MuscleMeat

DJR89 - Powerbuilding Log

Je hoort me ook niet klagen ;)
Sta alleen binnen me vriendengroep wel bekend als degene die altijd loopt te zeiken over broeken.
Krijg ook vaak commentaar dat sommige broeken echt bijna niet meer kunnen hehehe, omdat het dan strak zit.

Saus ziet er goed uit!
Ga ik zeker nog wel keertje testen! :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.602
Nondeju, krijg er spontaan honger van

Excuses! :D

Je hoort me ook niet klagen ;)
Sta alleen binnen me vriendengroep wel bekend als degene die altijd loopt te zeiken over broeken.
Krijg ook vaak commentaar dat sommige broeken echt bijna niet meer kunnen hehehe, omdat het dan strak zit.

Saus ziet er goed uit!
Ga ik zeker nog wel keertje testen! :)

Ja man, op grote poten mag je zeker trots zijn!

En yeah, te strakke broeken.. daar is maar 1 oplossing voor:

BKPcSuBTTWaJ9bhHb5Ul_Mc_Hammer_pants.jpg

Broeken zijn k*t man, heb het nu de laatste tijd ook met overhemden.. moet alles op maat laten maken :S

Thx voor de shoutouts naar m'n site :D Grote meals ftw. Cutfase gaat ook vrij smooth zo te zien - keep it up!
Jou site staat uiteraard al tijden in mijn favorite bar, net als die van Victor Mooren!:thumbs:

Thnx Marvin! Yeah man, voordat ik aan de bulk begin, ga ik met mijn fysio overleggen of richting de 200kg deadlift wel verstandig is met scoliose. Als hij zegt dat het prima is, ga ik dat dit jaar nog smashen. Als hij zegt dat het niet okay is... doe ik het waarschijnlijk toch! :roflol: Nah, kidding, het is niet de bedoeling dat ik blessures ga riskeren. Zelfs met perfecte techniek (die bijna niemand heeft) kan het verkeerd gaan.
HNNNNNG! That food!! Blijf jou log mede hierom erg vermakelijk vinden gozer! Keep it up!:thumbs:

Komen goede trainingen voorbij en je beschrijft en omschrijft alles leuk leesbaar!:D

Ben benieuwd of je die 200kg deads mag en kan gaan pakken! Ik heb er vertrouwen in!:thumb:

• #1.605
Broeken zijn k*t man, heb het nu de laatste tijd ook met overhemden.. moet alles op maat laten maken :S

Yeah, dat is inderdaad ****ed up. Brede schouders en dunne taille; Bovenin zit het goed, onderin is het net een parachute. Maar hey, je kunt tenminste zeggen dat je custom made kleren draagt! :cool:

Jou site staat uiteraard al tijden in mijn favorite bar, net als die van Victor Mooren!:thumbs:

HNNNNNG! That food!! Blijf jou log mede hierom erg vermakelijk vinden gozer! Keep it up!:thumbs:

Komen goede trainingen voorbij en je beschrijft en omschrijft alles leuk leesbaar!:D

Ben benieuwd of je die 200kg deads mag en kan gaan pakken! Ik heb er vertrouwen in!:thumb:

Thnx Marvin, dat waardeer ik enorm! Ik doe mijn best om alles zo gedetailleerd mogelijk te beschrijven en de log vermakelijk te houden!

Gewicht van vanochtend: 76.3 KG

Nu is het de bedoeling om (wat oorspronkelijk mijn doel was) 75kg te hitten en vervolgens verder te kijken. Ik ben zeker niet tevreden over mijn huidige VP (op de foto ziet het er beter uit dan irl), maar eerlijk gezegd moet ik geduldig blijven. Het feit dat ik van 109kg en een buikomtrek van ~120cm (nu ~80cm) kom wil niet helpen. Het is niet zo dat ik last heb van losse huid, maar het mist helaas de elasticiteit om de abs echt naar boven te laten komen. Vandaar ook dat ik de laatste weken extra vitamine c (2-3g) en gelatine (10g) supplementeer om de collageen productie te stimuleren. Ik kan gewoon zien dat ik in het verleden een paar maatjes groter ben geweest en ik mijn lichaam de tijd moet geven om zich daar aan te passen. Ik heb op andere fora gelezen dat dat een paar jaar kan duren; mensen hadden (na het afvallen) ondanks een lager VP nog steeds weinig 'definitie'.

