Panzer VIII
Huge Freak
- Waardering
- 733
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik doe al ongeveer 3 maanden de deadlift en ik vind het een goede, vermoeiende oefening. Maar ik hoor regelmatig van anderen dat je erg moet oppassen en ik het met teveel gewicht doet. Maar ik heb de afgelopen 10 keer elke week gevraagd of een instructeur even wilde kijken naar mijn deadlift. En elke keer zeiden ze dat de houding van mijn rug goed is (en de rest ook). Ik voel ook echt alleen pijn in mijn onderrug spieren en totaal niet in mijn ruggegraat.
Ik zit toch te dubben want waarom zou ik de kans lopen om mijn rug te verkloten, en wat heb ik eraan om 200kg bijvoorbeeld te kunnen deadliften? Ik kan ook hyperextensions doen waarbij je geen kans heb op hernia.
Ik zit toch te dubben want waarom zou ik de kans lopen om mijn rug te verkloten, en wat heb ik eraan om 200kg bijvoorbeeld te kunnen deadliften? Ik kan ook hyperextensions doen waarbij je geen kans heb op hernia.

Ik ga wel gewoon door met wekelijks deadliften, en zal ook elke week wel minstens een setje laten controleren op mijn houding.