XXL Nutrition

Deadlift

Flupke56

Novice
Waardering
0
Jooooooooo mensen,

ik kwam vandaag op training, was bezig met deadlift en er kwam plots iemand naar mij om te zeggen dat dat een Keislechte oefening is voor de rug... :s. Ik weeg nu 68 kg, en deadlift ongeveer 60 70 kg....
Hij beweerde dus dat ik als ik boven mijn eigen gewicht ga binnenkort ga sukkelen met mijn rug.. problemen enzo..

Hierbij stelde hij een andere oefening voor: (ik ken de naam nie dus leg ze even uit)
Je ligt met je buik op een bankje die schuin omhoog staat.. Je laat je armen hangen met de halters in en strekt die vervolgens (dus naast u)..

Klopt deze theorie of niet??

alvast bedankt

de deadlift kan je rug zeer veel versterken, dit op voorwaarde dat je de oefening juist uitvoert. Als die theorie juist zou zijn, dan zou iedere powerlifter zijn rug om zeep zijn.

Blijf dus gewoon deadliften, maar doe hem goed.
Die beschreven oefening, zijn dat hyper extensions?

http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBHyperextension.html

dit is een ook een goede oefening, maar niet hetzelfde

Als je de deadlift correct uitvoert is dit een perfecte compound oefening, en niet slecht voor je rug, de klemtoon ligt hier wel op het correct uitvoeren. Toegegeven, het is geen beginnersoefening, maar is zeker niet slecht voor de rug als je de techniek beheerst, dus lekker laten lullen die "iemand". ;)

hehe, fonzy denkt er dus ook zo over. :p

• Topic Starter Topic Starter
hehe ok dan :) en kunnen jullie eens zeggen, of aantonen hoe de beste en correcte manier is?

Flupke56 zei:
hehe ok dan :) en kunnen jullie eens zeggen, of aantonen hoe de beste en correcte manier is?
Dat kun je het beste aan iemand vragen die het je ook voor kan doen, een trainer of ervaren deadlifter misschien. Sommige oefeningen zeggen meer als je het ziet dan dat je er 4 boeken over leest.

Blijf maar bij de deadlift, een heel goede oefening voor rug en andere spiergroepen.

ok :) dan blijf ik die bar maar liften :d geen probleem.. Hij gaf er ook nog bij als commentaar: Die deadlifts, das voor de oude bodybuilding, omdat enkel zij fijne lenen willen hebben aan die onderzeg;. terwijl ik bij mezelf toch dacht van.. aaarrrggg zijkerd :s :)

Good mornings kun je ook af en toe doen voor afwisseling..

Flupke56 zei:
Jooooooooo mensen,

ik kwam vandaag op training, was bezig met deadlift en er kwam plots iemand naar mij om te zeggen dat dat een Keislechte oefening is voor de rug... :s. Ik weeg nu 68 kg, en deadlift ongeveer 60 70 kg....
Hij beweerde dus dat ik als ik boven mijn eigen gewicht ga binnenkort ga sukkelen met mijn rug.. problemen enzo..

Hierbij stelde hij een andere oefening voor: (ik ken de naam nie dus leg ze even uit)
Je ligt met je buik op een bankje die schuin omhoog staat.. Je laat je armen hangen met de halters in en strekt die vervolgens (dus naast u)..

alvast bedankt

Ik zou in ieder geval nooit meer advies van die gast aannemen, de oefening die hij als alternatief bracht is voor je achterkant schouders. :rolleyes:

Deadlift is volstrekt ongevaarlijk als je hem correct uitvoert, kijk anders ff op http://www.exrx.net/, daar staan alle oefeningen duidelijk beschreven.

Flupke56 zei:
Jooooooooo mensen,

alvast bedankt
Zucht.... Ik wordt zo moe van die gasten. Sterker nog, ik begin ze echt te haten. Het zijn dezelfde gasten die zeggen dat squats slecht zijn voor je knieën en dat neckpresses je schouders vernken. Die knakkers zijn zelf te lui om die oefening uit te voeren en houden zich liever vast aan de comfortabele oefeningen als leg extensions en pull downs. Van deadlifts ga je kapot en dat weten die luie varkens. Of ze hebben zelf een keer de oefening verdoet door te zwaar te gaan en niet correct te trainen, waardoor ze nu hun levenlang met een blessure rondlopen.

