AndroidHealthClinic

DJR89 - Powerbuilding Log

Net je log wat doorgespit en je hebt al aardig wat geprobeerd zie ik!
Nette prestaties al neergezet ook.
Ik volg!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.202
Me vriendin houdt wel van wat houvast dus eet lekker door :o

Maar fijne planning Dave, succes man!

Dankjewel kerel! Beetje vet is geen probleem, maar de lovehandles/zwembandjes accepteer ik niet meer! They gotta gooo!

Net je log wat doorgespit en je hebt al aardig wat geprobeerd zie ik!
Nette prestaties al neergezet ook.
Ik volg!

Bedankt kerel, tof dat je volgt! 2014 wordt een goed jaar! Na deze cut gaat het PR's regenen. Het wat dat betreft te lang stilgestaan.

• #1.203
Leangains Cut Day 22
Maandag 03-03-2014

Overhead Press
30x10
40x5
50x3
-60x7
-50x10
40x5
volgende keer 62.5

Chin-ups
BW x5
BW+17.5 x6
BW+12.5 x7
volgende keer bw+20

Deadlift
60x10
80x10
100x5
120x5
130x3
-147.5 x5
-130 x11
volgende keer 150

DB Row
per arm:
34x10
38x10
42x5

Feedback
Ging beter dan ik had verwacht. Ik had namelijk een 30+ uur vast achter de rug.

Voeding:
11.00 protein pancake met 20g honing (was zo f*cking lekker na 30 uur vasten!)
13.00 training
15.00 protein shake
17.00 kip, pasta, groente
19.00 kwark

Prima training weer man! Carbs zijn echt het aller-, allerlekkerst na een lange vast of diepe cut!:eating:

Mooie training!
En de maaltijden na een lange vast.. heerlijk :eating::eatmeat:

Maar je ontbijt is dan zoveel lekkerder! Sinds ik IF doe heb ik soms bijna orgastische eet belevingen..:o

Onthoud ik! Als het weer eens die week van de maand is..

ncbSi.jpg

• #1.210
:roflol:

Haha thnx, heren! Yeah, absoluut, eten na het vasten is zo heerlijk. Ik heb echt geleerd om maaltijden te waarderen. Elke maaltijd is weer een traktatie.

Hier nog een update:

SUN 02-02-2014: 82.9
MON 10-02-2014: 85.5
MON 17-02-2014: 82.8
TUE 25-02-2014: 82.2
TUE 04-03-2014: 81.9

-300g deze week. Had op meer gehoopt, maar aangezien ik zaterdag te veel had gegeten, vind ik dit nog wel acceptabel. De komende weken eet ik sowieso strict, dus dan verwacht ik -600 tot -800g per week.

Nette progressie zo toch, kracht en spieren mooi te behouden.
Heb je dat boek toevallig als pdf? the compound effect

• #1.212
Nette progressie zo toch, kracht en spieren mooi te behouden.
Heb je dat boek toevallig als pdf? the compound effect

Thnx bro! Ja ik verlies in deze cut geen kracht gelukkig. Ik zie er misschien iets kleiner uit, maar dat is simpelweg een kwestie van carbs. Als ik begin april een week diet break doe, dan ben ik weer carbed up.

Yeah, ik pm je de link naar het boek, het is zeker een aanrader!

• #1.213
Leangains Cut Day 24
Woensdag 05-03-2014

Bench Press
bar x20
40x10
50x5
60x3
-75 x6
-65 x10
volgende keer 77.5

Incline DB Press
34x5 VPR
30x10

Dips
BW x5
BW+20 x10
BW+10 x10

Machine dips
75x6
60x10
50x10

Ez-bar curls
30x20
50x10
40x10
40x10

Feedback
Ging goed. Had even inclines gedaan omdat iemand anders met dips bezig was. Spotter er bij en bam, 34x5, best wel lekker! De overige oefeningen gingen ook prima.

Goed bezig, net even een stukje terug gelezen.
Helaas zelf te druk met werk en prive, weinig op het forum geweest (sporten gaat gewoon door).

Knappe training weer!

Erg netjes dat je je kracht weet te behouden in de cut :)

Gaat goed zo te zien :) Hoe bevalt de meer minimalistische leangains training approach tijdens je cut?

Ik vroeg me nog af; het viel me op dat je jezelf vrij veel kcal kan permitteren tijdens je gainfases - is er sprake van een snel metabolisme (gunstig als je van eten houdt haha!) of ben je verder nog vrij actief naast krachttrainingen?

En een algemenere vraag; je hebt ook al het een en ander gevolgd qua krachtschema's - wat zijn naar jouw ervaringen de meest succesvolle geweest? :)

• #1.217
Goed bezig, net even een stukje terug gelezen.
Helaas zelf te druk met werk en prive, weinig op het forum geweest (sporten gaat gewoon door).

Thanks maat! Ja ik zit met hetzelfde; druk met werk en studie. Gelukkig kan ik regelmatig tijd maken om mijn log te updaten en jullie logs te checken, leer ik ook veel van! :D

Knappe training weer!

Erg netjes dat je je kracht weet te behouden in de cut :)

Thnx! Ja ik zie er misschien iets leger uit, maar dat komt door de carbs. De trick is om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Ik zeg niet dat het verplicht is (wil namelijk geen bro science creeren hier), maar ik merk een verschil tussen 3+g/kg (nu) en 2.5g/kg (vorige cut) wat spier- en krachtverlies betreft. Ik had toen echt te veel ingeleverd. Dat lag waarschijnlijk ook aan het feit dat de cut te lang duurde (12+ weken zonder diet break) en mijn trainingsschema niet optimaal was. Ik houd het nu lekker simpel en minimalistisch: veel compounds, zo zwaar mogelijk en een hoge eiwit inname.

