XXL Nutrition

DJR89 - Powerbuilding Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.501
Lijkt me een slimme keuze bro, dont mess with the shoulder. Heb zelf ook al erg lang niet direct schouders getraind met presses, echter komt het bij mij vanwege een spiertje in me nek dat verrekt is met de lockout 3/4 maanden terug. Laatste geprobeerd maar gigantisch stijve nek dag erna.

Schouderblessures kunnen heel vies worden inderdaad.. en langdurig. Ik ken iemand die 1.5 jaar out is geweest vanwege een schouderblessure, ongelooflijk zuur.

Ik denk dat ik wel lichte lateral raises blijf doen. Ik lees veel dat men presses tijdelijk vervangt met lateral raises tijdens blessures om toch schouders te blijven trainen.

Ik zal mij hier dit weekend ook eens meer in verdiepen.

Schouderblessures kunnen heel vies worden inderdaad.. en langdurig. Ik ken iemand die 1.5 jaar out is geweest vanwege een schouderblessure, ongelooflijk zuur.

Ik denk dat ik wel lichte lateral raises blijf doen. Ik lees veel dat men presses tijdelijk vervangt met lateral raises tijdens blessures om toch schouders te blijven trainen.

Ik zal mij hier dit weekend ook eens meer in verdiepen.

Moet zeggen dat ik het ergens wel stubborn van je vind dat je toch je schouder blijft belasten terwijl iedere keer je pijn terug blijft komen, ik denk persoonlijk echt dat je hiermee nog een keer tegen de lamp gaat lopen kerel.

Waarom laat je je schouder niet gewoon een week voor wat het is, desnoods pak je een week rust/deload of iets, ik persoonlijk vind dat ook altijd kut, maar het is beter dan dalijk een x aantal maanden niet meer kunnen trainen right?

• #2.503
Moet zeggen dat ik het ergens wel stubborn van je vind dat je toch je schouder blijft belasten terwijl iedere keer je pijn terug blijft komen, ik denk persoonlijk echt dat je hiermee nog een keer tegen de lamp gaat lopen kerel. Waarom laat je je schouder niet gewoon een week voor wat het is, desnoods pak je een week rust/deload of iets, ik persoonlijk vind dat ook altijd kut, maar het is beter dan dalijk een x aantal maanden niet meer kunnen trainen right?

Je slaat de spijker op de kop, hoor. Ik ben vaak eigenwijs en ongeduldig met zulke zaken. Het is vaak lastig en demotiverend om een stap terug te zetten, ondanks dat het wel verstandig is. Ik neem nu wel de nodige rust; ik heb inderdaad geen zin om een tijd uitgeschakeld te zijn vanwege mijn koppigheid. Bedankt voor je input! :thumbs:

Heb je wellicht tips of oefeningen die ik kan gebruiken voor het herstel van mijn schouder, bijv goede stretches etc. Dank.

zelf vind ik deze stretch altijd erg fijn
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Deze opent de voorkant van de schouder, die vaak verkrampt door je press oefeningen.
De kan bijvoorbeeld door het kozijn van de deur opening vast te pakken, duim omhoog wijzend en dan je lichaam draaien tot een lichte spanning.
(kan uiteraard ook zonder hulpmiddelen.. duimen omhoog, ter hoogte van je tepels, armen gestrekt en naar achter duwen)

• #2.505
Top, bedankt! Staat genoteerd! :thumbs:

Je slaat de spijker op de kop, hoor. Ik ben vaak eigenwijs en ongeduldig met zulke zaken. Het is vaak lastig en demotiverend om een stap terug te zetten, ondanks dat het wel verstandig is. Ik neem nu wel de nodige rust; ik heb inderdaad geen zin om een tijd uitgeschakeld te zijn vanwege mijn koppigheid. Bedankt voor je input! :thumbs:

Rust is altijd goed! vaak wel het moeilijkste omdat je een planning hebt voor je progressie ;)
Probeer in ieder geval niet helemaal stil te vallen maar mobiliseer de gewrichten wel (50% van vermogen trainen)
Rekken en strekken is helemaal belangrijk.
Ik weet niet of je een foamroller hebt, maar dan is deze ook goed
Foamrolling en tennisbal gebruik

• #2.507
Rust is altijd goed! vaak wel het moeilijkste omdat je een planning hebt voor je progressie ;) Probeer in ieder geval niet helemaal stil te vallen maar mobiliseer de gewrichten wel (50% van vermogen trainen) Rekken en strekken is helemaal belangrijk. Ik weet niet of je een foamroller hebt, maar dan is deze ook goed Foamrolling en tennisbal gebruik

Uitstekende tips hier, thanks mannen. Ik heb laatst positieve feedback gehoord mbt foamrolling.

