AndroidHealthClinic

DiSTuRBed's from 23% shame to 10% fame (zomer 2015)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nu vasthouden he!

Goed bezig! inderdaad zo doorgaan! Verstand op 0 en eten wat op het schema staat!

• Topic Starter Topic Starter
Niets gejunked, maar het weekend komt in zicht.
Ik heb 2 niet geplande maaltijden, ik veronderstel dat ik 1 van die 2 wel mag junken?
En de andere maaltijd iets gezond maar niet tot op de gram afgewogen? (steak, boontjes, aardappelen bvb?)

Training gisteren: 22u30 - 23u30

Dumbbell Seated Palms In Press
Set 1 : 10.0x6
Set 2 : 15.0x3
Set 3 : 22.5x6
Set 4 : 22.5x6
Set 5 : 22.5x6

Barbell Standing Military Press
Set 1 : 52.5x6
Set 2 : 52.5x6

Dumbbell Lateral Raise
Set 1 : 10.0x6
Set 2 : 2.5x6

Barbell Lying Triceps Extension
Set 1 : 17.5x12
Set 2 : 22.5x6
Set 3 : 27.5x3
Set 4 : 42.5x6
Set 5 : 42.5x6

Cable Triceps Pushdown
Set 1 : 37.5x6
Set 2 : 37.5x6

Dumbbell Seated Triceps Press
Set 1 : 22.5x6

Alhoewel de jefit gemakkelijk is om hier trainingen te copy pasten, werkt het voor mij toch niet praktisch omdat ik gewoon ben om altijd het gewicht aan 1 kant van de barbell, dumbbell, ez bar, pulley, ... te noteren.

Dus bvb 18,75 op een bb = 57,5 kg. Als er 18,75 bij een bb oef staat is dit veel vlugger om de plates te loaden dan 57,5, waar je dan 20 kg van moet aftrekken en dan delen door 2... (wiskunde is a biatch)

Dus moet nog even zien hoe en of ik de trainingen hier nog wel post, het is tenslotte een vetverlies log :)
Training deze avond: biceps en buikspieren, moet nog even zien of wob2 zin heeft, wob1 is naar een concert en doet die training morgen.

Gisteren enkel een banaan extra gegeten.

Training gisteren: 20u - 21u

Barbell Curl
Set 1 : 25.0x6
Set 2 : 30.0x3
Set 3 : 35.0x1
Set 4 : 40.0x6
Set 5 : 40.0x6

Dumbbell Hammer Curls
Set 1 : 18.5x6
Set 2 : 18.5x6

EZ Bar Curl
Set 1 : 40.0x6
Leg Raise
Set 1 : 15 Lap/Rep
Set 2 : 15 Lap/Rep

Hanging Knee Raise
Set 1 : 3.75x10
Set 2 : 3.75x10

Cable Crunch
Set 1 : 37.5x10
Set 2 : 37.5x10

Nog geen replies op mijn frietjes? :)

Je hebt nergens iets gezegd over frietjes?

Ik heb 2 niet geplande maaltijden, ik veronderstel dat ik 1 van die 2 wel mag junken?
En de andere maaltijd iets gezond maar niet tot op de gram afgewogen? (steak, boontjes, aardappelen bvb?)

:) die junk maaltijd zou frieten worden dan...

Blijven jullie op zo'n lossere dag onder onderhoud, op onderhoud, boven onderhoud?
Frieten is nogal moeilijk in te schatten, maar McDo kun je wel alles KEV van opzoeken en inplannen.

Of gewoon 1 maaltijd zonder kcal te tellen, maar met mate... ?

Als ik even terugkijk op de afgelopen weken... mijn laagste gewicht had ik toen ik 4 liter water per dag dronk... misschien maar eens terug wat meer water drinken, zit nu op 2 liter schat ik.

Als ik weet dat ik 's avonds een cheatmeal pak houd ik er overdag al rekening mee.. ik halveer mijn koolhydraten bij elke maaltijd en uiteindelijk eet ik zelfs nog wat onder onderhoud of op onderhoud.

Als je een cheatmeal pakt zou ik sws niet naar mac donalds gaan.. krijg je zo t*ring weinig voor je geld..

Goede week achter de rug :)

Weekgemiddelde 88,3 = 400 gr minder dan mijn vorig weekgemiddelde.

MAAR: maandag was het 89,8 (max) en zaterdag was het (87,2) min

Dus ik hoop volgende week rond de 87 te kunnen blijven.

Is al even geleden dat ik nog iets gelogd heb... je kunt de reden waarom wel raden :)

Vandaag was het de laatste training, nu even een weekje rust.

