AndroidHealthClinic

DJR89 - Powerbuilding Log

Hey Cman, welkom!
De normale caseine fluff wordt inderdaad gemixt:
http://www.victormooren.com/eiwit-fluff/

Ik ben echter te lui om dat te doen; ik doe 500g kwark in een kom, 50-100ml en 30-50g caseine en ik meng alles met een lepel. Het wordt meer een pudding ipv fluff. Hoe langer je het geheel in de koelkast laat staan, hoe harder het wordt. Ik maak het meestal rond 17.00 uur en dan eet ik het om 22.00. :thumbs:

Na 1 of 2 keer gemixt te hebben zal ik ook wel voor de makkelijke snelle manier gaan ;) Bedankt ik ga het eens proberen :thumbs:

Abbo btw

Na 1 of 2 keer gemixt te hebben zal ik ook wel voor de makkelijke snelle manier gaan ;) Bedankt ik ga het eens proberen :thumbs:

Abbo btw
Toch is die fluff wel echt gruwelijk en gezien enkel het bevroren fruit super low carb. Erg goede keuze met cutten, want het vult echt als een huis (mits goed bereid):D

Die fluff is echt geweldig!
Ik kom thuis gooi alles, op het bevroren fruit na, in de mixer. minuutje of 2 op de hoge stand.
Bevroren fruit erbij en nog een minuut of 2 doormixen en hup in de koelkast.
Daar staat het een uur of 2 voordat ik het geheel opeet :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.424

Abbo btw

Tof dat je volgt! :thumbs:

Toch is die fluff wel echt gruwelijk en gezien enkel het bevroren fruit super low carb. Erg goede keuze met cutten, want het vult echt als een huis (mits goed bereid):D

Hmmmm ik maak 'm morgen wel! Cookie Cream caseine met stukjes appel en kaneel denk ik (ik hoop dat het een lekkere combo is)

Die fluff is echt geweldig!
Ik kom thuis gooi alles, op het bevroren fruit na, in de mixer. minuutje of 2 op de hoge stand.
Bevroren fruit erbij en nog een minuut of 2 doormixen en hup in de koelkast.
Daar staat het een uur of 2 voordat ik het geheel opeet :)

Aaaait, morgen ga ik 'm ook eens maken!

Ik heb zojuist iets anders geprobeerd; I wasn't disappointed.

500g magere kwark met groente en kruiden: komkommer, tomaat, bieslook, basilicum, oregano, zout, peper. volgende keer doe ik er ook radijs bij. het was eigenlijk best lekker; vult goed althans!

2014-04-23 20.18.13.jpg

Gemiddeld bevat 500ml kwark zo rond de 25KH. 200 diepvriesfruit (rood) 13KH. 38KH valt dan idd wel mee ;)

Gemiddeld bevat 500ml kwark zo rond de 25KH. 200 diepvriesfruit (rood) 13KH. 38KH valt dan idd wel mee ;)
Dat klopt, maar de gemiddelde fluff gebruik je slechts 100g fruit en 30-40g casseine voor. Scheelt in de cut toch al snel een hoop nutteloze carbs ;)

Is het dan wel zoet genoeg. Vind het snel toch nog wat te zurig...

Horee sheet dat gerechtje ziet er goed uit. Ga ik ook eens hier testen! Lijkt een beetje op tzatziki qua looks =D

Nog een vraag over je "fluff". Omdat je het met kwark maakt is het dan niet een dikke eiwit overkill? Of is dat achterhaald?

Ik maak hem vanmiddag en wil hem zeker met kwark maken en niet de standaard zonder kwark gewoon puur omdat ik ook aan IF doe en met kwark op mijn target cals kom voor die meal en dus niet nog wat anders los erbij hoef te eten. Die carbs neem ik voor lief, ik doe niet aan no carbs op een rustdag. <80g vind ik low carb genoeg.

• #1.431

Dat klopt, maar de gemiddelde fluff gebruik je slechts 100g fruit en 30-40g casseine voor. Scheelt in de cut toch al snel een hoop nutteloze carbs ;)

Is het dan wel zoet genoeg. Vind het snel toch nog wat te zurig...

Zoetstof of stevia toevoegen. Zelf gebruik ik eigenlijk altijd aardbeien, zorgt voor het meest zoete resultaat!

Welke casseine gebruik je?

Ik vind persoonlijk B&F Micellar Casein Bosvruchten/berryblast het lekkerst, maar ik heb nu Cookies Cream. Ik ga het vanavond eens proberen! :thumbs:

Horee sheet dat gerechtje ziet er goed uit. Ga ik ook eens hier testen! Lijkt een beetje op tzatziki qua looks =D

Yeah bro! Doe er alleen veel kruiden bij, anders is het een beetje smaakloos. Kwark wint niet heel vaak de 'best flavor award of the year'. :(

Nog een vraag over je "fluff". Omdat je het met kwark maakt is het dan niet een dikke eiwit overkill? Of is dat achterhaald?

