XXL Nutrition

DG80 gaat ook sterk worden log.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Hmm was even vergeten dat ik in een pl logje op bezoek was..
BB is wijd absoluut een meerwaarde;) Van pl heb ik geen verstand..dus schrap mijn comment maar:P

Ben best wel ijdel voor een powerlifter :P Dus dat soort advies is ook welkom hoor.

Heb er eigenlijk nooit bij nagedacht wat beter zou zijn voor powerliften, Jaap begint ook vaak breed, zal toch wel een reden hebben.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Mar 2013 om 21:08 ----------

wijd is overrated man, wat zou het voordeel zijn ten opzichte van normaal optrekken? zou gewoon de variant pakken waarmee je de meeste reps kan doen, krijgen je lats al genoeg op hun donder, right ;)

Lats die zitter er inderdaad wel! Denk dat je hammergrip nog wat meer je biceps gebruikt en iets minder je rug.

Met hammergrip pak je meer op je biceps idd. Hoe wijder je optrekt hoe meer je die zo mooie \/-shape krijgt;) Maar nogmaals wat voor jullie beter is..:dunno:

• #1.143
jaaah idd duidelijk zichtbaar, nice.
Tja en onderscheid tussen de pl en de bb was ook alweer..? Ahh laat ook maar:P Ga je nog iets van een cut doen dan zo voor de zomer of doe je daar nooit aan?

• #1.145
jaaah idd duidelijk zichtbaar, nice.
Tja en onderscheid tussen de pl en de bb was ook alweer..? Ahh laat ook maar:P Ga je nog iets van een cut doen dan zo voor de zomer of doe je daar nooit aan?

Probeer wel schoner te eten, maar minder eten doe ik eigenlijk nooit (zit volgens mij altijd wel redelijk rond de 5000 KC). Ik ga mij echt helemaal focussen op de komende wedstrijd halverwege juni dus dat wordt weer flink bunkeren, maar probeer het niet te ver uit de hand laten lopen. Moet er een beetje een middenweg in vinden.

Zomer is altijd maar kort in Nl, daarom slaan wij dat cutten altijd over en beginnen we in maart al aan de bulk voor de volgende winter.

Heb er eigenlijk nooit bij nagedacht wat beter zou zijn voor powerliften, Jaap begint ook vaak breed, zal toch wel een reden hebben.

volgens mij groeien je lats van alle varianten, je zal het accent alleen wat verplaatsen ofzo... of het noemenswaardig is is volgens mij niet eens zo heel relevant... het is maar een een assistance oefening ;)

• #1.149
Zomer is altijd maar kort in Nl, daarom slaan wij dat cutten altijd over en beginnen we in maart al aan de bulk voor de volgende winter.
Whaha ach ieder zn ding.. Ik ben toch wel blij als ik mijn lichaam weer wat
droger heb hoor..

• Like
Waarderingen: DG80
Whaha ach ieder zn ding.. Ik ben toch wel blij als ik mijn lichaam weer wat
droger heb hoor..

Ik doe er altijd een beetje lacherig over, maar binnen powerlifting is goede voeding imo ook erg belangrijk, alleen op een andere manier dan bij bb. Maar sommigen hier hebben nogal eens het idee dat pl'ers altijd maar eten wat ze kunnen en nergens rekening mee houden, zeker voor degenen die binnen bepaalde gewichtsklasses moeten blijven is dat totaal niet zo. Alleen iets als "cutten voor de zomer" is natuurlijk flauwekul, zou voor (echte) bb'ers ook geen doel moeten zijn.

ieder heeft zn eigen doel maar ik ben zeer zeker wel continue met voeding bezig dat hangt niet af van een zomer die er aan komt of niet.. Juiste combi tussen massa aanzetten en een acceptabel vet percentage;) houden

• #1.153
Zaterdag 16-03-13 (powerliften)

Het is nog 13 weken tot de volgende wedstrijd, dit was de 1e training in de opbouw hierheen. Het idee is 2x in de week vijfjes op het zelfde gewicht te doen. Squat en deadlift +5kg per week en bank 2,5kg. Wanneer dit vastloopt over op drietjes.

Squatten is in het begin nog belt only en loopt dus behoorlijk achter bij mij op de deadlift, wanneer ik over ga op wraps en suits ga ik 10kg per week verhogen. Als alles volgens plan verloopt eindig ik dus ongeveer op drietjes 235-160/165-265.

Squatten (belt only)
1x8x75kg
1x5x115kg
1x3x145kg
3x5x165kg

Bankdrukken
1x8x65kg
1x5x105kg
3x5x135kg

Deadliften (deadstop, belt only)
1x5x75kg
1x3x125kg
1x3x175kg
3x5x200kg

Beest!

15 reps DL met 200kg zo maar eventjes op het einde? :thumbs:

• #1.157
15 reps DL met 200kg zo maar eventjes op het einde? :thumbs:

Het squatten om tien uur s'ochtends valt mij toch wel zwaarder! Moet zeggen dat ik bij het deadliften toch ook wel eens blij ben dat het er op zit. (zijn dan ook al wel 2,5 @ 3 uur verder)

• #1.158
Woensdag 20-03-13 (powerliften)

Squatten (belt only)
1x8x75kg
1x5x115kg
1x3x145kg
2x5x165kg
1x8x165kg (wraps)

Bankdrukken
1x8x65kg
1x5x105kg
3x5x135kg

Deadliften (deadstop, belt only)
1x5x75kg
1x3x125kg
1x3x175kg
3x5x200kg

Donderdag 21-03-13 (ub kort)

Militairy press
1x8x50kg
1x3x75kg
3x5x95kg

Bankdrukken smal
1x8x70kg
3x8x110kg

Tricep cable pushdown (2 cable stations gekoppeld)
Opwarmen
3x8x72,5kg PR!

Laatst bewerkt:
Squaten bench en mp op een hoog niveau hier!!

Het squatten om tien uur s'ochtends valt mij toch wel zwaarder! Moet zeggen dat ik bij het deadliften toch ook wel eens blij ben dat het er op zit. (zijn dan ook al wel 2,5 @ 3 uur verder)

Idd, ik mag ook graag op z'n minst een maaltijd of 3 4 binnen hebben voor ik ga trainen.

Terug
Naar boven