Hoe dan ook, de doelstelling is als volgt:
-Binnen 2 weken naar 75kg en 2 weken diet break om de hormoonhuishouding te herstellen (+20/-20). Daarna heb ik 2 keuzes:
1: Of een paar weken doorcutten (waar ik eerlijk gezegd totaal geen zin in heb);
2: Rustige transitie naar een +30/-10 4day Wendler bulk tot april 2015.

Realistisch gezien ben ik deze zomer niet shredded, maar heb ik wel een 'redelijke' basis (ik heb mijn best gedaan) voor een verantwoorde bulk. Dit jaar shredded zijn maakt me eerlijk gezegd ook niets uit, aangezien ik dit jaar toch niet op vakantie ga. In juni 2015 ga ik naar Las Vegas, dus in principe zou dat een deadline kunnen worden om er shredded bij te lopen. Dat geeft me ~9/10 maanden tijd om te bulken en 2/3 maanden om te shredden. Ik denk dat ik in die tijd toch wel minstens 5kg+ VVM kan pakken.

Decisions, decisions. Either way, ik beslis pas na de 2 weken diet break (lange termijn beslissingen nemen op low carb/kcal is letterlijk het domste dat ik nu zou kunnen doen). Jullie feedback en ideeen zijn uiteraard van harte welkom! :thumbs:

Zometeen chest, update volgt later.

76.3.jpg

Als ik eerlijk ben, hoe k*t het ook is want ik was 27kg afgevallen dus weet hoe k*t het is. Zou ik de cut doortrekken tot je helemaal tevreden bent, ik hoop voor je dat je na twee weken diet break weer wat motivatie krijgt en om de cut door te trekken. Je bent goed bezig, als ik naar de pic kijk zijn het nog de 'laatste loodjes' die eraf kunnen.
Conclusie in het kort, na diet break de motivatie om nog paar weken te shredden en vanf daar clean opbouwen.

I know that feel. Ik heb hetzelfde als jij. Kom van 110kg.

Nu op 84kg bij een buik onder van 84 cm en een taille van 77,5. Ik cut al vanaf eind juli vorig jaar. Slowly .5 per week een maand of 6-7 lang begonnen op 100kilo (eerder al die eerste 10 verloren). Alleen van jan-maart een korte bulk gedaan omdat ik klaar was met cutten. Erg spijt van want ik zou nu klaar zijn als ik dat niet gedaan had.
Ik heb ook last van losse huid. Het is niet bergen los vel maar gewoon ook niet helemaal strak. Als ik je foto zo zie komt het erg overeen.
En wat Frank zegt, doorgaan man. Helemaal tot dat punt dat je tevreden bent en vanaf daar leanmassen/bulken. Ik twijfel ook vaak maar weet gewoon dat als ik echt "shredded" ben ik uiteindelijk ook veel beter en makkelijker durf te leanmassen en voor mijn gevoel een veel betere controle heb. Plus je hoeft niet weer maanden te cutten, wat je nu niet cut moet je hoe dan ook een keer cutten. Laat dat shredded worden dan je eerste mijlpaal zijn. Zo zie ik het iig.

EDIT: Zal vanavond eens update foto's in m'n log gooien

Laatst bewerkt:
Hmm, erg lastige keuze man! Je bent al zeker goed opweg en je oogt IMO zwaarder dan je bent, dus dat is positief!

Het is heel erg afhankelijk van hoe je gaat bulken en hoeveel vet gains je daarbij gaat accepteren..ik zie namelijk niet in waarom je nu behoorlijk diep zou gaan cutten als je vervolgens behoorlijk gaat bulken en de glycogeen+vocht zich binnen no-time weer vult. Zou zowieso na je cut altijd reverse dieting doen waarbij je in gestaag tempo je kcals weer opvoerd en niet gelijk van de ene op de andere dag naar je bulk hoeveelheden stappen.

