Fitness Seller

Dennisik, road to 95kg

Had jij ook weinig kracht met die warmte?
Zelf ook een beetje tegenvallende schoudertraining achter de rug, snap hoe je je voelt ;)

Volgende keer dubbel zo hard er tegenaan :fire:

• Topic Starter Topic Starter
Had jij ook weinig kracht met die warmte?
Zelf ook een beetje tegenvallende schoudertraining achter de rug, snap hoe je je voelt ;)

Volgende keer dubbel zo hard er tegenaan :fire:

Klopt, vooral in het begin is het t*ring warm. Na een paar oefeningen valt het opzich wel mee.

Rug

Pull up ? - Hand palmen naar me toe
8xBW
8xBW
8xBW
5xBW - Chin up ?, hand palmen van me af.

Dumbbell Row
12x14kg
8x18kg
8x22kg
8x26kg
8x30kg
15x30kg volume pr - laatste reps niet mooi.

Deadliften
15x50kg
15x70kg
25x90kg VPR! - dat doet ik nooit meer.

Lat cable pushdown (Armen gestrekt, staand. Hoe heet zo iets ?)
12x10kg
12x15kg
12x17,5kg
8x22,5kg

Opzich lekkere training. Ik dacht ga eens deadliften, heb dat al 2 maanden niet gedaan dus wat hoog in reps en minder gewicht. Had nog wat spierpijn in me benen dat was ook niet ideaal.

Die 25x90kg, die sloeg alles. Pijn in me onderarmen en benen, stang lag op puntje van me vingers.

Zo shakie + banaantje op en zo nog wat pannenkoeken en daarna nog wat kwark.

Hahaha die 25 reps deadlift, mafkees :D

Woord dat je zoekt heet volgens mij cable pullovers.
Vanwaar de keuze voor DB rows en niet lekker met een barbell slingeren? ;)

Hahaha die 25 reps deadlift, mafkees :D

Woord dat je zoekt heet volgens mij cable pullovers.
Vanwaar de keuze voor DB rows en niet lekker met een barbell slingeren? ;)

BOR techniek wil me niet echt lukken. Hier ook niet echt de ruimte voor, dumbbell row lukt me altijd wel. Denk ook niet dat daar de techniek 100% is maar krijg daar wel het gevoel dat ik het daarmee beter doe en er ook sterker op word.

Ben ook uitgeschreven in me huidige sportschool. Na 2,5 tijd voor verandering.
Nu week rust en dan in Juli beginnen in een nieuwe sportschool.

Hoe bedoel je dat de techniek niet lukt? Gewoon je bovenlichaam horizontaal proberen te houden, brede overhandse grip en dat ding naar je borst trekken terwijl je je rug horizontaal probeert te houden.

Hoe bedoel je dat de techniek niet lukt? Gewoon je bovenlichaam horizontaal proberen te houden, brede overhandse grip en dat ding naar je borst trekken terwijl je je rug horizontaal probeert te houden.

Ja ik weet ongeveer hoe die moet, alleen hij voelt niet lekker en dergelijke. Beetje gejank eigenlijk van mijn kant.

In nieuwe gym even proberen!

Precies, gewoon net zolang doen tot je het leuk vind :p

Techniek met deadlifts is nu al een tijdje goed?

Precies, gewoon net zolang doen tot je het leuk vind :p

Techniek met deadlifts is nu al een tijdje goed?

Ja techniek is nu wel beter. Enige wat ik wel merk is dat me beweging van me benen en het recht trekken van me rug niet synchroon loopt. Daar moet ik iets meer aandacht aan besteden.

Het is nu meer van ik strek me benen en halverwege trek ik me rug recht. Hierbij blijft me rug wel gewoon hol, alleen om het mooie te maken zou dit eigenlijk helemaal synchroon moeten lopen.

Binnenkort ff kijken.

maar krijg daar wel het gevoel dat ik het daarmee beter doe en er ook sterker op word.
Ik deed altijd BOR's, maar sinds een paar weken DB rows. Heb bij db rows echt het gevoel dat ik m`n arm verder naar achter kan trekken, waardoor de ROM(?) veel groter is dan bij de BOR. Als de db helemaal boven is, lekker die rug squeezen. Geeft mij iig een stuk beter gevoel dan de BOR

Haha, die volumes van jou :roflol:

Wel mooi hoor, vooral die rows. En die lat killer cable pushdown straight arm ding is chill idd. Weet ook niet hoe je em noemt :P

Deadliften
15x50kg
15x70kg

Standaard deadlifts zou ik no way nooit in zo'n hoog volume doen, daarvoor is de lift echt niet ideaal vind ik. Goed om jezelf te naaien en een hele week spierpijn te hebben die zo zwaar is dat je niet meer kan squaten. :o 55 reps deadlift lijkt me vragen op blessures eerlijk gezegd. :)

Wel respect dat je het kunt hoor, daar niet van. ;)

Pull up is trouwens met je handen weg van je, althans dat lijkt hier de algemene consensus dus ik zeg het ook zo. Chins zie ik dus als 'handpalmen naar je toe', hoewel ik het vroeger altijd omgekeerd zei. ???

Standaard deadlifts zou ik no way nooit in zo'n hoog volume doen, daarvoor is de lift echt niet ideaal vind ik. Goed om jezelf te naaien en een hele week spierpijn te hebben die zo zwaar is dat je niet meer kan squaten. :o 55 reps deadlift lijkt me vragen op blessures eerlijk gezegd. :)

Wel respect dat je het kunt hoor, daar niet van. ;)

Pull up is trouwens met je handen weg van je, althans dat lijkt hier de algemene consensus dus ik zeg het ook zo. Chins zie ik dus als 'handpalmen naar je toe', hoewel ik het vroeger altijd omgekeerd zei. ???

Mwah, ik ben het niet echt met je eens. Heb meer als ik weinig reps ga draaien + veel gewicht, grotere kans op blessures. Nu was het meer van techniek beetje goed krijgen, onderrug is goed hol.

Mocht rep nummer 14 of 24 niet erg lekker zijn, zou dit niet echt gevaarlijk zijn. Omdat me lichaam al bezig is met andere reps dus iig lekker warm gedraaid en met dit gewicht maak ik me ook niet erg druk om blessures, mits ik geen gekke dingen doe.

Dat is mijn redenatie, weet niet hoeveel er waar van is. Daar zal ik vanzelf wel achter komen in loop van de jaren.

Rug

Pull up ? - Hand palmen naar me toe
8xBW
8xBW
8xBW
5xBW - Chin up ?, hand palmen van me af.

Dumbbell Row
12x14kg
8x18kg
8x22kg
8x26kg
8x30kg
15x30kg volume pr - laatste reps niet mooi.

Deadliften
15x50kg
15x70kg

Lat cable pushdown (Armen gestrekt, staand. Hoe heet zo iets ?)
12x10kg
12x15kg
12x17,5kg
8x22,5kg

Opzich lekkere training. Ik dacht ga eens deadliften, heb dat al 2 maanden niet gedaan dus wat hoog in reps en minder gewicht. Had nog wat spierpijn in me benen dat was ook niet ideaal.

Die 25x90kg, die sloeg alles. Pijn in me onderarmen en benen, stang lag op puntje van me vingers.

Zo shakie + banaantje op en zo nog wat pannenkoeken en daarna nog wat kwark.

Zieke deadlift, nette training man;)

Als de techniek maar goed is hoef je niet zwaarder te liften man, hoe zwaarder hoe meer kans je blessures hebt.

Om die reden doe ik hem niet eens.

Als de techniek maar goed is hoef je niet zwaarder te liften man, hoe zwaarder hoe meer kans je blessures hebt.

Deadlift techniek was wel redelijk denk ik. Altijd wel moeilijk te oordelen als je alleen traint.

Binnenkort met 3x5 of 5x5 beginnen en dan hopelijk toch wel keer richting de magische grens van de 200kg.

Een bodybuilder/powerlifter zonder deadlift, is geen bodybuilder/powerlifter!

onzin.

90% van alle blessures ontstaan tijdens lichte (warm up) sets

Kleine update.

- Ben hersteld van het ongeluk, geld is op 2 dingen na allemaal binnen.
- Was opzoek naar een motor 2x een hele leuke gevonden, maar 2x net voor me neus verkocht :FUU:
- Heb nu andere kleine blessure bij ademhalen, last van me schouder. Even aankijken hoe dat gaat
- Ben 99% over, donderdag belangrijke toets gemaakt en die heb ik kapot goed gemaakt

- Gewicht is k*t
- Fysiek is nog k*tter

- Maandag. Nieuwe sportschool, en beginnen met creatine en voedingschema.
Ga dan beginnen met 5x5, zal alleen een oplossing moeten vinden voor bench aangezien ik niet altijd samen train deze vakantie.

- Beter wint nederland vandaag.

Maandag of Dinsdag weer me eerste training!

Goede update! Goed om te horen dat je zo goed als hersteld bent, goed om te horen dat je naar een nieuwe gym gaat, en minder goed om te horen dat je fysiek/gewicht wat minder is geworden, maar komaan dat is niet gek he! Succes met je nieuwe schema('s) -> Dan is je fysiek zo weer terug op oude niveau! :)

Goede update! Goed om te horen dat je zo goed als hersteld bent, goed om te horen dat je naar een nieuwe gym gaat, en minder goed om te horen dat je fysiek/gewicht wat minder is geworden, maar komaan dat is niet gek he! Succes met je nieuwe schema('s) -> Dan is je fysiek zo weer terug op oude niveau! :)

Ja daarvoor hoop binnen 1 maand weer richting de 80kg te kunnen gaan. Met die gedachte in me hoofd had ik er weinig moeite mee om niet bezig te zijn met schema's of trainingen. Al mis ik het nu wel enorm :D

Terug
Naar boven