Fitness Seller

DJR89 - Powerbuilding Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.321
Je oogt nog aardig buff op dit gewicht! Denk dat je op 75kg nog best wat over houdt!:thumbs:

Thnx Marvin! Ja ik cut totdat ik tevreden ben, ik denk dat ik rond ~75kg klaar ben. Ik MOET dit afmaken, there's no going back! Straks even anderhalf weekje rustig refeeden en dan knal ik vanaf 12 april verder!

Ziet er goed uit man!

Ben net mezelf aan het overhalen om IF te doen,

Het enige waar ik mee zit is dat ik doordeweeks zakenlunchen hou om 12 uur. (dit kan ook niet om een andere tijd, de reden maakt niet uit)
Dus dan zou mijn window van 12 tot 20 uur zijn

Nu kan ik pas om 16.00 sporten. fasted training zit er dan dus niet in.
Ook zal ik na mijn training 17.30 thuis tot 20.00 opeens echt nog een buttload moet eten.

Ik zit dus nog wel flink in twijfel.

maar mooie resultaten heb je iig ;)

Dankjewel en welkom, Carth!
12.00 tot 20.00 is prima, hoor. Ik zou dan tijdens de lunch 1/3 van de kcal eten, half uur voor de training iets kleins (banaan en shake bijv) en na de training de rest van de kcal. Als 2/3 van de kcal post-workout te veel is, kun je 50-50 doen. Lunch 1/3, voor de training nog iets eten (kom je op 50% totale kcal uit) en post-workout de rest. IF is er juist om mensen flexibiliteit te geven. Zolang je je dagelijkse macro's binnenkrijgt, is timing geen big issue! :thumbs:

thanks, zie dat steeds meer mensen aan IF gaan :) leuk om te zien!

Yeah man, IF is de bom! Het geeft me zoveel vrijheid en voldoening (ik hou van grote meals). :D

Eens met Skatermarvin, je oogt buff en met 75 kg zal je alleen een stuk droger zijn :)
Daarna lekker een lange (clean??) bulk en groeien met die hap ;)

Thnx Skip! Ja ik cut totdat ik tevreden ben (ik denk midden/eind mei) en dan rustig cleanbulken idd. Ik overweeg om elke dag ~3300 kcal te eten, zodat ik maar eens per 3 dagen hoef te koken (veel rijst, kip, groente en saus). Op zondag eet ik dan een kleine cheatmeal (max 1500) die binnen mijn 3300 kcal macro past.
Dit, of carb/kcal cyclen met +30/-10, maar ik werk dat binnenkort nog even goed uit. :thumbs:

Op lange termijn wil ik tot 90+ groeien. Mijn endgame als natty is ~90kg droog (6-8%) als powerbuilder. Ik vind kracht even belangrijk als massa.

Nette shape man, komt helemaal goed hierzo.
In bulk koken (rijst, kip, groenten en saus) is echt de shit. Doe het tegenwoordig nu ook voor als ik naar het werk ga :D

Ik sluit me aan bij de rest, ziet er echt goed uit. Wordt een mooie basis om op te bouwen.
Op hoeveel % denk je nu ongeveer te staan?

En +1 voor IF. Was eerst wat sceptisch, maar echt een goede manier om te cutten. Thx voor alle info daarover.

• #1.324
Nette shape man, komt helemaal goed hierzo.
In bulk koken (rijst, kip, groenten en saus) is echt de shit. Doe het tegenwoordig nu ook voor als ik naar het werk ga :D

Thnx bro!! :D Yeah als ik elke dag hetzelfde dezelfde hoeveelheden ga eten, ga ik meteen voor een paar dagen koken. Ik kan dan 2x per week afwisselen. Op maandag kook ik voor MA/DI/WO. Op donderdag kook ik voor DO/VR/ZA en zondag eet ik dan een cheatmeal. In globale lijnen zal mijn voedingsschema er zo uitzien:

Meal 1: oats, melk, whey, fruit
Meal 2: eieren, roggebrood
Meal 3: pasta/kip/groente/saus
Meal 4: Kwark, nootjes

Ik sluit me aan bij de rest, ziet er echt goed uit. Wordt een mooie basis om op te bouwen.
Op hoeveel % denk je nu ongeveer te staan?

