Fitness Seller

DJR89 - Powerbuilding Log

• Topic Starter Topic Starter

Grote meals <3

Tja, woog niet voor niks 105kg toen ik nog geen **** deed qua fitness :p

Ecto. Ik woog 109!!!! :cool:

:(

---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 18:18 ----------

Ok alvast voeding voor vandaag:

15:00 mini protein pancake (xxl delicious pancake poeder was op, dus maar 40g ipv 100g -.- ), 50g cashew noten, 10g 70% chocolate.
17:00 200g magere kwark en 4 pruimen
18:00 pre-workout: 50g fine oats, 40g caseine, 250ml magere melk
19:00-21:00 training (borst/rug)
21:00-23:00 200g zilvervliesrijst, 200g kipfilet, mais, slankie kaas, fajita kruiden. glas groente juice (zelfgemaakt). als laatste meal 300g kwark met 30g caseine en 50ml magere melk. 20 minuten in de vriezer: BOOM, protein ice cream!

Totaal: ~2700 kcal, high protein, medium-high carb, medium fat.

Zometeen trainen.

Peace!

Donderdag 24-10-2013
BP/DL/Assistance

Bench Press
bar x10 -> 2.5kg rotator cuff warmup
40x10
50x5
60x5
60x5
70x5
80x3
50x10
50x10

Dips
BW x10
BW x5
BW+30 x3
BW+25 x3
BW+20 x3
BW+15 x3
BW+10 x10
BW x10

Machine Dips en cable flye
Meteen na de BW dips
50x10 -> 40x10 -> 30x10 -> 20x10 -> 10x10 dropset
30 sec rust en 20x10 high to low cable flye
30 sec rust en nog een keer 20x10 high to low cable flye
30 sec rust en machine dip 60x10 -> 35x15
-BURN

T-BAR Row
(excl machine gewicht)
40x10
40x10
50x10
60x5
60x5
60x5
40x20
40x10
40x10

Seated Cable Row
55x10
70x10
80x10
90x5
100x4

Deadlift
60x10
80x10
100x5
120x5
120x5
130x3
140x2
150x1

Squat
40x20 ATG
60x10 ATG
85x5 ATG
70x5 ATG
70x5 ATG
70x5 ATG
60x10 ATG

EZ-bar curl
25x20
25x20
25x20

Feedback
Ondanks een flinke deficit een prima training (2.5 uur). Bench Press gaat wel ok, maar dat is echt mijn zwakste oefening. In de bulk ga ik dat proberen te verbeteren dmv Wendler. Toch denk ik dat weighted dips voor mij de beste oefening zullen zijn voor borstkracht en -massa.

Ik weet niet of het placebo is, maar ik vind het fijn om nu wat vetten om trainingsdagen te eten (ik ben toch in een deficit, dus ze kunnen geen kwaad).

Voeding
Voor de training:
200mg caffeine
1g ALCAR
5g beta-alanine
8g citrulline-malate
3g taurine
5g creatine

Na de training: 14g XTEND BCAA

Maaltijden kun je in de vorige post zien.

Fijne avond,
-D

Laatst bewerkt:
Pfoe! Zieke training man!:thumbs: Erg sterke dips en T-bars!

Pfoeh, stevige workout!
Hoe groot is je deficit tegenwoordig dan?

lekker, best wel flink volume op je bench man

Pfoe! Zieke training man!:thumbs: Erg sterke dips en T-bars!

Thanks! Dips zijn echt een heerlijke en brute oefening! Ondanks een grotere deficit voel ik mij alleen sterker. Soms snap ik er even niets meer van, but I go with the flow!

Pfoeh, stevige workout!
Hoe groot is je deficit tegenwoordig dan?

Thanks! Ik heb de kcal van ~3100/2000 verlaagd naar 2700/1800. Het ging me niet snel genoeg en ik had het gevoel dat het de laatste weken stilstaat. Ik heb de macro's ook iets aangepast (moet ze straks nog volledig uitwerken), maar ik eet nu iets meer vetten op trainingsdagen ~80g, dat vind ik opzich fijn. Ik zal mij dit weekend even wegen. Ik zal uiteraard krachtverlies of -behoud als indicatie gebruiken. Mocht ik wat zwakker worden: refeed van 3500-3800 kcal. Maar zodoende hoop ik de cut in de laatste weken te versnellen.

lekker, best wel flink volume op je bench man

Thanks, maar het is nooit een sterke oefening geweest voor mij, ik ga veeel harder op dips. Maar goed, ik blijf wel benchen!

