XXL Nutrition

Demian zo snel mogelijk buff logje

Bezoekers in dit topic

Kunt toch je main oefening op kracht doen en assistance gewoon smerig pompen?
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Alle powerlifters zijn dik...
 
Kunt toch je main oefening op kracht doen en assistance gewoon smerig pompen?

Zie post hierboven, ik vraag me dus af of bijvoorbeeld op een borst dag alleen bench 5x5 wel genoeg is?
 
In de zin van split, FB...? Hoevaak? Nu doe ik een 3 day split en compounds al op 5x5
Tijdje geleden heb ik zelf nog een 5x5 FB gedaan (http://forum.dutchbodybuilding.com/...-2-becoming-mm-296053/index6.html#post6553815 en nog paar trainingen pagina's terug). Knallen op compounds en er 1-2 assistance oefeningen bijpleuren.

Weet niet hoe je op het moment traint, als je hier gewoon een goede progressie op maakt zou ik gewoon even doorgaan en geduldig blijven.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 17:27 ----------

Zie post hierboven, ik vraag me dus af of bijvoorbeeld op een borst dag alleen bench 5x5 wel genoeg is?
Op een beetje intensiteit wel. Als je dan nog synergisten van bp erbij pleurt (CGBP oid.) zit je wel snor.
 
Zie post hierboven, ik vraag me dus af of bijvoorbeeld op een borst dag alleen bench 5x5 wel genoeg is?

Lastig man. Ik kan niet denken in split vorm dus ga je daar geen "advies" in geven want ik weet er niks vanaf.

Zou gewoon een FB of Ub/Lb variant pakken, en dan met focus op licht/(medium)/zwaar of zo. assistance gewoon 3-4 x 8-12.

En iedere training een variant van sq, bp en dl. Ook die kun je als Repetition Effort pakken op een dag bijvoorbeeld. dus bijv dag 1 of 3 en dan 5 x 10 op een grote oefening. Het is maar net waar je zin in hebt
 
niks mis met 5x5, maar ook gewoon curls ect er in houden. Als je alleen compounds doet zoals in bv die beginnerskracht schema's loop je gewoon wat progressie mis, terwijl wat curls niks af doet aan je workout.
 
niks mis met 5x5, maar ook gewoon curls ect er in houden. Als je alleen compounds doet zoals in bv die beginnerskracht schema's loop je gewoon wat progressie mis, terwijl wat curls niks af doet aan je workout.
Vandaar de 1-2 assistance werk per workout.
 
met al het gezeur over curlen dat ik gehad heb in baarn wil ik het toch even duidelijk maken :P
 
met al het gezeur over curlen dat ik gehad heb in baarn wil ik het toch even duidelijk maken :P
Ik zou het nog een keer zeggen om er zeker van te zijn dat Demian er niet overheen leest :D
 
ik reageer gewoon op de gewoonlijke gejank van powerlifters dat ze alles beter weten. Dus omdat een beginner soms wat te veel isolatie doet moet hij ineens gaan powerliften?

:roflol:
**** off

Dat iemand moet gaan powerliften heb ik nog nooit ergends gezegd, wat ik wel heb gedaan is demian kennis laten maken met de training van een PL'er. Zoals demian zelf heeft gezegd achteraf, is de manier van trainen niks voor hem. Maar gaat hij wel zwaarder en lager is reps (bv 5x5) omdat hij merkt dat zn kracht goed vooruit gaat.

Iaw wat ik doe is ze een bredere kijk op krachttraining geven ipv dat gezever "van pl word je dik en bb is van de goden"
 
Wat een discussie zeg.
Gewoon 5x5 op bp, dl, sq, mp en bor, doe ik persoonlijk.
De rest vaak rond de 8 hh.
 
Heb je jezelf al afgevraagd of je liever 'groot' wilt worden, of liever 'sterk' wilt worden? Prefereer je massa boven kracht of juist andersom?
 
WENDLERRRR 5/3/1 !!!! ga dat doen !! beste van 2 werelden
 
dan vergroot je toch de stappen met 5kg per cycle...
 
Heb je jezelf al afgevraagd of je liever 'groot' wilt worden, of liever 'sterk' wilt worden? Prefereer je massa boven kracht of juist andersom?

Massa boven kracht, maar kracht ook graag.

Als ik moest kiezen massa, dat wel.

:)
 
Heb je jezelf al afgevraagd of je liever 'groot' wilt worden, of liever 'sterk' wilt worden? Prefereer je massa boven kracht of juist andersom?

Het is geen definitieve keuze ofzo hoor, daarbij kan je ook prima massa pakken met PL.
 
dan vergroot je toch de stappen met 5kg per cycle...
Of je pakt iets praktischer -> 5x5 en per training verhogen met 2,5.
Massa boven kracht, maar kracht ook graag.

Als ik moest kiezen massa, dat wel.

:)
Tot een groot deel staat het gelijk aan elkaar, dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je geen massa gaint als je een kracht georiënteerd schema hanteert.
 
Back
Naar boven