MuscleMeat

'Mohammed-cartoons waren niet beledigend'

Maar je deed alsof ze(moslims/pre-rellers) heiligen waren en alles 'vredig' oplossen, maar omdat de rechters hun aanklacht teniet hebben verklaard ze dan pas aan het rellen zijn begonnen(correct me if 'im wrong, ma zo heb ik het geinterpreteerd).

"Ze" slaat op die rellers/fanatiekelingen/whatever. Er zijn er altijd die overdreven reageren.

Deze cartoons waren er wellicht (eigen opinie) om rellen te veroorzaken om de islam en de moslims terug in een slecht daglicht te stellen zodat men verder palestijnen kon uitmoorden in Palestina.

Beetje vergezocht?

Mijn mening is gans dees warboel: Spotprenten waren ongepast, maar de reacties van moslims waren een beetje overdreven.

Maar je deed alsof ze(moslims/pre-rellers) heiligen waren en alles 'vredig' oplossen, maar omdat de rechters hun aanklacht teniet hebben verklaard ze dan pas aan het rellen zijn begonnen(correct me if 'im wrong, ma zo heb ik het geinterpreteerd).

"Ze" slaat op die rellers/fanatiekelingen/whatever. Er zijn er altijd die overdreven reageren.

Beetje vergezocht?

Mijn mening is gans dees warboel: Spotprenten waren ongepast, maar de reacties van moslims waren een beetje overdreven.

Zoals reeds duizend keer gezegd: de rellen waren niet het gevolg van de cartoons allleen mmaar van de manier waarop men de afgelopen 50 jaar met de moslims omgaat; Irak, Afghanistan, Midden-Oosten, Libanon,...

Tevens, in heel veel landen begonen de betogingen vreedzaam mar werden de betogers met geweld uit elkaar gemept, dan krijg je en giftige reactie terug.

Zoals reeds duizend keer gezegd: de rellen waren niet het gevolg van de cartoons allleen mmaar van de manier waarop men de afgelopen 50 jaar met de moslims omgaat; Irak, Afghanistan, Midden-Oosten, Libanon,...

Dan nog moeten "ze" hun muil houden. Alsof zij allemaal "heilig" zijn. Peist dat in hulder kranten(media) veel ergere uitingen worden gemaakt jegens ons en vooral de Joden.

Tevens, in heel veel landen begonen de betogingen vreedzaam mar werden de betogers met geweld uit elkaar gemept, dan krijg je en giftige reactie terug.

Kan zijn(lees: dunno), ma je hebt ook erge reacties van hun.
Palestinian Islamic Jihad Movement gives Danes, Norwegians, and Swedes 48 hours to leave the Gaza Strip.

Al-Aqsa Martyrs' Brigades gives Danes and Swedes 72 hours to leave the area.

Armed Palestinians from Fatah take over an EU office as a protest against the cartoons.

The Danish Red Cross says that it will evacuate some workers in Yemen and the Gaza Strip after receiving threats.[23]

Ik kan nog doorgaan als ik wil. Tzijn niet alleen onafhankele rebellers ofzo, sta me toe om de leider van libya te quoten==>
people who defamed Muhammad were defaming their own prophet, because Muhammad is the prophet of the people in Scandinavia, in Europe, America, Asia and Africa.[...] They should agree to become Islamic in the course of time, or else declare war on the Muslims."[226]

Vredig my ass.

Dan nog moeten "ze" hun muil houden. Alsof zij allemaal "heilig" zijn. Peist dat in hulder kranten(media) veel ergere uitingen worden gemaakt jegens ons en vooral de Joden.

Kan zijn(lees: dunno), ma je hebt ook erge reacties van hun.

Ik kan nog doorgaan als ik wil. Tzijn niet alleen onafhankele rebellers ofzo, sta me toe om de leider van libya te quoten==>

Vredig my ass.

ja, je vernoemt 4 gewapende groeperingen die dreigingen uiten! wat heeft dat te amken met rellende betogers?!

En tevens, wij mogen dus met de arabieren en de moslims lachen, maar de arabieren mogen dat niet doen anders zijn ze antisemiet?! Ja dat heb ik nog gehoord!