Ik maak hem vanmiddag en wil hem zeker met kwark maken en niet de standaard zonder kwark gewoon puur omdat ik ook aan IF doe en met kwark op mijn target cals kom voor die meal en dus niet nog wat anders los erbij hoef te eten. Die carbs neem ik voor lief, ik doe niet aan no carbs op een rustdag. <80g vind ik low carb genoeg.

<80g is prima inderdaad. Als ik minder dan 50g eet, voel ik me echt zwak de hele dag. De eiwit-overkill is inderdaad achterhaald. Ik eet op rustdagen 2-3 meals; 80g eiwit per 4 uur.

Check de conclusie van dit artikel van Alan Aragon:
http://www.wannabebig.com/diet-and-...ch-protein-the-body-can-use-in-a-single-meal/

So, is there a limit to how much protein per meal can be effectively used? Yes there is, but this limit is likely similar to the amount that’s maximally effective in an entire day. What’s the most protein that the body can effectively use in an entire day? The short answer is, a lot more than 20-30 g. The long answer is, it depends on several factors. In most cases it’s not too far from a gram per pound in drug-free trainees, given that adequate total calories are provided.

Ik wil absoluut niet claimen dat dit optimaal is; maar de hele LG filosofie is gebaseerd op je macro's in een window van ~8 uur eten. Correct me if I'm wrong (ik wil geen incorrecte claims maken).

Interessant hierboven, heb toevallig zelf wat erover ingelezen een aantal dagen terug.
Sorry D!

''Deze theorie wordt bevestigt door onderzoek van Arnal e.a., waarbij de proefpersonen in twee groepen waren verdeeld, namelijk een groep met proefpersonen die alle eiwitten in één maaltijd toegediend kregen en een groep waarbij hetzelfde aantal eiwitten verdeeld werd over vier maaltijden. Het onderzoek duurde 14 dagen. Hierbij werd gekeken naar de vetvrije massa, de vetmassa en de stikstofbalans. De onderzoekers vonden geen verschil na 14 dagen tussen beiden groepen van de vetvrije massa, vetmassa en de stikstofbalans.''

http://www.fitness-tips.nl/voeding/eiwitten-informatie/maximale-eiwitopname/

Ook al klinkt de link vanwege 'fitness-tips' niet heel aantrekkelijk :o

• #1.433
Interessant hierboven, heb toevallig zelf wat erover ingelezen een aantal dagen terug.
Sorry D!

''Deze theorie wordt bevestigt door onderzoek van Arnal e.a., waarbij de proefpersonen in twee groepen waren verdeeld, namelijk een groep met proefpersonen die alle eiwitten in één maaltijd toegediend kregen en een groep waarbij hetzelfde aantal eiwitten verdeeld werd over vier maaltijden. Het onderzoek duurde 14 dagen. Hierbij werd gekeken naar de vetvrije massa, de vetmassa en de stikstofbalans. De onderzoekers vonden geen verschil na 14 dagen tussen beiden groepen van de vetvrije massa, vetmassa en de stikstofbalans.''

Awesome, bedankt bro! :thumbs:

<80g is prima inderdaad. Als ik minder dan 50g eet, voel ik me echt zwak de hele dag. De eiwit-overkill is inderdaad achterhaald. Ik eet op rustdagen 2-3 meals; 80g eiwit per 4 uur.

Check de conclusie van dit artikel van Alan Aragon:
http://www.wannabebig.com/diet-and-...ch-protein-the-body-can-use-in-a-single-meal/

Ik wil absoluut niet claimen dat dit optimaal is; maar de hele LG filosofie is gebaseerd op je macro's in een window van ~8 uur eten. Correct me if I'm wrong (ik wil geen incorrecte claims maken).

Sorry D!

Dat dacht ik dus ook. Het is, als je IF volgt, onmogelijk om niet grote hoeveelheden eiwit in 1 keer te nemen. Martin van LG zegt zelfs dat meal 1 op een rustdag 100g eiwit mag zijn.
Ikzelf zit bijv op een sportdag na een training in 2 uur op 130 eiwit aan rijst, kip en whey en kwark.

