XXL Nutrition

De zomer is voorbij, tijd om te cutten. Iets minder groot maar wel fitter !

Mijn onderhoud zit rond de 3500 kcal. Voeding mik ik op circa 2300 kcal. dus een cut van 1200 per dag

Ben je gek?

Voeddingsschema kan ik niet zien op werk.
Wordt geblokkeerd.

waarom 1200 onder je onderhoud?

Cutten moet je nice and slow doen.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn onderhoud zit rond de 3500 kcal. Voeding mik ik op circa 2300 kcal. dus een cut van 1200 per dag

Ben je gek?

Voeddingsschema kan ik niet zien op werk.
Wordt geblokkeerd.

waarom 1200 onder je onderhoud?

Cutten moet je nice and slow doen.

Doe geen extra cardio he, dus denk dat ik dit wel kan hebben.

Dafuq als ik 1200 kcal onder onderhoud eet ben ik de volgende dag al 2 kilo lichter :o

Misschien maar wat minder fappen :roflol:

Tomaten saus gewoon wat zongedroogde tomaatjes in de blender, eventueel wat knoflook en basilicum er bij en je hebt redelijk kcal arme saus...

Staan zat variaties van op t internet, stuk beter dan die walden farms zooi ieder geval

Je overschat jezelf gigantisch.

Je onderhoud is nooit 3500kcal. Je mag blij zijn als je uberhaubt iets gaat verliezen met 2300kcals.

Dafuq als ik 1200 kcal onder onderhoud eet ben ik de volgende dag al 2 kilo lichter :o

Misschien maar wat minder fappen :roflol:

Tomaten saus gewoon wat zongedroogde tomaatjes in de blender, eventueel wat knoflook en basilicum er bij en je hebt redelijk kcal arme saus...

Staan zat variaties van op t internet, stuk beter dan die walden farms zooi ieder geval
ik ga natuurlijk ook niet in 1 dag meteen 1200 kcal onder onderhoud zitten

Je overschat jezelf gigantisch.

Je onderhoud is nooit 3500kcal. Je mag blij zijn als je uberhaubt iets gaat verliezen met 2300kcals.

hoezo zou mijn onderhoud geen 3500 kcal zijn ?

Ik weeg 108kg, 3x gym lifts, 2x agility /conditioning en 1x events/BB training.

Lijkt me vrij redelijk

ik ga natuurlijk ook niet in 1 dag meteen 1200 kcal onder onderhoud zitten

hoezo zou mijn onderhoud geen 3500 kcal zijn ?

Ik weeg 108kg, 3x gym lifts, 2x agility /conditioning en 1x events/BB training.

Lijkt me vrij redelijk

Met 108kg op 30% ben je grof geschat 85kg op 10% (dat is een solid natural physique).

Om zon lichaam te onderhouden heb je echter geen 3500kcals nodig.

Het feit dat je het uberhaubt zo ver hebt laten komen tot aan huidige bf zegt al genoeg over hoe je calorische intake en behoefte overschat.

Maargoed, just my two cents.

Kijk maar eens of je wat kwijt gaat raken (buiten 5 kg water die wel snel zullen gaan). Je kan altijd nog bijstellen.

Met 108kg op 30% ben je grof geschat 85kg op 10% (dat is een solid natural physique).

Het feit dat je het uberhaubt zo ver hebt laten komen tot aan huidige bf zegt al genoeg over hoe je calorische intake en behoefte overschat.

Kijk maar eens of je wat kwijt gaat raken (buiten 5 kg water die wel snel zullen gaan). Je kan altijd nog bijstellen.
Katch mcArdle :

Length: 183
Bodyweight: 108
BF: 25%
Activity level : 1650,00
maintenance= 3497,340 kcal

Als ik 30% zou zijn is onderhoud 3300, dat is nog steeds een deficit van 1000kcal

weet niet hoe jij het zou berekenen dan.

En dat ik zover doorgebulkt heb heeft niks te maken met overschatting van onderhoud, dit is niet over de periode van een half jaar geweest

Katch mcArdle :

Length: 183
Bodyweight: 108
BF: 25%
Activity level : 1650,00
maintenance= 3497,340 kcal

Als ik 30% zou zijn is onderhoud 3300, dat is nog steeds een deficit van 1000kcal

weet niet hoe jij het zou berekenen dan.

En dat ik zover doorgebulkt heb heeft niks te maken met overschatting van onderhoud, dit is niet over de periode van een half jaar geweest

Ik heb je VVM berekend, en daar 10% bf bij opgeteld.

Las net dat het je doel was om weer op die 95kg te komen (zoals die pic die je maakte vorig jaar).

Dit ga je imo wel makkelijk halen alleen stel ik me hierbij de vraag. Wat is het nut geweest van zo rondlopen het hele jaar?

Krachtgains had je ook behaald als je gelijk was gebleven in gewicht, spiermassa zul je nagenoeg niet gegained hebben aan huidige stats te zien.

Het had je iig geld bespaard + je had geen cut hoeven maken :D

Hoe kom je erbij dat ik geen spiermassa gegained heb ?

