Fitness Seller

DJR89 - Powerbuilding Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.521
Donderdag 15-05-2014
Borst/Armen

Bench Press
bar x20
40x10
50x5
60x3
-70x5
-64x6
-60x7

Dips
BW x5
BW+20 x5
BW+15 x6
BW+10 x7

Armen
Niet echt bijgehouden, stuk of 10 sets in totaal

Een maat was bezig met de ab rollout, dus heb ik het ook een kans gegeven. NOOIT WEER. WAT IS DAT VOOR EEN DUIVELSE UITVINDING FUUUUU :roflol:

Ik hou van de ab wheel rollouts! :D
Pak je zo heerlijk je abs mee aan, maar doe ze niet structureel...

Beetje tevreden over je training?
Zijn wel lekkere korte sessies zo of niet :)

• #1.523
Ik hou van de ab wheel rollouts! :D
Pak je zo heerlijk je abs mee aan, maar doe ze niet structureel...

Beetje tevreden over je training?
Zijn wel lekkere korte sessies zo of niet :)

Haha echt een aparte oefening, ik geloof zeker dat het goed is voor de core! Ik lag op de grond, wilde terug omhoog komen, but then gravity happened en een hoop gefrustreerde geluiden. :roflol:

Yea de training was niet verkeerd. Misschien een beetje krachtverlies op de bench, maar het komt allemaal terug. De dips deed ik ook niet te zwaar, mijn schouders voelen al een paar dagen raar aan. Beetje het gevoel alsof er iets vastzit, ik moet steeds mijn arm bewegen om het 'los' te krijgen. Niet ernstig, maar wel een beetje irritant.

Ik verlaag mijn macro's naar -10/-35 (van 0/-35), het mag naar mijn gevoel iets sneller, zeker deze laatste weken. Ik ga in het weekend eens op de weegschaal staan.

En yeah, korte sessies zijn heel fijn in de cut, vooral nu met de studie drukte. Kan niet wachten om weer high volume te gaan! Ik denk dat ik uiteindelijk op 3800/2500 ga bulken (ongeveer 2200 kcal overschot per week).

Ik ga vannacht verder brainstormen over mijn trainings- en voedingsschema's! Ik vind dat altijd zo gaaf om te doen. :thumbs:

Klopt, zijn leuke bezigheden ;)
Maar ziet eruit als goede planning.
Wel irritant van de schouder en goed dat je dus rustig aan doet daardoor.

Succes en have fun dan vanavond!

En yeah, korte sessies zijn heel fijn in de cut, vooral nu met de studie drukte. Kan niet wachten om weer high volume te gaan! Ik denk dat ik uiteindelijk op 3800/2500 ga bulken (ongeveer 2200 kcal overschot per week).
Ben totaal niet jaloers op dergelijke getallen...:o

• #1.527
Zaterdag 17-05-2014
LEGS

Squat
bar x10
60x5 ATG
60x5 ATG
80x3 ATG
110x1 ATG -> broek scheurde :( moest opeens zo f*cking hard lachen dat ik met de set moest stoppen :roflol:
100x3 ATG
90x5 ATG

Leg Press
150x60 (30 low, 30 high)
180x40 (20 low, 20 high)
200x20 (10 low, 10 high)

Leg Extension
80x10
100x10
90x12

Standing Calf Raise
100x20
120x10
120x10

Core
lower back extensions en plate side bends

Feedback
RIP broek :( Verder wel okay training. In de gym gewogen, 79 met kleren en pre-workout meal. Over 4 weken hopelijk 75kg. Dan kijk ik verder!

---------- Toegevoegd om 15:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------

Klopt, zijn leuke bezigheden ;)
Maar ziet eruit als goede planning.
Wel irritant van de schouder en goed dat je dus rustig aan doet daardoor.

Succes en have fun dan vanavond!

Thnx dude! Zodra ik de definitieve versies heb, zal ik ze hier posten! Je hebt de opzet al gezien, nogmaals bedankt voor je feedback gisteren! :thumbs:

I hear you! Heb er sinds deze week ook 1. Damn.. haha

Haha, ik zag dat ding net ook liggen in de gym; NOPE. NOPE. NOPE. Mijn onderrug deed al pijn door er naar te kijken, NOPE NOPE.

