MuscleMeat

DG80 gaat ook sterk worden log.

• Topic Starter Topic Starter
Ok, tuurlijk dom van me. Jij draait wedstrijden en dan zal je wel moeten.
Mooie gecontroleerde squats kerel. Ziet er sterk uit.

Zakken gaat inderdaad weer wat beheersder, maar diepte moet echt beter. Deze week nog 70% en dan kijken wat er 12 mei inzit :)

goed bezig, doe je tijdens training zowel DL als squat zwaar of hou je in op een van de twee?

Zaterdag's is eigenlijk bedoeling om alle 3 de onderdelen zwaar te trainen! Doordeweeks is het dan op volume in explosiviteit, als ik zaterdag's niet heb kunnen trainen doe ik de squat en de deadlift zwaar doordeweeks.

Ik denk ik ga ook even in jouw logje spieken:)
Leuk dat je er filmpjes in hebt staan! Knap hoor en geen spierpijn..bizar gewoon.

Van harte welkom :D Ja vind het ook altijd leuk om filmpjes van anderen te zien, en heb hier ook zekers al nuttige tips gehad. Fouten in de uitvoering haal je er zo ook veel makkelijker voor jezelf uit. (ben echt niet tevreden over de 3x3x205 squat)

Dinsdag 04-05-2012

Bankdrukken
opwarmen
1x8x60kg
1x5x105kg
1x3x135kg
1x3x150kg
shirt aan
1x3x165kg (naad in shirt scheurde, beurten gingen onwennig)
1x180kg (zaterdag op 170 openen en denk dan 185-190)
http://www.youtube.com/watch?v=fIh7NUDCZPc

Schuinbankdrukken paused.
1x8x55kg
3x8x85kg

Cable pushdown.
5x8x46kg (full stack)

Reversed grip cable pushdown.
3x8x46kg

Kneeling cable crunshes.

3x60x46kg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Donderdag 04-05-12

T-bar rowing (stang in de hoek, gewicht is schijven)
1x8x25kg
1x8x50kg
1x8x75kg
3x8x95kg

Panatta Small Grip Pulldown (plate loaded)
1x10x90kg
3x8x160kg

Cable Straight Back Seated Row
1x10x89kg
3x8x103kg

Lijkt mij ook wel leuk een keer een log te tillen, dus het geprobeerd na te bootsen met dumbbells, dus dumbbells een slag gedraaid en dan staan pressen.
gewicht per dumbbell
1x8x20kg
1x8x32kg
1x8x36kg
1x8x40kg
totaal niet gewend, maar wel grappige oefening.

Military press

1x8x55kg
1x5x75kg
3x6x95kg (waarvan laatste 3 push press telkens)

Dumbbell Preacher curl

1x8x18kg
3x8x28kg

En ja ik ben van mijn geloof gevallen.
Seated calve raises
4x15x70kg

En ja ik ben van mijn geloof gevallen.
Seated calve raises
4x15x70kg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Misschien dat ik toch ooit nog eens een echte man word Mack :D

Met een uitgebalanceerd fysiek;)

Kiek 'm goan.. ^^ Lekker bezig kerel.
Ik mag morgen weer.. Heerlijk een eigen training! No funny shit.

Zakken gaat inderdaad weer wat beheersder, maar diepte moet echt beter. Deze week nog 70% en dan kijken wat er 12 mei inzit :)

Op diepte komen, moet bij mij ook veel beter.

Lijkt mij ook wel leuk een keer een log te tillen, dus het geprobeerd na te bootsen met dumbbells, dus dumbbells een slag gedraaid en dan staan pressen.
gewicht per dumbbell
1x8x20kg
1x8x32kg
1x8x36kg
1x8x40kg
totaal niet gewend, maar wel grappige oefening.

Het is natuurlijk een leuk alternatief maar helaas een log kun je zo niet nabootsen. Bij ons op de sportschool hebben we zelfs een barbell ongeveer zoals deze foto. Maar ook dat is weer anders. De pers beweging is eigenlijk ook anders, alleen al de grote en dikte, dan heb je nog eens de clean. Het gevoel overall als je hem op de borst hebt liggen is gewoon indrukwekkend. Het blijft een heerlijke oefening dat IFSA log. Was een van mijn favorieten.

