...en was eerder het verlegen type. Dat is de andere kant van de medaille, en ook niet goed...het beste lijkt me een soort middenweg aanhouden, toch?
De middenweg is goed, en veilig, maar als je gepassioneerd ergens van overtuigd bent, mag je best eens op je achterpoten gaan staan natuurlijk.
Maar, door de jaren heen leer je dat wat vandaag nog een feit is, morgen onzin blijkt te zijn.
En dat heb je op jonge leeftijd nog niet (vaak genoeg) ervaren om rekening mee te houden denk ik.
Als je ergens van overtuigd ben, moet je er ook mee werken, wat moet je anders..?
Maar, je moet ook "open staan" voor argumenten die jouw visie "onderuit" halen, en erkennen dat er misschien een betere weg is.
Sommigen denken dat niets voor eeuwig is, maar ik denk dat de natuurwetten en bepaalde principes (voor spiergroei, en toename van kracht) altijd zullen bepalen hoe bepaalde zaken aangepakt dienen te worden.
Ik stop voor het veeeeel te wazig word voor forum als dit... ;)

De middenweg is goed, en veilig, maar als je gepassioneerd ergens van overtuigd bent, mag je best eens op je achterpoten gaan staan natuurlijk.
Maar, door de jaren heen leer je dat wat vandaag nog een feit is, morgen onzin blijkt te zijn.
En dat heb je op jonge leeftijd nog niet (vaak genoeg) ervaren om rekening mee te houden denk ik.
Als je ergens van overtuigd ben, moet je er ook mee werken, wat moet je anders..?
Maar, je moet ook "open staan" voor argumenten die jouw visie "onderuit" halen, en erkennen dat er misschien een betere weg is.
Sommigen denken dat niets voor eeuwig is, maar ik denk dat de natuurwetten en bepaalde principes (voor spiergroei, en toename van kracht) altijd zullen bepalen hoe bepaalde zaken aangepakt dienen te worden.

:clap: :thumbs: :bow: volkomen mee eens!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.885
Ben nu op m'n werk, en heb alles maar vluchtig doorgelezen. Nee, nee, ik word geen tweede EmileV:D

D"r is ook niks mis met 215 Hugs, ik hoop dat ik het ooit zal drukken, maar soms kan je een beetje een ouwe zeurpiet zijn:D Dus had ff zin om te reageren;)

Ik reageer straks wel uitgebreid heren:)

---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Training van gisteren:

Banken: 4 setjes 20reppers met 40kg. puur voor doorbloeding, en actief herstel. Pomz for life.

Biceps curls 5 sets

Triceps extensions 5 sets

Squats: geoefend met kniebandages, ging niet echt fijn, helemaal niet met een lange broek aan. Daarna nog paar singles 1x100, 1x120.

• #1.886
Ik kom dus hier terug op jouw reactie n.a.v. de reactie die ik in Wim zijn log had geplaatst.

Je begint met: "Je lult nog meer over de sport dan ik en traind maar 1/5 van wat ik doe".

We staan beiden sinds 2008 (jij sinds mei en ik sinds oktober) geregistreerd als lid...ik heb 1160 reacties geplaatst (best wel veel, geef ik ruiterlijk toe), jij daarentegen 2695 (meer dan het dubbele)...dus wie "lult" er veel op dit forum? :p

Ik "zeur" niet over equipment en juice...ik ben geen tegenstander van equipment - ik juich het wel toe dat er tegenwoordig ook weer meer rawpowerlift/benchpresswedstrijden worden georganiseerd - en wat juice betreft heb ik een uitgesproken mening...overigens heb ik niets tegen gebruikers, althans niet tegen hen die het eerlijk toegeven.
Dan had ik met Wim over equipment, vooral dat er bij bankdrukwedstrijden zoals op het afgelopen WK slechts 25% van de beurten goed waren...dat is niet leuk voor de atleten en ook niet voor het publiek, ik heb geen één woord over juice gerept!

