AndroidHealthClinic

[Discussie]Tijd reizen/Teleporteren.

• Topic Starter Topic Starter
Sniper toch, je hebt echt geen idee waar je het over hebt hè, je blijft maar lulverhalen ophangen hiero. Je kan je beter er in verdiepen en dan met een goed verhaal komen in plaats van hier en daar wat copy-pastes neergooien...

Ik gooi nergens copy pastes neer. Behalve die ene dan van in het Engels. Ik verdiep me er ook in, d.m.v. dit topic & andere sites. Anderen zullen mij wel verbeteren indien nodig, en andersom..

Teleporteren is al gebeurd, dus het is GEEN science fiction! Er is al data geteleporteerd o.i.d. over een afstand van 1 meter, ergens 5 jaar terug, zoek maar op kwantumtheorie.
Kwantumnatuurkunde snapt sowieso niemand wat van. De kwamtumtheorie beschrijft in het kort dat iets dat voor kan komen altijd voorkomt. Het heeft vooral te maken met kansen en toevalligheden die je tot op zekere hoogte kan beinvloeden.

Ik gooi nergens copy pastes neer. Behalve die ene dan van in het Engels. Ik verdiep me er ook in, d.m.v. dit topic & andere sites. Anderen zullen mij wel verbeteren indien nodig, en andersom..

Probleem is dat je de informatie die je internet haalt niet op waarde kan schatten of een plek kan geven in het geheel. Informatie opzoeken is één. Dat is het juiste perspectief zien is twee.

Kwantumnatuurkunde snapt sowieso niemand wat van. De kwamtumtheorie beschrijft in het kort dat iets dat voor kan komen altijd voorkomt. Het heeft vooral te maken met kansen en toevalligheden die je tot op zekere hoogte kan beinvloeden.

Don't do it. Geen kwantum plzkthx.

Maken we er Reductio ad Kwantum van.

Wetenschappers teleporteren quantumtoestand van foton naar atoom en terug

Onderzoekers van verschillende universiteiten zijn erin geslaagd qubits op te slaan in atomen en weer terug te teleporteren naar fotonen. Versterkers voor quantumcommunicatie en quantumgeheugen zouden met de resultaten in het verschiet liggen.

Wetenschappers zijn erin geslaagd een quantumbit te bufferen tijdens het transport van een fotonqubit. De ontdekking zou het mogelijk maken herhalingsstations voor quantumoverdracht over lange afstanden en wellicht quantumgeheugen te realiseren. Voorheen slaagden onderzoekers er niet in de quantumtoestand van een qubit op te slaan en vervolgens weer uit te lezen zonder de informatie verloren te doen gaan. Een experiment voor quantumteleportatie van fotonqubit naar atomaire qubit en weer terug werd uitgevoerd door een team van medewerkers van de universiteiten van Heidelberg, Wenen en de Chinese Ustc.

De quantuminformatie van een foton werd in het experiment overgebracht op een atoom dat als quantumopslag dienst deed, waarna het weer op een foton werd overgebracht. Zo zou het mogelijk moeten zijn een signaalversterker in een quantumoverdracht te bouwen. De quantumopslag bestond uit de collectieve spin van ongeveer twee miljoen iridiumatomen. De polarisatietoestand van een foton kon middels quantumverstrengeling worden overgebracht op de zeer koele iridiumatomen. De verstrengeling maakt de teleportatie van de quantumtoestand van een foton naar een atoom mogelijk, waardoor de verzameling iridiumatomen de toestand van het foton over konden nemen.

De wetenschappers wisten de quantumtoestand gedurende acht milliseconden vast te houden, uit te lezen en weer naar een foton over te brengen. Langer opslaan van de quantumtoestand was niet mogelijk, aangezien het aardmagnetisch veld en de beweging van de iridiumatomen, ondanks afscherming en extreme koeling, de coherentie van de informatie verstoort. Voorheen was het niet mogelijk de quantumtoestand van een qubit uit te lezen, zonder de informatie verloren te doen gaan. Wat de gevolgen voor quantumencryptie, dat op dit principe stoelt, zijn, is nog niet bekend. Het is echter aannemelijk dat, gezien de korte tijd en laag slagingspercentage waarin de informatie beschikbaar is, quantumencryptie niet eenvoudig gekraakt zal worden.

Dit bedoelde ik dus, even opgezocht.

Nog nooit gekeken. En dit is, sorry om het zo hard te zeggen, een complete BULLSHIT reactie. Inmiddels is bewezen dat zowel teleporteren als tijd reizen, hetzij d.m.v. wormgaten, zwarte gaten & witte gaten e.d., niet langer tot de science fiction behoort.
Zwarte gaten, witte gaten en 'wormgaten' zijn allemaal theorieën. Witte gaten zijn helemaal grensverleggend want in feite legt de hawkingstraling al uit wat er met de opgeslagen massa/energie in een zwart gat gebeurt.