"en hun muil houden?" Mooie woordenschat! Dus zelf al worden ze 50 jaar onderdrukt, dan nog moeten ze hun muil houden. ja, zo heb ik er nog wel gehoord.

Ik zou er heus wel ook vinden van rellende betogers, maar ik heb nu geen tijd.
Ik krijg gewoon de indruk dat je ze behandelt als heiligen, alsof ze 100% vredig zijn en ze enkel geweld plegen als ze bedreigd worden. Zo interpreteer ik het, corect me if i'm wrong dan.

Ik heb niet gezegd dat ze niet met Joden mogen lachen. I don't give a ****. Ik ben niet zo voor censuur. Ik wou maar zeggen dat ze niet hypocriet mogen doen.

Dat van "muil houden" sloeg op bovenstaande. Ze mogen van mij hun mond massaal opendoen wat betreft terrorisme dat gepleegd wordt in hun naam(al qaeda vb). Of vrouwenonderdrukking etc...Dat vinden "ze"...(nee sorry), "de meerderheid" blijkbaar wel ok/normaal?

Ik zou er heus wel ook vinden van rellende betogers, maar ik heb nu geen tijd.
Ik krijg gewoon de indruk dat je ze behandelt als heiligen, alsof ze 100% vredig zijn en ze enkel geweld plegen als ze bedreigd worden. Zo interpreteer ik het, corect me if i'm wrong dan.

Ik heb niet gezegd dat ze niet met Joden mogen lachen. I don't give a ****. Ik ben niet zo voor censuur. Ik wou maar zeggen dat ze niet hypocriet mogen doen.

Dat van "muil houden" sloeg op bovenstaande. Ze mogen van mij hun mond massaal opendoen wat betreft terrorisme dat gepleegd wordt in hun naam(al qaeda vb). Of vrouwenonderdrukking etc...Dat vinden "ze"...(nee sorry), "de meerderheid" blijkbaar wel ok/normaal?

jeetje man, je haalt zowat elk cliché die er bestat uit de kast man. vrouwenonderdrukking en dergelijke.

en man, ik beschouw ze niet als heilig. Ik zeg alleen maar dat de rellen niet het gevolg waren van de cartoons alleen. En er waren er bij die echt geschokt waren en er waren er bij die zich eens gewoon uitleefdeN;
Maar altijd dat gegeneraliseer begint me de strot uit te hangen.

Maakt het uit of het nu cliché is of nie? feit blijft dat het nog steeds gebeurt(vrouwonderdrukking en dergelijke).

Ik zeg alleen maar dat de rellen niet het gevolg waren van de cartoons alleen.

En ik zeg dat hun reacties overdreven waren.

jah, sorry dat ik dan generaliseer. Moet ik andere woorden gebruiken, zeg me dan hoe aub, zal volgende keer erop letten.

Maakt het uit of het nu cliché is of nie? feit blijft dat het nog steeds gebeurt(vrouwonderdrukking en dergelijke).

En ik zeg dat hun reacties overdreven waren.

jah, sorry dat ik dan generaliseer. Moet ik andere woorden gebruiken, zeg me dan hoe aub, zal volgende keer erop letten.

Een bevolkingsgroep, eender welke, reageert op bepaalde zaken heftig en op andere weer niet. DAt moslims niet massaal op straat kwamen tegen vrouwenonderdukking is triest, maar ik zag ook de Joden en de christenen niet massaal betogen. dat wil niet zeggen dat zij dan het recht kwijt zijn te reageren op andere zaken die hen nauw aan het hart liggen.
Jij vindt dat de rellen overdreven waren; Inderdaad, maar het waren niet alle moslims ter wereld die relden he. Er waren moslms die rustig betoogden er waren er die relden en er waren zelf christenen en Joden die betoogden;
Je kan dus mss eens het woord "sommige", of "een aantal", gebruiken.
Tevens, de rellen zouden overdreven zijn indien zij enkel het gevolg waren van de cartoons. en dat geloof ik niet. ALs je de mensen die relden vroeg waarom ze zo kwaad waen zeiden ze : " ja, t'is gewoon altijd hetzelfde, ze haten de moslims en ze doen er alles aan om ons te beledigen of i te moorden; Kijk naar Irak, Afghanistan en Midden-Oosten. Het moet u maar eens gedaan zijn ons voortdurend als pispaal te gebruiken" (ik parafraseer)µ