Dankzij het voortschrijdend gemiddelde van Kleurplaat weet ik nu dat ik op 20/07 1,3 kg minder woog dan vandaag, 4 maanden later. 20/07 weekgemiddelde 88,3, mijn minimum was 24/08 86,2 kg en ondertussen 20/11 is dat terug 89,2.
Alles lijkt wel strakker en broeksriem is één gaatje kleiner, maar dat zal wel mijn eigen subjectieve perceptie zijn ... :)

Heb foto's van juli, maar daar staat gewoon een dikkerdje op, dus die bespaar ik jullie.
Volgende week neem ik terug foto's...

Dus ik kom bij op 2200 kcal met af en toe nogal (veel) junk/all you can eat.

Het plan is om de volgende 10 weken (beginnend van 30/11) niet meer te junken/all you can eaten

Ben er nog niet uit of ik veel/weinig/geen low intensity cardio erbij ga doen... denk dat het voor mij wel nodig zal zijn

Rustweek... nog eens wat tijd om vanalles te plannen...

Powerrack voor de 3de keer van plaats veranderd, met mp raakten we soms met de schijven de betonnen balken van de garage, dat probleem zou nu uit de weg moeten zijn...

5x samplepack van XXL, meetlint, nieuwe keukenweegschaal en personenweegschaal (op zonne-energie) besteld (geen platte batterijen meer)

Offerte gevraagd voor een acryl (plexiglas) spiegel van 3m x 2m voor in de homegym (kunststofshop.nl)

Zaterdag naar de Decathlon voor nieuwe loopschoenen en naar de Makro voor nieuwe wok's (bye bye anti-aanbaklaag welke er toch maar af gaat)

Zondag terug trainen, wel pas om 22u30 want wob1 heeft de late shift... we beginnen met 50 pull ups terwijl we er max 8 kunnen ofzo, dat belooft !

Meting nieuwe weegschaal (http://www.soehnle.de/en/products/personal-scales.html?sy_produkt[id]=483&cHash=473cf3b1dd) :
90,1 kg
24,4 %bf

3x na elkaar met een paar minuten ertussen gemeten en kwam steeds op 24,4 - 24,5 uit dus lijkt mij wel redelijk accuraat en zelf had ik met een huidplooimeter 23% gemeten, dus zal wel ongeveer kloppen

5400 views die getuige zijn van mijn FAIL ...

Falen = bijleren, maar nooit opgeven. Nog 248 dagen om mijn doel te bereiken = 35 weken
= 3 x 10 (max-ot trainingsschema) + 3 x 1 (rustweek) + 2 weken reserve

Ondertussen geleerd:
1) dat ik weinig karakter heb
2) teveel "cravings" 3u na ontbijt en 3u na de lunch en 15 gr walnoten als "tussendoortje" zijn blijkbaar niet voldoende
3) dagelijks op de weegschaal gaan staan is nutteloos
4) teveel junk/etentjes tijdens het weekend

Actieplan:
1) man the f* up
2) mijn voedingsschema eens herbekijken en porties van lunch en diner aanpassen zodat de tussendoortjes groter kunnen worden, moet nog ff zien wat het dan wordt, brood en kipfilet als tussendoortje is het makkelijkst
3) wekelijkse metingen op vrijdagochtend
4) weekenden ook beginnen in te plannen in het voedingsschema, met af en toe een maaltijd op onderhoud

Zaterdagochtend: weging, metingen en foto's (niet voor publicatie hier :) misschien binnen 248 dagen...)
Zondagochtend: einde van de rustweek, start nieuw trainingsschema (10 weken)

Ochtendweging: 89,4 kg, moet nog leren om dit enkel op vrijdag te doen.
Foto's genomen welke weer absoluut niet weergeven wat ik in de spiegel zie, lol...

10u00 joggen met wob1 en een buurvrouw

15u30 half uurtje crosstrainen op 75% mhr

22u30 een uur en kwartier krachttraining

Rug:
Pull ups : 50 in totaal (10, 7, 5, 5, 5, 5, 5, 4, 4)
CG Cable Pull Downs (V-Bar) 2 x 6 60 kg
Bent Over Barbell Rows: 2 x 6 60 kg
Weighted Hyperextensions: 2 x 6 10 kg

Onderarmen:
Wrist Curls: 2 x 8 35 kg
Standing Dumbbell Wrist Curls: 2 x 8 15 kg

IF is imo handig om cravings tegen te gaan. Is makkelijker om niet te eten dan weinig te eten.

En er is niets mis met dagelijks wegen. Geeft een beter beeld dan wekelijks wegen. Moet er alleen rekening mee houden dat je gewicht schommelt. Als er maar een trend in zit op lange termijn is wat belangrijk is.

5400 views die getuige zijn van mijn FAIL ...

