XXL Nutrition

Stelling Democratie; echt de beste optie?

Dictatuur: regeringsvorm waar de macht bij één of een kleine groep mensen ligt, dit betekent niet automatisch dat de bevolking onderdrukt wordt. In Mexico bestaat nog steeds een vorm van dictatuur met verkiezingen.

Communisme: klassenloze maatschappij, eigendom van de gemeenschap. In principe niets mis mee, volgens Proudhon bestaat individueel eigendom zelfs niet, privé-eigendom is diefstal.

Democratie: het volk regeert, door verkiezingen. In beginsel ook niet verkeert, James Madison heeft hier wel behoorlijk kritiek op in zijn Federalist Paper.

In beginsel zijn alle vormen goed, totdat bepaalde individuen of groepen er misbruik van gaan maken. Huidige verkiezingen zijn weer een voorbeeld van hoe het NIET moet in een democratie.

Power corrupts.

Het valt me op dat je vragen erg egocentrisch gesteld zijn. Enkel kijkend naar eigen gewin en persoonlijke ontwikkeling. Iets dat er totaal niet toe doet in de dictatuur die ik hier voorstel. Het gewin van de community, dat is waar het om gaat. Dat is de enige manier waarop dit zou werken.

Integendeel ik gun ieder zijn geluk en vrijheid zodat mensen zich zelf kunnen ontplooien naar wat zij willen.

Dus inderdaad worden mensen vrijwillig arts of ondernemer, omdat ze dit willen. Dit willen ze eventueel omdat ze het leuk vinden en anders omdat de vooruitgang van de maatschappij voorop gesteld dient te worden.

Je vergeet dat dit wel banen zijn met stress waar niemand op zit te wachten, een goed salaris dan dan nog wel een (terecht) de doorslag geven in de keuze hierin.
En mensen die ervoor knokken en ook nog is wat doen voor andere gun ik het dan wel weer een goed salaris.

Ik hoef zelf die dictator niet te zijn, noch hoef ik iemand die enkel mijn wensen vervuld. Maaar wat als er een persoon zou zijn die weloverwegend is en dus de juiste keuzes maak? Zou een dictator niet in zijn eentje dezelfde keuzes kunnen maken als een parlement, en sneller? Zou een dictator niet iemand kunnen zijn die het gewin van de maatschappij voor zijn eigen gewin stelt?

Zou kunnen in theorie en zelfs praktijk, maar je begrijpt dat de risico's enorm zijn omdat je nooit weet hoe de leider zich ontplooit.

Als dit mis gaat gaat het ook goed mis, bij een parlement zijn meer mensen betrokken die over elkaars schouders heenkijken.

Dan heb je ook nog het verhaal van 2 weten meer dan 1 etc.

Mensen zijn geen robot's, we hebben behoefte aan vrijheid om gelukkig te kunnen zijn, democratie is daarbij essentieel.

Integendeel ik gun ieder zijn geluk en vrijheid zodat mensen zich zelf kunnen ontplooien naar wat zij willen.
Blijkbaar hebben wij beiden een ander beeld van egocentrisme.

Je vergeet dat dit wel banen zijn met stress waar niemand op zit te wachten, een goed salaris dan dan nog wel een (terecht) de doorslag geven in de keuze hierin.
En mensen die ervoor knokken en ook nog is wat doen voor andere gun ik het dan wel weer een goed salaris.
Hoezo zit niemand daarop te wachten? Dus wat je hier eigenlijk zegt is: die mensen willen het enkel vanwege hun dikke salaris. Lijkt me nogal een karige reden om iets te willen, maar goed ook hier verschillen wij te fundamenteel van gedachtengoed denk ik.
Ik misgun overigens niemand een goed salaris.

Zou kunnen in theorie en zelfs praktijk, maar je begrijpt dat de risico's enorm zijn omdat je nooit weet hoe de leider zich ontplooit.
Het ging mij om het ideaalbeeld. Hoe het zich kan ontplooien is een geheel ander verhaal.

