AndroidHealthClinic

DIEETGOEROE SONJA BAKKER ONDER VUUR! Onvolwaardige voeding en geen succes op langere

Tja in de USA verkopen boeken over Atkins, South Beach Diet etc ook nog steeds. Zonder dat er rechtszaken worden aangespannen. Volgens mij willen mensen die onzin gewoon geloven. Als het niet lukt zal het toch aan hunzelf liggen.

Waarom niet gewoon onder je onderhoud eten, de nadruk op eiwitten leggen, en voor de rest een samenstelling maken van alle benodigden voedingsellementen?

Zolang Nederland McDonals eet en zich volgiet met drank, zal er toch niets effectief werken. Ok, tuurlijk kun je afwijken, doe ik ook zat. Maar gezond en afgericht eten en leven moet de basis zijn gedurende je levensloop.

Dan kunnen alle, goeroe's, sites, boeken en info weg.

Tja in de USA verkopen boeken over Atkins, South Beach Diet etc ook nog steeds. Zonder dat er rechtszaken worden aangespannen. Volgens mij willen mensen die onzin gewoon geloven. Als het niet lukt zal het toch aan hunzelf liggen.
Daar zit denk ik idd het probleem. Gewoon meer energie eruit dan erin is blijkbaar te moeilijk te begrijpen voor hen?

Jaloeziegehalte? Ja dat ik dat geld niet binnenhaal ja, maar dat wil niet zeggen dat de kritiek niet terecht is.

Er zijn wel dieeten die werken, ik ga er geen reclame voor maken, zou beetje goedkoop zijn, maar ze bestaan en ik heb ze zelf ook met succes beëindigd. Dat je natuurlijk heel snel terug vet wint eens je ermee stopt en weer goed gaat eten is voor elk dieet waar, het jojo effect is niets anders dan het lichaam dat snel weer reserves opbouwt.

Volgens mij waren delen uit het boekje ook nog eens brutaal gekopieerd uit andere boekjes.. over plagiaat gesproken.

We wachten even 2 jaar tot deze hype over is en dan brengen we ons eigen boekje uit, met een foto van ons lichaam op de cover. Succes gegarandeerd.

Edit: jullie hebben je eigen plannen al zie ik, succes conculega's! :D

Niet té gespierd he, anders zijn die simpele dikzakken bang dat ze er ook binnen no-time als bodybuilder uitzien.

Ik weet niet hoe Sonja Bakker precies gehyped is, maar gezien het niveau van haar boeken kan bijna iedereen hier een beter verhaal in elkaar draaien. Schrijf dat men 1 keer per week naar de Mac mag en je dieet is helemaal fantastisch in de ogen van de onwetenden. Ik ben bereid mee te werken als deze hype is overgewaaid. Meer dan een week hoeft het niet te kosten om iets dergelijks in elkaar te draaien.

Het is hier de VS niet, maar anders zouden al die mensen die niet zijn afgevallen of ongezonder zijn geworden wel schadevergoeding kunnen vragen, net zoals bij de sigarettenfabrikanten... al wat je nodig hebt is publiciteit en voldoende aanhang. Dan mag ze elke euro lekker terugbetalen :evil:

:roflol: :evil2:

@ Elderson: mijn kritiek is dat dit soort dietisten suggereren dat je met een paar maanden dieten van je problemen af bent. Dit zijn gewoon crashdieten die er geheid toe leiden dat je uiteindelijk weer op je oude gewicht komt, en er vaak zelfs voorbijschiet. Er zou in zo'n boekje benadrukt moeten worden dat je je levensstijl permanent moet veranderen, en dat je net zo goed weer terug op de bank kunt gaan zitten als je daar niet toe bereid bent. Mensen als Sonja Bakker geven dikzakken valse hoop, en als ze erachter komen dat het wondermiddel niet werkt is de kans groot dat ze het permanent opgeven.

@ Grijpwijk: Ik stuur je een PM over 2 jaar :D

gvd, dus daarom val ik niet af:(

Ik heb de Ebook versie op mn pc:D
Willen wij lachen?

Tja, daar heb je wel een punt. Toch vind ik dat mensen meer gewezen moeten worden op het feit dat alleen een permanente verandering in levensstijl blijvend werkt. Je hebt wel helemaal gelijk hoor dat het niet Sonja haar fout is dat mensen weer terugvallen in hun oude patroon.

Het probleem is gewoon dat ze mensen een gewoonte aanleert om bij een dieet te komen tot een vrij minieme inname van voeding. Het is wederom niet het stelselmatig veranderen van het voedingspatroon maar eigenlijk gewoon een crashdieet in een nieuw jasje.

Makkelijk natuurlijk en voor de gemiddelde RTL4-kijker ook prima te volgen. Damn, de boodschappenlijstjes staan zelfs in het boek. Mensen die op dieet gaan willen gewoon alles voorgekookt zien anders beginnen ze er niet eens aan. Over de gevolgen op termijn denken ze niet eens na. Want grote kans dat ze na een periode 'Sonja Bakkeren' weer net zo hard aan komen. Ze hebben niet echt geleerd om hun levensstijl aan te passen.

Misschien dat sommigen door constant te 'Sonja Bakkeren' nog wel resultaat blijven boeken, maar dan ben je gewoon bezig met een dieet dat lang niet alle voedingsstoffen levert. Krijg je van die chagrijnige energieloze mensen van.

Ik heb de Ebook versie op mn pc:D
Willen wij lachen?

kun je zo dlen toch :P

met haar supermanier om overgewicht te berekenen, jawel de bmi index!

en het bewegen is ook maar matig beschreven er staat niks over het bouwen van spieren of iets dergelijks in, staat slechts dat je een beetje moet bewegen elke dag.

gewoon zo'n typisch dieet om spieren te verbranden en een beetje vet.

Tja, daar heb je wel een punt. Toch vind ik dat mensen meer gewezen moeten worden op het feit dat alleen een permanente verandering in levensstijl blijvend werkt. Je hebt wel helemaal gelijk hoor dat het niet Sonja haar fout is dat mensen weer terugvallen in hun oude patroon.

Het is haar fout wel.
Haar schema is gedurende een aantal weken!
Daarna is er geen "begeleiding" en wat moet iemand dan?
Als je zorg aanbied moet je ook voor nazorg zorgen.

Terug
Naar boven