31Odbqyg9fL.jpg

Ok! Had ook al niet het idee dat te vergelijken was :) Maar probeer ook wat pushpress toe te voegen en dan toch zo een beetje sterker te worden. En dan binnenkort eens met een echt log te oefenen.

liedje past wel in dit log....het slimme niet dan
[Link niet meer beschikbaar]

Nog even mijn log updaten!

Zondag 06-05-12 HG-training

Zondagochtend ben ik samen met mijn zoon en mijn viervoetige vriend afgereisd naar Hoofddorp om daar samen met Wulbert Stam (Stahmixson) met wat voorwerpen te gaan gooien! Mijn zoon kwam zelf in de auto met wat hij een goed voorstel vond; als ik extra lief ben gaan wij dan daarna naar Mc Donald's (aangezien we toch al naar de vliegtuigspotplaats gingen was dit natuurlijk een goede deal :))

De locatie was prima! En we hadden het weer ook mee, Joey en Daan hebben zich daar toch uiteindelijk 3 uur vermaakt. Daan ook af en toe als hulpje om de voorwerpen weer op te halen :)

Het 1e onderdeel wat wij gingen oefenen was weight for distance, na een aantal pogingen waren de worpen al wel verder dan op de Weilandgames, maar hier laat mijn motoriek mij toch aardig in de steek. Dit is echt zo'n oefening die ik heel vaak zou moeten oefenen voordat ik hem zou beheersen. Daarna als 2e onderdeel zijn wij verder gegaan met gooien met verschillende gewichten keien, dit keer ook weer met de nadruk op techniek. Toen was het tijd voor het hamerslingeren, Wulbert zei draai eerste maar eens een paar keer rond zonder te gooien, de 2e keer was ik zo blond om wel te gooien maar wel kats de verkeerde kant op; reslutaat tegen een boom aan en bij landing op de grond brak de stok af. Toen maar verder gegaan met de zwaardere hamers, dit ging al een heel stuk beter. De 4e oefening was de cabertoss, de caber kan ik nu wel redelijk makkelijk zelf oppakken, maar het tossen was nog lastig met dat kreng. Uiteindelijk wel een keer getossed. En om het af te maken hebben wij nog wat hoog gegooid.

Was sowieso een geslaagde training! Erg leuk en als ik het een beetje kan inpassen wil ik dit zekers vaker gaan doen en dan ook af en toe proberen te strijden in de B-klasse.

Dinsdag 08-05-12 (60% training powerliften)

Kniebuigen
opwarmen
1x8x75kg
1x8x105kg
3x5x125kg

Bankdrukken
opwarmen
1x8x75kg
1x5x105kg
toen even een anders shirt van Jaap geprobeerd een Fury maat 54, zit toch net nog iets te ruim doet onderin niet zo heel veel mee.
1x1x155kg
shirt uit.
2x5x105kg

Deadliften (met deadstop)
1x8x75kg
1x5x125kg
3x5x155kg

Morgen om 10 uur vertrekken naar Coburg voor de open Duitse :)

Openingsbeurten zullen zijn 205-170-230 als alles een beetje verloopt volgens planning hoop ik toch wel op 230-190-260 uit te komen! Wel zullen het zien, heb er in ieder geval heel veel zin in!

Abbo. Bizarre gewichten die hier ook weer in de rondte vliegen.. Ga je zeker volgen! En succes in Duitsland!

succes in Deutschland ouwe :) zet hem op en denk aan die hamer :hamer:

Thnx! Beter dat ik zaterdag al klaar ben, lekker bier drinken en dan zien dat die bench only homo's rustig aan moeten doen omdat ze zondag pas aan de beurt zijn.

Abbo. Bizarre gewichten die hier ook weer in de rondte vliegen.. Ga je zeker volgen! En succes in Duitsland!

Welkom in mijn log! Zijn nog steeds kindergewichtjes ;)

succes in Deutschland ouwe :) zet hem op en denk aan die hamer :hamer:

Ga mijn best doen! Heb er zin aan, vorige wedstrijd was ik de week ervoor ziek, nu helemaal fit :) Zal maar niet aan die hamer denken, moet daar niet nog meer stomme acties gaan uithalen.

suc6 en vooral veel plezier

succes man

Kill some bitches

Terug
Naar boven