En +1 voor IF. Was eerst wat sceptisch, maar echt een goede manier om te cutten. Thx voor alle info daarover.

Dankje! Ik heb echt geen flauw idee wat mijn VP is. Als ik de buikspieren aanspan en de belichting goed is, dan lijkt het enigszins op buikspieren. Wanneer ik zit, lijk ik wel op Jabba the Hutt. De vorige meting gaf 12% aan, maar daar klopte volgens mij niet veel van. Ik gebruik de spiegel als richtlijn. Zodra ik tevreden ben met mijn shape, ga ik bulken! :D Succes nog met IF!

Dankje! Ik heb echt geen flauw idee wat mijn VP is. Als ik de buikspieren aanspan en de belichting goed is, dan lijkt het enigszins op buikspieren. Wanneer ik zit, lijk ik wel op Jabba the Hutt. De vorige meting gaf 12% aan, maar daar klopte volgens mij niet veel van. Ik gebruik de spiegel als richtlijn. Zodra ik tevreden ben met mijn shape, ga ik bulken! :D Succes nog met IF!

Gvd.. dat heb ik ook hahaha
Naast dit, denk ik sochtends "ah yeah" als ik kijk in de spiegel.. savonds:huilen:

Vandaag is mijn eerste dag IF, voedingsschema erop ingesteld. Ben benieuwd naar mijn avondmaal..
Heb moker koude handen but thats a good thing heb ik vernomen (bruin vetweefsel dat wordt aangemaakt voor de vetverbranding?)

Heb ik nog wat vraagjes aan jou:
1. ik zie dat je dexaprine neemt. ik heb zelf ook nog een potje en wat zooi van B&F. Wat doet dit supplement voor extra's vind jij? trek je de ochtend makkelijker? ben je niet bang voor extra spierverlies sochtends?
2. over dat spierverlies.. het is niet de bedoeling om BCAA's te nemen sochtends? ik kan sowieso niet fasted trainen dus hoef dan geen BCAA's te nemen. maar het blijven eiwitten dus dan zou het niet meer vasten zijn..

ik blijf je iig volgen, alvast bedankt ;)

1. ik zie dat je dexaprine neemt. ik heb zelf ook nog een potje en wat zooi van B&F. Wat doet dit supplement voor extra's vind jij? trek je de ochtend makkelijker? ben je niet bang voor extra spierverlies sochtends?
2. over dat spierverlies.. het is niet de bedoeling om BCAA's te nemen sochtends? ik kan sowieso niet fasted trainen dus hoef dan geen BCAA's te nemen. maar het blijven eiwitten dus dan zou het niet meer vasten zijn..

1. dexaprine is voor vetverbranding, zou dus een extra zetje moeten geven. spierverlies heb je altijd wel in de cut, daarom zijn je ei-witten ook hoger. Het idee is meer ei-witten dus worden je spieren meer behouden.
2. BCAA's neem je alleen 10 minuten voor je fasted training, daarna elke 2 uur tot je eerste maaltijd. Als je geen fasted training doet hoef je dus ook geen BCAA's te nemen. Tevens hoef je je om de hoeveelheid calorieën e.d. in die dosis BCAA's geen zorgen te maken over het breken van je vast.

1. dexaprine is voor vetverbranding, zou dus een extra zetje moeten geven. spierverlies heb je altijd wel in de cut, daarom zijn je ei-witten ook hoger. Het idee is meer ei-witten dus worden je spieren meer behouden.
2. BCAA's neem je alleen 10 minuten voor je fasted training, daarna elke 2 uur tot je eerste maaltijd. Als je geen fasted training doet hoef je dus ook geen BCAA's te nemen. Tevens hoef je je om de hoeveelheid calorieën e.d. in die dosis BCAA's geen zorgen te maken over het breken van je vast.

