MuscleMeat

DG80 gaat ook sterk worden log.

Patser ;)

Nice bench reus!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.203
Doe je eigenlijk in training alle lifts zoals je ook op wedstrijden doet (PL style) of varieer je zo nu en dan?
In de zware training sowieso alles pl-style, in de lichte training wissel ik het wel af. Soms smalbanken, blockpresses etc.

Beginnen nu langzaam aan tenminste een beetje gewichten te worden.

Gingen nog redelijk hard ook! Volgende week over op drietjes.

Mooie log man :cool:

Netjes man. Bench ziet er technisch ook verbeterd uit.

• #1.208
Netjes man. Bench ziet er technisch ook verbeterd uit.

Heb zeker wat aan je tips gehad, het lukt zelfs zo om een stukje arch te creëren. Kan ook beter mijn lijn vasthouden, als ik oude filmpjes terug zie gingen mijn ellebogen nog alle kanten op.

Mooi soepel nog die bench

Heb zeker wat aan je tips gehad, het lukt zelfs zo om een stukje arch te creëren. Kan ook beter mijn lijn vasthouden, als ik oude filmpjes terug zie gingen mijn ellebogen nog alle kanten op.

alsje moeite hebt met een arch kanje ook wat onder je onderug leggen ? Voor de rest sterk! Beste buffel ook;)

Je bent sterk reus!

• #1.212

Is wel mijn max denk ik op 3*5, nu verder op 3-tjes.

alsje moeite hebt met een arch kanje ook wat onder je onderug leggen ? Voor de rest sterk! Beste buffel ook;)
Zal komende tijd eens wat dingen uitproberen, denk dat het grootste probleem is dat ik niet heel lenig ben.

Klein beetje :p

• #1.213
Trainingen deze week.

Maandag 06-05-13 (borst, triceps)

Dumbbell bench
1x8x24kg
1x8x36kg
1x8x48kg
3x12x60kg

Incline bench press
3x8x105kg

Cable pushdown
3x10x62,5kg

Reversed grip cable pushdown
3x10x48,75kg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dinsdag (squatten en deadliften)

Squatten pauzed
1x8x75kg
3x8x125kg

Deadliften deadstop
1x8x75kg
1x5x125kg
1x3x175kg
1x3x230kg
1x5x230kg

toen nieuw pak geprobeerd, had geen schroevendraaier bij mij dus kon mijn riem niet wat wijder maken en de riem die ik vroeger wel past wilde niet om mijn slanke taille. Dus riem veel te strak. Paar keer geprobeerd maar kon onderin mijn adem niet vasthouden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Woensdag 08-05-13 (Highland games)

Ik ga aankomende zaterdag op het Keltfest in Dordrecht een wedstrijd meegooien in de B-Klasse, vanavond bij Pieter Karst op de boerderij samen met Oane en Wietze geoefend.

Zware hamer
aantal worpen mee gedaan en denk ik mijn techniek goed kunnen verbeteren, weet alleen de exacte afstand niet meer.

Kogelstoten.
Aantal worpen, ging wel aardig

Light weight for distance
ging technisch ook wat beter, 3 keer ronddraaien is voor mijn motorische beperking nog lastig.

Heavy weight for distance 25kg
ook ongeveer 9 m1

Weight for height 25kg
keer over 3,5 m1
keer over 4,0 m1
2x bijna over 4,5 m1
doel is toch wel 4,5 m1 op de wedstrijd te gooien.

Caber toss (5,0 m1 waarmee in de A-klasse wordt gegooid)
3x bij lange na geen toss.

282249h.jpg

3x12x60kg pffff

• #1.217
komt omdat Jaap een powerlifter is en jij een beachboy:p;)
maar je wordt telkens sterker man! ga zo door

Afgelopen zaterdag mijn debuut gemaakt in de B-klasse van de Highland games :)

S'ochtends eerst naar Hendrik Ido Ambacht om de voetbalschoenen van Chreiz te lenen, daarna door naar de Hollandse Biesbosch waar ik mooi op tijd aanwezig was op het keltfest. Ik was nog niet in het bezit van een Kilt dus maar even aan de heren gevraagd waar ik die het best kon kopen, Wout zei als je bij die kraam mijn naam noemt krijg je wel een mooie korting. Dus ik heb kunnen gooien in een mooie rode kilt!

De wedstrijd

Lichte hamer (4e)

Door de regen en nieuwe hamer hoorde ik veel van de proffesionals klagen dat ze weinig grip hadden op de steel, dankzij Javier zijn hars de rest van de dag plezier gehad van alle hars op mijn klauwen.
1e worp was in de sector en denk ik ongeveer 24.00m
2e worp ging al verder maar was buiten de sector
3e worp was in de sector en 27.00m waar ik best tevreden mee was.

Lichte steen (2e)

1e worp ging goed ver maar ik stapte over de balk dus afgekeurd
2e worp was de beste met 12.38
3e worp denk ik iets minder ver, ik haalde daar niet helemaal door, had dus nog wel wat meer ingezeten

Zware WFD (7e)

opwarmen ging best goed, techniek is best wel ruk en een enkele draai lukt net aan.
maar bij mijn wedstrijdbeurten compleet verklooit
1e worp uit het werpvlak gestapt
2e beurt wel gegooid 6m maar zat totaal geen snelheid in
3e beurt over de balk gestapt.

Hier ga ik heel veel op oefenen, wil ook gewoon rond kunnen draaien en goed gooien.

Caber toss (3e)

1e ging echt easy! Volgens de meest haast gewoon uit stand 12.02
2e veel te makkelijk over gedacht en niet getossed
3e weer meer focus en weer op 12.02 getossed.

Daarna mochten wij de caber van de A-klasse proberen, dat was niet zo'n succes, oppakken ging niet helemaal lekker en toe hij omviel ook niet losgelaten, wilde hem zo graag tegenhouden om te gooien. Gelukkig is mijn schouder heel gebleven, je hoort daar wel andere verhalen over.

20-hoog (3,5 gedeeld 3e)

Tot 4,5 telkens 1e worp, 4,75 wat vorig jaar wel lukte helaas niet gegooid

Uiteindelijk 3e geworden in de B-klasse.

Hele leuke dag gehad, gezellig geouwehoerd met de atleten ook met Stahmixson, Unclez en Corpaul van ons forum.

Op de site van Wulbert Stam:
In de B-klasse een groot aantal nieuwe gezichten die meteen indruk maakten. De zeer sterke Tim de Pagter, trainingsmaat van Dave Mossing, ging er uiteindelijk met de winst vandoor. Op slechts een half punt werd de junioren kampioen van 2012, Oane van der Molen, tweede. Dirk Gerbens werd, puur op kracht, derde, terwijl de Belg Steven Snauwaert, duidelijk uit het Belgische trainingskamp, met zeer veel techniek als vierde eindigde. Oud-gediende Wulbert Stam werd vijfde en daarmee beste master.

Dus er valt nog een hoop te behalen op techniek! Maar dit is zeker een sport die ik graag vaker wil gaan doen.

Erg herkenbaar dat vasthouden, maar dat leer je wel snel af zo :p

Steenstoten is wel een beste afstand of niet?

• #1.219
Vids :D ?

Terug
Naar boven