Als dit mis gaat gaat het ook goed mis, bij een parlement zijn meer mensen betrokken die over elkaars schouders heenkijken.
Ook hier kan het goed mis gaan. Zie de economische crisis.

Mensen zijn geen robot's, we hebben behoefte aan vrijheid om gelukkig te kunnen zijn, democratie is daarbij essentieel.
Essentieel lijkt me lichtelijk overdreven. Misschien dat jij het belangrijk vindt, maar daarom is het nog niet essentieel.
EN zoals jij ook al meerdere keren hebt aangegeven denk jij dat ondernemers zich allerminst vrij voelen in deze democratie.

Blijkbaar hebben wij beiden een ander beeld van egocentrisme.

Dat lijkt me nogal een understatement.

Hoezo zit niemand daarop te wachten? Dus wat je hier eigenlijk zegt is: die mensen willen het enkel vanwege hun dikke salaris. Lijkt me nogal een karige reden om iets te willen, maar goed ook hier verschillen wij te fundamenteel van gedachtengoed denk ik.
Ik misgun overigens niemand een goed salaris.

Zwart wit kijken is dit.

Ik zeg niet dat mensen enkel vanwege een dik salaris een functie willen, ik zeg dat er bij bepaalde functies een hoop komt kijken.
Als je dan voor koffie rond brengen zelfde betaald zou krijgen als arts dan is eht toch wel afvragen of het het waard is.

En ja dan kan salaris best wel doorslaggevend zijn in de uiteindelijke beslissing.

Het ging mij om het ideaalbeeld. Hoe het zich kan ontplooien is een geheel ander verhaal.

Ook hier kan het goed mis gaan. Zie de economische crisis.

Part of life, kan gebeuren.
Wat ik erger vind is hoe de EU geregeld is door politici en hoe landen als Griekeland daardoor nog veel schadelijker kunnen zijn dan de economische crisis zoals die nu bekend is.

Domme denkfout van politici dus.

Essentieel lijkt me lichtelijk overdreven. Misschien dat jij het belangrijk vindt, maar daarom is het nog niet essentieel.
EN zoals jij ook al meerdere keren hebt aangegeven denk jij dat ondernemers zich allerminst vrij voelen in deze democratie.

Dat over ondernemers heb ik niet gezegd, wel denk ik dat uiteraard beter kan.

Maar jij vind vrije wil dus niet essentieel bij geluk?
Wat is volgens jou dan wel essentieel bij geluk, dingen als liefde zijn ook namelijk niet mogelijk zonder vrije wil.
Dat is niet iets dat je kan opdringen. :D

Zoals ik al aangaf (en dit is uiteraard allemaal IMO), de wereld is zo gevormd door de democratie dat het op dit moment superieur is aan de andere 2 regeringsvormen. Als je mee wilt doen met de groten dan moet er enige vorm van democratie bij komen kijken (Rusland, China), anders sta je buitenspel, veel succes met je land opbouwen.

Dus de wereld zo als het nu is = democratie teh shizzle.
Wat de potentie is van de andere twee zullen we waarschijnlijk nooit weten want die krijgen geen kans meer.

Ik vind dat iedereen het recht heeft te stemmen, mits ze weten waarop ze stemmen. En helaas stemmen veel mensen op een gezicht, zonder naar het partij programma te kijken. Daarom zou iedereen een stembewijs moeten halen waarin vragen staan over de verschillende standpunten en plannen. Zo kan iedereen stemmen zolang hij of zij weet wat er zich afspeelt, en niet de rest van het land belast door ongeinformeerd te stemmen. En dit elke verkiezing.

Ik vind dat iedereen het recht heeft te stemmen, mits ze weten waarop ze stemmen. En helaas stemmen veel mensen op een gezicht, zonder naar het partij programma te kijken. Daarom zou iedereen een stembewijs moeten halen waarin vragen staan over de verschillende standpunten en plannen. Zo kan iedereen stemmen zolang hij of zij weet wat er zich afspeelt, en niet de rest van het land belast door ongeinformeerd te stemmen. En dit elke verkiezing.