Dan je laatste zin:
"Ik vind die bankdruk only wedstrijden de afgang van de sport. Luie powerlifters! Heel goed als je dat zelf toegeeft. Maar om meerdere grote powerlifters te citeren: Als je niet squat, ben je geen powerlifter, en gewoon een p*ssy. Nu ben ik ook geen expert, en ik druk niet evenveel als jij Huggybeer, maar goed.."

Ik ben inderdaad gèèn powerlifter en dat zal ik ook niet meer worden...dat jij bankdrukonly wedstrijden een afgang voor de sport vind, is jouw persoonlijke mening en je goed recht, hetgeen ik respecteer.
Blijkbaar is er echter grote behoefte aan bankdrukonly wedstrijden...gezien de vele deelnemers...aan powerliftwedstrijden doen beduidend minder mensen mee.
Daarbij ben je inderdaad geen expert ( net zoals ik dat overigens ook niet ben ) en druk je ondanks dat ik slechts "1/5e" van jouw train bij lange na niet dat wat ik druk en ben jij ook nog eens in vergelijking met mij een jonge god...dus wie doet het nou goed? :p 215kg is niet slecht voor een "p*ssy", toch? :D

Toen ik gisteren op de training was kreeg ik commentaar van iemand die ook regelmatig op dit forum is...hij zei..."Huggy, dat jij je altijd de les laat lezen door jongentjes die nog niet eens de helft van jouw drukken"...het zijn niet mijn woorden...maar wellicht heeft die persoon daar toch een punt lijkt me :p.

Oooh nu ga je de troefkaart spelen? Over je stats beginnen?:D Nee nee, fair is fair, Eigenlijk sluit ik me gewoon aan bij wat Pjotr zei:

Huggy een tip voor jou je bent teveel bezig met randverschijnselen ga lekker trainen en dan komt het goed. ( niet verkeerd bedoelt)

Dat van die 1/5e laat dat maar hangen haha.. was gewoon beetje chagrijnig, en soms kom je beetje zeurend over;)

Toch moet ik zeggen dat je laatste tijd meer aan het variëren bent..

Nogmaals, ik word geen tweede EmileV hoor:D

Ik heb weinig aan jouw reactie toe te voegen :thumbs:...ik heb er verder ook geen moeite mee als ik kritiek krijg...want dan moet je geen log bijhouden op een forum, toch? En één van de redenen dat ik op het forum ben is inderdaad het delen van ervaringen en het opdoen van kennis, want zoals ik alreeds vaker heb gezegd: niemand is alwetend...en mijn kennis is daarbij beperkt en vrij gedateerd, hetgeen echter niet wil zeggen dat het niet werkt! Want dat wat "gedateerd" is hoeft niet per definitie afgeschreven te worden...want de meeste nieuwe trainingsmethoden zijn gebaseerd op de oude trainingsmethoden (soms alleen maar in een nieuw "jasje" gestoken).

Dat ik zo "beleefd" ben heeft ermee te maken dat ik iedereen probeer te begrijpen en respect heb voor andermans visie. Het heeft met bepaalde normen en waarden te maken, die ik met de paplepel heb ingegoten gekregen ;)

Ooooh Huggy is een reus van 150kg, maar is stiekem gewoon hartstikke verlegen:D Niks mis mee hoor.. Grote vent, klein hartje. gulden middenweg.

Ik stop voor het veeeeel te wazig word voor forum als dit... ;)

Nee ik snap er ook niks meer van:D

Hugs. Ik ga ff je artikels lezen in je log;)

Oooh nu ga je de troefkaart spelen? Over je stats beginnen?:D Nee nee, fair is fair, Eigenlijk sluit ik me gewoon aan bij wat Pjotr zei:

@ Ik ben veel te verlegen om mijn troefkaart te spelen ;)...daarbij wil ik niet zo ver gaan en zeggen dat iemand die sterker is ook per defenitie gelijk heeft.

