MuscleMeat

DJR89 - Powerbuilding Log

ik zit op 2300 (cut) verdoeme.
bulk op 2800 - 3000.
maar ben het type dat altijd honger heeft (zou serieus dagelijks 8000 kcal clean kunnen eten en het heerlijk vinden)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.043
Wendler Cycle 1 - Week 3 - Day 3
Donderdag 16-01-2014 // Squat/LB/Core

Squat
bar x20
bar x20
40x10 ATG
50x5 ATG
60x5 ATG
72.5 x3 ATG
-90x5 ATG
-102.5 x3 ATG
-112.5 x3 ATG

Stiff-legged Deadlift
60x10
80x10
85x10
85x10
85x10

Leg Extension
35x20
75x10
75x10
75x10
75x10

Standing Calf Raise
70x20
70x20
90x20
100x20
110x20
120x20

Side DB Bend
60x40 (2x30kg db)
60x40
60x40

Smith Shrugs
70x30
100x30
120x20
150x10
150x10
150x10

Feedback
Aardige training, squats gingen goed.

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

ik zit op 2300 (cut) verdoeme.
bulk op 2800 - 3000.
maar ben het type dat altijd honger heeft (zou serieus dagelijks 8000 kcal clean kunnen eten en het heerlijk vinden)

Zo herkenbaar he, 24/7 honger. :S

Mooie squats Dave! Prima boven target!:thumbs:

• #1.046
Mooie squats Dave! Prima boven target!:thumbs:

Thnx, de 112.5 ging best goed. Ik stop met reppen zodra ik mijn onderrug te veel gebruik. Dat houdt in dat ik bij de zwaardere reps iets te veel naar voren buig.

Nee dat kan je niet...
Niet beetje e-hero uithangen nu hè :p ;) hehehe

Hmmm ik ken 1 kerel hier in de gym die wel 4500 clean eet, maar dan echt oldschool bro-clean food. Belachelijk veel voer heb je dan. Daarom ben ik juist voorstander van IIFYM, ik ben totaal niet bang voor suikers. Integendeel, ik eet elke dag 1-2 flinke lepels honing. Ik gebruik sommige termen zelden, maar dat is imo wel een 'superfood': gezond en heerlijk! Zolang je voedingsschema gezond en gebalanceerd is, is er geen probleem! :)

Trouwens boys, ik houd volgende week GEEN deload week, maar ik ga meteen door met Cycle 2. Trainen gaat nu beter dan in de vorige maanden: ik voel me sterker en gemotiveerder dan ooit! Als ik nu zou deloaden, zou ik mijn momentum verliezen. Ik weet dat het verstandig is om regelmatig te deloaden, maar nu nog niet!

6-‐Week Training Cycles – New 5/3/1 Training
Over the past couple of years, I have come up with a great way to plan your 5/3/1 training cycles and keep your training, mind and body on track. Even if you aren’t a competitive lifter, the 6-week cycles will help to keep you focused, allowing you to have fun and try new things without committing too much time.
6-week training cycles consist of two 5/3/1 training cycles done back-to-back without a deload. After the first 3 weeks, you MUST increase your training maxes as usual. Please read that again to make sure it sinks in. After the first three weeks, add 5 pounds to your upper body lifts and 10 pounds to your lower body lifts. Obviously, after the 6-week training cycle and the deload, you will increase your TM again.
-Jim Wendler, Beyond 531, page 6

Deloaden is voor pussies.

Trouwens boys, ik houd volgende week GEEN deload week, maar ik ga meteen door met Cycle 2. Trainen gaat nu beter dan in de vorige maanden: ik voel me sterker en gemotiveerder dan ooit! Als ik nu zou deloaden, zou ik mijn momentum verliezen. Ik weet dat het verstandig is om regelmatig te deloaden, maar nu nog niet!
Sterk, als het niet nodig is ook zeker niet doen!:eyebrow:

• #1.049

Waarom wist ik dat je dit ging zeggen? :roflol: Maar je hebt gelijk! Kan af en toe verstandig zijn, dat sowieso, maar zoiets moet je aanvoelen. Voel je je shitty? Dan is deloaden is een goed plan. But I feel fine!

Sterk, als het niet nodig is ook zeker niet doen!:eyebrow:

Leuk dat je volgt MikoB! Inderdaad, als het niet nodig is kun je net zo goed doortrainen! Welkom!

Goed man, gewoon aandachtig naar je lichaam luisteren & slim trainen :thumb:

Waarom wist ik dat je dit ging zeggen? :roflol: Maar je hebt gelijk! Kan af en toe verstandig zijn, dat sowieso, maar zoiets moet je aanvoelen. Voel je je shitty? Dan is deloaden is een goed plan. But I feel fine!

Leuk dat je volgt MikoB! Inderdaad, als het niet nodig is kun je net zo goed doortrainen! Welkom!

