XXL Nutrition

DJR89 - Powerbuilding Log

Damn Dave! Flinke guns heb je daar! Wat meten ze nu dan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.022
Vrijdag 05-12-2014
LB2

Deadlift (Conventional + Sumo)
10x60 C
10x60 S
10x80 C
10x80 S
5x100 C
5x100 S
3x105 C (vanaf hier beltless PR's)
3x105 S
3x110 C
3x110 S

Leg Press
warmup
5x220
5x240
5x260
5x280
16x300 PR!
50x200 VPR!

Smith Shrugs
warmup
10x140
10x160 (belt & straps)
10x180
3x200 PR
20x140
20x140

Planks
2x ~40 sec

Feedback
9/10
Trainingsduur 90 min incl ouwehoeren
Weer zo'n gestoord goede training, heerlijk!
-Deadlift: Flinke deload, maar wel zonder riem en met betere form. Ik trek liever 110 met goede form dan 160+ met shitty form.
-Leg Press: Feelsgoodman. Naar huis fietsen, not so much.. :roflol: Ik vind 300 voorlopig wel voldoende, want ikk vertrouw het apparaat niet 100%. Het was namelijk de tweede keer dat het schroefje van de hendel losschoot. Beetje lomp met grote gewichten. De eigenaar heeft het netjes vastgemaakt, maar ik vind 200kg meer dan genoeg voor goede hypertrofie.
-Shrugs: lekker.

Photo 05-12-14 17 17 54.jpg

• #2.023
Guns! Dayum son.
Verder lekkere traininf, wat is je PR op DL momenteel?

• #2.025
Guns! Dayum son. Verder lekkere traininf, wat is je PR op DL momenteel?

Thnx bro! Ik heb vorig jaar een keer 170 getrokken, maar sindsdien eigenlijk nooit een max geprobeerd. Ook een paar vieze blessures gehad, waardoor ik te chicken was om meer dan 150 te pakken. :rolleyes: Ik oefen sinds vorige week ook de sumo deadlift, dat vind ik persoonlijk iets fijner en veiliger.
Met de conventionele deadlift struggle ik vooral met de liftoff (1.87m en korte armen). Ik heb moeite met het goed zakken, waardoor mijn kont te hoog staat en mijn rug te veel werk overneemt van de benen. Dat is iets waar ik me nu met de lichtere sets op focus. Gaat ook helemaal goedkomen, het is een kwestie van leren en oefenen!

Haha de t*ring zieke leg press, en dat volume op die deadlift zou me rug meteen janken :p

Ben het liefst na 3 mini sets al klaar met deadlift, netjes man!

... inbefore 50x200kg leg press WTF, cardio overrated gewoon gaan legpressen tot je er bij neervalt

Sick hoor gozer! 50x200kg legpress...the f**k!:eek!:

• #2.028
Haha de t*ring zieke leg press, en dat volume op die deadlift zou me rug meteen janken :p Ben het liefst na 3 mini sets al klaar met deadlift, netjes man! ... inbefore 50x200kg leg press WTF, cardio overrated gewoon gaan legpressen tot je er bij neervalt

Thanks bro! Vorige week had ik een smerige backpump tijdens de deads, maar ik merk dat taurine prewo daar bij helpt. En ja, die high rep sets zijn vaak niet gepland. Mijn trainingsschema is eerlijk gezegd een minimumrichtlijn. Ik houd me aan mijn sets op de main lifts; maar als ik me goed voel, doe ik soms meer assistance werk dan op papier staat (mits het mijn herstel en prestaties niet belemmert).

Sick hoor gozer! 50x200kg legpress...the f**k!:eek!:

Dankje Marvin! Ik merk dat die leg presses wel bevorderlijk zijn, +1 cm op de quads in 1 maand. 65cm koud nu :cool: Wordt weer leuk met broeken kopen. :rolleyes::rolleyes:

Mmmm high rep leg press.
Mooie workout weer!
Misschien moet ik me ook maar eens verdiepen in de sumo deadlift, de conventionele staat me niet echt aan wegens rugpijn.