Maar IF staat ook voor een zo'n klein mogelijke spierverlies of liever geheel niet. DJR praat ook over kracht toename

Goede training Dave!!
Gaat echt lekker man :thumbs:

Bijna die dietbreak!!!!

Maar IF staat ook voor een zo'n klein mogelijke spierverlies of liever geheel niet. DJR praat ook over kracht toename

can confirm!

heb in me cuts met IF nog nooit kracht verloren!

werd zowaar alleen maar sterker gedurende die periode :p

Naast dit, denk ik sochtends "ah yeah" als ik kijk in de spiegel.. savonds:huilen:

Vandaag is mijn eerste dag IF, voedingsschema erop ingesteld. Ben benieuwd naar mijn avondmaal..
Heb moker koude handen but thats a good thing heb ik vernomen (bruin vetweefsel dat wordt aangemaakt voor de vetverbranding?)

1.) Spierverlies gaat niet gebeuren in de ochtend omdat je lichaam na 8-10 uur vasten (slapen) voornamelijk teert op vetten voor energie qua metabole wegen. Dexaprine is gewoon een fatburner die je hart sneller laat werken waardoor je in theorie meer energie verbruikt en dus (extra) af valt bij een hypo calorisch dieet.

2.) alleen BCAA's nemen als je gevast traint (10gr voor de training) anders is het een waste of money ;)

Top.. dan laat ik die BCAA's lekker in de winkel staan :D

tenzij.. ik hardloop een half uurtje op zondag morgen..

naa fack die zooi..

Trouwens Mitrenz,
Jij verteld in je ouwe log dat je vroeger ook echt een endo bouw had (herken ik mezelf in)
Heb je wel de harris benedict formule met de activiteitsfactor aangehouden om tot deze resultaten te komen?
Of heb je ontdekt dat je onderhoud eigenlijk lager lag dankzij de "endo" genen (zover die mogen bestaan)
Daar ligt tot nu toe mijn moeilijkste punt. Ik kom er slecht achter waar mijn onderhoud ligt..

Sorry voor het vervuilen van je log DJR, maar ik zie dat jullie de IF liefhebbers van het moment zijn (o.a.) en heb zat jullie beider logs eens te bekijken.
Misschien kan jij jezelf hier ook in vinden?

Laatst bewerkt:
  • #1.332
Leangains Cut Day 52
02-04-2014

Bench Press
40x20
50x5
60x5
-80x5 (laatste 2 spotted)
-70x6
60x8
50x10
volgende keer alsnog 80

Dips
BW x5
BW+30 x5
BW+20 x7
BW+10 x10
volgende keer BW+32.5

DB Curls
20x20
20x20
18x20
16x20

Machine Dips (triceps)
40x20
70x10
60x10
50x10

Feedback
Vandaag LAATSTE college OOIT gehad!! Ik moest er wel om 6 uur uit, maar het eind is in zicht!! Nu nog 1 groepsopdracht en scriptie en dan ben ik klaar. fertig. finito. Ik was een beetje slaperig tijdens de training (zit nu nog steeds te gapen), maar het ging goed. BP gaat nauwelijks vooruit, dus daar moet ik aan gaan werken in de bulk, maar dips gaan echt wel goed vooruit. Op naar BW+BW dips.

---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

:roflol: ik zie mezelf zitten en denk dat die omschrijving ook hier past.

Note to self: don't look down :D

Heb je trouwens ervaringen met IF bulken?