Juist als je je shitty voelt moet je gewoon knallen man.

Van deloaden is nog nooit iemand groot geworden.

• #1.052
Juist als je je shitty voelt moet je gewoon knallen man.

Van deloaden is nog nooit iemand groot geworden.

op lange termijn is het verstandig, maar 1x per maand is voor mij onnodig. maar goed gezegd bro

---------- Toegevoegd om 21:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:41 ----------

Wendler Cycle 1 - Week 3 - Day 4
Vrijdag 17-01-2014 // BP/UB

Bench Press
bar x20
bar x20 (close grip)
40x10
40x10
50x3
-60x5
-67.5 x3
-75x5
60x10

Dips
BW x5
BW x5
BW+15 x5
BW+10 x7
BW+5 x9
BW x10

Seated Overhead Press (behind the neck)
30x10
30x10
40x10
40x10
40x8
30x20
30x20
-presses zijn beter dan lateral raises imo. behind the neck is tevens mobiliteitswerk, ook handig

Pull-ups / Machine pulldown/row hybrid
BW x10
BW x10
75x10 (wide grip)
75x10 (wide grip)
75x10 (wide grip)
75x10 (close grip)
75x10 (close grip)
75x10 (close grip)
-machine: je begint in een verticale pulldown positie en eindigt in een row. een van de weinige machines die imo wel goed zijn

Close grip Bench Press
60x5
62.5 x5
62.5 x5

Machine Dips
75x1
60x10
60x10
50x20
50x20

Preacher curls (machine)
55x10
55x10
55x10
65x8

Feedback
Trainingsduur ~60 min, maar intensief! Zoals ik eerder aangaf: ik ga niet deloaden maar begin maandag direct met cyclus 2. Ik voel me top notch, dus ik wil mijn momentum niet verliezen door een deload.

WENDLER CYCLE 1 REVIEW
Prima 3 weken achter de rug. Mijn gewicht is gestabiliseerd op ~85kg met kleren aan + pre-workout meal. Ik word steeds sterker en mijn vp lijkt ook te stabliseren na mijn full r*tard momenten tijdens de feestdagen. Ik ga nog zeker een paar maanden door en daarna evt. cutten. Heb belachelijk veel zin om maandag weer te beasten!

Fijn weekend!

Nee dat kan je niet...
Niet beetje e-hero uithangen nu hè :p ;) hehehe

Niks e-hero aan, ben er niet trots op want het is ook niet handig.
Ik ga niet vol zitten van eten (geen grappen, ik krijg serieus dat gevoel niet)

Juist dit zorgt er bij mij voor dat een schema zo belangrijk is, op gevoel eten is voor mij onmogelijk omdat ik dan echt enorm over mn kcals heen ga.

• #1.054
Niks e-hero aan, ben er niet trots op want het is ook niet handig.
Ik ga niet vol zitten van eten (geen grappen, ik krijg serieus dat gevoel niet)

Juist dit zorgt er bij mij voor dat een schema zo belangrijk is, op gevoel eten is voor mij onmogelijk omdat ik dan echt enorm over mn kcals heen ga.

Op gevoel eten is zelden een goed idee. Als ik sommige jongens in de gym aanspreek (vaak skinny beginners) vertel ik ze:
-Het maakt niet uit hoe hard je traint, zonder goede voeding zul je geen progressie zien.
-Ja maar ik eet genoeg.
-Wat eet je dan?
-'s ochtends 2 boterhammen, 's middags beetje kip met rijst en 's avonds kwark.
-Ten eerste, je eet te weinig. Ten tweede, je houdt het niet bij.
-Ja maar ik zit echt vol als ik heb gegeten.

You get the drift.

Op gevoel eten is zelden een goed idee. Als ik sommige jongens in de gym aanspreek (vaak skinny beginners) vertel ik ze:
-Het maakt niet uit hoe hard je traint, zonder goede voeding zul je geen progressie zien.
-Ja maar ik eet genoeg.
-Wat eet je dan?
-'s ochtends 2 boterhammen, 's middags beetje kip met rijst en 's avonds kwark.
-Ten eerste, je eet te weinig. Ten tweede, je houdt het niet bij.
-Ja maar ik zit echt vol als ik heb gegeten.

You get the drift.
Heel herkenbaar dit!:o Gaat het in iedere gym zo?

Mooie training en goede keuze om gelijk door te gaan met cycle 2! Ga ik waarschijnlijk ook doen, met uitzondering van squats..(mijn knieeen zijn alweer naar de klote:sad:)

• #1.056
Heel herkenbaar dit!:o Gaat het in iedere gym zo?

Mooie training en goede keuze om gelijk door te gaan met cycle 2! Ga ik waarschijnlijk ook doen, met uitzondering van squats..(mijn knieeen zijn alweer naar de klote:sad:)

Vervelend van je knie, man! Ga je binnenkort even langs de fysio? In dat geval is deloaden op de squat geen slecht idee.

