AndroidHealthClinic

De trainingslog van Marrkos

hahaha volgens mij waren lim en textiel :mad: toen ik een beetje gefrustreerd van m,n shirt werd wedden om een gratis maaltijd dat lim weer de 50 mist?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
hahaha volgens mij waren lim en textiel :mad: toen ik een beetje gefrustreerd van m,n shirt werd wedden om een gratis maaltijd dat lim weer de 50 mist?

Ze werden bang van je gegrom:D

Is goed. Ik wed dat ze m de eerstvolgende keer weer mist:)

Boxsquat techniek heb ik volledig onder de knie.
Ik heb m'n techniek enorm kunnen oefenen toen ik veel last van m'n knieén en heupen had, als ik van de plee moest komen! ;)
Heb je wel al de "klik" gehad van het voordeel van de boxsquats, naar de squat toe..?
Dus de carry-over zeg maar.
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen...
Is het nut van de boxsquat je helemaal duidelijk?
Je doet 'm namelijk om je squat omhoog te brengen, niet gewoon omdat het wel een lekker oefeningetje is natuurlijk.
Maar daar zullen jullie het wel mee eens zijn natuurlijk... :rolleyes:
Goed te zien dat jullie zo lekker eigenwijs, maar wel serieus bezig zijn.
Zo te lezen leek het me een redelijke training. :thumb:

• #1.924
Boxsquat techniek heb ik volledig onder de knie.
Ik heb m'n techniek enorm kunnen oefenen toen ik veel last van m'n knieén en heupen had, als ik van de plee moest komen! ;)
Heb je wel al de "klik" gehad van het voordeel van de boxsquats, naar de squat toe..?
Dus de carry-over zeg maar.
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen...
Is het nut van de boxsquat je helemaal duidelijk?
Je doet 'm namelijk om je squat omhoog te brengen, niet gewoon omdat het wel een lekker oefeningetje is natuurlijk.
Maar daar zullen jullie het wel mee eens zijn natuurlijk... :rolleyes:
Goed te zien dat jullie zo lekker eigenwijs, maar wel serieus bezig zijn.
Zo te lezen leek het me een redelijke training. :thumb:

Doel is uiteraard ook al carryover naar de regular squat, maar dat heb ik nog niet helemaal uitgevogeld.. Weet ook nog niet of ik daar tijd en moeite in wil steken. Nu eerst veel squaten, squaten, squaten.

Bedankt! Eigenwijs als altijd, dat zul je in m'n volgende trainingsverslag wel lezen:D Zijn aardig serieus bezig ja:)

• #1.925
Fysio bezoek:
Samen met fysio geoefend met rotatorcuffs en supraspinatus (spelling??) aanspannen. Door ze komende week de hele dag door statisch aan te spannen, gaat hij me volgende week bijbrengen hoe ik ze dynamisch kan inzetten tijdens het banken. Anatomie nogmaals doorgenomen. Nu dus elke keer in bed, in de trein, in de bus, op me werk, stiekem me rotator cuffjes aanspannen. Lekker stiekem.

Verder geluld over lat activation tijdens het banken. Anatomie nog maar 's doorgenomen. Denk dat ik het een beetje snap, heb er vandaag gelijk mee geoefend. Nog ff over bicepsgebruik tijdens banken gehad. Meer pompen op de biceps curlz dus.

Ik mag de gewichten weer geleidelijk gaan verhogen, zolang het maar geen pijn doet. Verder nog geluld over de werking van hamstrings. Ik heb hem wel laten werken voor die 27.50 die ik ervoor betaal:)

Na paar maanden ragwerk ga ik nu dus de verfijning opzoeken qua techniek en gebruik van spieren. Zwakke schakels sterker maken, techniek verfijnen, setup perfectioneren etc. Mind-muscle-connection ftw. Uiteraard blijf ik stronteigenwijs de hele boel naar de klote helpen elke dag.

