Fitness Seller

DJR89 - Powerbuilding Log

Heb ik ook eens gedaan bro.
Best hard. En het duurt een paar x voor je weet wat je rep ranges/gewicht net zijn waarop je moet trainen.
Evenals je carb load. Iedereen reageert tenslotte weer anders.
Ik vond het wel lekker hard, maar eens iets anders. En na een paar keer boek je wel goede resultaten.

Ah, thanks brah! :)
Volgens Lyle is het verstandig om eerst 2 weken op onderhoud te eten voor je eraan begint, als je vanuit een cut overstapt naar deze methode. Dat is het deel dat me een beetje tegenhoud, aangezien 2 weken al 1/3e deel is van hoelang ik nog wil cutten, ongeveer.
Nu ben ik erg eigenwijs en stap ik waarschijnlijk meteen over op de methode, met alle risico's nadien :D

Sorry voor de hijack, D!

Ah, thanks brah! :)
Volgens Lyle is het verstandig om eerst 2 weken op onderhoud te eten voor je eraan begint, als je vanuit een cut overstapt naar deze methode. Dat is het deel dat me een beetje tegenhoud, aangezien 2 weken al 1/3e deel is van hoelang ik nog wil cutten, ongeveer.
Nu ben ik erg eigenwijs en stap ik waarschijnlijk meteen over op de methode, met alle risico's nadien :D

Sorry voor de hijack, D!

Meh, je kan er meteen invliegen hoor.
Hij zegt je wel dat je met een reguliere cut eerst tot een respectabel vetpercentage kan komen, om dan te switchen naar UD2.0
Je kan UD2.0 zo starten, maar verwacht geen wonderresultaten hoor. Ik vind het eerder handig voor die laatste paar percentjes eraf te krijgen.
Waarom je het onnodig moeilijk maken als je op een veel eenvoudigere manier ook kan cutten :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.543
Discussies zijn altijd welkom! bedankt voor jullie input, ik vind het altijd gaaf om over bb/voeding etc te brainstormen! :thumbs:

Knielende positie. Je core echt strak opspannen en proberen je 'crunch' positie aan te houden. Lekker strekken (neus tegen de vloer) en zo terug recht komen.
Belangrijk is dat je spanning blijft houden op je core & niet op je rug of wat dan ook gaat trekken.
Hmm, ben ik dan de enige die daar zonder problemen 15 reps mee doet?:o

Martelwerktuig is het :<

Gelukkig ben ik niet de enige die er moeite mee heeft dus. Het werkt wel als een trein.

Gewoon kwestie van blijven doen denk ik DJ. Doe ik ook iig.. Word vanzelf vast beter.

Nee hoor maak je maar geen zorgen ;)
Vind dit ook heerlijke oefening om me lower back pumps mee weg te trekken.
Staand gaat me alleen echt gewoon de pet te boven, zou ze dan eerder knielend weighted gaan doen.

• #1.547
Maandag 19-05-2014
OHP/CHINS/ROWS

Overhead Press
bar x20
30x10
40x5
-50x5
-50x5
-50x5
-50x5
-50x5

Chin-ups
BW x5
BW+20 x5
BW+14 x6
BW+10 x7

Deadlift
60x5
rug voelt vandaag niet bepaald goed aan, uit voorzorg geen deadlifts. Niks ernstigs, maar ik ga het niet riskeren.

DB Row
30x10
30x10

Pull-ups en machine rows
pull up bw x10
machine row 75x10
pull up bw x6
machine row 75x10

Armen + core
~8 sets armen en ~5 sets core (planks etc)

Feedback
Ik heb inmiddels geleerd om niet naar mijn ego te luisteren. Mijn lichaam en verstand zeiden: niet deadliften. Voordat ik aan de bulk begin, ga ik mijn trainingsschema met de fysio overleggen, hoe ik het best powerbuilding met mijn scoliose kan combineren.
Tips zijn trouwens altijd welkom, heren! :thumbs:

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:31 ----------

Ja, maar jij bent ook machine!

Martelwerktuig is het :<

Gelukkig ben ik niet de enige die er moeite mee heeft dus. Het werkt wel als een trein.

Gewoon kwestie van blijven doen denk ik DJ. Doe ik ook iig.. Word vanzelf vast beter.

Yeah man, ik heb het vandaag weer even geprobeerd, maar dan niet tot volledig gestrekte positie. Elke keer net iets verder.

Nee hoor maak je maar geen zorgen ;)
Vind dit ook heerlijke oefening om me lower back pumps mee weg te trekken.
Staand gaat me alleen echt gewoon de pet te boven, zou ze dan eerder knielend weighted gaan doen.

Ik ben sowieso een fan van weighted alternatieven van oefeningen; dips, chins en straks ook planks!

Wat voelde je dan aan je rug?

Lekker volume op die OHP man en die weighted chins gaan ook lekker!

Erg last van scoliose?

• #1.550
Wat voelde je dan aan je rug?

De onderrug voelde overbelast. Alsof ik te veel had getild. Geen snap city als wanneer je iets verkeerd optilt, maar ik voelde vervelende druk op de onderrug. Dat was voor mij het signaal om niet te deadliften die dag.