Tevens waren er veel betogingen die eerst rustig verliepen maar toen het "regime" bang was voor instabiliteit in un land belden ze snel de oproerpolitie op en dioe sloegen dan de betogingen uiteen. Wat je dan krijgt zijn kleine uiteengespatte groepen die kat en muisspel spelen met de politie; Dit zordt voor schade!

Een bevolkingsgroep, eender welke, reageert op bepaalde zaken heftig en op andere weer niet.

En ik zal op allemaal zo eerlijk mogelijk mijn mening geven. Ik stop moslims niet 'bewust' in slecht daglicht hoor.

DAt moslims niet massaal op straat kwamen tegen vrouwenonderdukking is triest, maar ik zag ook de Joden en de christenen niet massaal betogen.

Zo'n uitspraak doet me sterk denken aan Hugo Coveliers. Vlaams Belang heeft stomme dingen gedaan ja, maar andere partijen ook! Alsof je zo hun fouten kunt goedpraten :rolleyes:

Jij vindt dat de rellen overdreven waren; Inderdaad, maar het waren niet alle moslims ter wereld die relden he. Er waren moslms die rustig betoogden er waren er die relden en er waren zelf christenen en Joden die betoogden;
Je kan dus mss eens het woord "sommige", of "een aantal", gebruiken.

Zal ik dan voortaan doen. Let daar dus helemaal niet op:D

Tevens, de rellen zouden overdreven zijn indien zij enkel het gevolg waren van de cartoons. en dat geloof ik niet. ALs je de mensen die relden vroeg waarom ze zo kwaad waen zeiden ze : " ja, t'is gewoon altijd hetzelfde, ze haten de moslims en ze doen er alles aan om ons te beledigen of i te moorden; Kijk naar Irak, Afghanistan en Midden-Oosten. Het moet u maar eens gedaan zijn ons voortdurend als pispaal te gebruiken" (ik parafraseer)µ

Waarom rellen ze nu nog niet? Isreal/palistina kwestie is onlangs toch ne keer hard aangewakkerd geweest? Waarom zijn er geen rellen wat betreft moslimterrorisme? Dus je zegt me dat er 'iets' nieuws bijkomt, de druppel de emmer doet overlopen. Zolang er niets nieuws bijkomt, hebben ze weinig/tot geen reden om te rellen?

Ik denk dat de rellen begonnen zijn omdat ze hun grootste profeet hebben uitgelachen. Voor hen is mohamed 'het van het', hem beledigingen is hun hele 'bestaan' beledigingen imo. En ook vooral omdat bepaalde imams dat ook aangewakkerd hebben. Kijk vb naar egypte, daar werden de cartoons ook gebupliceerd, maar geen enkele rel whatsoever, niks, noppes.

Tevens waren er veel betogingen die eerst rustig verliepen maar toen het "regime" bang was voor instabiliteit in un land belden ze snel de oproerpolitie op en dioe sloegen dan de betogingen uiteen. Wat je dan krijgt zijn kleine uiteengespatte groepen die kat en muisspel spelen met de politie; Dit zordt voor schade!

Dit heb je al vaak gezegd, en ik zeg nog steeds: kan kloppen, dunno.
Ik zeg ook niet dat 'onze' kant ook zo heilig is.

Verder snap ik 1 ding niet: Waarom hebben imams helemaal naar afrika/azie geweest om de cartoons daar te publiceren(zelfs 2 nieuwe cartoons die hier zelfs nooit zijn verschenen!!!!).
Wouden ze bewust een rel uitlokken?
Wat niet weet, niet deert toch?

Mooi trouwens he dat niemand zich drukmaakt om die Jodencartoons die Iran heeft georganiseerd. Er wordt eerder een beetje meewarig naar gekeken.

En ik zal op allemaal zo eerlijk mogelijk mijn mening geven. Ik stop moslims niet 'bewust' in slecht daglicht hoor.

