Dinsdag 09-06-2015
UB1
Incline Bench Press
warmup
6x62.5
6x62.5
6x62.5
6x62.5
volgende week 65
Pull-ups
warmup
6xBW+7.5
6xBW+7.5
6xBW+7.5
3xBW+7.5 te breed gepakt
volgende week nog een keer 4x6x7.5
Seated DB OHP
warmup
8x26
8x26
8x26
5x26
deload naar 20-22, vond het geen goede reps
DB Row
warmup
7x45
7x45
7x45
7x45
volgende week 8 reps
Facepulls
10x50
10x50
10x50
10x50
10x50
Pumpings
niet bijgehouden, beetje pompen met supersets etc
db curls
rope pushdown
lateral raises
Feedback
Prima
Wat een gewichten weer man! Super op die deadlift
Thnx man, denk dat ik wel ga deloaden om strictere techniek toe te passen. Het waren naar mijn gevoel vieze deads.

Dave, jij hebt meerdere cut / bulks gedaan en je komt van redelijk hoog vetpercentage. Merk je nou ook per cut/bulk dat je vetverdeling anderes wordt, en dan met name dat je rond hetzelfde vetpercentage minder vet rond je middel hebt? Ik ben nu redelijk droog na m'n eerste cut, alleen ben nog niet tevreden over vet rond m'n abs en onderrug. Merk jij nou verschil per keer dat je cut/bulked?
Uitstekende vraag! Ik merk niet zozeer dat de vetverdeling anders wordt, maar ik merk wel dat de buik/onderrug probleemzones zijn. Ik denk overigens dat het bij veel mannen een issue is, vooral het onderrug vet dat er pas als laatste af vliegt.
Ik heb dit eerder aangehaald, maar ik kan wel zien dat ik van een hoger VP kom. Mijn VP lijkt rondom de middel/onderrug hoger dan het daadwerkelijk is. De buikomtrek is van ruim 110 naar 80-85 gegaan. Normaliter zou het er redelijk strak uit moeten zien, maar er is nog wel overtollige huid aanwezig, vooral de lovehandles die een beetje over de buik heen komen. Gelukkig is het niet extreem, maar wel iets waar ik me aan erger. Dat is ook de reden dat ik in het verleden veel heb gecut zonder eerst aanzienlijke massa op te bouwen. Het probleem was daarnaast dat ik niet genoeg doorzette, waardoor ik nooit het gewenste resultaat behaalde. Ik ben nu bereid om lang genoeg door te cutten (wel met de nodige diet breaks / korte recomp periodes) om eindelijk van de love handles af te zijn.
Shredded word ik dit jaar absoluut niet, maar ik kan wel een degelijk middel opbouwen zonder de love handles. Het ziet er ook gewoon debiel uit: de V-shape begint er aardig in te komen, maar dan zitten er love handles onder.
Het belangrijkste is dat ik nu mijn prioriteiten en doelen duidelijk op orde heb en er goed aan werk. Voorheen twijfelde ik te veel over of ik moest cutten of bulken, waardoor ik te snel afhaakte zonder resultaat te halen. Ahja, ik heb er van geleerd.
Trouwens, respect dat je nu redelijk droog bent na je eerste cut!

Ik weet niet hoe je fysiek daarvoor was, maar ik leid uit je vraag af dat je ook van een te hoog VP komt. Mijn advies is om voor jezelf te bepalen met welk VP je tevreden bent. Als je van een hoog VP komt, duurt het eenmaal lang voordat je lichaam aangepast is aan het fittere lichaam. Hiermee doel ik op het feit dat de huid tijd nodig heeft om 'strak' te worden. In sommige transformaties heb ik gezien dat men na het cutten meteen droog was, dus zichtbare abs, geen lovehandles. Daarentegen duurt het bij sommigen wat langer: laag vp, enigszins zichtbare abs, maar de elasticiteit ontbreekt nog.
Het is voor mij lastig te beoordelen wat de volgende logische stap voor jou zou moeten zijn zonder foto's, maar ik wil je meegeven dat je geduld moet hebben, ongeacht of je voor een bulk of cut kiest.
Nog een laatste punt dat ik wil delen: vorig jaar kon ik mijn belt op het strakste punt omdoen (77cm strak aangetrokken) op ongeveer 77kg lichaamsgewicht. Nu lukte dat mij op 84kg. In september woog ik ook 84kg, maar zat de riem op ongeveer 83cm. Mijn lichaamscompositie verbetert gelukkig dus (dat is ook de bedoeling

).
Ik wens je in ieder geval veel succes en mocht ik verder iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat uiteraard graag.