Ik zit nu op 4 maaltijden, grootste eiwitinname is 80gram, overige maaltijden 65gram. Zit totaal ongeveer op 280 gram eiwitten per dag. het hoeft dus niet :)

• #1.437
Donderdag 24-04-2014
Borst/Armen

Incline DB Press
Inclines DB's omdat er geen spotter was
10x20
16x5
22x3
30x10 (+1)
28x5
28x5
26x5
26x5
volgende keer 34's als iemand kan spotten. het is een b*ch om de db's de lucht in te krijgen

Dips
BW x5
BW+30 x3
BW+20 x7
BW+10 x10

Cable pushdown (straight bar)
30x10
40x10
40x10
50x10

Cable curl (straight bar)
30x10
40x10
40x10
50x10

+~6 sets machine dips en db curls, niet echt bijgehouden

Seated Machine OHP
30x10
55x10
55x10
55x10
Operation: save the delts! ik was redelijk trots op mijn schouders toen ik Wendler deed en nu voel ik me net f*cking Dobby tijdens low-carb cutten :( Niet veel krachtverlies gelukkig, dus ze komen weer terug :thumbs:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Feedback
Prima training, ik heb de dips weer lekker verhoogd. Het blijft een van mijn favoriete oefeningen.

Ik heb trouwens de meest geniale anti-midnight-hunger meal gevonden. Ik heb regelmatig een beetje honger waardoor ik niet kan slapen. Ik heb gisteren de Optimel fruit kwark gekocht. Als ik honger heb, eet ik dan even 50g. Het is maar 21 kcal, dus het is vrij verwaarloosbaar als je naar de bigger picture kijkt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

per 100g:
41 kcal
5.7p
4.5c
0f

Echt ideaal als ik honger of sugar cravings heb. :thumbs:

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:10 ----------

Dat dacht ik dus ook. Het is, als je IF volgt, onmogelijk om niet grote hoeveelheden eiwit in 1 keer te nemen. Martin van LG zegt zelfs dat meal 1 op een rustdag 100g eiwit mag zijn.
Ikzelf zit bijv op een sportdag na een training in 2 uur op 130 eiwit aan rijst, kip en whey en kwark.

Inderdaad, gewoon eten! :cool:

Ik zit nu op 4 maaltijden, grootste eiwitinname is 80gram, overige maaltijden 65gram. Zit totaal ongeveer op 280 gram eiwitten per dag. het hoeft dus niet :)

Lijkt veel, maar hij komt uit op ~3.1g/kg. Aan de hoge, maar tevens ook de veilige kant. Niks mis mee imo. Ik zit ook rond de 3g/kg. In de bulk wordt het iets minder: 2.2-2.5g/kg.

Nou ik heb hem gemaakt en inmiddels op :eating:

Damn ik zit ramvol maar lekker zeg. Heel iets korrelig door de kwark wat heel lekker is juist.
Ik heb 500g magere kwark gepakt en samen met 50g casseine en 50ml melk in de blender gedaan. Een minuut of 3 en daarna 2 uur in de koelkast. 100g frambozen erdoor en halleluja dit is echt perfect voor een rustdag avondmeal! Vult en lijkt toch alsof je wat "snoept"
Thanks again :thumbs:

Wahahaha! Operation save the delts!:D:D Heel herkenbaar!:o

Waarom zo een grote stap maken met de Db's en niet eerst 32kg pakken..?

• #1.440
Nou ik heb hem gemaakt en inmiddels op :eating:

Damn ik zit ramvol maar lekker zeg. Heel iets korrelig door de kwark wat heel lekker is juist.
Ik heb 500g magere kwark gepakt en samen met 50g casseine en 50ml melk in de blender gedaan. Een minuut of 3 en daarna 2 uur in de koelkast. 100g frambozen erdoor en halleluja dit is echt perfect voor een rustdag avondmeal! Vult en lijkt toch alsof je wat "snoept"
Thanks again :thumbs:

Aww yeeaaa! :meal:

Hmmm je zegt dat iets korrelig door de kwark lekker is! You have my attention!

De vraag is; hoe brengen we dit naar de next level of protein engineering? Volgens calorielijst.nl hebben AH volkoren biscuits 44 kcal per stuk. Wat als we een halve biscuit toevoegen? Mits je uiteraard 22 kcal kunt permitteren in je schema.

000207186_004_1041_200.jpg

Wahahaha! Operation save the delts!:D:D Heel herkenbaar!:o

Waarom zo een grote stap maken met de Db's en niet eerst 32kg pakken..?

Vervelend he, low carb!

32's hebben we helaas niet! De gym heeft volgens mij (vanaf 20) 20-22-24-26-28-30-34-38-42-46-50

Niet echt ideaal; maar ik heb vorig jaar 2kg schijven aan mijn hand en db gebonden met straps. Niet bepaald veilig, maar wel beter dan 34's. Ik denk dat ik dat gewoon doe. :thumbs:

Trouwens, gisteren fluff gemaakt met cookies cream caseine en 100g aardbeien. Damn wat lekker! en ik had -GEEN- honger 's avonds en 's nachts! Het vult dus belachelijk goed! :meal:

Terug
Naar boven