Nog niet echt eerlijk gezegd. Ik deed een paar maanden geleden een IF recomp/bulk (+30/-20), maar dat was geen echte bulk. Ik ga in de komende bulk IF heel flexibel hanteren, dat houdt in dat ik me niet druk ga maken om feeding windows. Als ik moet fasten, dan doe ik dat. Als ik honger heb, dan ga ik eten. De prioriteit blijft dan: dagelijkse macro's binnen krijgen. Ik las laatst een discussie hier op het forum over IF bulken: de meningen zijn er over verdeeld. Ik wil het wel proberen. Ik schrijf nooit iets af voordat ik het zelf heb geprobeerd.

Werkt het wel? Top. Werkt het niet? Prima, ik ben een ervaring rijker. There are no bad experiences, there are only learning experiences! :thumbs:

Ik durf niet te zeggen of koude handen een goed of slecht teken zijn. Ik heb dat zelf ook gemerkt. Vooral in de winter had ik het vaak erg koud (weer een excuus om met mijn luie reet in bed te blijven :roflol: ).
Wat je vragen betreft; Tim en Skip hebben ze al uitstekend beantwoord :thumbs:
1: Fatburners neem ik voor de alertheid. Ze geven me meer focus dan caffeine pillen (waar ik alleen nerveus van word). Of ze qua vetverbranding veel toevoegen, ik denk het niet, dan moet je richting sterkere producten die ik hier niet ga bespreken. Daarnaast helpen ze mij WEL om mijn hongergevoel te onderdrukken. Ik gebruik nu Ripped! van B&F en ik kan easy 20 uur vasten zonder honger te krijgen. Ideaal.
Wat spierverlies betreft; ik ben bang dat het vaak onvermijdelijk is in de cut. Maar met goede voeding kun je de schade minimaliseren. Voor mij houdt dat in dat het tekort niet te groot is en dat ik zelf de eiwitten hoog houd (3g/kg). Ik zeg niet dat 3g vereist is, maar voor mij werkt het wel.
2: BCAA's: zie de post van Tim en Skip. 10g BCAA's verbreken de vast niet als ik Martin Berkhan mag vertrouwen! :)

Correct!

Krachttoename in de cut is mooi meegenomen, maar dat kun je normaliter niet verwachten. Wel moet je proberen om je kracht te behouden; dwz zo zwaar mogelijk trainen (low rep). Ik merk bij sommige oefeningen een kleine krachttoename omdat ik progressive overload hanteer en op trainingsdagen op onderhoud eet.

Goede training Dave!!
Gaat echt lekker man :thumbs:

Bijna die dietbreak!!!!

can confirm!

heb in me cuts met IF nog nooit kracht verloren!

werd zowaar alleen maar sterker gedurende die periode :p

1.) Spierverlies gaat niet gebeuren in de ochtend omdat je lichaam na 8-10 uur vasten (slapen) voornamelijk teert op vetten voor energie qua metabole wegen. Dexaprine is gewoon een fatburner die je hart sneller laat werken waardoor je in theorie meer energie verbruikt en dus (extra) af valt bij een hypo calorisch dieet.

2.) alleen BCAA's nemen als je gevast traint (10gr voor de training) anders is het een waste of money ;)

Thnx Tim! Yeaaa buddy, morgen uiteten met collega's en vrijdag post-workout bij de Mac vreten. Ze zullen me gek aankijken als ik daar een shitload burgers koop. But I don't give a **** what non-lifters think of me! Lions don't lose sleep over the opinion of sheep!!!

De vragen heb je uiteraard uitstekend beantwoord! :thumbs:

Top.. dan laat ik die BCAA's lekker in de winkel staan :D

tenzij.. ik hardloop een half uurtje op zondag morgen..

naa fack die zooi..

Trouwens Mitrenz,
Jij verteld in je ouwe log dat je vroeger ook echt een endo bouw had (herken ik mezelf in)
Heb je wel de harris benedict formule met de activiteitsfactor aangehouden om tot deze resultaten te komen?
Of heb je ontdekt dat je onderhoud eigenlijk lager lag dankzij de "endo" genen (zover die mogen bestaan)
Daar ligt tot nu toe mijn moeilijkste punt. Ik kom er slecht achter waar mijn onderhoud ligt..

