Fitness Seller

[Discussie]Tijd reizen/Teleporteren.

• Topic Starter Topic Starter
Wat snap je er niet aan?

Je gaat me nu toch niet vertellen dat je je met quantummechanica en relativiteitstheorieën bezighoudt terwijl je de relatieviteit van snelheid nog niet snapt? Dat is Gali-****ing-leo.

Tja, snelheid waarmee de aarde draait blijft hetzelfde, mocht je dat bedoelen..

Zwarte gaten zijn niet waargenomen en dus is het nog niet een door de praktijk bewezen theorie. Daarom is het een nee, ze zijn ook nog niet waargenomen. Alleen waarnemingen die gedeeltelijk te verklaren zijn door een zwartegatentheorie zijn waargenomen maar dat betekent niet dat dat ook veroorzaakt wordt door een zwart gat.
Je hebt een punt, en ik ken niet genoeg om je punt te ontkrachten.

Trouwens, nog even een extra toevoeging voor deze zeer interessante discussie: Anti zwaartekracht. In hoeverre is dit mogelijk? De ruimte is een vacuüm naar mijn weten, en daar zweef je. Dus zal je op aarde in een vacuüm ook kunnen zweven...?

Een ster zit constant in een evenwicht tussen imploderen door zijn eigen zwaartekracht en exploderen door zijn energie.
Ooit is de energie op => plop.

tenminste, als de ster zwaar genoeg is. De details weet ik niet, van wat er allemaal kan gebeuren.
Een ster zit niet constant in een evenwicht tussen imploderen en exploderen door zijn energie. De zwaartekracht trekt aan het oppervlakte, de helium verandert in ijzer en daardoor blijft de massa gelijk maar verandert de volume. Door het kleiner worden van het volume trekt de zwaartekracht steeds harder aan het oppervlak en dat uit zich, supposedly, uiteindelijk in het ontstaan van een zwart gat door bizar veel massa in een klein volume met dus een bijna oneindig hoge dichtheid.

Tja, snelheid waarmee de aarde draait blijft hetzelfde, mocht je dat bedoelen..
Ok, ander voorbeeld dan. treintjes.

Je hebt een station. Vanuit het station vertrekt een trein, met heeeeele hoge snelheid. Daarin zit een tweelingbroer. Als die terugkomt van zijn reis is hij jonger dan de broer die op het station bleef.
Maar als we zeggen dat de trein stilstaat en het station beweegt ten opzichte van de trein, dan zou de broer op het station jonger moeten zijn.

Dat gemakklijker?

Trouwens, nog even een extra toevoeging voor deze zeer interessante discussie: Anti zwaartekracht. In hoeverre is dit mogelijk? De ruimte is een vacuüm naar mijn weten, en daar zweef je. Dus zal je op aarde in een vacuüm ook kunnen zweven...?

Heeft niks te maken met vacuum. Er is geen zwaartekracht in de ruimte.

Ok, ander voorbeeld dan. treintjes.

Je hebt een station. Vanuit het station vertrekt een trein, met heeeeele hoge snelheid. Daarin zit een tweelingbroer. Als die terugkomt van zijn reis is hij jonger dan de broer die op het station bleef.
Maar als we zeggen dat de trein stilstaat en het station beweegt ten opzichte van de trein, dan zou de broer op het station jonger moeten zijn.

Dat gemakklijker?

Klopt. De broer op het station is dan jonger..

Oh dat wist ik niet. Kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk, vooral omdat ze kleine massa hebben.
Maakt niet uit. Massa heeft geen invloed op de zwaarteversnelling. Ik heb ooit eens uitgerekend hoe snel een regendruppeltje zou kunnen gaan zonder wrijving. Weet het niet meer exact, maar het was dodelijk snel.

Voor de acceleratie van een massa naar boven de snelheid c is de factor e oneindig

/end thread

Maakt niet uit. Massa heeft geen invloed op de zwaarteversnelling. Ik heb ooit eens uitgerekend hoe snel een regendruppeltje zou kunnen gaan zonder wrijving. Weet het niet meer exact, maar het was dodelijk snel.

Krijgt een regendruppel uiteindelijk een constante snelheid, zonder luchtwrijving, of blijft het oneindig lang versnellen (tot de aarde geraakt word, uiteraard).

Sniper leest niet meer mee, hij is vast aan het googlen.

Terug
Naar boven