True.
Ik denk dat je hier een goed punt aansnijdt. Is iets het nog wel waard als je er minder voor betaald krijgt. Dat lijk me een fundamentele vraag die we ons elke dag moeten afvragen. In een democratisch kapitalistisch systeem zoals we dat hier in het westen kennen wordt het inkomen inderdaad gelijk geschakeld aan hoeveel iemand waard is. Ergo een bankier is meer waard dan een vuilnisman. Dus mensen zijn minder waard, omdat ze minder betaald krijgen. Nogal een verachtelijke manier van kijken naar mensen imo. Plus dat er op dit moment werk wordt gedaan door mensen vanuit hun ideologie of vanuit altruïsme of filantropie. En dan zouden die mensen opeens minder waard zijn dan die bankier met enkel winsbejag als drijfveer. Niet goed!
Ik suggereer niet dat een bankier meer waard is dan een vuilnisman en dat inkomen gelijk staat aan wat iemand waars id is ook niet waar.
Qua waarde beweerde ik is het voor jezelf nog wel interessant als we van een gelijke inkomens (jouw voorkeur) uitgaan om zo hard te studeren en zoveel verantwoording en stress op je te nemen?
ALs ik hetzelfde salaris krijg voor als bankier of simpel productiewerk, is de keus voor mij snel gemaakt!
Bankiers zijn toch wat zeldzamer en wat zeldzamer is heeft men meer geld voor over om binnen het bedrijf te slepen.
Zie ook niet in waarom talent niet beloond mag worden, gun die bankier zijn geluk.
Ach ja, nu is het opeens part of life. Allemaal prima, maar het ging er hier om of democratie de juiste manier van regeren was. Waarbij jij aangaf dat hier nog genoeg mensen over elkaar schouders heen kijken. Iets dat overduidelijk niet wegneemt dat er grove fouten gemaakt worden.
Die kans op grove fouten neemt alleen maar toe als je 1 leider hebt.
Er worden fouten gemaakt ja en dan vooral bij politici die jij zo aanprijst en zoveel meer vertrouwen in hebt.
Is inderdaad part of live een perfecte samenleving waar geen fouten worden gemaakt bestaat niet, is onmogelijk.
Wat de bankiers goed doen zag je niet.
1 ding ging er fout, maar hoeveel goed?
Sta daar eens bij stil.
Dat heb je inderdaad niet gezegd. Wel heb ik je zien pleiten voor meer vrijheid voor ondernemens, iets dat ik even voor het gemak vertaal naar een onvrij gevoel (correct me if I'm wrong). Wat dus zou betekenen dat ook democratie niet vrijheid betekent. Het klinkt allemaal zo mooi he die democratie. Iedereen vrij en iedereen zeggenschap over het bestuur van het land. Maar eigenlijk is het niet meer dan een dictatuur van een stelletje over het paard getilde technocraten. Dan heb ik liever een leider die de juiste keuzes maakt dan deze schijnvrijheid.
Ondernemers zijn geen boeven, dus meer vrijheid voor ondernemers betekent geen minder vrijhid voor jou, dus snap dat gevoel niet, tenzij je alleen van slechte uit gaat van de ondernemers.
Voordeel van meer vrijheid voor ondernemers is meer banen kunnen creeeren.
Minder belastingen, versoepeling ontslagrecht en minder bureaucratie.
1 ondernemers betalen bijna alle belastingen, ook over de inkomens van personeel.
Al heet dit loonsbelasting de ondernemer betaald het, want de werknemer heeft toch zijn verwachtingen van een nettoloon.
De percentages zijn ook absurd, idd pure diefstal.
2 als ik een bedrijf start wil ik ook bepalen wie ik kan ontslaan, is immers mijn bedrijf ik heb de baan gecreeerd dus ook het recht deze van iemand af te nemen.
3 Bureaucratie, spreekt voor zich.
Punt is dat je vooraf nooit weet of iemand de juiste keuzes maakt.
Om dan al je geld op 1 paard te zetten ipv meerdere is dus zeer onverstandig.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat democratie niet essentieel is om vrij te zijn. Dat een gedeelte van mijn geluk afstamt van dat ik vrij ben is evident. Maar dat ik ook een vrij gevoel zou kunnen hebben onder leiding van 1 leider is pure logica.
Dat de mogelijkheid bestaat is zeker pure logica, dat de kans extreem klein is is ook pure logica.
Democratie is toch het meest eerlijke, de overheid is inprincipe bij ons in dienst, dus wij de burger is de baas.
Logisch de hele voerheid draait inprincipe ook om de burger.