Hou die oefening alsjeblieft gewoon in je schema en zorg ervoor dat je de oefening correct uitvoert. Ga niet te snel naar een zwaarder gewicht. Als je een bepaald gewicht onder controle hebt, ga je zwaarder.

Succes ermee mee en groeien met die handel.

Flupke56 zei:
Jooooooooo mensen,

Deze man heeft waarschijnlijk een Keiband op de kop gehad, hij is daardoor waarschijnlijk nog wat in de war.
De deadlift is gewoon een hele goede basis oefening die je zeker in je trainingschema kunt opnemen.
Groet;
Willem 2.

volgens mij is die oefening ook voor achterkant delts(schouders..) mjaa gwoon deadliften daar versterk je het gwoon mee

Bedankt gasten!! Ik ga de oefening dus zeker in mijn schema houden! Ga juist eens moeten goed kijken, hoe ik ze perfect kan uitvoeren, dat ik zeker niet misloop.

Flupke56 zei:
Jooooooooo mensen,

alvast bedankt
ik weeg 84 en pak 185 op deadlift, GoHeavyLifter pakt ruim 3* zijn gewicht, en toch zijn we allemaal gezond !

t zal wel jaloezie zijn of iemand die nog net zijn handtasje kan dragen ( mietje dus), een gezonde en sterke kerel maakt dit soort vreemde opmerkingen niet !!:eek::eek::mad:

:cool:suc6 verder ;)

als ik aan het deadliften (zit nu op 130 kilo jippie) ben (variant door je knieen zakken) dan heb ik als ik klaar ben enorme "pijn" in me onderrug en na verloop van tijd is het wel weer weg hoor. Maar klopt het dat je het in je onderrug het meeste voelt?

stenly zei:
als ik aan het deadliften (zit nu op 130 kilo jippie) ben (variant door je knieen zakken) dan heb ik als ik klaar ben enorme "pijn" in me onderrug en na verloop van tijd is het wel weer weg hoor. Maar klopt het dat je het in je onderrug het meeste voelt?
yep. meestal wel!

TIP: gebruik bij t zware werk een riem, het ondersteunt je onderrug en vergeeft je dat je iets te zwaar tilt.................

ik praat uit ervaring toen ik zonder goede warming up en zonder riem een aantal maanden terug ff 160 wilde pakken om te showen:o

ik weet dat het DOM is, en heb gelukkig maar 3 dagen met pijn in me rug gezeten:rolleyes: :rolleyes:

owke dan. ja ik verlies bij 130 kilo de grip. Kan ik net 2,3 herhalingen doen. en k ga echt niet me onderarmen trainen enzo voor de grip. Dat vind ik dikke onzin. Zal wel kwestie van tijd zijn dat ik meer aan kan.

owja stats:
23 jaar, 76 kilo
2 jaar trainen nu
BP: 90 kilo
DL: 130 kilo
Squat: 90 kilo

Deadlift is echt mijn meest geliefde oefening! het zorgt echt voor dikte in mijn rug, een mooie opbouw van de spinae en tevens mijn hams en glutes worden danig aangepakt!

Oefeningen als squat en/of deadlift mogen en kunnen niet ontbreken in een serieus trainingsschema waarbij vooruigang een streven is!
Je moet alleen heel goed zorgen voor een juiste techniek. Geforceerde herhalingen moet je bij zo'n oefening uit je hoofd zetten.

voor grip zou ik straps aanraden.

Dat doe ik zelf ook, want bij en over de 200 kan ik ook de vingers niet lang bijeenhouden.

straps wil ik nog niet aan beginnen, eerst nog maar een tijdje zonder. Het komt vanzelf wel, denk ik...

Terug
Naar boven