Als iemand ergens voor is en weet wat ie wil hoeft nog niet te zeggen dat ie er verstand van heeft en de 'juiste' keuze maakt

presidentschap > all

Dat lijkt me nogal een understatement.
True.

Zwart wit kijken is dit.

Ik zeg niet dat mensen enkel vanwege een dik salaris een functie willen, ik zeg dat er bij bepaalde functies een hoop komt kijken.
Als je dan voor koffie rond brengen zelfde betaald zou krijgen als arts dan is eht toch wel afvragen of het het waard is.

En ja dan kan salaris best wel doorslaggevend zijn in de uiteindelijke beslissing.
Ik denk dat je hier een goed punt aansnijdt. Is iets het nog wel waard als je er minder voor betaald krijgt. Dat lijk me een fundamentele vraag die we ons elke dag moeten afvragen. In een democratisch kapitalistisch systeem zoals we dat hier in het westen kennen wordt het inkomen inderdaad gelijk geschakeld aan hoeveel iemand waard is. Ergo een bankier is meer waard dan een vuilnisman. Dus mensen zijn minder waard, omdat ze minder betaald krijgen. Nogal een verachtelijke manier van kijken naar mensen imo. Plus dat er op dit moment werk wordt gedaan door mensen vanuit hun ideologie of vanuit altruïsme of filantropie. En dan zouden die mensen opeens minder waard zijn dan die bankier met enkel winsbejag als drijfveer. Niet goed!

Part of life, kan gebeuren.
Wat ik erger vind is hoe de EU geregeld is door politici en hoe landen als Griekeland daardoor nog veel schadelijker kunnen zijn dan de economische crisis zoals die nu bekend is.

Domme denkfout van politici dus.
Ach ja, nu is het opeens part of life. Allemaal prima, maar het ging er hier om of democratie de juiste manier van regeren was. Waarbij jij aangaf dat hier nog genoeg mensen over elkaar schouders heen kijken. Iets dat overduidelijk niet wegneemt dat er grove fouten gemaakt worden.

Dat over ondernemers heb ik niet gezegd, wel denk ik dat uiteraard beter kan.
Dat heb je inderdaad niet gezegd. Wel heb ik je zien pleiten voor meer vrijheid voor ondernemens, iets dat ik even voor het gemak vertaal naar een onvrij gevoel (correct me if I'm wrong). Wat dus zou betekenen dat ook democratie niet vrijheid betekent. Het klinkt allemaal zo mooi he die democratie. Iedereen vrij en iedereen zeggenschap over het bestuur van het land. Maar eigenlijk is het niet meer dan een dictatuur van een stelletje over het paard getilde technocraten. Dan heb ik liever een leider die de juiste keuzes maakt dan deze schijnvrijheid.

Maar jij vind vrije wil dus niet essentieel bij geluk?
Wat is volgens jou dan wel essentieel bij geluk, dingen als liefde zijn ook namelijk niet mogelijk zonder vrije wil.
Dat is niet iets dat je kan opdringen. :D
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat democratie niet essentieel is om vrij te zijn. Dat een gedeelte van mijn geluk afstamt van dat ik vrij ben is evident. Maar dat ik ook een vrij gevoel zou kunnen hebben onder leiding van 1 leider is pure logica.

Ja. Dat vind ik nou altijd zo leuk, Klaaswitz heeft er ook wel een handje van. Democratie is een goede regeringsvorm, maar niet voor iedereen hoor. Die halve gare slecht geïnformeerde landlopers mogen niet meedoen. Verder een puik plan die democratie.

Laatst bewerkt:
True.
Ik denk dat je hier een goed punt aansnijdt. Is iets het nog wel waard als je er minder voor betaald krijgt. Dat lijk me een fundamentele vraag die we ons elke dag moeten afvragen. In een democratisch kapitalistisch systeem zoals we dat hier in het westen kennen wordt het inkomen inderdaad gelijk geschakeld aan hoeveel iemand waard is. Ergo een bankier is meer waard dan een vuilnisman. Dus mensen zijn minder waard, omdat ze minder betaald krijgen. Nogal een verachtelijke manier van kijken naar mensen imo. Plus dat er op dit moment werk wordt gedaan door mensen vanuit hun ideologie of vanuit altruïsme of filantropie. En dan zouden die mensen opeens minder waard zijn dan die bankier met enkel winsbejag als drijfveer. Niet goed!