Sorry voor het vervuilen van je log DJR, maar ik zie dat jullie de IF liefhebbers van het moment zijn (o.a.) en heb zat jullie beider logs eens te bekijken.
Misschien kan jij jezelf hier ook in vinden?

Geen enkel probleem, ik vind IF discussies altijd interessant en leerzaam! Ik leer graag nieuwe dingen! Up to you wat de BCAA's betreft. Mocht je ze goedkoop scoren (aanbieding etc) dan kun je het altijd proberen. Maar het uitgangspunt is: VOEDING >>>> SUPPLEMENTEN.

Trouwens Mitrenz,

Sorry Davé :o

Maar aangezien je vraag op mij persoonlijk richt zal ik deze beantwoorden.
Heb zelf gewoon berekend met een simpele calculator en vervolgens -10%/-30% gehanteerd destijds!

Cutten is eigenlijk heel simpel, maar lastige is alles goed bijhouden en vooral volhouden!
Je moet gewoon exact weten hoeveel kcals, eiwit, koolhydraat, vet je binnen krijgt per dag.
Daarnaast gewoon om de twee weken wegen.
Val je niet verder af? Kcal verder verlagen...

Net zo lang, totdat je een voor jou acceptabel vet% heb behaald.
Daarna heel langzaam kcal terug opbouwen, zodat je metabolisme weer op gang kan komen.
Wel oppassen dat je dit dan echt LANGZAAM doet anders ga je veel vet gainen in die transitie periode.

Beste is naar mijn mening: cutten >> 1-2 maanden gewicht stabiel houden ofwel onderhoud >> bulken

• #1.334
Heel goed uitgelegd! :thumbs:

Indeed. Daarom ook de hoge eiwit inname.
Kracht toename is niet vreemd in een if cut, verwacht echter geen grote stappen of verschillen ;)

• #1.336
Indeed. Daarom ook de hoge eiwit inname.
Kracht toename is niet vreemd in een if cut, verwacht echter geen grote stappen of verschillen ;)

Helemaal correct! In een cut is krachttoename een plus, maar geen prioriteit. Je prioriteit is krachtBEHOUD! :thumbs:

IF bulk kan als naturel prima naar mijn mening! De enige voorwaarde is dat je geen problemen moet hebben met grote hoeveelheden eten.

Ga je kuren wordt het allemaal een ander verhaal en worden voor de meeste van ons de porties denk te groot en gaat het denk niet erg efficient meer zijn..

Zodoende mijn bescheiden hoeveelheid bro-science.. ;)

IF bulk kan als naturel prima naar mijn mening! De enige voorwaarde is dat je geen problemen moet hebben met grote hoeveelheden eten.

Ga je kuren wordt het allemaal een ander verhaal en worden voor de meeste van ons de porties denk te groot en gaat het denk niet erg efficient meer zijn..

Zodoende mijn bescheiden hoeveelheid bro-science.. ;)

Ik ben van mening dat ik het er mee eens ben :)

Toppers!
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik weet dat voeding > supps en heb ook al maanden een voedingsschema (dat klopt)
Heb alleen tot heden veelal gecheat in het weekend en daardoor sta ik al maanden op hetzelfde gewicht.. eigen schuld..
Ik hanteer zelf 2,5gr eiwit per dag en vind dit al lastig te behalen op een dag.
Ik zal gwn wegen en weten de komende tijd.

OT:
Waarom 20 reps voor je Dumbell curl DJR?
Mooie dips trouwens.. i suck at them

Bij bulk verleg ik mijn vastschema en vast ik wat minder lang. Eet ik tussen 12 en 9 en soms later.

Zo kan ik net nog een bordje havermout extra nemen :)

Verder krik ik langzaam mijn KH en Kcal op, dus niet in 1x 4000Kcal per dag.

Terug
Naar boven