Leangains Cut Day 52
02-04-2014
Bench Press
40x20
50x5
60x5
-80x5 (laatste 2 spotted)
-70x6
60x8
50x10
volgende keer alsnog 80
Dips
BW x5
BW+30 x5
BW+20 x7
BW+10 x10
volgende keer BW+32.5
DB Curls
20x20
20x20
18x20
16x20
Machine Dips (triceps)
40x20
70x10
60x10
50x10
Feedback
Vandaag LAATSTE college OOIT gehad!! Ik moest er wel om 6 uur uit, maar het eind is in zicht!! Nu nog 1 groepsopdracht en scriptie en dan ben ik klaar. fertig. finito. Ik was een beetje slaperig tijdens de training (zit nu nog steeds te gapen), maar het ging goed. BP gaat nauwelijks vooruit, dus daar moet ik aan gaan werken in de bulk, maar dips gaan echt wel goed vooruit. Op naar BW+BW dips.
---------- Toegevoegd om 18:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

ik zie mezelf zitten en denk dat die omschrijving ook hier past.
Note to self: don't look down
Heb je trouwens ervaringen met IF bulken?
Nog niet echt eerlijk gezegd. Ik deed een paar maanden geleden een IF recomp/bulk (+30/-20), maar dat was geen echte bulk. Ik ga in de komende bulk IF heel flexibel hanteren, dat houdt in dat ik me niet druk ga maken om feeding windows. Als ik moet fasten, dan doe ik dat. Als ik honger heb, dan ga ik eten. De prioriteit blijft dan: dagelijkse macro's binnen krijgen. Ik las laatst een discussie hier op het forum over IF bulken: de meningen zijn er over verdeeld. Ik wil het wel proberen. Ik schrijf nooit iets af voordat ik het zelf heb geprobeerd.
Werkt het wel? Top. Werkt het niet? Prima, ik ben een ervaring rijker. There are no bad experiences, there are only learning experiences!
Gvd.. dat heb ik ook hahaha
Naast dit, denk ik sochtends "ah yeah" als ik kijk in de spiegel.. savonds
Vandaag is mijn eerste dag IF, voedingsschema erop ingesteld. Ben benieuwd naar mijn avondmaal..
Heb moker koude handen but thats a good thing heb ik vernomen (bruin vetweefsel dat wordt aangemaakt voor de vetverbranding?)
Heb ik nog wat vraagjes aan jou:
1. ik zie dat je dexaprine neemt. ik heb zelf ook nog een potje en wat zooi van B&F. Wat doet dit supplement voor extra's vind jij? trek je de ochtend makkelijker? ben je niet bang voor extra spierverlies sochtends?
2. over dat spierverlies.. het is niet de bedoeling om BCAA's te nemen sochtends? ik kan sowieso niet fasted trainen dus hoef dan geen BCAA's te nemen. maar het blijven eiwitten dus dan zou het niet meer vasten zijn..
ik blijf je iig volgen, alvast bedankt
Ik durf niet te zeggen of koude handen een goed of slecht teken zijn. Ik heb dat zelf ook gemerkt. Vooral in de winter had ik het vaak erg koud (weer een excuus om met mijn luie reet in bed te blijven

).
Wat je vragen betreft; Tim en Skip hebben ze al uitstekend beantwoord

1: Fatburners neem ik voor de alertheid. Ze geven me meer focus dan caffeine pillen (waar ik alleen nerveus van word). Of ze qua vetverbranding veel toevoegen, ik denk het niet, dan moet je richting sterkere producten die ik hier niet ga bespreken. Daarnaast helpen ze mij WEL om mijn hongergevoel te onderdrukken. Ik gebruik nu Ripped! van B&F en ik kan easy 20 uur vasten zonder honger te krijgen. Ideaal.
Wat spierverlies betreft; ik ben bang dat het vaak onvermijdelijk is in de cut. Maar met goede voeding kun je de schade minimaliseren. Voor mij houdt dat in dat het tekort niet te groot is en dat ik zelf de eiwitten hoog houd (3g/kg). Ik zeg niet dat 3g vereist is, maar voor mij werkt het wel.
2: BCAA's: zie de post van Tim en Skip. 10g BCAA's verbreken de vast niet als ik Martin Berkhan mag vertrouwen!
1. dexaprine is voor vetverbranding, zou dus een extra zetje moeten geven. spierverlies heb je altijd wel in de cut, daarom zijn je ei-witten ook hoger. Het idee is meer ei-witten dus worden je spieren meer behouden.
2. BCAA's neem je alleen 10 minuten voor je fasted training, daarna elke 2 uur tot je eerste maaltijd. Als je geen fasted training doet hoef je dus ook geen BCAA's te nemen. Tevens hoef je je om de hoeveelheid calorieën e.d. in die dosis BCAA's geen zorgen te maken over het breken van je vast.
Correct!
Maar IF staat ook voor een zo'n klein mogelijke spierverlies of liever geheel niet. DJR praat ook over kracht toename
Krachttoename in de cut is mooi meegenomen, maar dat kun je normaliter niet verwachten. Wel moet je proberen om je kracht te behouden; dwz zo zwaar mogelijk trainen (low rep). Ik merk bij sommige oefeningen een kleine krachttoename omdat ik progressive overload hanteer en op trainingsdagen op onderhoud eet.
Goede training Dave!!
Gaat echt lekker man
Bijna die dietbreak!!!!
can confirm!
heb in me cuts met IF nog nooit kracht verloren!
werd zowaar alleen maar sterker gedurende die periode
1.) Spierverlies gaat niet gebeuren in de ochtend omdat je lichaam na 8-10 uur vasten (slapen) voornamelijk teert op vetten voor energie qua metabole wegen. Dexaprine is gewoon een fatburner die je hart sneller laat werken waardoor je in theorie meer energie verbruikt en dus (extra) af valt bij een hypo calorisch dieet.
2.) alleen BCAA's nemen als je gevast traint (10gr voor de training) anders is het een waste of money
Thnx Tim! Yeaaa buddy, morgen uiteten met collega's en vrijdag post-workout bij de Mac vreten. Ze zullen me gek aankijken als ik daar een shitload burgers koop. But I don't give a **** what non-lifters think of me! Lions don't lose sleep over the opinion of sheep!!!
De vragen heb je uiteraard uitstekend beantwoord!
Top.. dan laat ik die BCAA's lekker in de winkel staan
tenzij.. ik hardloop een half uurtje op zondag morgen..
naa fack die zooi..
Trouwens Mitrenz,
Jij verteld in je ouwe log dat je vroeger ook echt een endo bouw had (herken ik mezelf in)
Heb je wel de harris benedict formule met de activiteitsfactor aangehouden om tot deze resultaten te komen?
Of heb je ontdekt dat je onderhoud eigenlijk lager lag dankzij de "endo" genen (zover die mogen bestaan)
Daar ligt tot nu toe mijn moeilijkste punt. Ik kom er slecht achter waar mijn onderhoud ligt..
Sorry voor het vervuilen van je log DJR, maar ik zie dat jullie de IF liefhebbers van het moment zijn (o.a.) en heb zat jullie beider logs eens te bekijken.
Misschien kan jij jezelf hier ook in vinden?
Geen enkel probleem, ik vind IF discussies altijd interessant en leerzaam! Ik leer graag nieuwe dingen! Up to you wat de BCAA's betreft. Mocht je ze goedkoop scoren (aanbieding etc) dan kun je het altijd proberen. Maar het uitgangspunt is: VOEDING >>>> SUPPLEMENTEN.