Ik suggereer niet dat een bankier meer waard is dan een vuilnisman en dat inkomen gelijk staat aan wat iemand waars id is ook niet waar.
Qua waarde beweerde ik is het voor jezelf nog wel interessant als we van een gelijke inkomens (jouw voorkeur) uitgaan om zo hard te studeren en zoveel verantwoording en stress op je te nemen?

ALs ik hetzelfde salaris krijg voor als bankier of simpel productiewerk, is de keus voor mij snel gemaakt!

Bankiers zijn toch wat zeldzamer en wat zeldzamer is heeft men meer geld voor over om binnen het bedrijf te slepen.
Zie ook niet in waarom talent niet beloond mag worden, gun die bankier zijn geluk.

Ach ja, nu is het opeens part of life. Allemaal prima, maar het ging er hier om of democratie de juiste manier van regeren was. Waarbij jij aangaf dat hier nog genoeg mensen over elkaar schouders heen kijken. Iets dat overduidelijk niet wegneemt dat er grove fouten gemaakt worden.

Die kans op grove fouten neemt alleen maar toe als je 1 leider hebt.

Er worden fouten gemaakt ja en dan vooral bij politici die jij zo aanprijst en zoveel meer vertrouwen in hebt.
Is inderdaad part of live een perfecte samenleving waar geen fouten worden gemaakt bestaat niet, is onmogelijk.
Wat de bankiers goed doen zag je niet.

1 ding ging er fout, maar hoeveel goed?
Sta daar eens bij stil.

Dat heb je inderdaad niet gezegd. Wel heb ik je zien pleiten voor meer vrijheid voor ondernemens, iets dat ik even voor het gemak vertaal naar een onvrij gevoel (correct me if I'm wrong). Wat dus zou betekenen dat ook democratie niet vrijheid betekent. Het klinkt allemaal zo mooi he die democratie. Iedereen vrij en iedereen zeggenschap over het bestuur van het land. Maar eigenlijk is het niet meer dan een dictatuur van een stelletje over het paard getilde technocraten. Dan heb ik liever een leider die de juiste keuzes maakt dan deze schijnvrijheid.

Ondernemers zijn geen boeven, dus meer vrijheid voor ondernemers betekent geen minder vrijhid voor jou, dus snap dat gevoel niet, tenzij je alleen van slechte uit gaat van de ondernemers.
Voordeel van meer vrijheid voor ondernemers is meer banen kunnen creeeren.

Minder belastingen, versoepeling ontslagrecht en minder bureaucratie.

1 ondernemers betalen bijna alle belastingen, ook over de inkomens van personeel.
Al heet dit loonsbelasting de ondernemer betaald het, want de werknemer heeft toch zijn verwachtingen van een nettoloon.

De percentages zijn ook absurd, idd pure diefstal.

2 als ik een bedrijf start wil ik ook bepalen wie ik kan ontslaan, is immers mijn bedrijf ik heb de baan gecreeerd dus ook het recht deze van iemand af te nemen.

3 Bureaucratie, spreekt voor zich.

Punt is dat je vooraf nooit weet of iemand de juiste keuzes maakt.
Om dan al je geld op 1 paard te zetten ipv meerdere is dus zeer onverstandig.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat democratie niet essentieel is om vrij te zijn. Dat een gedeelte van mijn geluk afstamt van dat ik vrij ben is evident. Maar dat ik ook een vrij gevoel zou kunnen hebben onder leiding van 1 leider is pure logica.

Dat de mogelijkheid bestaat is zeker pure logica, dat de kans extreem klein is is ook pure logica.
Democratie is toch het meest eerlijke, de overheid is inprincipe bij ons in dienst, dus wij de burger is de baas.

Logisch de hele voerheid draait inprincipe ook om de burger.

