Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
rl?
Hij versnelt tot hij de aarde raakt. Met wrijving wordt de snelheid uiteindelijk constant.

Dat zou geen steek houden.
Ik kreeg ooit op een examen de vraag: Stel dat een een tunnel graaft van de noordpool tot de zuidpool, en je werpt een pinguin in het gat op de zuidpool. Hoelang duurt het dan eer de ijsbeer aan de andere kant pinguin kan eten (wrijving niet meegeteld).
Toch wel, na een paar uur dacht ik.

Ik kreeg ooit op een examen de vraag: Stel dat een een tunnel graaft van de noordpool tot de zuidpool, en je werpt een pinguin in het gat op de zuidpool. Hoelang duurt het dan eer de ijsbeer aan de andere kant pinguin kan eten (wrijving niet meegeteld).
Oja, dat het warm is binnenin moest je ook niet meerekenenOh, ik dacht dat hij vanwege de zwaartekracht het einde niet zou redden. En anders zou verbranden in de kern![]()

Voor het vak fenomenologische fysica in de eerste bac fysica.Grappige vraag. Mijn antwoord zou iets met magma zijn en gebarbecuede pinguin.
Wat was het juiste antwoord? En voor welk vak is dit?

Oh, ik dacht dat hij vanwege de zwaartekracht het einde niet zou redden. En anders zou verbranden in de kern![]()

Oja, dat het warm is binnenin moest je ook niet meerekenen
het punt is dat hij blijft versnellen tot hij de kern bereikt, en dan begint te vertragen omwille van de zwaartekracht. Hij heeft net genoeg snelheid om tot aan de andere kant tot stilstand te komen en terug te vallen.

Dit heeft niks met gevoelsmatigheid te maken. Ooit gehoord van astronauten die kort zijn weggeweest, maar terugkomen een paar jaar later o.i.d.?
Jullie oplossen? God nee. Ik was al blij dat ik hem zelf opgelost kreeg.Geen gegevens nodig? Of was het niet de bedoeling dat wij hem hier probeerden op te lossen?![]()
Jullie oplossen? God nee. Ik was al blij dat ik hem zelf opgelost kreeg.
Verdere gegevens, enkel de straal van de aarde nodig. En natuurlijk de zwaarteversnelling, maar die kent iedereen.
Wacht dit heb ik met nederlands geleerd, ff boek pakken