Volgende week wordt ook zo'n k*tweek waardoor ik maar 2x kan trainen. Wat heb ik toch een schijthekel aan groepsopdrachten... Anyway, volgende week wordt hoogswaarschijnlijk 2x FB (zoals een paar weken geleden), ik denk woensdag en zaterdag. Opzich is dat geen ramp in de cut.

Hier nog een maaltijd van vandaag: 400g kalkoenfilet en 400g spinazie.

Laatst bewerkt:
Blij dat ik verlost ben van dat schoolgelul ;). Bij mij plant hooguit iemand een vergadering laat op de dag, maar dat weet ik vaak van te voren. Pff ziet er weer goed uit hoor ondanks dat het enkel veggies en turkey is kan ik me voorstellen dat het prima smaakte!:thumbs:

Heb je eigenlijk iets waar je naar toe cut? Vakantie bijvoorbeeld of heb je jezelf een bepaald einddoel gesteld?

Wellicht doordat je BW ook zakt ;)

Klopt! Ik denk ook dat meer vetten een verschil maken, zowel fysiek als mentaal. Geen irritante cut-mood swings meer.

Blij dat ik verlost ben van dat schoolgelul ;). Bij mij plant hooguit iemand een vergadering laat op de dag, maar dat weet ik vaak van te voren. Pff ziet er weer goed uit hoor ondanks dat het enkel veggies en turkey is kan ik me voorstellen dat het prima smaakte!:thumbs:

Heb je eigenlijk iets waar je naar toe cut? Vakantie bijvoorbeeld of heb je jezelf een bepaald einddoel gesteld?

Stabiliteit is belangrijk voor een krachtatleet. Je kunt je trainingen en meals inplannen in je dagelijkse leven. Natuurlijk gaat de studie voor, maar als er dan opeens een groepsopdracht wordt aangekondigd (letterlijk een paar dagen geleden), dan beinvloedt dat natuurlijk je andere activiteiten. Uiteraard moet ik prioriteiten stellen, dus de groepsopdracht gaat voor; met een beetje schuiven komen de trainingen wel uit. De training van morgen verschuif ik naar zondag, dan 2 dagen rust, woensdag een training en daarna vrijdag of zaterdag. Geen ramp dus! :)

Wat het cutten betreft: Ik zal hier heel eerlijk over zijn. Als iemand die vrijwel altijd een fatty is geweest, wil ik nu eenmaal lean zijn. Zo simpel is het. Het komt misschien heel superdude of beachboy-achtig over, maar ik wil eens ervaren wat het is om beneden 10% te zijn. Het probleemgebied is vooralsnog mijn middel. In kleren zie ik er lean uit, maar een klein buikje en irritante love handles zijn nog steeds aanwezig. Ik heb niet zozeer last van overtollig huid, maar het moet strakker. Als je buikomtrek een paar jaar lang op ~110-120 cm is (nu ~80), dan duurt het wat langer voor de buikspieren zichtbaar zijn. Natuurlijk is dat op dit moment een kwestie van een lager vetpercentage behalen en daarna zal het hopelijk 'goed' komen.

Mijn 'endgame' is eigenlijk naar een respectabel vetpercentage toewerken dat ik visueel acceptabel vind en vervolgens dat vetpercentage vast houden middels een Leangains bulk. Ik heb geen harde deadlines, ik cut totdat ik het goed vind: aka geen/weinig lovehandles. Hopelijk kan ik rond de kerstperiode overstappen op een paar weken +20/-20 en dan een bulk (+30/-10).

Ik besef ook dat ik op dit moment niet veel massa heb om trots op te zijn, dat weet ik ook wel. Sommigen in de gym vertellen me dan: ga eerst 1-2 jaar bulken. Ik begrijp hun standpunt wel, maar dat houdt in dat mijn middel er niet kleiner van wordt; en als former fat ****, wil ik daar echt zsm van af. Bulken zal sowieso gemakkelijker zijn als je lean bent.

Natuurlijk wil ik sterker en groter worden, but first things first!

Deze picca's om het probleemgebied te laten zien (paar dagen geleden genomen)

Laatst bewerkt:
IK begrijp precies wat je bedoelt! Ik ben ook sinds ik train altijd in gevecht geweest met mijn vetprecentage.. Op een gegeven moment wil je het gewoon weg hebben!:mad:

Verder vind ik wel dat je al een goede wijdte hebt en goede armen als ik dat zo zie! Vind het lastig te zeggen hoe je je cut verder moet aanpakken ivm de stagnatie. Ik heb nog niet het gevoel dat je te laag gaat qua kcals, dus denk dat dit nog wel kan en het moet naar mijn mening toch nog wel verschil maken.