Training van vanavond:

Banken:
Gewerkt aan setup, lat activation. Hanteer nu andere setup, dit drukt comfortabel, en pijnloos. Nut: meer lat&biceps activation, dus meer snelheid van de borst af, zodat daarna m'n pecs en triceps het zware werk kunnen doen.

20xlege stang
5x30
5x40
5x50
3x60
1x70
1x80
1x90

1x100 Kont kwam van de bank.
1x100 kont bleef op de bank.

Pijn viel mee. Dit was eventjes testen, en oefenen met setup.

Hierna hoop assistance werk gedaan. Tussen elke oefening door gebankt: 2x5x50 gefocust op setup, techniek, lats, schouderbladen aangespannen houden, kont op de bank etc.

Triceps met stangetje pulldown:
10x15
10x20
10x25
8x30
6x35
4x40
16x20

Super strict.

Banken. 2x5x50

DB Rows:
Ook superstrict.
10x20
10x22
10x24
10x26
per arm uiteraard.

Banken. 2x5x50

Triceps pulldown touwtje:
10x15
10x20
8x25
6x30
20x15
super strict.

Banken 2x5x50

Lat pulldown wijd:
10x45
10x52.5
10x60
10x67.5
10x75
6x82.5
4x90
16x60
Strict.

Banken. 2x5x50

Biceps Curls:
10x14
10x16
10x18
Vanaf hier niet meer zo strict
10x20
10x22
10x24
6x26
Alles per arm.

Banken.

Triceps kickbacks:
20x6kg
20x6kg
per arm.

Banken. 2x5x50

Tussendoor 2 rookpauzes, daarna nog ff biertje en een burgertje gepakt. FML.

Klinkt als een fysio waar je wat aan hebt.
Ik snap alleen al die BB oefeningen niet zo goed...
Het lijkt me veel beter echt tegengesteld aan het bankdrukken de rug te trainen.
Dus eigenlijk voornamelijk BOR's lijkt me.
En natuurlijk zware barbell curls, narrow grips, skullcrushers, maar toch niet die sissy oefeningetjes die je er nu bij doet... :D

• #1.927
Klinkt als een fysio waar je wat aan hebt.
Ik snap alleen al die BB oefeningen niet zo goed...
Het lijkt me veel beter echt tegengesteld aan het bankdrukken de rug te trainen.
Dus eigenlijk voornamelijk BOR's lijkt me.
En natuurlijk zware barbell curls, narrow grips, skullcrushers, maar toch niet die sissy oefeningetjes die je er nu bij doet... :D

Als je de anatomie goed bekijkt, dan maakt het geen drol uit of je de lats aanpakt met BOR's of met lat pulldowns, maar gaat het er om DAT je je lats aanpakt. Ik heb btw ook DB Rows gedaan. Dagje strict pompen is ook wel 's leuk. Skullcrushers en narrowgrips voel ik heel erg in m'n schouders. Zware BB curls zijn leuk, maar ik voel me biceps meer van zware DB Curls. Doel van sterke biceps? snelheid van de borst af. EN geil er uit zien.

Ik doe alles eigenwijs. Ik sta er in de winter beter bij dan in de zomer:D

Als je de anatomie goed bekijkt, dan maakt het geen drol uit of je de lats aanpakt met BOR's of met lat pulldowns, maar gaat het er om DAT je je lats aanpakt. Ik heb btw ook DB Rows gedaan. Dagje strict pompen is ook wel 's leuk. Skullcrushers en narrowgrips voel ik heel erg in m'n schouders. Zware BB curls zijn leuk, maar ik voel me biceps meer van zware DB Curls. Doel van sterke biceps? snelheid van de borst af. EN geil er uit zien.

Je bent een beest! ;)

stronteigenwijs ben je zeker :mad: ga je strak inbanderen vandaag kijken wat je pijngrens is

komt mij bekend voor :roflol:

• #1.932

Grrr.

stronteigenwijs ben je zeker :mad: ga je strak inbanderen vandaag kijken wat je pijngrens is

Stoer:D

Achja. Tis geen schoonheidswedstrijd.

