Fitness Seller

depressief, hoe tegen te gaan?

gordijnen dicht, 3 kaarsjes branden en lethargisch op mijn bed naar lana del rey luisteren. Meestal voel ik me dan dag erna weer een stuk lekkerder.

Hou je van dieren en heb je de tijd/juiste woning? Schaf een hond aan.

Een aanhankelijke hond kan imo meer voor een iemand betekenen dan welk menselijk contact ook. Die beesten stralen een en al positiviteit en waardering naar je uit. Plus je kan met ze knuffelen (weet niet of je te weinig lichamelijk contact hebt door tijdelijk gebrek aan vrouwelijk schoon). Ze geven je structuur en een reden om de natuur in te gaan.

Voordat ik een hond had voelde ik me vaak somber of eenzaam (ondanks vriendinnen en sociale contacten). Nu is dat veel minder.

Mocht dit geen optie zijn;
Simpele dingen, eet eens paar junk maaltijden. Zuip je scheef. Ga naar de h**ren en zuip je achteraf scheef (of van tevoren als je niet hoeft te rijden).

heb nu al weer een paar weken last van depressie met een milde vorm van anhedonie, enige waar ik momenteel nog naar uitkijk en nog oprecht plezier van beleef is het kijken van de nieuwe afleveringen van breaking bad.
Voor de rest is alles gewoon meer een mechanisch proces. Alles wat ik nu nog doe, doe ik omdat ik weet dat deze dingen belangrijk voor me zijn wanneer ik niet depressief ben en ik weet dat dit gewoon een fase is, niet omdat ik ze leuk vind.
Nu zou ik gewoon kunnen wachten totdat deze fase voorbij is, maar het probleem hiermee is het feit dat mijn trainingen enorm lijden onder deze k*ttoestand. (plus het is een beetje verergerd nu mijn herexamens voorbij zijn en ik niets meer heb dat me verplicht om mn bed uit te komen en iets te doen)
ik sleep me nog steeds altijd naar de gym, maar het moment dat ik een beetje zwaar probeer te squatten/deadliften faal ik grandioos omdat ik totaal geen fut heb -_-'

is er een manier om deze fase een beetje sneller voorbij te laten gaan op gebruik van medicijnen/drugs na?
Ik raad je aan om een depressie helemaal niet tegen te gaan. Gewoon het proberen te overleven zonder suicidepogingen te ondernemen. Als depressies echter steeds weer terugkeren en je de klachten als ernstig ervaart, aarzel dan niet om aan antidepressiva te beginnen. Ik slik zelf o.a. Seroxat, en ik ben zeer tevreden over dat middel.

• Topic Starter Topic Starter
weekje gewerkt, vroeg op moeten staan dus ritme hersteld, en ben terug gesteld op de kleine hoeveelheid vrije tijd die ik heb. Topic mag dicht :)

"depressief"

:trollface:

• Topic Starter Topic Starter
En je denkt nog steeds dat het een echte depressie was?

ik heb nooit gedacht dat het een echte depressie was. Het soort lusteloosheid waar ik last van had wordt gewoon in de volksmond depressie genoemd, en daarom noem ik het dus ook zo, weet goed genoeg dat het niet kwalificeert als een echte clinische depressie.

Terug
Naar boven