Ik werk in de non-profitsector en je hebt een verkeerde voorstelling van de belastinginkomsten. Jan Modaal betaalt bij elkaar toch echt meer dan jouw vrienden de 'rijkeren'.
Er voor het gemak ergens vanuit gaan is bij voorbaat al fout natuurlijk. De meeste ondernemers hebben gewoon kleine of hooguit middelgrote bedrijven, dat zijn niet jouw zeil en polovrienden met een Gantshirt. Echt serieus ga nou niet over speculeren beginnen als je zelf als uitgaat van zaken terwijl je amper een besef lijkt te hebben hoe onze economie in elkaar steekt. In het MKB is maar 11% van de bedrijven tussen de 99 en 250 man groot, t.o.v. de 89% dat dus kleiner is stelt dat geen moer voor.
Leg me dan eens uit hoe vaak die rijkeren iets mogelijk maken en hoe vaak de middenklasse dat doet? Want die middenklasse uit het MKB is misschien net iets beter af dan ik zelf ben en de voorstellen van de meeste partijen zijn juist niet gericht op grote lastenverzwaringen voor de middenklasse. Ook al zal je daar waarschijnlijk toch niet aan ontkomen.
Buiten het MKB heb je dan nog een hele zooi grootwinkelbedrijven en multinationals die mensen aan een baan helpen. Die kan je moeilijk scharen onder de rijkeren die mijn of iemands anders vreten zouden betalen. Daar is allang geen sprake meer van ondernemerszin, dat zijn gewoon corporaties met raden van bestuur, raden van commisarissen etc.
Ik zie de ondernemers toch wel als degene die de economie draaiende houden.
Het MKB zoals je zelf aangeeft.
Beweren dat ik het bestaan van de publieke sector ontken doe ik idd af als onzin en speculeren, kan er niks anders van maken.
Eigenlijk zijn de ondernemers degene die de inkomstenbelasting van de werknemers/Jan modaal betalen.
Op dit punt zoals ik het zie kan je kritiek leveren, maar zo zie ik het wel.
Dat erop het loonstrookje een bruto salaris staat is natuurlijk leuk en aardig, maar de werknemer krijgt dit nooit in handen, de ondernemer betaald dit direct.
Ik beschouwde de ondernemers met inkomsten boven Jan modaal al als de rijkere, maar je hebt gelijk volgens het boekje zit ik hier fout.
Maar ik heb natuurlijk totaal geen besef van economie...
Toch jammer de wijze waarop sommige mensen op DBB hun gelijk willen halen.
Of ze dit nou hebben of niet, het zou wel wat volwassener en respectvoller mogen.