Dat van die 1/5e laat dat maar hangen haha.. was gewoon beetje chagrijnig, en soms kom je beetje zeurend over;)

Toch moet ik zeggen dat je laatste tijd meer aan het variëren bent..

@ ik probeer zeker te variëren, vooral in gripbreedte en heb gisteren zelfs met bands getraind dus ;)...en wat dat "zeuren" betreft...het was toch geen "zeuren" in jouw log?
Ik denk alleen dat ik nu richting het EK niet alles overboord moet gooien, (het lichaam moet immers ook wennen aan een nieuw schema) maar het zou best wel eens kunnen zijn dat ik het richting het NK in 2010 inderdaad e.e.a. zal gaan veranderen.

Nogmaals, ik word geen tweede EmileV hoor:D

@ Gelukkig niet!

Ooooh Huggy is een reus van 150kg, maar is stiekem gewoon hartstikke verlegen:D Niks mis mee hoor.. Grote vent, klein hartje. gulden middenweg.
@ niet aan de grote klok hangen, dat hoeft niet iedereen te weten ;)

Hugs. Ik ga ff je artikels lezen in je log;)

Veel leesplezier! :)

wat ging er niet goed met de kneewraps marrkos?

Ach, eigenlijk is onze Marrkos gewoon ook een lief manneke dat het allemaal niet zo verkeerd bedoelt. ;)
En Hugz is de knuffelbeer van DBB! :roflol:
En ik waarschijnlijk het wrak... :(

• #1.890
wat ging er niet goed met de kneewraps marrkos?

Nou. Ik bandeerde mezelf. Dat wilde niet zo. Ik had een wijde lange trainingsbroek aan. Je weet wel, zo'n Nike-n*ger broek. bandages zaten één beurt te losjes, daarna te hoog, daarna te laag, toen verschoven ze weer. M'n rug was flink stijf van de deadlift marathon, dus ging al niet zo soepeltjes dat squatten, met bandages gaat mijn hele techniek overboord. Ik zak heel snel namelijk, en bounce uit the hole zeg maar, en grind dan door. Met bandages kon ik dat geintje niet flikken. Spanning was snel weg, waardoor ik puur vanuit m'n knieen en m'n onderrug moest tillen. Volgende keer als ik fris ben ga ik wel serieus oefenen. Lucas gaat me dan ook in banderen.

Ach, eigenlijk is onze Marrkos gewoon ook een lief manneke dat het allemaal niet zo verkeerd bedoelt. ;)

Jij bent het lieve wrakkige knuffelmannetje:D

ik zou eigenlijk ook eens moeten leren hoe ik precies moet banderen, heb 1 keer met bands gesquat en dat deed zo vreselijk pijn :D had er daarnaa veel strapen op mijn benen van, wrsl omdat ik iets fout heb gedaan :D

• #1.892
ik zou eigenlijk ook eens moeten leren hoe ik precies moet banderen, heb 1 keer met bands gesquat en dat deed zo vreselijk pijn :D had er daarnaa veel strapen op mijn benen van, wrsl omdat ik iets fout heb gedaan :D

Ja het doet ook ****ing pijn, en zo schijnt het ook te horen. Ik ga d'r wel op trainen, aangezien je er toch veel kilo's mee schijnt te pakken, maar tis echt wennen!

ja ik ga er ook wel af en toe mee trainen in de toekomst, zal wennen worden want het doet zo'n ****ing pijn :D

• #1.894

broeva-haro-dinges-heeft-gelijk.jpg

asterix-obelix.jpg

• #1.897
pens valt mee hoor :D met ademen ook geen last eigenlijk

• #1.899
conditie zit wel redelijk snor :D
sixpack interesseert me totaal niet en ga er ook nooit voor trainen, maar een echte fatass wil ik ook niet worden :p

Terug
Naar boven