f**k dave je hebt grotere poten dan ik 64 en 62cm legs of poverty checking in :o

misschien moet ik ook maar is leg press setjes pompen na m'n squats, of gewoon meer squatten

zijn m'n poten afgelopen tijd niet eens bijzonder veel gegroeid, zit ik toch met striae aan de binnenkant van m'n benen, schrale huidgenetics heb ik toch ook :roflol:

f**k dave je hebt grotere poten dan ik 64 en 62cm legs of poverty checking in :o

misschien moet ik ook maar is leg press setjes pompen na m'n squats, of gewoon meer squatten

zijn m'n poten afgelopen tijd niet eens bijzonder veel gegroeid, zit ik toch met striae aan de binnenkant van m'n benen, schrale huidgenetics heb ik toch ook :roflol:
:sad: <60cm :sad:

Nice leg press en goede guns D! Good busy :)

• #2.033
Maandag 08-12-2014
UB1

Gewicht ~87 nog steeds. beetje kut gegeten afgelopen weekend, maar maakt niet uit. ik weet genoeg betreffende de cut en daar ging het me om. ik ga verder met recompen. de precieze opzet post ik vanavond.
als ik de komende maanden tussen 85 en 90 kan blijven, vind ik het prima.

Overhead Press
warmup
3x65
3x65
3x65
5x55
5x55
5x55
10x45
10x45

Chin-ups
warmup
3xBW+10
3xBW+10
3xBW+10
3xBW+10
10xBW

Incline DB Press
0x35
0x35 armen waren bijna leeg na de ohp en wtd chins :(
5x30
5x30
5x30
10x26
10x26

DB Row
warmup
3x35
3x35
3x35

Barbell Row
10x65 pronated grip
10x65
10x65

Arms
CG Bench Press
5x60
5x65
5x70
3x75
5x60 ds 15x40 ss

Preacher Curl Machine
10x30 1 arm
10x30 1 arm
5x35 1 arm
5x35 1 arm
10x50 ds 10x40 ds 10x30 beide armen

Feedback
8/10
Trainingsduur 95 min
Goede training
-OHP: kan meteen verder met max gewichten, prima zo
-Chins: chins doet ik het liefst in een low rep range, 3-5. pronated pulldowns pak ik wel high rep. ging goed
-Incline DB: jammer dat de 35 er niet in zat, was best moe na de ohp en chins. volgende keer beter
-Rows: 6 werksets rows, 2 oefeningen met 3 sets. even experimenteren wat het best is. of alleen zwaar op maandag, hyper op donderdag of een combinatie als vandaag (3 zwaar en 3 hyper). vond 3x3 -> 3x10 wel prima zo. kan het donderdag evt omdraaien, zwaar bor en lichter db row

Know that feel van lege armen.
Als ik nog maar een bench press heb gedaan, kan ik niet mijn MP doen of andere press beweging.
Mijn kracht stelt dan niets meer voor.
Mooie training weer hoor!

Laatst bewerkt:
  • #2.035
Mmmm high rep leg press. Mooie workout weer! Misschien moet ik me ook maar eens verdiepen in de sumo deadlift, de conventionele staat me niet echt aan wegens rugpijn.

Dankje bro! Sumo is zeker het proberen waard imo, misschien is het beter voor je dan conventioneel of is het een goede toevoeging om conventioneel te versterken. give it a try :thumbs:

f**k dave je hebt grotere poten dan ik 64 en 62cm legs of poverty checking in :o misschien moet ik ook maar is leg press setjes pompen na m'n squats, of gewoon meer squatten zijn m'n poten afgelopen tijd niet eens bijzonder veel gegroeid, zit ik toch met striae aan de binnenkant van m'n benen, schrale huidgenetics heb ik toch ook :roflol:

Thanks Koen! Mwaah jouw poten zijn wel een stuk droger. Denk dat ik na de cut zeker 2-4 cm verlies daarop. Heb een foto bijgevoegd, vandaag genomen.

Wel droog! ;)

Nice leg press en goede guns D! Good busy :)

Dankje bro! :)

Even wat foto's toegevoegd:
1: fluff met rijstwafels hnnng
2: mealprep voor vandaag en morgen

Per portie (894 kcal, 48P, 134C, 18F) :
125g zilvervliesrijst (ongekookt gewogen)
125g kifilet (kruiden: paprika, cayenne, chili en nog meer cayenne)
5g kokosolie
1/4 zakje conimex nasi goreng kruiden
1 ei
25g sambal brandal (thnx Novice voor de tip!)
50ml gotan chili saus
volgende keer ook wat groente er bij

3: benen (voor de training genomen)

Photo 06-12-14 20 38 51.jpg

Photo 08-12-14 13 54 58.jpg

Photo 08-12-14 15 35 40.jpg

• #2.036
Now that feel van lege armen. Als ik nog maar een bench press heb gedaan, kan ik niet mijn MP doen of andere press beweging. Mijn kracht stelt dan niets meer voor. Mooie training weer hoor!