Lekker volume op die OHP man en die weighted chins gaan ook lekker!

Erg last van scoliose?

Dankje Marvin!

Yea, scoliose heb ik al sinds ik kan lopen. Niet heel ernstig gelukkig, maar ik moet altijd voorzichtig zijn met wat ik doe (zowel in als buiten de gym).
Om een voorbeeld te noemen; toen ik op de middelbare basketball speelde, was toen een jaar of 14-15, ging ik willekeurig door mijn rug. Ik maakte een jumpshot, landde en ging door mijn rug. Ik kon toen de rest van mijn training gaan zitten omdat ik niet eens rechtop kon staan.
Nog een ander voorbeeld: toen ik soms verkeerd uit bed stapte, ging ik door mijn rug, of van een stoel op stond. 1 'verkeerde' beweging en het was snap city, 2-3 dagen lastig lopen etc.

Maar goed, sinds dat ik aan KT doe, is het een stuk beter geworden. Ik probeer nu steeds meer zonder riem te liften; deadlift doe ik 100kg zonder riem. Klinkt niet veel, maar het is een vooruitgang; een jaar geleden had ik al last van mijn rug toen ik 80kg deadlift deed MET riem.

Omdat ik deze zomer veel serieuzer wil gaan liften (geen afleidingen meer van de uni, waardoor ik steeds met voeding en trainingen moest gaan schuiven), wil ik dat ook onder begeleiding doen van de fysio. Nu ik eindelijk richting 150kg atg squat en 200kg deadlift ga werken, wil ik geen fouten maken. Vandaar dat ik mijn trainingsschema met hem wil overleggen (en of ik dat uberhaubt mag doen). Ik wil namelijk GRAAG veel kunnen liften; de adrenaline rush die je krijgt bij het deadliften is priceless; maar als het zeer onverstandig is, dan tjah, so be it.

Het is grotendeels ook een kwestie van je techniek finetunen en voldoende core assistance/versterking doen. Maar het belangrijkste is: laat de ego thuis. Ik moet naar mijn verstand, niet mijn ego luisteren.

• #1.551
Woensdag 21-05-2014
Borst/Armen

Incline DB Press
6x10
16x5
22x5
30x5
26x8
24x10

Dips
BW x5
BW+22 x5
BW+16 x6
BW+12 x7

Deadlift
60x10
80x5
-rug was iets beter, maar niet 100%

Armen
~10 sets armen (rope pushdown en ez-bar curls)

Feedback
Okay training. Rug voelt iets beter aan, maar ik wacht met deadliften tot na het weekend.

• #1.552
Vrijdag 23-05-2013
Legs

Squat
bar x20
40x10 atg
60x5 atg
80x3 atg
-110x2 atg
-100x3 atg
-90x4 atg

Deadlift
60x5
80x5
100x5
100x5
100x5
-weer rustig beltless aan het opbouwen

Leg Press
140x60 (30 low, 30 high)
170x40 (20 low, 20 high)
200x30 (20 low, 10 high)
200x20 (kuiten)
200x20 (kuiten)

Feedback
Rustige training, rug voelt soms nog steeds raar aan, vooral tijdens de squats, maar het deadliften ging aardig. Maandag weer iets zwaarder tillen :)

Fijn weekend!

Solid, D!
Enjoy your weekend.

• #1.554
Maandag 26-05-2014
OHP/CHINS/DL/ROWS

Overhead Press
bar x10
30x10
40x5
50x5
50x5
50x5
50x5
50x5

Chin-ups
BW x5
BW+22 x5
BW+16 x6
BW+12 x5

Deadlift
60x10
80x5
100x5
100x5
120x5
120x5
130x3
-bouw het weer rustig op

Cable Row
50x10
50x10
50x10

Machine Row
75x10 (close grip)
75x10 (close grip)

Armen
~8 sets armen (ez-bar curls en rope pushdowns)

Feedback
Okay training. Gewicht ~78 met kleren aan in de gym. Binnenkort eens 's ochtends op de weegschaal staan.

Ik had zin om vanavond evt. mini cheatmeal te eten bij game of thrones; but hey, geen aflevering vandaag. volgende week maandag refeed dan maar :(

Solid, D!
Enjoy your weekend.

Thnx bro, u2!

Prima train bro! :)

Fok, dikke progressie in de tijd dat ik out of the game was.
Lekker brah

• #1.557
Ik ben nog wel aan het cutten tot oktober. Dem feels.

• #1.559
Ik ben nog wel aan het cutten tot oktober. Dem feels.

3193355+_eae99039ffa2fd7e2fe652171e3519d4.jpg

Succes er mee, srs!

Okay training. Gewicht ~78 met kleren aan in de gym. Binnenkort eens 's ochtends op de weegschaal staan.

Ik had zin om vanavond evt. mini cheatmeal te eten bij game of thrones; but hey, geen aflevering vandaag. volgende week maandag refeed dan maar :(

Lekker train! En **** dat he geen aflevering. Kan ik m'n Tyrion vlaggetjes en foam fingers weer opbergen..

Terug
Naar boven