Die foto van 95kg deed ik 120 squat, 105 bench en 200 deadlift

Nu respectievelijk 180 squat, 135 bench en 250 deadlift

Lijkt me toch wel dat ik meer spieren gekregen heb dan

All czs, solid krachtgains though.

mijn onderhoud zit op op ong 2400 en ik weeg zon 35 kilo minder dan aron en train 3x, dat is over het algemeen ook 2 keer minder dan hem, zou dus willen zeggen dat zijn onderhoud ongeveer gelijk zit aan dat van mij? lijkt me sterk maar ik denk dat hij er het beste achter komt door het te proberen, als hij niet afvalt of te snel afvalt gewoon bij aanpassingen maken.

mijn onderhoud zit op op ong 2400 en ik weeg zon 35 kilo minder dan aron en train 3x, dat is over het algemeen ook 2 keer minder dan hem, zou dus willen zeggen dat zijn onderhoud ongeveer gelijk zit aan dat van mij? lijkt me sterk maar ik denk dat hij er het beste achter komt door het te proberen, als hij niet afvalt of te snel afvalt gewoon bij aanpassingen maken.

Verbranding van een ecto. All genetics.

Ts is geen ecto die kcals als een verbrandingsoven wegfikt.

Een gain van 13 kg in een jaar is gewoon absurd. Als hij daar 2 kg lean spier mee aangezet heeft (being generous) dan hebben we het nog over 11kg vet/vocht bijkomstig.

Zou je echt 11kg overtollige massa moeten kweken om als natural een pure spierwinst van 2kg te bereiken? I dont think so.

Johhnyquid, wat zijn jouw stats?

Wist niet dat je ook aan het cutten was, gezellig. :D
Idd wel wat meer vet maar zie zo al dat er onder dat laagje goeie massa zit.
Ga je aan een stuk de cut doorzetten tot aan december?
Suc6

Dat is toch hoe je cut imo. Je kunt altijd blind staren op formules maar je weet pas of je goed zit als je het in de praktijk uitvoert. Beter dat hij nu iets te hoog zit dan meteen heel diep gaan. Gaat de cut wat langzaam dan kun je altijd bijstellen inderdaad.

Laatst bewerkt:
Johhnyquid, wat zijn jouw stats?

1.88, 87kg op 10% (nu iets zwaarder omdat ik weer smolov doe, insta gewichtsgain baseline is std 85).

Alltime pr's op grote drie zijn; 130 bank, 210 dead en 160 atg oly squat. Train op dit moment voor gewichthef competitie.

Vroeger zelf ook net als Ts liters volle chocomel ed gedronken en uit gepigged tot 104/105kg. Op dat moment vond ik mezelf nieteens schandalig dik en was 90/95kg toch wel de definitie van ''lean'' voor me.

Even later het licht gezien nadat een maat een diepe cut is begonnen en al zijn krachtstats heeft behouden + alleen maar gegained sindsdien en zelf ook overgegaan op een drastische verandering.

Het leven is een stuk prettiger als je geen liters troep naar binnen moet jagen en een maat 40 jeans moet kopen omdat je pens er anders niet in past.

Daarom alleen maar goed bedoelde vragen.

Zou jammer zijn als ts een mooie cut maakt naar 94kg om vervolgens weer obese te worden in 6 maand chocomel praktijken.

Daarbij zou je versteld staan wat qua kracht mogelijk is zelfs in een cut. Heb bijvoorbeeld smolov cycles gedaan tijdens een IF dieet.

Laatst bewerkt:
1.88, 87kg op 10% (nu iets zwaarder omdat ik weer smolov doe, insta gewichtsgain baseline is std 85).

Alltime pr's op grote drie zijn; 130 bank, 210 dead en 160 atg oly squat. Train op dit moment voor gewichthef competitie.

Vroeger zelf ook net als Ts liters volle chocomel ed gedronken en uit gepigged tot 104/105kg. Op dat moment vond ik mezelf nieteens schandalig dik en was 90/95kg toch wel de definitie van ''lean'' voor me.

Even later het licht gezien nadat een maat een diepe cut is begonnen en al zijn krachtstats heeft behouden + alleen maar gegained sindsdien en zelf ook overgegaan op een drastische verandering.

Het leven is een stuk prettiger als je geen liters troep naar binnen moet jagen en een maat 40 jeans moet kopen omdat je pens er anders niet in past.

Daarom alleen maar goed bedoelde vragen.

Zou jammer zijn als ts een mooie cut maakt naar 94kg om vervolgens weer obese te worden in 6 maand chocomel praktijken.

Daarbij zou je versteld staan wat qua kracht mogelijk is zelfs in een cut. Heb bijvoorbeeld smolov cycles gedaan tijdens een IF dieet.
daar zou ik idd wel gek genoeg voor zijn :roflol:

maar zit meer aan recomp te denken

Wist niet dat je ook aan het cutten was, gezellig. :D
Idd wel wat meer vet maar zie zo al dat er onder dat laagje goeie massa zit.
Ga je aan een stuk de cut doorzetten tot aan december?
Suc6

Dat is toch hoe je cut imo. Je kunt altijd blind staren op formules maar je weet pas of je goed zit als je het in de praktijk uitvoert. Beter dat hij nu iets te hoog zit dan meteen heel diep gaan. Gaat de cut wat langzaam dan kun je altijd bijstellen inderdaad.
Ik ga meer voor een streefgewicht dan voor een streefdatum, maar als het goed is zal ik dat gewicht rond december bereiken. Maar misschien gaat het ook wel sneller / langzamer en moet er een change of plans komen.

vandaag BW = 107,0

daar zou ik idd wel gek genoeg voor zijn :roflol:

maar zit meer aan recomp te denken

:D its funny because its true

In all seriousness, probeer eens een tijdje krachtgains te maken terwijl je stabiel 95kg bent (zodra het zo ver is) ofzo dan zie je dat die onzin allemaal niet nodig is als natty.

Terug
Naar boven