Laatst bewerkt:

Dus als een een garagist opeens meer vrijheid krijgt zal hij meer mensen aannemen terwijl het werk nu al gedaan wordt. Waarom zou hij er nu nog meer aanvaarden? Dit zal voor het werk die er al is minimaal zijn.
Voor buitenlandse investeerders zal dit dan een plus zijn. Ten koste van andere landen - mensen natuurlijk...

Waarom niet versoepeling ontslagrecht? Iedereen heeft z'n rechten en z'n plichten(je kan dan wel zeggen z'n recht is de som geld op het einde van de maand maar dit is krom en wel heel kort door de bocht)

---------- Toegevoegd om 23:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:18 ----------

1 ondernemers betalen bijna alle belastingen, ook over de inkomens van personeel.
Al heet dit loonsbelasting de ondernemer betaald het, want de werknemer heeft toch zijn verwachtingen van een nettoloon.

2 als ik een bedrijf start wil ik ook bepalen wie ik kan ontslaan, is immers mijn bedrijf ik heb de baan gecreeerd dus ook het recht deze van iemand af te nemen.
1 Deels gelijk er worden heel goeie dingen gedaan door de staat maar ofdat dit de hele lading dekt, voor de belastingen die je moet betalen?

2 Zie vorig antwoord

Dus als een een garagist opeens meer vrijheid krijgt zal hij meer mensen aannemen terwijl het werk nu al gedaan wordt. Waarom zou hij er nu nog meer aanvaarden? Dit zal voor het werk die er al is minimaal zijn.
Voor buitenlandse investeerders zal dit dan een plus zijn. Ten koste van andere landen - mensen natuurlijk...

Waarom niet versoepeling ontslagrecht? Iedereen heeft z'n rechten en z'n plichten(je kan dan wel zeggen z'n recht is de som geld op het einde van de maand maar dit is krom en wel heel kort door de bocht)

Meer vrijheid maar vooral minder belastingen is meer eigen vermogen, dus meer mogelijkheden in groeien, waar personeel ook bij kan horen.

En wat zijn dan de juiste rechten en plichte, wat is daar de ultieme waarheid in?

1 Deels gelijk er worden heel goeie dingen gedaan door de staat maar ofdat dit de hele lading dekt, voor de belastingen die je moet betalen?

2 Zie vorig antwoord

Ik doelde meer op goeie dingen van de ondernemers die wel de wensen van de burger vervullen.

Politiek heb ik weinig vertrouwen in, maar het is wel noodzakelijk.

Ik suggereer niet dat een bankier meer waard is dan een vuilnisman en dat inkomen gelijk staat aan wat iemand waars id is ook niet waar.
Ah, ik zal je verkeerd begrepen toen je je afvroeg of het het nog wel waard is als je evenveel betaald zou krijgen als de koffiehaler (overigens wel redelijke gechargeerd, maar ik ga er in mee voor het gemak van het argument).
Maar wees reëel, is dat niet hoe onze maatschappij werkt? Wordt de waarde van een persoon in de maatschappij niet afgelezen aan zijn inkomens? Want zoveel is het werk wat zij doen toch waard? Zo is iemand die onze ouderen verzorgt maar een ruwe 1500 euro in de maand waard, niet dan?

Qua waarde beweerde ik is het voor jezelf nog wel interessant als we van een gelijke inkomens (jouw voorkeur) uitgaan om zo hard te studeren en zoveel verantwoording en stress op je te nemen?
Ja, omdat je het werk wilt doen, niet omdat je zo nodig meer moet verdienen. In mijn dictatuur zou inkomen of materialisme weinig effect hebben.

ALs ik hetzelfde salaris krijg voor als bankier of simpel productiewerk, is de keus voor mij snel gemaakt!
Dan zou je het probleem bij jezelf moeten zoeken. Als ik even weinig betaald zou krijgen als een politieagen zou ik nog steeds hetzelfde werk doen.