Ben totaal niet jaloers op dergelijke getallen...:o

Ik ben wel jaloers op jouw VP. ruilen? :o:D

Netjes hoor, gewoon door getraind met gescheurde broek :p. Wat zijn trouwens je macro's, ongeveer?

• #1.529
Netjes hoor, gewoon door getraind met gescheurde broek :p. Wat zijn trouwens je macro's, ongeveer?

Welkom en bedankt! :thumbs:

Trainingsdagen 2600 (220-240p, 50f, rest carbs)
Rustdagen 1600 (240p, 50f, rest carbs)

In de bulk gaat het richting 3800/2700 ongeveer! :)

Nope..wil niet ruilen. Maar je bent goed op weg man! Hormonaal nergens last van als je alle dagen maar 50g carbs pakt? Zou overigens hoe dan ook niet nog lager gaan op rustdagen..dan duik je wel erg ver onder je bmr

Bedankt, ik volg je al een tijdje undercover ;) 3800, dat wordt proppen in je eetwindow :eek: Je traint 4 maal per week ofzo toch? Heb niet echt de tijd om al de afgelopen pagina's door te lopen, daar staat het misschien wel :rolleyes:

@ Marvin, mijn BMR ligt op 2130 en op rustdagen zit ik op 1600-1800 cals. Zolang je energielevel op pijl blijft heeft het voor korte cut-termijn niet veel negatiefs toch? Ik ondervind overigens weinig spierverlies tot nu toe :) maand of twee bezig met cutten.

Laatst bewerkt:
  • #1.532
Nope..wil niet ruilen. Maar je bent goed op weg man! Hormonaal nergens last van als je alle dagen maar 50g carbs pakt? Zou overigens hoe dan ook niet nog lager gaan op rustdagen..dan duik je wel erg ver onder je bmr

Dankje Marvin! Mwah, ik voel me niet bepaald energiek, maar het valt reuze mee. In mijn vorige cuts had ik wel last van mood swings, maar ik ben nu eigenlijk heel kalm. Ik mis wel de positieve agressie in de gym, maar dat komt weer terug. En nee, ik ga zeker niet lager dan 1600, thnx voor je advies!

Bedankt, ik volg je al een tijdje undercover ;) 3800, dat wordt proppen in je eetwindow :eek: Je traint 4 maal per week ofzo toch? Heb niet echt de tijd om al de afgelopen pagina's door te lopen, daar staat het misschien wel :rolleyes:

@ Marvin, mijn BMR ligt op 2130 en op rustdagen zit ik op 1600-1800 cals. Zolang je energielevel op pijl blijft heeft het voor korte cut-termijn niet veel negatiefs toch? Ik ondervind overigens weinig spierverlies tot nu toe :) maand of twee bezig met cutten.

Tof dat je volgt, kerel! :thumbs:

Als je je er goed bij voelt en geen kracht/massa verliest, is er niets aan de hand, goed bezig!

Ik train momenteel 3x per week (rustdagen cardio). In de bulk stap ik over op 4x, Wendler 531 in een UB/LB format. Ik ga wel 1-2x per week cardio implementeren om mijn conditie te verbeteren (sprintjes langs de Maas oid).

De gameplan voor de komende weken:
tot 18 juni sowieso doorcutten. Afhankelijk van het resultaat en mijn tevredenheid:
-paar weken doorcutten, of;
-rustig opbouwen naar een kcal-overschot. 2-4 weken transitie om onderhoud te herberekenen.

Jeezus man, 1600 calorieën is echt wel lekker laag.
Ab rollout is inderdaad een uitvinding, recht uit de hel. 3 setjes & game over :roflol:

eigenlijk zou 1600 kcals niet nodig moeten zijn he..

• #1.536
Calculatiefoutje, is ongeveer 1700-1800 op rustdagen.