• #2.509
  • #2.510
Maandag 29-06-2015
LB - Deadlift main

Plank 30 sec 30 sec

Deadlift

warmup
5x157.5
7x140

Squat
10x60 ATG
10x80 ATG
10x80 ATG
14x60 ATG

Ab Roll-out
7x

Feedback
Prima deads. Na 9 weken cutten ga ik een tijd op onderhoud eten. Ik merk dat dat mijn productiviteit en mindset achteruit gaan, dus verhoog mijn kcal tijdelijk. In die 9 weken van 88.5 naar 83 gegaan, paar cm van de middel af, relatieve en absolute krachttoename op meeste lifts, dus ik mag niet klagen.

Laatst bewerkt:
Goeie training Dave..
Vanwege de schouder geen assistence gedaan neem ik aan

Kleine diet break voor het laatste zetje :thumbs:

• #2.512
Goeie training Dave.. Vanwege de schouder geen assistence gedaan neem ik aan Kleine diet break voor het laatste zetje :thumbs:

Thnx, nee inderdaad een vrij basic training. Ik heb morgen een UB training op de planning staan, maar daar doe ik de push bewegingen licht. Schouder voelt iets beter aan dankzij fysio oefeningen/stretches. Ik geef het sowieso nog een paar dagen de rust.

Nu inderdaad een diet break, hoe lang weet ik nog niet. Ten minste 2 weken op onderhoud.

• #2.513
Dinsdag 30-06-2015
UB (push deload)

5 min Rotator cuff / schouder warmup

Flat BB Bench Press
warmup
10x40
10x40
10x40

Decline Chest Press
10x40
10x40
10x40

Hammer Strength Overhead Press
10x20
10x20
10x20

Chin-ups
warmup
4xBW+12.5
4xBW+12.5
4xBW+12.5

Bent-over Row
warmup
5x82.5
5x82.5
5x82.5

DB Row
20x25
20x25

Machine row
10x70 narrow grip
10x70 narrow grip

Cable Row
10x35 1 arm
10x35 1 arm

Facepulls
20x20
20x20
+ 3 sets rear delt db

Armen
5 sets rope pushdown
5 sets cable curl

Feedback
Goed. Schouder begint aanzienlijk beter te voelen dankzij de rust en regelmatige stretches (1 a 2x per dag). Zaterdag is de volgende UB sessie, dan probeer ik het iets zwaarder.

Voelt altijd lekker zo'n deload

• #2.515
Donderdag 02-07-2015
FB

Squat
Singles testen

warmup
2x100 ATG
1x105 ATG
1x110 ATG
1x115 ATG
1x120 ATG
1x125 ATG
-easy, 130-140 ATG zit er wel in. Vond het te warm om zwaarder te gaan

Push
Deload
Lichte pushes, ong 4 sets per oefening:
Bench Press
Incline DB
Hammer STR OHP
DB OHP

Pull
BOR
5x10x60

Pulldown
5x10x60

Arms
5x pushdown
5x curl

Feedback
Ondanks de hitte een prima training. Ik was benieuwd naar single squats na de knie blessure, 125 ATG ging easy. UB pomptraining van gemaakt. Maandag back on track met training en betere voeding.
Schouder voelde ok.

Voelt altijd lekker zo'n deload

Ik vind het persoonlijk klote, maar het is beter voor de schouder zo. Ik hoop maandag de pushes weer te verzwaren.

Lekkere training met dit weer :thumbs:
Ik denk dat ik ook maar weer eens goed ga focussen op de atg squats

• #2.517
Maandag 06-07-2015
LB

Deadlift (RPT) 2-3x3-5
warmup
5x160 VPR
10x140
volgende week 162.5

Squat (beltless) 3x5-8
warmup
5x100 ATG
5x100 ATG
5x100 ATG ds 20x60 ATG :burn:

Plank
60 sec
60 sec 20kg weighted

Feedback
Hard. Paar dagen rust heeft me goed gedaan. Schouderpijn is ook minder, dus ik ben benieuwd hoe UB morgen zal gaan.

Lekkere training met dit weer :thumbs: Ik denk dat ik ook maar weer eens goed ga focussen op de atg squats

Ben blij dat die hittegolf zo goed als voorbij is. Vandaag was het goed uit te houden in de gym.
ATG's zijn heel goed imo.

Goeie deads :thumbs:

Ik ben ook blij dat het wat minder warm is. Veel beter vol te houden zo

Absoluut, nu de hittegolf voorbij is kan ik ook terug gerust squats doen :D

Mooie VPR man en goede cut resultaten tot nu toe!:D Behoorlijk gewichtsverlies...nu dus even op onderhoud?

Terug
Naar boven