Bankiers zijn toch wat zeldzamer en wat zeldzamer is heeft men meer geld voor over om binnen het bedrijf te slepen.
Zie ook niet in waarom talent niet beloond mag worden, gun die bankier zijn geluk.
Ik gun de bankier ook geluk. Je moet ophouden met denken dat ik mensen van alles misgun, want dit is totaal bezijden de waarheid.
Maar ik weiger te accepteren dat geluk gelijk is aan inkomen. Zoals jij het hier stelt krijgt de bankier enkel geluk door het belonen door middel van inkomen. Mijns inziens zouden mensen de beloning meer intrinsiek moeten zoeken.

Die kans op grove fouten neemt alleen maar toe als je 1 leider hebt.
Dit waag ik te betwijfelen.

Er worden fouten gemaakt ja en dan vooral bij politici die jij zo aanprijst en zoveel meer vertrouwen in hebt.
Ik prijs helemaal geen politici aan. En inderdaad heb ik wel vetrouwen in de politiek. Toch stem ik al jaren uit protest, omdat het systeem wat nu de boventoon voert niet de mijne is.

Is inderdaad part of live een perfecte samenleving waar geen fouten worden gemaakt bestaat niet, is onmogelijk.
Wat de bankiers goed doen zag je niet.

1 ding ging er fout, maar hoeveel goed?
Sta daar eens bij stil.
Eerlijk gezegd kan het me weinig verrotten wat bankiers goed of fout deden. Het ging hier om het systeem, niet om persoonlijke fouten.

Ondernemers zijn geen boeven, dus meer vrijheid voor ondernemers betekent geen minder vrijhid voor jou, dus snap dat gevoel niet, tenzij je alleen van slechte uit gaat van de ondernemers.
Je begrijpt me verkeerd. Ik bedoelde dat als je pleit voor meer vrijheid dat je op een zekere hoogte een onvrij gevoel hebt, correct? Wat dus betekent dat je ook in een democratisch systeem geen totale vrijheid kan waarborgen.

3 Bureaucratie, spreekt voor zich.

Punt is dat je vooraf nooit weet of iemand de juiste keuzes maakt.
Om dan al je geld op 1 paard te zetten ipv meerdere is dus zeer onverstandig.
Dit is wel erg offtopic. Hoe ik over het neo-liberalisme denk is al vaker besproken.

Dat de mogelijkheid bestaat is zeker pure logica, dat de kans extreem klein is is ook pure logica.
Democratie is toch het meest eerlijke, de overheid is inprincipe bij ons in dienst, dus wij de burger is de baas.

Logisch de hele voerheid draait inprincipe ook om de burger.

Mooie utopie die je hier beschrijft. Dat is je goedrecht, maar ben je er wel bewust van.
De dictatuur die ik beschreef is ook puur vanuit een utopie. Maar daar ben ik me terdege bewust van en begrijp dus ook dat de realiteit anders zal uitwijzen.

Laatst bewerkt:
Koffiehaler, ja sorry dat schoot me gewoon te binnen. :roflol:

Ik weiger ook te geloven dat geluk gelijk is aan inkomen, maar vind wel dat een ieder voor zich zelf moet bepalen of welicht ontdekke wat het voor hem/haar waard is.

Dat soort mensen zijn zeker kortzichtig.

Misschien zijn er een hoop mensen die mensenlevens gelijk stellen aan inkomens, dat is een gebrek van hun kant zou ik me niet te druk om maken.

Hoeveel bepaalde arbeid daadwerkelijk waard is is relatief.
Bij de wet van vraag en aanbod zijn beide partijen tevreden.

Meer vrijheid kan zorgen dat je je minder veilig voelt en in die zin minder vrij gevoel?
Dat is zeker mogelijk gezien je nog onafhankelijker moet worden met meer vrijheid, meer voor jezelf moet opkomen.

Wat dat betreft snap ik je punt ook, maar hou ik er andere waardes op na.
Verschillende persoonlijkheden verschillende wensen/behoeftes en dat maakt een democratie ook weer "mooi".