Zo'n uitspraak doet me sterk denken aan Hugo Coveliers. Vlaams Belang heeft stomme dingen gedaan ja, maar andere partijen ook! Alsof je zo hun fouten kunt goedpraten :rolleyes:

Zal ik dan voortaan doen. Let daar dus helemaal niet op:D

Waarom rellen ze nu nog niet? Isreal/palistina kwestie is onlangs toch ne keer hard aangewakkerd geweest? Waarom zijn er geen rellen wat betreft moslimterrorisme? Dus je zegt me dat er 'iets' nieuws bijkomt, de druppel de emmer doet overlopen. Zolang er niets nieuws bijkomt, hebben ze weinig/tot geen reden om te rellen?

Ik denk dat de rellen begonnen zijn omdat ze hun grootste profeet hebben uitgelachen. Voor hen is mohamed 'het van het', hem beledigingen is hun hele 'bestaan' beledigingen imo. En ook vooral omdat bepaalde imams dat ook aangewakkerd hebben. Kijk vb naar egypte, daar werden de cartoons ook gebupliceerd, maar geen enkele rel whatsoever, niks, noppes.

Dit heb je al vaak gezegd, en ik zeg nog steeds: kan kloppen, dunno.
Ik zeg ook niet dat 'onze' kant ook zo heilig is.

Verder snap ik 1 ding niet: Waarom hebben imams helemaal naar afrika/azie geweest om de cartoons daar te publiceren(zelfs 2 nieuwe cartoons die hier zelfs nooit zijn verschenen!!!!).
Wouden ze bewust een rel uitlokken?
Wat niet weet, niet deert toch?

Ik ben blij met je nuancering. Toont aan dat je niet in zwart-wi termen denkt maar in grijze tinten. Karma

Je zegt:
"Zo'n uitspraak doet me sterk denken aan Hugo Coveliers. Vlaams Belang heeft stomme dingen gedaan ja, maar andere partijen ook! Alsof je zo hun fouten kunt goedpraten "

Klopt enigszins, ware het niet dat "het niet op straat komen voor een zaak" geen slechte daad is he. Ik wou met het vermelden dat de christenen en joden ook niet op straat kwamen aantonen dat allen schldig zijn aan het te weinig aandacht besteden aan vrouwenonderdrukking.

Wat betreft die imam die naar het Midden-Oosten ging: ik vind dat het niet erg slim was. Wellicht voelde hij zich "verslaan" omdat de Deense overheid de moslimvertegenwoordigers niet wou ontvangen en dat tevens de rechtbank de zaak niet wou onderzoeken. Ik denk dat hij politieke steun is gaan zoeken om zo druk uit te oefenen op de Deense overheid. Dit blijkt tevens uit te tekst die uiteindelijk werd opgesteld en overhandigd aan de deense overheid; De grote rellen zijn begonnen toen andere kranten hun steun wouden betuigen en ze ook begonnen te publiceren.

Mooi trouwens he dat niemand zich drukmaakt om die Jodencartoons die Iran heeft georganiseerd. Er wordt eerder een beetje meewarig naar gekeken.

Die cartoons krijgen nog geen 1000 ste van de aandacht die de andere cartoons kregen.
ENNOG EENS: DE RELLEN WAREN NIET LOUTER HET GEVOLG VAN DE CARTOONS MAAR VAN DE HELE INTERNATIONALE HOUDING TAV MOSLIMS

Die cartoons krijgen nog geen 1000 ste van de aandacht die de andere cartoons kregen.
ENNOG EENS: DE RELLEN WAREN NIET LOUTER HET GEVOLG VAN DE CARTOONS MAAR VAN DE HELE INTERNATIONALE HOUDING TAV MOSLIMS

Klopt helemaal!!

De moslims gaven inderdaad zwaar overdreven veel aandacht aan de Deense cartoons! Dat konden ook de westerse media niet negeren natuurlijk.