Wat het verhaal betreft, ja, ik denk dat het in veel gyms het geval is. De taak van de sportinstructeurs is om je een abonnement aan te bieden; niet om je verder te informeren (niet dat de medewerkers daar uberhaubt iets van voeding af weten, maar dat even terzijde).

Veel mensen zijn nu eenmaal niet bekend met de '3 basic principles':
-Train
-Eat
-Rest

Ze eten slecht, ze trainen slecht en stoppen na enkele maanden omdat ze geen vooruitgang boeken. Maar dat maakt de leiding van de gym niks uit, want Jantje heeft zich voor 2 jaar ingeschreven en het geld krijgen ze toch. 'Geniaal' systeem toch! :rolleyes:

Vervelend van je knie, man! Ga je binnenkort even langs de fysio? In dat geval is deloaden op de squat geen slecht idee.

Wat het verhaal betreft, ja, ik denk dat het in veel gyms het geval is. De taak van de sportinstructeurs is om je een abonnement aan te bieden; niet om je verder te informeren (niet dat de medewerkers daar uberhaubt iets van voeding af weten, maar dat even terzijde).

Veel mensen zijn nu eenmaal niet bekend met de '3 basic principles':
-Train
-Eat
-Rest

Ze eten slecht, ze trainen slecht en stoppen na enkele maanden omdat ze geen vooruitgang boeken. Maar dat maakt de leiding van de gym niks uit, want Jantje heeft zich voor 2 jaar ingeschreven en het geld krijgen ze toch. 'Geniaal' systeem toch! :rolleyes:

True that, feit is sowieso dat fitnesscentra eigenaren het meest verdienen aan mensen met een abbonement die niet op komen dagen in de sportschool

• #1.058
True that, feit is sowieso dat fitnesscentra eigenaren het meest verdienen aan mensen met een abbonement die niet op komen dagen in de sportschool

Sad, but true. Ik wil noobs vaak wel aanspreken om advies te geven, maar dan kom ik over als een smart-ass, dat is ook niet de bedoeling. Maar als iemand om hulp/advies vraagt, help ik hem/haar graag.

Sad, but true. Ik wil noobs vaak wel aanspreken om advies te geven, maar dan kom ik over als een smart-ass, dat is ook niet de bedoeling. Maar als iemand om hulp/advies vraagt, help ik hem/haar graag.

Precies dit man.
In mijn klas zitten nu 2 gasten waar ik wel eens mee sport (beginners) en probeer ze zoveel mogelijk adviezen te geven. Een is een beetje eigenwijs en bepaalt achteraf alsnog zijn eigen trainingsschema (doet me pijn om te zien, want imo lijkt het nergens op, maar goed).
Andere kerel doet flink zijn best maar traint geen benen door voetbal, ook weer een minpunt dus, maar hij maakt goed gebruik van de adviezen.
Traint ook met mij mee af en toe en hanteert het 3x5 principe met verhogen van het gewicht.

Toch wel tof om een soort 'leider' te zijn, ook al weet ik er nog lang niet alles van af :)
Beginners kan ik wel goed op weg helpen imo.
Kerel stuurde me gisteren ook een bericht of die beter een kapsalon of 3 frituursnacks kon pakken :p

• #1.060
Precies dit man.
In mijn klas zitten nu 2 gasten waar ik wel eens mee sport (beginners) en probeer ze zoveel mogelijk adviezen te geven. Een is een beetje eigenwijs en bepaalt achteraf alsnog zijn eigen trainingsschema (doet me pijn om te zien, want imo lijkt het nergens op, maar goed).
Andere kerel doet flink zijn best maar traint geen benen door voetbal, ook weer een minpunt dus, maar hij maakt goed gebruik van de adviezen.
Traint ook met mij mee af en toe en hanteert het 3x5 principe met verhogen van het gewicht.

Toch wel tof om een soort 'leider' te zijn, ook al weet ik er nog lang niet alles van af :)
Beginners kan ik wel goed op weg helpen imo.
Kerel stuurde me gisteren ook een bericht of die beter een kapsalon of 3 frituursnacks kon pakken :p

Ah, die eerste leert het wel op de harde manier. Als hij ziet dat hij na een half jaar er nog steeds shitty uitziet en jij hem massief voorbij groeit, dan realiseert hij wel dat hij het verkeerd heeft aangepakt. Sommige mensen kun je gewoon niet overtuigen, laat het dan ook voor wat het is; je hebt je best gedaan.

Als jij zelf goed vooruitgaat, zullen ze je voorbeeld volgen!

Haha wat een dilemma ook, een kapsalon of 3 snacks. Ik zou dan voor 3 snacks gaan. Een kapsalon zit EASY op 2000+ kcal. Of geef hem de optie: gewoon niet junken, weakling!

Terug
Naar boven