Meer vrijheid maar vooral minder belastingen is meer eigen vermogen, dus meer mogelijkheden in groeien, waar personeel ook bij kan horen. Als er in veel bedrijven het vermogen groeit zal er in de eerste plaats uitgekeerd worden aan aandeelhouders, niet alle bedrijven kunnen +-groeien anders is het ten koste van een ander bedrijf( wel met een goeie conjuctuur, nieuwe markt - technologie die aangeboord wordt.)

En wat zijn dan de juiste rechten en plichte, wat is daar de ultieme waarheid in?Die is er niet, wel een bepaald minimum die werkgevers, werknemers, vakbonden, overheid moeten overeenkomen...
.....

Marter zegt: Als er in veel bedrijven het vermogen groeit zal er in de eerste plaats uitgekeerd worden aan aandeelhouders, niet alle bedrijven kunnen +-groeien anders is het ten koste van een ander bedrijf( wel met een goeie conjuctuur, nieuwe markt - technologie die aangeboord wordt.)

Hahaha bedrijven kunnen niet groeien omdat ze rekening willen houden met een ander bedrijf/concurentie dat is een goeie.

Als het vermogen groeit kan de onderneming investeringen uitbreiden en een deel word als dividend uitgekeerd aan aandeelhouders, maar dit is lang niet altijd het geval.

Die is er niet, wel een bepaald minimum die werkgevers, werknemers, vakbonden, overheid moeten overeenkomen...

Natte vingerwerk dus wat gebasseerd is op talloze meningen, waarvan de mijne verschild van de jouwe.

Wat zet je de dingen waardeloos neer zodat het niet te quote valt.

Hahaha bedrijven kunnen niet groeien omdat ze rekening willen houden met een ander bedrijf/concurentie dat is een goeie.

Als het vermogen groeit kan de onderneming investeringen uitbreiden en een deel word als dividend uitgekeerd aan aandeelhouders, maar dit is lang niet altijd het geval.
Ik zeg niet willen of moeten neen 't is gewoon een feit dat het normaal gezien groei van een bedrijf ten koste gaat van andere bedrijven.(zoals aangegeven in vorige post met bepaalde voorwaarden)

Jup groei(overname), onderzoek, marketing, innovaties, nieuw matriaal...

Natte vingerwerk dus wat gebasseerd is op talloze meningen, waarvan de mijne verschild van de jouwe.

Wat zet je de dingen waardeloos neer zodat het niet te quote valt.
Hehe sorry :)

De 1 zijn dood is de ander zijn brood, vrij simpel gezegd.

Je gaf aan dat bedrijven niet altijd kunnen groeien omdat dit ten koste van andere bedrijven gaat.

Dat interesseerd dat bedrijf toch vrij weinig hoor. :D

Sterker nog bedrijven hanteren marketingstrategieen om
concurentie koppie onder te douwe voor meer marktaandeel.

De 1 zijn dood is de ander zijn brood, vrij simpel gezegd.

Je gaf aan dat bedrijven niet altijd kunnen groeien omdat dit ten koste van andere bedrijven gaat.

Dat interesseerd dat bedrijf toch vrij weinig hoor. :D

Sterker nog bedrijven hanteren marketingstrategieen om
concurentie koppie onder te douwe voor meer marktaandeel.

een prijsverlaging zorgt namelijk voor een toename van de afzet en klantenkring, net zoals een spaaractie bijvoorbeeld. Daardoor neemt het marktaandeel van het desbetreffende bedrijf toe en het van een ander bedrijf met dezelfde markt af. Hierdoor zou het kunnen dat dat bedrijf de kosten niet meer aankan en uiteindelijk over de kop kan gaan

een prijsverlaging zorgt namelijk voor een toename van de afzet en klantenkring, net zoals een spaaractie bijvoorbeeld. Daardoor neemt het marktaandeel van het desbetreffende bedrijf toe en het van een ander bedrijf met dezelfde markt af. Hierdoor zou het kunnen dat dat bedrijf de kosten niet meer aankan en uiteindelijk over de kop kan gaan

Dat is er 1 ja zijn er een stuk of 5 meen ik.

Degene met het meeste vermogen wint dan en zo kan je concurentie heel mooi op afstand houden of uitschakelen.

Terug
Naar boven