Trainings van vanavond

Deadlift
Gestart met sumo, voelde toch niet fijn aan, en had een vies plannetje dus.
8x60
3x100
1x130
1x150
Vanaf hier conventioneel
1x170
1x190 PRRRR Boem, weer 7.5kg er bovenop:cool: 200 komt dichterbij:D
Fx195
Sumo style
Fx185. **** it.

Geexperimenteerd met one leg squats, met een been op bankje. Ging k*t. dus:

Lunges
Gewicht per hand
5xL+5xR met 10kg easy
5xL+5xR met 14kg easy
5xL+5xR met 18kg zwaar
5xL+5xR met 22kg zwaarder

Pullthroughs
Met zo'n kabel geval

12x25
10x30
8x35

Met medium bands.
2x15

Abz Abz Abz
100 reps op de Ab Swing
3x10 leg raises, liggend.
2x20 leg tucks
Side bends 2x10reps met 15kg schijf in hand

Calf Raises
In zo'n calf raise machine ding

10x70
10x85
10x100

Daarna lekker onbeperkt gewokt. Ruwe berekening: sowieso 1kg vlees en kip. Heleboel calorieen, en sowieso 180gr. eiwitten als ik het goed inschat. Bulk for life.

Ben gister ook weer begonnen met 3 maal daags schepje creatine door de whey. begin nu al vocht vast te houden.

Plan voor komende tijd: voeding omhoog schroeven naar minimaal 3500kcal, eiwit-inname verhogen, sowieso paar shakes extra, meer noten, meer kwark, meer chocomel, meer melk.

Plan met trainen. Intensiteit en volume omlaag geschroeft. Wissel af tussen ragwerk, en techniek trainingen. Veel assistance oefeningen. Ga langzaam opbouwen, en assistance oefeningen vervangen voor zwaardere compounds. Dus ipv triceps extensions close grips of board presses, en ipv pullthroughs box squats. Workload langzaam opbouwen dus.

Ben blij met mijn 190kg DL.

Laatst bewerkt:
Dat is weer een flinke stap op de deadlift man! :thumb:

So hey seg, ga jij even hard ... lekker smikkelen, dikke kg's op de barbell ... life of a bulker :)

Altijd maar sterker op de deads, prima!

roken tussen het trainen door?

supraspinatus dynamisch inzetten tijdens bp? De supraspinatus gaat je imo helemaal niet veel helpen bij het banken, functie van de supra is abductie tot 30 graden ongeveer.

nette deads!

• #1.939
Dat is weer een flinke stap op de deadlift man! :thumb:

Jup. weer 7.5kg erbij. 200 komt in zicht.

So hey seg, ga jij even hard ... lekker smikkelen, dikke kg's op de barbell ... life of a bulker :)

Ja joh. Vreten doet me goed:D

Altijd maar sterker op de deads, prima!

:D

cheers.

roken tussen het trainen door?

supraspinatus dynamisch inzetten tijdens bp? De supraspinatus gaat je imo helemaal niet veel helpen bij het banken, functie van de supra is abductie tot 30 graden ongeveer.

Ja roken tussen het trainen door ja. Ik had het niet over de supraspinatus, maar over de andere rotator cuffs. Ik zal de naam ff opzoeken, maar goed. of ze zullen gaan helpen is maar de vraag, maar meer dat ze op z'n minst niet meer overbelast worden, maar wel in de keten betrokken worden. Supraspinatus is meer de strekker toch? ik bedoelde die andere, die aan je schouderblad vastzit, en zorgt dat de kogel goed glijdt en rolt in de kom. Jij bent fysio toch? dan weet je wel welke ik bedoel.

Als trainingen 2.5 uur duren wil ik tussen door wel ff peukje doen ja;)

Wat zijn je doelen voor 31 oktober? En de energym clasic in december?

Terug
Naar boven