Die rellende druktemakers hadden het anders uitsluitend over die cartoons en niet over andere, onderliggende zaken. Maar die houding tegenover moslims waar je het over hebt is toch volkomen begrijpelijk als je ziet hoe onbeschaafd sommigen zich soms gedragen? Veel westerlingen vinden het moeilijk om dat soort schuimbekkende wildemannen serieus te nemen. Gek he?

Klopt helemaal!!

Maar die houding tegenover moslims waar je het over hebt is toch volkomen begrijpelijk als je ziet hoe onbeschaafd sommigen zich soms gedragen? QUOTE]

je zegt "houding tegenover moslims" en dan zeg je ook "hoe sommigen zich soms"...

Eerst vernoem je de hele groep en dan zeg je "enkele". Dus de houding tegenover moslims is louter en alleen te wijten aan de wilde manierten van "sommige moslims soms".
Ja ja, opnieuw wordt de hele vijandige sfeer die reeds 50 jaar en meer bestaat verwaarloosd.

het is nu eenmaal zo dat over het algemeen, een hele groep wordt aangekeken op het wangedrag van enkelen, dat zie je ook bij marokkanen, antillianen etc etc.

Veel moslim landen zijn niet voor niets arm. Het westen doet alle uitvindingen, waar moslims uiteindelijk ook graag gebruik van maken. In het westen zijn mensen vrij en welvarend. Het spijt me het te zeggen maar de islamitische wereld lijkt het spoor gewoon een beetje bijster te zijn. Gelukkig zijn er ook landen zoals Turkije waar men wel op het goede spoor zit. Turkije bewijst dat een moslim land ook succesvol kan zijn, en wordt ook helemaal niet in de weg gezeten door het westen, omdat het land zich beschaafd gedraagt. Het veroordelen van die cartoons is gewoon frustratie, en zoeken naar zondebokken, omdat men het eigen falen niet onder ogen wil zien.

Westerlingen kijken heus niet alle moslims aan op dat neanderthaler gedrag van sommige moslims. Anders gingen ze niet op vakantie naar Turkije, en kochten ze geen turks brood. Een moslim die in plaats van te schuimbekken een bakkerij begint, wordt omarmd door elke westerling.

Veel moslim landen zijn niet voor niets arm.

Inderdaad, ze worden leeggeroofd door corrupte regimes die gesteund worden door Amerika en de rest van het westen zodat deze mee in de winst kunnen delen.
Het westen doet alle uitvindingen,
Tja, die grotendeels ijn gebasseer dop uiitvindingen door arabieren. De grondlegger van de moderne geneeskunde was een arabier, tevens was het een arabier die de moderen wiskunde en het getal 0 uitvond. Tevens hebben ze een heel sterke invloed gehad op de landbouwtechnieken; Het westen heeft zijn huidige voorsprong te danken aan het uitvinden van buskruit als wapen en zijn drang naar imperialisme.

waar moslims uiteindelijk ook graag gebruik van maken. In het westen zijn mensen vrij en welvarend. Het spijt me het te zeggen maar de islamitische wereld lijkt het spoor gewoon een beetje bijster te zijn. Gelukkig zijn er ook landen zoals Turkije waar men wel op het goede spoor zit. Turkije bewijst dat een moslim land ook succesvol kan zijn, en wordt ook helemaal niet in de weg gezeten door het westen, omdat het land zich beschaafd gedraagt.
Is het niet Turkije dat een verschroeiend rapport heft gekregen door zijn gebrek aan respect vor mensenrechten? Is het niet turkije die nog steeds de genocide op de armeniers ontkent, Waren er niet ernstige rellen in Turkije?

Het veroordelen van die cartoons is gewoon frustratie, en zoeken naar zondebokken, omdat men het eigen falen niet onder ogen wil zien.

Wat heeft dat er nu mee te maken? "ha ja laten we de ambassade in de ik steken omdat we gefaald hebben"???!! Jeetje man, waar haal je het toch uit?

Westerlingen kijken heus niet alle moslims aan op dat neanderthaler gedrag van sommige moslims. Anders gingen ze niet op vakantie naar Turkije, en kochten ze geen turks brood. Neen, dat heet hypocrisie

Een moslim die in plaats van te schuimbekken een bakkerij begint, wordt omarmd door elke westerling.
Dat geloof je toch zelf niet? Dat is wel heel naief en demagogisch

..

