XXL Nutrition

Deadlift wel of niet?

Panzer VIII

Huge Freak
Waardering
733
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Ik doe al ongeveer 3 maanden de deadlift en ik vind het een goede, vermoeiende oefening. Maar ik hoor regelmatig van anderen dat je erg moet oppassen en ik het met teveel gewicht doet. Maar ik heb de afgelopen 10 keer elke week gevraagd of een instructeur even wilde kijken naar mijn deadlift. En elke keer zeiden ze dat de houding van mijn rug goed is (en de rest ook). Ik voel ook echt alleen pijn in mijn onderrug spieren en totaal niet in mijn ruggegraat.

Ik zit toch te dubben want waarom zou ik de kans lopen om mijn rug te verkloten, en wat heb ik eraan om 200kg bijvoorbeeld te kunnen deadliften? Ik kan ook hyperextensions doen waarbij je geen kans heb op hernia.

met hypers net veel kans om het te verkloten als met deadliften zeker als je te ver door gaat.
Dus gewoon blijven doen en als je 200 kan op een gegeven moment ben je daar heen gegroeit en is dat nog steeds net zo gevaarlijk als het gewicht dat je nu gebruikt.

Wie zegt dat hyperextensions "gevare" vrij zijn? Als men door hun rug gaat isdat meestal bij de lompste dingen, ik heb het een keer gehad toen ik me sleutels opnwou rapen.....

Deadlift is gwn een super goeie oefening, je leert er beter door te tillen en het pakt gwn een hoop spieren aan. Niet alleen je onderrug.... Als je de deadlift eruit zou halen moet je minstens 3 oefeningen toevoegen.

Voor mij is het de leukste oefening die er is, maarja uiteindelijk moet je zelf beslissen. Maar waarom zou je dan wel squatten/ benchen, kan je hetzelfde over gaan denken.

Zolang je techniek goed is, is er gewoon niks aan de hand. Desnoods laat je een filmpje maken en post je hem opt forum.

Zou sowieso uitkijken met onderrug oefeningen. Ik ben al een jaar uitgeschakelt door de deadlift en denk niet dat ik ooit nog zal kunnen deadliften. Ik heb er nog steeds goed last van!