Jeezus man, 1600 calorieën is echt wel lekker laag.
Ab rollout is inderdaad een uitvinding, recht uit de hel. 3 setjes & game over :roflol:

Yeah, laag :( Volgens dit protocol eet ik op trainingsdagen op onderhoud (~2600) en rustdagen -35% (~1700)
Ik zal de ab rollout binnenkort nog eens proberen. Objectief gezien moet ik aan mijn core werken. Als dit een effectieve oefening is, ga ik het doen, ook al vind ik het k*t.

eigenlijk zou 1600 kcals niet nodig moeten zijn he..

True, als ik bijv. de 'klassieke' cut zou doen, dan zou ik elke dag evenveel eten ~(0 tot 500 beneden onderhoud) plus evt cardio. Maar goed, ik experimenteer graag met verschillende methodes.
Werkt het niet? Great, ben ik een ervaring rijker.
Werkt het wel? Great, ben ik een ervaring rijker.
Toch ben ik er van overtuigd dat dit een goede methode is (0/-35). Alle tegenslagen zijn dan ook mijn eigen schuld (kleine executiefoutjes en af en toe niet consistent zijn).

Hoe doen jullie die rollouts dan..vanuit staande of knielende positie..?

Ben ook benieuwd.

Yo D!
Even een vraagje; volgde jij het UD2.0 van Lyle McDonald?
Dacht me namelijk te herinneren dat jij een tijdje terug bezig was ermee, of iets soortgelijks.
Heb dit weekend het boek even gelezen en zou graag wat van je ervaringen/resultaten horen, if you don't mind :)

• #1.538
Yo D!
Dacht me namelijk te herinneren dat jij een tijdje terug bezig was ermee, of iets soortgelijks.
Heb dit weekend het boek even gelezen en zou graag wat van je ervaringen/resultaten horen, if you don't mind :)

Yeah buddy! Ik heb het 1 week gedaan, dus ik kan weinig zeggen over de resultaten. Mijn ervaring was als volgt:
-De depletion workouts zijn een hel. Als je veel studeert en/of werkt, zul je hoogstwaarschijnlijk merken dat je productiviteit er aan lijdt. Ik vind low carb geen probleem, maar de combinatie met de depletion workouts is slopend; zowel fysiek als mentaal.
-De refeed was wel goddelijk.

Up to you man, probeer het 1-2 weken zou ik zeggen. Ik vond het niet voor herhaling vatbaar. Ik voelde me ontzettend geobsedeerd door het eten, ik was echt uren aan het tellen tot de refeed. Of de resultaten op lange termijn superieur zijn aan Leangains, tjah, wie weet. Maar ik zou dat niet langer dan een paar weken willen doen.

Thanks bro! ;)
Denk dat ik het wel een poging ga geven, maar dan eerder op -40% ga zitten in plaats van de -50% en het wat rustiger aan doe op de refeed dagen.
Wel een flink risico met het gevoel dat omhoog komt; ik moet na mijn workout nog één uur reizen voor ik thuis ben :o

Tevens heb ik wel gelijk een veel beter beeld gekregen van de voeding door het lezen van het boek.
Ik durf nu bijvoorbeeld een stuk lager te gaan in voeding dan eerst, met oog op spierverlies.
En de methodes over pomp trainingen/ tension / power zijn heel fascinerend, daardoor ga ik mijn trainingen ook afwisselen en de pomp training eens proberen voor een paar workouts :thumbs:
Thanks!

Hoe doen jullie die rollouts dan..vanuit staande of knielende positie..?

Knielende positie. Je core echt strak opspannen en proberen je 'crunch' positie aan te houden. Lekker strekken (neus tegen de vloer) en zo terug recht komen.
Belangrijk is dat je spanning blijft houden op je core & niet op je rug of wat dan ook gaat trekken.

Yo D!

Heb ik ook eens gedaan bro.
Best hard. En het duurt een paar x voor je weet wat je rep ranges/gewicht net zijn waarop je moet trainen.
Evenals je carb load. Iedereen reageert tenslotte weer anders.
Ik vond het wel lekker hard, maar eens iets anders. En na een paar keer boek je wel goede resultaten.

Terug
Naar boven