Fitness Seller

[Discussie]Tijd reizen/Teleporteren.

Nee, er zijn vreemde waarnemingen waargenomen die een zwartgat-theorie zou moeten kunnen verklaren, tot op een zekere hoogte. Zwarte gaten zelf kunnen niet worden waargenomen omdat ze zelfs licht zouden opslokken. Hierdoor ontstaat er de 'event horizon' die dan wel weer zichtbaar moet zijn maar nog nooit is waargenomen.
Uiteraard niet letterlijk gezien, maar gevonden omwille van de buiging van het licht dat ze veroorzaken. Geen vreemde waarnemingen, gewoon perfect verklaarbare metingen.
En dat is niet minder aanvaardbaar dan letterlijk zien, want dat is ook maar elektromagnetische straling dat door ons brein wordt geïnterpreteerd.

Bij quantumtoestand kan je niet meer zeggen dat het deeltje toebehoort aan zijn stof.

Versterkers bedoelen ze naar mijn vermoeden mee dat ze de data langer vast zullen kunnen houden.

Quantumbit bufferen = Het zien van de data o.i.d.

Je hebt geen flauw idee. Google won't help you. Wat ik zei over dat je informatie opzoeken één ding is, maar die informatie juist interpreteren twee is?

Ff offtopic:

Dude, no offence hoor, maar je bent 14. Ga lekker buiten spelen/superdudes profiel aan maken of wat dan ook. Deze dingen komen later wel. Geniet eens van het leven en maak je niet druk over tijdreizen etc.

Want ik kan me niet voorstellen dat je als 14 jarige je hierover druk maakt + in het bezit bent van zulke theorie/kennis....

maar dit is mijn mening
Hij is in het bezit van een computer, internet en de ctrl-knop + de c- en v-knopjes. Echte verdieping is totaal niet terug te vinden.

• Topic Starter Topic Starter
nerd200.jpg

Als die voor mij bedoeld was, zou ik me niet eens aangesproken moeten voelen eigenlijk, maar goed, ik ben géén nerd. Dingen bijleren wil iedereen toch? Ik neem aan dat jij ook wel flink hebt moeten leren voor fysiotherapeut.

Uiteraard niet letterlijk gezien, maar gevonden omwille van de buiging van het licht dat ze veroorzaken. Geen vreemde waarnemingen, gewoon perfect verklaarbare metingen.
En dat is niet minder aanvaardbaar dan letterlijk zien, want dat is ook maar elektromagnetische straling dat door ons brein wordt geïnterpreteerd.
Dan is het antwoord op je vraag een nee.

Hij is in het bezit van een computer, internet en de ctrl-knop + de c- en v-knopjes. Echte verdieping is totaal niet terug te vinden.

daarom....dus we zitten nu een discussie te voeren met google;)

Ik vind het trouwens wel een goed topic hoor sniper, daar niet van.

Edit:
Je zegt dat je wilt bijleren, dat is perfect, maar soms moet je eerst de basis hebben om verder te kunnen

Snap Loo en ZaZa niet. Wtf is er mis met dingen willen leren. Seriously. Wtf. Oprotten.

Snap Loo en ZaZa niet. Wtf is er mis met dingen willen leren. Seriously. Wtf. Oprotten.

:S
Helemaal niks, dat zeg ik toch ook niet.
Maar er zit een verschil in simpel weg ctrl+c, ctrl+v en dit als argument te gebruiken, dan wanneer je er daadwerkelijk verstand van hebt.

Nee, er zijn vreemde waarnemingen waargenomen die een zwartgat-theorie zou moeten kunnen verklaren, tot op een zekere hoogte. Zwarte gaten zelf kunnen niet worden waargenomen omdat ze zelfs licht zouden opslokken. Hierdoor ontstaat er de 'event horizon' die dan wel weer zichtbaar moet zijn maar nog nooit is waargenomen.

Ja, het zwarte gat slokt inderdaad al het licht op, maar hoe ontstaat een zwart gat eigenlijk? Ik dacht d.m.v. het 'verouderen' van een ster, die daardoor bezwijkt onder eigen gewicht, en vervolgens een zwart gat wordt?

Komaan snipe, bewijs dat je er wel wat van kent en los deze paradox op!
De paradox is het feit dat snelheid relatief is. Er bestaat geen vast punt, geen absolute snelheid. het ruimtetuig heeft een snelheid ten opzichte van de aarde, dus beschouw je de aarde als stilstaand. Je kan evengoed het ruimtetuig als stilstaand punt beschouwen en zeggen dat de aarde beweegt.
Maar dan zou de broer op aarde net jonger moeten blijven.

Dat is de paradox. Maar nog steeds geen echte paradox, want er is ergens een fout gebeurd.

Ik snap hem totaal niet dus dan is oplossen geen mogelijkheid.

Het was een retorische vraag, en het antwoord is ja.
Zwarte gaten zijn niet waargenomen en dus is het nog niet een door de praktijk bewezen theorie. Daarom is het een nee, ze zijn ook nog niet waargenomen. Alleen waarnemingen die gedeeltelijk te verklaren zijn door een zwartegatentheorie zijn waargenomen maar dat betekent niet dat dat ook veroorzaakt wordt door een zwart gat.

Ja, het zwarte gat slokt inderdaad al het licht op, maar hoe ontstaat een zwart gat eigenlijk? Ik dacht d.m.v. het 'verouderen' van een ster, die daardoor bezwijkt onder eigen gewicht, en vervolgens een zwart gat wordt?
Een ster zit constant in een evenwicht tussen imploderen door zijn eigen zwaartekracht en exploderen door zijn energie.
Ooit is de energie op => plop.

tenminste, als de ster zwaar genoeg is. De details weet ik niet, van wat er allemaal kan gebeuren.

ach nvm

Dat is een valse paradox omdat tweelingen normaal even oud zijn. De lucht is normaal altijd blauw, als hij dan eens oranje is, dan is dat geen paradox.

De paradox is het feit dat snelheid relatief is. Er bestaat geen vast punt, geen absolute snelheid. het ruimtetuig heeft een snelheid ten opzichte van de aarde, dus beschouw je de aarde als stilstaand. Je kan evengoed het ruimtetuig als stilstaand punt beschouwen en zeggen dat de aarde beweegt.
Maar dan zou de broer op aarde net jonger moeten blijven.

Dat is de paradox. Maar nog steeds geen echte paradox, want er is ergens een fout gebeurd.
Het licht zelf is het punt waarvan je moet meten en vergelijken, niet een voorwerp ergens zwevend in het heelal.

Terug
Naar boven