AndroidHealthClinic

DG80 gaat ook sterk worden log.

• Topic Starter Topic Starter
Maandag: licht banken + 1 of 2 assistence oefeningen (incline, cgbp, cgbp incline), eventueel 1 of 2 schouder oefeningen, triceps (voorkeur heeft het voor mij om biceps bij borst te trainen, maar trainen biceps bij rug, dit doen wij om zaterdag maximaal zwaar te kunnen banken)
Dinsdag: LB licht squatten en deadliften + 2 a 3 assistence oefeningen (stiff leg - romanian deadlift, frontsquat, legpress etc.)
Donderdag: bovenkant rug, schouders (maar niet pressen), biceps.
Zaterdag: powerliften zwaar (in principe 3 * 3, progressief) Als ik zaterdag onverhoopt niet kan, train ik doordeweeks zwaar op de grote 3.

Maar dus in principe ub/lb/ub/powerliften.

Laatst bewerkt:
Zaterdag 24-03-12 (powerliften :)

Kniebuigen
opwarmen
1x8x75kg
1x5x125kg
vanaf hier bandages
3x5x170kg

Bankdrukken
opwarmen
1x8x75kg
1x5x105kg
2x5x135kg
1x8x137,5kg

Deadliften (met deadstop)
1x8x75kg
1x5x125kg
1x3x175kg
2x3x195kg
1x5x195kg

Volgens schema had ik 3x3 op 170-125-195 moeten trainen, banken verhoog ik een tijdje met 2,5kg op vijfjes en kniebuigen probeer ik zo lang mogelijk vijfjes te doen met elke week een verhoging van 5kg.

Training van 5 mei moet het 3x3 op 200-155-225 worden, dat wordt dus nog behoorlijk door roppen.

Heb jij een witte baard bij je kerstballen?

KERSTMUTS! :roflol:

Erg sterk op pl gebied, en ongelooflijk sterke mp man!

Heb jij een witte baard bij je kerstballen?

KERSTMUTS! :roflol:

Mooie kerstboom toch? Is het enige groene wat hier staat (is een nep ding), rest is dood gegaan. (vroeg mij op facebook af of ik mijn kerstboom weg moest halen of gewoon tot december laten staan)

Erg sterk op pl gebied, en ongelooflijk sterke mp man!

Nog lang niet sterk genoeg! Maar techniek begin ik nu eindelijk redelijk onder controle te krijgen, hoop ook nog wat kilo's uit een suit te gaan halen.

Gaat lekker kerel! :)

Zaterdag 24-03-12 (powerliften :)

Kniebuigen
opwarmen
1x8x75kg
1x5x125kg
vanaf hier bandages
3x5x170kg

Bankdrukken
opwarmen
1x8x75kg
1x5x105kg
2x5x135kg
1x8x137,5kg

Deadliften (met deadstop)
1x8x75kg
1x5x125kg
1x3x175kg
2x3x195kg
1x5x195kg

Volgens schema had ik 3x3 op 170-125-195 moeten trainen, banken verhoog ik een tijdje met 2,5kg op vijfjes en kniebuigen probeer ik zo lang mogelijk vijfjes te doen met elke week een verhoging van 5kg.

Training van 5 mei moet het 3x3 op 200-155-225 worden, dat wordt dus nog behoorlijk door roppen.
is die training op 5 mei geared of raw als het raw is, is het wel gassen

RAW ouwe!

Zou je dit schema kunnen uitleggen aan een BB'er, met squats als voorbeeld? Da afgelopen twee trainingen waren als volgt:
Kniebuigen
opwarmen
1x8x75kg
1x5x115kg
1x5x140kg
bandages vanaf hier
3x5x165kg

Kniebuigen
opwarmen
1x8x75kg
1x5x125kg
vanaf hier bandages
3x5x170kg

Je gooit er dus iedere week wat gewicht bij, maar hoe ben je begonnen? Met een 1RM of 3RM test, dan beginnen met een percentage daarvan en dan tot de oorspronkelijke 100% van de 1/3RM?