Ik zat daar als een mong**l te grommen om die gewichten de lucht in te duwen.. tweemaal :roflol:
Of het krachtverlies is of niet merk ik toch pas op langere termijn, dus ik trek nog geen conclusies. Maar een tweede press na zware werksets is idd pittig (wel lekker!)

Wat je kracht betreft, volgens mij ben je een tijd out geweest, dus het is normaal dat je kracht even minder is. Lekker zwaar blijven trainen, goed eten en het komt allemaal goed! :thumbs:

---------- Toegevoegd om 20:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

Hier is de nieuwe opzet voor de komende maanden. Ik wil de komende maanden binnen 85-90kg blijven door wekelijks op onderhoud te eten (21050 kcal/week = ~3000/dag) met kcal- en carbcycling. Deze opzet heeft me qua kracht en massa veel geleverd sinds september, dus ik ga er mee verder (met strictere macro handhaving nu).

2cp9e78.jpg

Toelichting:
-Main lifts (OHP, BP, SQ en DL) zijn voornamelijk krachtgericht; 3-6 zware werksets gevolgd door 2 high-mediumrep sets. Gewicht wordt verhoogd wanneer ik 3x3 goed kan uitvoeren. Daaropvolgende sets worden met 10 a 15% verlaagd.
-Assistance. Zowel low als high rep sets.
-SQ en DL: ik beperk me tot 1x SQ en DL per week wegens herstel. SQ en DL op 1 dag gaan het voor mij niet worden. Ik ben er nog niet over uit of ik Conventional of Sumo als primaire deadlift ga gebruiken. Ik wil de sumo iig een goede kans geven, aangezien dat minder belastend is voor de onderrug.

Suggesties en feedback zijn altijd welkom!

Goeie aanpak van training, ook weer goeie macros!

Grote quads man!

SUCCES bro!

:roflol: Die opmerking onder die spiegel!!! :roflol:

Eet je thuis niet mee met 'de pot' gezien 4x894kcals uitkomt op die 3500kcals..:D Wel lekker grote meals trouwens!:eating:

Zitten er bij jou trouwens geen gewichten tussen 30 en 35kg gezien de grote stap op de db presses?

Flinke macro's ook :)

• #2.040
Goeie aanpak van training, ook weer goeie macros! Grote quads man! SUCCES bro!
Dankje maat! 2015 wordt helemaal de shit!

:roflol: Die opmerking onder die spiegel!!! :roflol: Eet je thuis niet mee met 'de pot' gezien 4x894kcals uitkomt op die 3500kcals..:D Wel lekker grote meals trouwens!:eating: Zitten er bij jou trouwens geen gewichten tussen 30 en 35kg gezien de grote stap op de db presses?
Hahaha prachtig :roflol: Die 4 porties waren voor 2 trainingsdagen. Een trainingsdag ziet er qua meals als volgt uit:
1. preworkout: 700 kcal (brinta, whey en melk)
2. postworkout 1 portie meal (900 kcal)
3. postworkout 1 portie meal (900 kcal)
4. kwark + honing (300 kcal)
5. IIFYM aanvulling (700 kcal, <20f).

Qua vaste meals is het dus 2800 kcal en houd ik 700 kcal over voor IIFYM ter aanvulling. Het mooie is dat ik mijn eiwitbehoefte met die maaltijden red, dus die 700 kcal mag ik invullen zoals ik wil (mits het minder dan 20g vet bevat), dus wat extra carbs. Dit kan bijv een extra maaltijd zijn of een paar tussendoortjes. Het geeft me net dat extra beetje flexibiliteit, wat ik heel fijn vind. Zo kan ik ook een beetje met de pot mee eten als er wat lekkers is :).
Wat de dumbbells betreft, we hebben laatst nieuwe db's gekregen die met 2.5kg omhoog gaan, maar vanaf 30 t/m 50kg alleen +5kg. We hadden ook 34's, misschien liggen die daar nog ergens. Ik zal informeren of het mogelijk is om 32.5 te kopen, want +5kg is te veel bij sommige oefeningen.

Ja, heerlijk!:)

Terug
Naar boven