- Waardering
- 2.963

Alhoewel ik het met het eerste deel wel eens ben.Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Alhoewel ik het met het eerste deel wel eens ben.Religie is een noodzakelijke component van menselijke evolutie, net als de orale fase van een peuter en de verwarde gemoedstoestand van een puber.
Religie is een noodzakelijke component van menselijke evolutie, net als de orale fase van een peuter en de verwarde gemoedstoestand van een puber.
maar noodzakelijk is het niet, wel natuurlijk. Maar we leven in 2010 en het is tijd dat religie bestreden wordt.
Geloof ok, maar politiek?
Aan het begin misschien wel, maar doordat de koers zo goed zou zijn geweest draaiden ze wel bij op ten duur.
Oh HardcoreNL denkt weer dat het hele internet om hem draait, ik had het niet over jou persoonlijk in dit geval. Zo interessant vind ik je niet met dat halve gare geraaskal van je.
Ik vind een groep van geleerden en experts die wordt geleid door 1 leider het beste
Want nu stemmen al die "gekken" zonder enig besef,
Was zelf nog op het journaal, zo'n allochtoonse vrouw werd geholpen tijdens het stemmen door haar man, achteraf wist ze voor de camera niet te vertellen waarop en waarvoor ze nou precies stemde.
Churchill heeft gelijk. Er moet zeker een betere oplossing zijn, weet alleen ook niet wat.
theocratie heet zo iets dnek ik. maar wie stelt die geleerden dan aan? er moet altijd een iemand zijn met de macht om aan te stellen. bij een democratie hoort dit het volk te zijn. bij een theocratie zou een persoon die bekent staat als wijs en eerlijk dit kunnen doen. maar het probleem blijft dan ook weeral wie?
theocratie heet zo iets dnek ik. maar wie stelt die geleerden dan aan? er moet altijd een iemand zijn met de macht om aan te stellen. bij een democratie hoort dit het volk te zijn. bij een theocratie zou een persoon die bekent staat als wijs en eerlijk dit kunnen doen. maar het probleem blijft dan ook weeral wie?
Theocratie is leiden d.m.v. een goddelijke vertegenwoordiger of goddelijke boodschap, beetje gestoord systeem lijkt me. Een leider of meerdere leiders die gebaseerd zijn op een sprookje.
zeker, ik ben ook een groot fan van Richard Dawkins.
Technocratie? Dat is bestuur puur op basis van statistieken, op basis van input en output zonder ideologische inslag.
Ik ben een voorstander van technocratisch(er) beleid en dat is nu net wat het resultaat is van een paars kabinet dat uit landsbelang ideologisch geneuzel aan de kant zet.
daar komt mijn mening dus ook op neer, maarjah leg het maar is aan de rest uit:s
Het is natuurlijk niet zo dat je op basis van statistiek e.d op een absolute waarheid en onwaarheid uitkomt. Veel zaken blijven nou eenmaal een kwestie van mening op het gebied van beleid.
Wie bijv. wel pleitte voor de objectieve ambtenaar was Max Weber. Zijn teksten zijn echter niet door te komen. (door mij)
Technocratie? Dat is bestuur puur op basis van statistieken, op basis van input en output zonder ideologische inslag.
Ik ben een voorstander van technocratisch(er) beleid en dat is nu net wat het resultaat is van een paars kabinet dat uit landsbelang ideologisch geneuzel aan de kant zet.
Ik meende daar toch een een vleugje sarcasme te ruiken, maar dat is moeilijk zo achter een scherm. Toch vind ook ik Dawkins heel erg goed, alhoewel ik er na dertig jaar wel erg moe van zou worden. Aan de andere kant heeft het hem geen windeieren gelegd en heeft hij met O'Reilly briljante tv gemaakt.
---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------
Of een technocratie e.d beter zou zijn: Uiteraard. Probleem is echter dat wij in de praktijk nog geen systeem hebben ontworpen die zo zou kunnen werken. Het blijft nog altijd mensenwerk, en die mensen moeten worden aangesteld. En het aantal mensen met macht en zonder corruptie is in de geschiedenis op 1 hand te tellen.
Persoonlijk lijkt mij een scheiding tussen kerk en staat een goed begin, dit is helaas anno 2010 te vooruitstrevend.
en wie bepaalt hoe we die statistische input gaan waarderen? Bestaan er misschien nu ook al experts die bepalen wat goed voor ons is?
Dit neigt nogal snel naar een brave new world scenario en een schijndemocratie.