Luister niet naar al die gasten in de gym en houdt je aan je eigen plan. Lean-gains recomposition gaat misschien wel trager, maar boekt netto waarschijnlijk hetzelfde resultaat zonder met een oeveloos hoog vetpercentage rond te lopen.

Hoe dan ook een taille afname van 110-120 naar 80cm is natuurlijk al iets om meer dan trots op te zijn! Je bent goed gemotiveerd en traint hard, dus het komt vast allemaal goed!:thumbs:

Hartstikke bedankt, Marvin!

Ik ga gewoon door inderdaad! Ik zit nu op een ~5000 kcal deficit (voorheen ~3500). Het belangrijkste is om een doel te kiezen en dat daadwerkelijk te blijven volgen. Ik heb zo belachelijk veel tijd verspild aan onzekerheid omtrent mijn doel. Tijd gebulkt, toen weer gecut; dan merk je dat je 5 maanden verder bent en heeeeleeemaaaaaal niets bent opgeschoten. Dus ja, ook al lijkt het soms niet op te schieten, ik maak dit af!

Iedereen bedankt voor de motivatie! :thumbs:

Sowieso zie je al echt wel de progress man, maar snap ook zeer zeker wat je bedoelt!
Daarnaast is de spiegel onze grootste vriend, maar tevens onze grootste vijand.

Want hoe je het ook went of keert elke keer dat jezelf kijkt zie je iets wat beter kan/moet...
Altijd elke keer weer, maakt niet uit hoe goed je shape ook zal zijn het kan altijd beter

Stubborn body fat ^^

Hierboven goede link qua info wat je wellicht verder kan helpen.
Voor mij is de flex cup eigenlijk niets meer dan een stok achter de deur om ook eerst goed lean te worden.

Daarna wil ik ook 1,5 jaar ongeveer gaan clean bulken om echt goede kracht/massa aan te zetten.
Je kunt echt beter eerst goed lean zijn om daarna gewoon je lichaam kwalitatief goed te gaan verbeteren.

Succes en aan inzet en motivatie mankeert er niks aan bij jou!!! :thumbs:

Zouden eigenlijk eens train + eet meet moeten afstemmen als IF'ers onderling!

Idee wellicht?

Ik kan me alleen maar aansluiten wat hierboven wordt gezegd: blijf bij je gameplan! :)
Je hebt al geweldig werk geleverd als ik het hier lees. Nu een shredded c*nt worden & je niet meer 'slecht' voelen om een vetpercentage.
Massa op je frame smijten komt wel, en dan is het kwaliteit bro.

Hartstikke bedankt bro's, we gaan er tegenaan! :thumbs:

Zondag 27-10-2013
OHP/Chins/SQ/Assistance

Overhead Press
bar x20
30x10
30x10
45x5
60x6
55x5
50x5
45x5
40x10
40x5

Face Pulls
20x20
20x20
20x20
20x20
20x20

Squat
40x5 ATG
60x5 ATG
80x3 ATG
100x3 ATG
90x4 ATG
80x5 ATG
70x6 ATG

Chin-ups
BW x10
BW+24 x4
BW+20 x4
BW+16 x4
BW+12 x4
BW x10 (pullups)

Leg Press
Ik ging voor de burn vandaag
100x100 (50 low, 50 high)
120x80 (40 low, 40 high)
140x60 (30 low, 30 high)
160x40 (20 low, 20 high)
180x30 (15 low, 15 high)
200x20 (10 low, 10 high)

Core + hams
Leg curl: 45x40
Lower back extension 40x
Lying leg raise 40x

Feedback
Voelde me echt slaperig vandaag, ondanks dat ik genoeg had geslapen, weird. Alsnog redelijk getraind.

Voeding
~2600 kcal, high protein, medium carb, medium fat

11:00 100g oats, 30g caseine, 300ml magere melk
12:00 50g cashews, 20g kokosolie (ben aan het experimenteren met vetten pre-workout, vooral MCT's)
12:30 pre-workout shake (5g beta alanine, 5g creatine, 1.5g taurine, 3g ALCAR, 5g citrulline)
13:00-15:00 training
15:20 20g caseine
16:30 300g kipfilet, 150g penne, kaas en fresh juice
19:00 kwark met caseine en bosbessen

-D

Slaperig voelen en zo'n killer workout neerzetten.
Leg Press zal je komende dagen nog wel voelen man!

Terug
Naar boven