Dat kan zekers. In principe probeer ik de grote drie tot 2 weken voor de wedstrijd elke week met 5kg te verhogen. In de voorbereiding op mijn eerste wedstrijd ben ik gekomen tot 3-jes op 190-140-215, deadlift en squat hebben we dus met 10 kilo verhoogd en bank met 15 (zat nog wel wat rek in). Daarvan uit reken je dan terug en begin je elke week progressief te verhogen. Aleen probeer ik nu extra alles zo lang mogelijk op 5-jes te doen. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Ik ga dus van 165-120-190 naar 200-155-215 in een aantal weken.

Maandag 26-03-12 (borst en triceps met nadruk op triceps)

Bankdrukken
opwarmen
1x8x65kg
1x5x105kg
vanaf hier op 2-blok
1x5x135kg
3x5x155kg

Close grip bankdrukken (ellebogen echt langs lichaam)
1x10x75kg
1x10x115kg
2x10x125kg

Cable push down
5x15x48,25kg + wat opleg gewichtjes

One arm push down
3x20x13,75kg

Kneeling cable crushes
3x50x48,25kg

En tijdens je progressie blijf je uit de buurt van failure, maar als je makkelijk meer reps dan de beoogde 3x3 kunt doen, dan doe je dat wel. Correct?

pittig plan :D

lekkere BB training undercover PL'er :p

En tijdens je progressie blijf je uit de buurt van failure, maar als je makkelijk meer reps dan de beoogde 3x3 kunt doen, dan doe je dat wel. Correct?

In principe niet, als ik dan wat extra doe is het vaak de derde set, die probeer ik dan 5 keer. We blijven sowieso bij failure weg, volgens Jaap wordt je sterk in de techniek. Ik begrijp dat je denkt dat je in het begin van het schema te makkelijk traint, maar zo is ook elke training zwaar en zulke gewichten op het laatst trekt mijn lichaam nog niet elke week :p

pittig plan :D

lekkere BB training undercover PL'er :p

Deze training was toch redelijk pl gericht :p En ik train ook pas 7 maanden echt pl-gericht. Ik zeg het liever niet hardop maar al die tijd ervoor heb ik toch redelijk als een bodybuilder getraind (alhoewel ik kracht altijd belangrijk heb gevonden) kan er ook niks aan doen dat ik er ook nog zo uitzie!

:roflol:

ga eens snel je kuiten trainen jij :p

In principe niet, als ik dan wat extra doe is het vaak de derde set, die probeer ik dan 5 keer. We blijven sowieso bij failure weg, volgens Jaap wordt je sterk in de techniek. Ik begrijp dat je denkt dat je in het begin van het schema te makkelijk traint, maar zo is ook elke training zwaar en zulke gewichten op het laatst trekt mijn lichaam nog niet elke week :p

Makkelijk?:eek: Zie er juist als een berg tegenop :angstig:

Ik ben in mijn bodybuilding trainingen, met rest-pause, drop sets forced reps e.d. gewend de failure niet alleen op te zoeken, maar er ver voorbij te knallen. Zelfs met 5x5, wat ik nu voor kracht doe heb ik de neiging tot failure te trainen. De vraag stelde ik omdat het gezien mijn ervaring heel lastig in te schatten is hoe ver ik van failure weg moet blijven met zo'n 3x3 krachttraining.

Thnx! :thumbs:

Volgens mij ben jij een beetje hetzelfde als ik. Je vind kracht erg belangrijk maar wil er ook niet bijlopen als een papz*k:p.

Makkelijk?:eek: Zie er juist als een berg tegenop :angstig:

Ik ben in mijn bodybuilding trainingen, met rest-pause, drop sets forced reps e.d. gewend de failure niet alleen op te zoeken, maar er ver voorbij te knallen. Zelfs met 5x5, wat ik nu voor kracht doe heb ik de neiging tot failure te trainen. De vraag stelde ik omdat het gezien mijn ervaring heel lastig in te schatten is hoe ver ik van failure weg moet blijven met zo'n 3x3 krachttraining.

Thnx! :thumbs:

Dat hoef je niet te weten omdat je elke week verhoogt en vanzelf er tegen aan loopt

Terug
Naar boven