Gaat goed zo te zien :) Hoe bevalt de meer minimalistische leangains training approach tijdens je cut?

Ik vroeg me nog af; het viel me op dat je jezelf vrij veel kcal kan permitteren tijdens je gainfases - is er sprake van een snel metabolisme (gunstig als je van eten houdt haha!) of ben je verder nog vrij actief naast krachttrainingen?

En een algemenere vraag; je hebt ook al het een en ander gevolgd qua krachtschema's - wat zijn naar jouw ervaringen de meest succesvolle geweest? :)

Thanks Tatsu! Ik vind de nieuwe aanpak geweldig! In de vorige cut had ik mijn trainingsschema zelf samengesteld en dat ging ook ok, maar het was niet optimaal. Er was te veel assistance gedoe dat eigenlijk overbodig was. Ik volg nu het Leangains AMA document en het gaat goed!

https://www.dropbox.com/s/cd70nti40nhmh3b/31minutes' AMA for r_leangains.pdf

Ik houd sowieso van efficientie, in alles wat ik doe. Don't take me wrong, ik houd van krachttraining, ik voel me thuis in de gym, maar omdat mijn kcal vrij beperkt zijn, wil ik daar efficient mee omgaan. Het was even wennen om om te schakelen van high volume (2-2.5 uur per training naar 45-60 min per training), maar dit bevalt me ontzettend goed.

Wat de tweede vraag betreft: Buiten de gym ben ik niet heel actief en mijn metabolisme is gemiddeld. Ik fiets wel dagelijks (naar het station etc), maar daar blijft het ook bij. En je hebt gelijk, ik at 4000 kcal op trainingsdagen, maar mijn onderhoud lag toen ook vrij hoog (3200+), wegens mijn high volume trainingen. Ook had ik op de rustdagen een tekort (~2700), waardoor de fatgains echt minimaal waren en de krachtgains uitstekend. Achteraf was dat meer een recomp als ik er zo op terugkijk.

Ik dacht altijd dat ik goede resultaten kon boeken met een recomp. Ik ging qua kracht ook wel vooruit, maar mijn zwembandjes bleven onveranderd. Vandaar dat ik nu uiteindelijk had besloten om NOG eens te cutten, maar deze keer goed. Het was tijd om mijn ego te negeren, die natuurlijk zoveel mogelijk wilde gainen. Het was simpelweg verstandiger om mijn zwembanden te elimineren. Wat heb ik aan een mooie V shape als er een lap vlees rond mijn middel hangt :P. De gains komen wel, maar na de cut ziet het er allemaal beter uit. Ik ben nog jong en ik zal toch nog 20+ jaar liften, dus ik maak me niet zo druk om korte termijn problemen. 'boohoo, ik moet weer cutten'.. so what, straks ben ik eindelijk droog en kan ik dan jarenlang fatsoenlijk gainen.

Wat de derde vraag betreft: Wendler vond ik verreweg het beste programma. Ook al was het geen 100% bulk wat ik toen deed, ik ging qua kracht en massa goed vooruit. Daarom ga ik in de bulk weer verder met Wendler (waarschijnlijk een 3 dagen variant) of ik probeer Kelei, dat schijnt nu ook populair te zijn. Dus, Wendler in de bulk en Leangains in de cut. Ik denk trouwens dat ik Wendler ga combineren met RPT. 531 sets op de main lifts en het assistance werk middels RPT.

---------- Toegevoegd om 15:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

Lijkt me ook leuk om naast het gewicht ook de spiergroepen bij te houden. Heb alles net gemeten met mijn nieuwe orbitape (koud):

6 maart 2014
arm: 36
voorarm: 28
pols: 17
schouders: 121
borst: 104
taille: 83-84
quads: 63
kuit: 36

Klinkt allemaal goed Dave, je hebt het goed uitgedacht! :thumbs:
Orbitape moet ik ook gaan aanschaffen eerst volgende bestelling!
Heb je alles geflexed gemeten of ontspannen?

Je hebt alles weer mooi be- en omschreven! Training ziet er ook week goed uit man! Lekkere VPR gepakt:thumbs:

• #1.220
Klinkt allemaal goed Dave, je hebt het goed uitgedacht! :thumbs:
Orbitape moet ik ook gaan aanschaffen eerst volgende bestelling!
Heb je alles geflexed gemeten of ontspannen?

Danku, danku! Ja man, een orbitape is super handig. Ik stond altijd eerst te klooien met een meetlint en dat ging voor geen 'meter'. :roflol: :rolleyes:

Ik heb alles flexed gemeten. Ecto, I know. Het valt me op dat ik nooit echt veel massa heb gepakt, maar wel kracht. Maar dat komt allemaal wel, ik verwacht binnen 2-3 jaar mijn eigen badass home gym te bouwen, dan hoef ik niet meer bij die demotiverende mainstream gyms te trainen. Dat lijkt me trouwens zo chill, gewoon thuis trainen. Je traint wanneer je zin en tijd hebt, prachtig! :D

Je hebt alles weer mooi be- en omschreven! Training ziet er ook week goed uit man! Lekkere VPR gepakt:thumbs:

Thnx man, ik leer van de besten hier! Jullie beschrijven ook alles in detail in jullie logs. Want zo houd je jezelf scherp en gemotiveerd. Dat is de manier om succesvol te worden!

Gisteren nog heerlijk gegeten met collega's; biefstuk (rare) met groente (frietjes niet aangeraakt). :meal:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven