MuscleMeat

depressief, hoe tegen te gaan?

z1000, is dat wel een depressie? Of wat neerslachtigheid? Als je echt depressief bent, doe/kun je niks meer. En dit kan zo maar de kop opsteken, ook al is je leven mooi, goed en positief. Vaak door chemisch disbalans in de hersenen. Vandaar dat ze je algauw medicijnen voorschrijven.

z1000, is dat wel een depressie? Of wat neerslachtigheid? Als je echt depressief bent, doe/kun je niks meer. En dit kan zo maar de kop opsteken, ook al is je leven mooi, goed en positief. Vaak door chemisch disbalans in de hersenen. Vandaar dat ze je algauw medicijnen voorschrijven.

Ja, ik kon niet veel meer nee. Zat in mijn zelf. Paniekaanvallen heb ik gehad, angst.
Drugs is bad

Hoe bedoel je drugs is bad? Je kreeg die klachten na een nare drugs ervaring te hebben gehad?

Dat is niet te zuinig:p Heb zelf weleens de neiging om mezelf kapot te maken en om dat soort middelen als zelfmedicatie te gebruiken. Terwijl ik geen anti-depressiva wil slikken:p Is ook niet de juiste manier natuurlijk.

Dat is niet te zuinig:p Heb zelf weleens de neiging om mezelf kapot te maken en om dat soort middelen als zelfmedicatie te gebruiken. Terwijl ik geen anti-depressiva wil slikken:p Is ook niet de juiste manier natuurlijk.

Ben er nu helemaal van af:). Het was een foute periode van 2 jaar. Heb van de zomer nog 1x pillen genomen. En vond er geen **** meer aan. Dus ben er wel klaar mee

Mja, lees ook weleens nare dingen over jarenlange depressie na X ervaringen. Je hoort dan ook dingen over mensen waar de medicijnen niet bij aanslaan. Dat is mooi klote dan. Is zo'n 5uur lange X ervaring het niet waard.

Meestal neem je wat tegen stress, maar die heeft een nare effect. Daar moet je ook wat voor nemen, en dan soms weer nog eens wat om laatste tegen te geen. En die derde werkt niet goed samen met die eerste pil, weer wat erbij nemen.
Bleh! Ik werk mijn stress uit in de gym, werkt beste voor mij :) Anders was ik ook al een Parnassia patient :p

Trainen helpt me beter dan mn chillpills...

bedankt, zal wel eens checken

Hierin zit imo de verlichting. Doe me denken aan een saaie namiddag vroeger in school, in het lager onderwijs ofzo. Het leven is in feite constant zo, alleen door het ego voelt het meestal zo niet aan. De kunst is imo van vrede te sluiten met de saaiheid, niks liever te willen dan die saaiheid, en dan kun je imo niet of nooit lang depressief zijn.

Ik weet er alles van. Leef al jaren met neerslachtigheid en on gelukkig zijn. Hoop shit uit mijn jeugd meegenomen. Onlangs mn meissie en de kleine bij mn weg na relatie van 6jaar inc samen wonen. Ik was vreemd gegaan en hoop andere shit geflikt en word soms gek van mezelf nu.

Loop nu bij psycholoog om aan mezelf te werken en wat echt helpt is doorbreken van je levenspatroom.

Ga eens ietd anders doen, verander je huis kamer oid. Doorbreek met je verleden tijd en probeer een nieuwe fase in te gaan. Breek met het verleden en ga dingen anders aanpakken. Hoef niet gelijk compleet anders maar kleine dingen kunnen al een begin zijn.

En doelen stellen is heel belangrijk, ga bv een cursus doen die je altijd al heb willen doen bv boetseren, gitaar spelen haha weet ik het wat.

Ik weet er alles van. Leef al jaren met neerslachtigheid en on gelukkig zijn. Hoop shit uit mijn jeugd meegenomen. Onlangs mn meissie en de kleine bij mn weg na relatie van 6jaar inc samen wonen. Ik was vreemd gegaan en hoop andere shit geflikt en word soms gek van mezelf nu.

Loop nu bij psycholoog om aan mezelf te werken en wat echt helpt is doorbreken van je levenspatroom.

Ga eens ietd anders doen, verander je huis kamer oid. Doorbreek met je verleden tijd en probeer een nieuwe fase in te gaan. Breek met het verleden en ga dingen anders aanpakken. Hoef niet gelijk compleet anders maar kleine dingen kunnen al een begin zijn.

En doelen stellen is heel belangrijk, ga bv een cursus doen die je altijd al heb willen doen bv boetseren, gitaar spelen haha weet ik het wat.

Yoga:o (100% srs)

Meditatie werkt net zo goed. Wordt tegenwoordig ook gedaan om depressie tegen te gaan.

Probeer 5htp, 50 tot 100 mg, innemen voor het slapen gaan.

En/of een hoge doses Omega 3 van rond de 2000mg gecombineerde DHA/EPA waardes. Eventueel de waardes verhogen zodat de EPA omhoog gaat.

Hoop doktoren hier , ik zou werkelijk van niemand hier advies aannemen......
zeker niet als het over depressiviteit gaat !!!!

maar goed anders start JE de topic niet,
ik zou gaan hardlopen , helpt zeg me doktur.........

Doe leuke dingen met vrienden ga op vakantie!!! Leeg je hoofd daar

Hardlopen idd wat endorfines vrij laten komen.

Ik heb ook een hele tijd een zware depressie gehad, ik vond de zin niet meer om uit bed te graken. Het zit een beetje in mijn family , over groot vader pleegde zelfmoord na manische depressie, mijn groot vader ook opgehangen na manische depressie.

Hoe eruit te graken is voor veel mensen anders.
Het is een moeilijk onderwerp.

Wat mij hielp is zaken zoeken die voldoening in je leven geven. Altijd het zelfde doen dag in dag uit is niet goed. Cursusen volgen nieuwe dingen leren helpte voor mij. Huis opruimen rommel maakte me ook depresief. altijd bezig blijven is wat ik probeer te doen. Omgeving wat veranderen zoals eerder vernoemt zoals woonkamer herinrichten geeft ook voldoening. Je eet patroon heeft er ook iets me te maken als je 24/7 elke dag het zelfde eet.

Soms moet je veranderen om jezelf te blijven.

Hier knap ik meestal van op als ik depressief ben.
ICM mezelf te snijden met een scheermes
si+005.jpg
not srs
al word ik dan niet depressief, dus in dat geval.........

lees Siddharta van Herman Hesse eens, 75 pagina's, zou je op een dag moeten kunnen lezen.

Terug
Naar boven