Falen = bijleren, maar nooit opgeven. Nog 248 dagen om mijn doel te bereiken = 35 weken
= 3 x 10 (max-ot trainingsschema) + 3 x 1 (rustweek) + 2 weken reserve

Ondertussen geleerd:
1) dat ik weinig karakter heb
2) teveel "cravings" 3u na ontbijt en 3u na de lunch en 15 gr walnoten als "tussendoortje" zijn blijkbaar niet voldoende
3) dagelijks op de weegschaal gaan staan is nutteloos
4) teveel junk/etentjes tijdens het weekend

Actieplan:
1) man the f* up
2) mijn voedingsschema eens herbekijken en porties van lunch en diner aanpassen zodat de tussendoortjes groter kunnen worden, moet nog ff zien wat het dan wordt, brood en kipfilet als tussendoortje is het makkelijkst
3) wekelijkse metingen op vrijdagochtend
4) weekenden ook beginnen in te plannen in het voedingsschema, met af en toe een maaltijd op onderhoud

Zaterdagochtend: weging, metingen en foto's (niet voor publicatie hier :) misschien binnen 248 dagen...)
Zondagochtend: einde van de rustweek, start nieuw trainingsschema (10 weken)

grinnik, je bent hard voor jezel!

wat is je ontbijt als ik vragen mag? wellicht dat daar ook iets aan te tweaken is, waardoor je minder honger hebt?

Complexe carbs+vetten+protein bij t ontbijt en je zit wel goed voor paar uurtjes:)

Veel vezels eten helpt ook wel, neem zelf altijd witte bonen in tomatensaus:p Goeie macro's, en smaakt goed met toast:)

Was bijna van plan om deze log te sluiten... is makkelijker om met mega goede vergelijkingsfoto's uit te pakken natuurlijk, dan de genomen foto's als "niet ter publicatie vatbaar" digitaal te klasseren (hopelijk voor in de toekomst wel nog mega goede vergelijkingsfoto's mee te maken)

Voedingsschema's kun je vinden op http://docs.google.com/spreadsheets/d/1t82M2Qk0ljRuiGIG9rjnCmjE5wnMLjoNbUCUaq7Joiw/pubhtml (hoop dat die link werkt)

Maa-woe eet ik "wok kip"
Don-zat eet ik ofwel (pasta wortelen kip ofwel pasta broccoli kip)

Zo rond een uur of 2, 3 in de namiddag begint de verveling toe te slaan...

Heb ondertussen al meer eten naar mijn tussendoortjes verplaatst, daarvoor was dat enkel 15 gr walnoten als tussendoortje...

Wat heb ik vandaag meer gegeten dan op dit schema...
1 banaan, 1 appel
en 1 chocoladekoek met pudding (heb bastards van collega's en die koffiekoek heeft van 9u tot 15u op mijn bureau gestaan...)

En iedere keer als ik even weg ging van mijn bureau, dan stond die weer op mijn klavier, of op mijn laptop, of in mijn bakje met walnoten...

Of dan gaan ze een suikerwafel halen en dan leggen ze die eerst gewoon op mijn bureau, als daar geen reactie op komt dan openen ze die al ....

Als er de komende 10 weken nog iemand zoiets op mijn bureau legt dan verdwijnt het in de vuilbak. De boodschap zal dan wel overkomen.

6u30 30 min cardio crosstrainer 75% mhr (lijkt veel zwaarder zo vroeg 's ochtends, even terug aan wennen)

19u30 45 min training

schouders:
military press: 3 x 6 x 50 kg
seated dumbbell press: 1 x 6 x 25 kg
dumbbell side laterals: 2 x 6 x 10 kg

traps:
shrugs: 3 x 6 x 80 kg

core oefeningen:
reverse plank
uneven weighted farmer walks

20u30 30 min joggen (eigenlijk 8 min joggen, de rest wandelen, beginfase start2run ... , lekker koud)

Vandaag eens "vroeg" 23u30 slapen, haal ik toch nog 6u nachtrust, misschien helpt dat ook wel

Laatst bewerkt:
oef ziet er toch wel als een stevig ontbijt uit!
meer spreiden is idd wel een optie dan.
Zonde om je log te sluiten, juist als je zoekende bent heeft het een meerwaarde, toch?

gemene collega's heb je trouwens (zijn het dezelfde als die van mij? zal wel niet, wij zouden het geen klavier noemen ;))

Meer spreiden lukt inderdaad beter, minder grote lunch en avondmaaltijd, grotere tussendoortjes (gelukkig kan dat op mijn huidig werk). Groene thee drinken helpt ook wel.

Blijkbaar is dagelijks lopen niet erg goed...
Had toch graag 30 min cardio gedaan 's ochtends en 30 min 's avonds (afwisselend: crosstrainer, spinningfiets, roeitoestel), vermoed dat dit wel ok is?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven