Fitness Seller

Deadlift

chunky zei:
Deadlift is echt mijn meest geliefde oefening! het zorgt echt voor dikte in mijn rug, een mooie opbouw van de spinae en tevens mijn hams en glutes worden danig aangepakt!

Oefeningen als squat en/of deadlift mogen en kunnen niet ontbreken in een serieus trainingsschema waarbij vooruigang een streven is!
Je moet alleen heel goed zorgen voor een juiste techniek. Geforceerde herhalingen moet je bij zo'n oefening uit je hoofd zetten.

voor grip zou ik straps aanraden.

Dat doe ik zelf ook, want bij en over de 200 kan ik ook de vingers niet lang bijeenhouden.

dan moet je je grip zien te trainen, en grip wisseling doen ( om en om):D

• Topic Starter Topic Starter
wat is nu de perfect manier om deze oefening uit te voeren :s ik lees en zie zo veel verschillende dingen :s

thx

stenly zei:
als ik aan het deadliften (zit nu op 130 kilo jippie) ben (variant door je knieen zakken) dan heb ik als ik klaar ben enorme "pijn" in me onderrug en na verloop van tijd is het wel weer weg hoor. Maar klopt het dat je het in je onderrug het meeste voelt?

Ja, maar als het goed is is dat gewoon spierpijn, als het echt een stekende pijn is moet je oppassen.

dit is een typisch geval dat die vent het zelf een keer heeft fout gedaan, en dat hij erop aan is gesproken,vervolgens verteld hij de wereld dat het een "slechte" oefening is!
begin gewoon licht, perfectioneer je beweging, en dan gaat het gewicht vanzelf omhoog!!!

voor foto's: [Link niet meer beschikbaar] :D

suc6!

klusmier zei:
dan moet je je grip zien te trainen, en grip wisseling doen ( om en om):D

Het schort niet zozeer aan mijn grip, die is wel oke..

door een ongeluk mis ik aan mijn linkerhand het topje van duim en middelvinger..ook listig voor me grip!! Maar het lukt allemaal wel hoor..Als je ziet wat er allemaal aan één vingertopje kan hangen, schrikbarend.

gr

chunky zei:
Het schort niet zozeer aan mijn grip, die is wel oke..

door een ongeluk mis ik aan mijn linkerhand het topje van duim en middelvinger..ook listig voor me grip!! Maar het lukt allemaal wel hoor..Als je ziet wat er allemaal aan één vingertopje kan hangen, schrikbarend.

gr

OEPS ! sorry kerel, met dat soort dingen hou ik in het algemeen geen rekening:o

excuus, en suc6 verder !:D

persoonlijk prefereer ik de stiff-version.....

Ik kreeg bij de gewone deadlift gigantiscghe optaters op mijn hams.

Straps sijn toch dat je met een soort van 'SM handboeien' aan de barbell vast-geketend zit :D ?

stenly zei:
owke dan. ja ik verlies bij 130 kilo de grip. Kan ik net 2,3 herhalingen doen. en k ga echt niet me onderarmen trainen enzo voor de grip. Dat vind ik dikke onzin. Zal wel kwestie van tijd zijn dat ik meer aan kan.

Als je 130 kilo nog niet eens vast kan houden lijkt het mij anders geen dikke onzin om je grip te trainen!

chunky zei:
Deadlift is echt mijn meest geliefde oefening! het zorgt echt voor dikte in mijn rug, een mooie opbouw van de spinae en tevens mijn hams en glutes worden danig aangepakt!

Oefeningen als squat en/of deadlift mogen en kunnen niet ontbreken in een serieus trainingsschema waarbij vooruigang een streven is!
Je moet alleen heel goed zorgen voor een juiste techniek. Geforceerde herhalingen moet je bij zo'n oefening uit je hoofd zetten.

voor grip zou ik straps aanraden.

Dat doe ik zelf ook, want bij en over de 200 kan ik ook de vingers niet lang bijeenhouden.

Kom in mijn armen!!! Ik hou van je!!

eq_909 zei:
Als je 130 kilo nog niet eens vast kan houden lijkt het mij anders geen dikke onzin om je grip te trainen!

Jo waar slaat dat nu op?

hangt ook van je eigen lichaam af denk? en ik ben net pas een maand bezig met deadliften dus het komt vanzelf wel.

stenly zei:
Jo waar slaat dat nu op?

hangt ook van je eigen lichaam af denk? en ik ben net pas een maand bezig met deadliften dus het komt vanzelf wel.

NIETS komt vanzelf wel, je moet er zwaar voor gaan trainen..!!

en als je goedbedoelde TIPS krijgt van mensen die al langer trainen, moet je die gewoon in je oortjes knopen:D :eek:

verder wens ik je veel suc6!;)

oke dan, nee was het maar zo dat ik al 2 jaar aan deadliften deed. No problems.

saint zei:
Kom in mijn armen!!! Ik hou van je!!

Jeetje twee dagen geregistreerd en de eerste is al gevallen..

wat vond je precies de reden van deze positiviteit?

enne jou ga ik natuurlijk quoten in me sign, dat begrijp je

duidelijk :D

Zo is het maar net.
Pas bezig met die oefeningen en ik merk nu al dat ik een boost van hier tot ginder krijg, op massa, kracht maar ook op coördinatie en evenwichtsgevoel.
Ik verbaasde me er zelf over dat ik na twee keer squatten opeens 5 highkicks achtereen kon maken zonder mijn balans te verliezen.
Deze oefeningen leggen derhalve de basis voor al het andere dat je doet.

Alleen geldt, doe het goed.
Nu ben ik in de luxe situatie beland een coach te hebben die alle tijd in me steken wilt, maar voor een ieder geldt, probeer iemand met verstand van zaken (dus ervaren PLer, deadlifter of noem maar op) erbij te hebben.

Terug
Naar boven