Man doe toch niet zo verbitterd. Je zegt het zelf, de regimes in moslimlanden deugen vaak niet, westerse regimes maken ook fouten en zeker Amerika speelt vuile spelletjes, maar kom op, die cartoons waren onschuldig, daar gaat dit topic over, er zijn gewoon veel moslims die nog in het stenen tijdperk leven. Geef dat nou eens gewoon toe man! Je doet het voorkomen alsof de moslimwereld tot slaaf is gemaakt door het westen. Ik ben de laatste om te zeggen dat alle moslims achterlijk zijn, maar geef toe, er bestaat een een redelijk grote stroming in de Islam die er gevaarlijk radicale ideeën op na houdt. Het westen kan toch moeilijk zeggen 'ach, af en toe blazen ze een WTC of metro op, maar ze bedoelen het niet kwaad'. Na die aanslagen werd er door westerse leiders dagelijks opgeroepen tot verdraagzaamheid tussen oost en west. Natuurlijk is er af en toe een incident, dat is niet meer dan logisch. Extremisten zijn gevaarlijk, dat hebben ze wel bewezen, en moeten dus aangepakt worden. Niemand zegt dat alle moslims slecht zijn, behalve wat halve gare extreem rechtse mensen. Voel je niet zo aangevallen, ga lekker door met je leven. Je zal af en toe best te maken hebben met discriminatie van narrowminded mensen, maar er zijn kansen te over.

Hou op met klagen en maak wat van je leven.

Man doe toch niet zo verbitterd. Je zegt het zelf, de regimes in moslimlanden deugen vaak niet, westerse regimes maken ook fouten en zeker Amerika speelt vuile spelletjes, maar kom op, die cartoons waren onschuldig, daar gaat dit topic over, er zijn gewoon veel moslims die nog in het stenen tijdperk leven. Geef dat nou eens gewoon toe man! Je doet het voorkomen alsof de moslimwereld tot slaaf is gemaakt door het westen. Ik ben de laatste om te zeggen dat alle moslims achterlijk zijn, maar geef toe, er bestaat een een redelijk grote stroming in de Islam die er gevaarlijk radicale ideeën op na houdt. Het westen kan toch moeilijk zeggen 'ach, af en toe blazen ze een WTC of metro op, maar ze bedoelen het niet kwaad'. Na die aanslagen werd er door westerse leiders dagelijks opgeroepen tot verdraagzaamheid tussen oost en west. Natuurlijk is er af en toe een incident, dat is niet meer dan logisch. Extremisten zijn gevaarlijk, dat hebben ze wel bewezen, en moeten dus aangepakt worden. Niemand zegt dat alle moslims slecht zijn, behalve wat halve gare extreem rechtse mensen. Voel je niet zo aangevallen, ga lekker door met je leven. Je zal af en toe best te maken hebben met discriminatie van narrowminded mensen, maar er zijn kansen te over.

Hou op met klagen en maak wat van je leven.

Ik maak net mijn leven met het bestrijden van discriminatie en onwetendheid.
Als je je post herleest zal je zien dat je wel meerdere malen de "gekken" op een ander manier bekijkt: eerst zijn het "veel moslims die nog in het stenen tijdperk leven", dan "een redelijke grote stroming", en dan weer " een paar halve gare extreme rechtsen".
Wat is het nu? Zijn er maar een paar extreme gekken , of is het een grote stroming?

Maar het meest opvallende vond ik:
"Na die aanslagen werd er door westerse leiders dagelijks opgeroepen tot verdraagzaamheid tussen oost en west. "

Ja en om die oproep kracht bij te zetten vielen ze Afghanistan en Irak binnen.

Ik weet niet hoe groot de extreme, gevaarlijke, dogmatische, fundamentalistische stroming precies is thinkalot. Hij is iig groot genoeg om aanslagen te plegen, burgeroorlogen in Irak te veroorzaken, historische beelden op te blazen in Afghanistan. Hij is groot genoeg om rekening mee te moeten houden. Wat is jouw schatting?

Terug
Naar boven