Wormgaten zijn rare kwantumfluctuaties die ook in de hawkingstralingstheorie worden beschreven en hebben niet superveel te maken met 'tijdreizen'.

Snap je zelf wel wat daar staat?

Wat ik bedoelde met massa die oneindig wordt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Als v=c, dan delen we door nul, en wordt de relativistische massa oneindig.

Trouwens, sniper, je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn post van de tweelingparadox.

Wat heeft de tijd dat de elektronen om de kern draaien voor invloed dan?

daardoor remt alles af, iemand die met lichtsnelheid een jaar lang rondjes om de aarde heen draait zal in tegenstelling tot de mensen op aarde niet zo sterk verouderd zijn, voor hem was dat jaar lichamelijk maar 6 maanden

de getallen zijn uit de lucht gegrepen ;p ook lijkt het me niet gezond/mogelijk maar dat terzijde

Zwarte gaten, witte gaten en 'wormgaten' zijn allemaal theorieën. Witte gaten zijn helemaal grensverleggend want in feite legt de hawkingstraling al uit wat er met de opgeslagen massa/energie in een zwart gat gebeurt.

Wormgaten zijn rare kwantumfluctuaties die ook in de hawkingstralingstheorie worden beschreven en hebben niet superveel te maken met 'tijdreizen'.
Zwarte gaten zijn toch al waargenomen?

Wetenschappers teleporteren quantumtoestand van foton naar atoom en terug

Onderzoekers van verschillende universiteiten zijn erin geslaagd qubits op te slaan in atomen en weer terug te teleporteren naar fotonen. Versterkers voor quantumcommunicatie en quantumgeheugen zouden met de resultaten in het verschiet liggen.

Wetenschappers zijn erin geslaagd een quantumbit te bufferen tijdens het transport van een fotonqubit.

Deze zinnen snap ik niet. En dit is alleen de eerste alinea. Het zou mij verbazen als jij dat deed. Maar ga je gang, amaze me.

Ja, anders was er ook geen heisa geweest omtrent de Large Hidron Collider, op 10 september 2008 zou de wereld namelijk voor de 2 miljoenste keer vergaan door zwarte gaten ten gevolge van de LHC. Right.

Nee, er zijn vreemde waarnemingen waargenomen die een zwartgat-theorie zou moeten kunnen verklaren, tot op een zekere hoogte. Zwarte gaten zelf kunnen niet worden waargenomen omdat ze zelfs licht zouden opslokken. Hierdoor ontstaat er de 'event horizon' die dan wel weer zichtbaar moet zijn maar nog nooit is waargenomen.

Ja, anders was er ook geen heisa geweest omtrent de Large Hidron Collider, op 10 september 2008 zou de wereld namelijk voor de 2 miljoenste keer vergaan door zwarte gaten ten gevolge van de LHC. Right.
Is dat nu een bevesteging van men post of een ontkenning. Ik weet alleen dat het er niet veel mee te maken heeft.

Ff offtopic:

Dude, no offence hoor, maar je bent 14. Ga lekker buiten spelen/superdudes profiel aan maken of wat dan ook. Deze dingen komen later wel. Geniet eens van het leven en maak je niet druk over tijdreizen etc.

Want ik kan me niet voorstellen dat je als 14 jarige je hierover druk maakt + in het bezit bent van zulke theorie/kennis....

maar dit is mijn mening

Bij quantumtoestand kan je niet meer zeggen dat het deeltje toebehoort aan zijn stof.

Versterkers bedoelen ze naar mijn vermoeden mee dat ze de data langer vast zullen kunnen houden.

Quantumbit bufferen = Het zien van de data o.i.d.

Deze zinnen snap ik niet. En dit is alleen de eerste alinea. Het zou mij verbazen als jij dat deed. Maar ga je gang, amaze me.
De manier waarop bepaalde deeltjes door ons geinterpreteerd kunnen worden is te beinvloeden tot een zekere hoogte, hierdoor lijkt het alsof je iets teleporteert maar in feite dupliceer je alleen maar. Dat is geloof ik het normalemens-verhaal hiervan.

Ff offtopic:

Dude, no offence hoor, maar je bent 14. Ga lekker buiten spelen/superdudes profiel aan maken of wat dan ook. Deze dingen komen later wel. Geniet eens van het leven en maak je niet druk over tijdreizen etc.

Want ik kan me niet voorstellen dat je als 14 jarige je hierover druk maakt + in het bezit bent van zulke theorie....

maar dit is mijn mening

Naast buitenspelen e.d. ben ik altijd geïnteresseerd om dingen bij te leren.

nerd200.jpg

Terug
Naar boven