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar een goed opgezette recomp en in ieder geval vet gains zo minimaal mogelijk houden, want daar schiet niemand wat mee op...

• #1.609
Woensdag 04-06-2014
BORST

Bench Press
bar x10
40x10
50x5
70x6
60x6
50x10
50x10

Dips
BW x5
BW+26 x6
BW+20 x7
BW+14 x8

Armen
Paar sets armen

Feedback
Korte training, maar prima.

Ik vind je er al best goed bij staan hoor, vooral omdat je van 109kg komt.
Persoonlijk zou ik als diet-break een week of twee op onderhoud (of héél iets erboven) gaan eten en dan toch nog even die cut voortzetten. Je bent al zó goed op weg en het zou jammer zijn om dat op te geven.

• #1.611
Als ik eerlijk ben, hoe k*t het ook is want ik was 27kg afgevallen dus weet hoe k*t het is. Zou ik de cut doortrekken tot je helemaal tevreden bent, ik hoop voor je dat je na twee weken diet break weer wat motivatie krijgt en om de cut door te trekken. Je bent goed bezig, als ik naar de pic kijk zijn het nog de 'laatste loodjes' die eraf kunnen.
Conclusie in het kort, na diet break de motivatie om nog paar weken te shredden en vanf daar clean opbouwen.

Goed van je man, 27kg is niet niks! :thumbs:

Ik denk dat een diet break mij inderdaad goed gaat doen. Ik kan op dit moment niet objectief beslissen. Never make an important decision on an empty stomach! Bedankt voor je feedback!

I know that feel. Ik heb hetzelfde als jij. Kom van 110kg.

Nu op 84kg bij een buik onder van 84 cm en een taille van 77,5. Ik cut al vanaf eind juli vorig jaar. Slowly .5 per week een maand of 6-7 lang begonnen op 100kilo (eerder al die eerste 10 verloren). Alleen van jan-maart een korte bulk gedaan omdat ik klaar was met cutten. Erg spijt van want ik zou nu klaar zijn als ik dat niet gedaan had.
Ik heb ook last van losse huid. Het is niet bergen los vel maar gewoon ook niet helemaal strak. Als ik je foto zo zie komt het erg overeen.
En wat Frank zegt, doorgaan man. Helemaal tot dat punt dat je tevreden bent en vanaf daar leanmassen/bulken. Ik twijfel ook vaak maar weet gewoon dat als ik echt "shredded" ben ik uiteindelijk ook veel beter en makkelijker durf te leanmassen en voor mijn gevoel een veel betere controle heb. Plus je hoeft niet weer maanden te cutten, wat je nu niet cut moet je hoe dan ook een keer cutten. Laat dat shredded worden dan je eerste mijlpaal zijn. Zo zie ik het iig.

EDIT: Zal vanavond eens update foto's in m'n log gooien

Lange cut, maar goed bezig man! Je hebt een goed punt, zal het zeker overwegen! Keep up the good work en bedankt voor je feedback! Ben benieuwd naar je foto's! :thumbs:

Hmm, erg lastige keuze man! Je bent al zeker goed opweg en je oogt IMO zwaarder dan je bent, dus dat is positief!

Het is heel erg afhankelijk van hoe je gaat bulken en hoeveel vet gains je daarbij gaat accepteren..ik zie namelijk niet in waarom je nu behoorlijk diep zou gaan cutten als je vervolgens behoorlijk gaat bulken en de glycogeen+vocht zich binnen no-time weer vult. Zou zowieso na je cut altijd reverse dieting doen waarbij je in gestaag tempo je kcals weer opvoerd en niet gelijk van de ene op de andere dag naar je bulk hoeveelheden stappen.

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar een goed opgezette recomp en in ieder geval vet gains zo minimaal mogelijk houden, want daar schiet niemand wat mee op...

Ik vind je er al best goed bij staan hoor, vooral omdat je van 109kg komt.
Persoonlijk zou ik als diet-break een week of twee op onderhoud (of héél iets erboven) gaan eten en dan toch nog even die cut voortzetten. Je bent al zó goed op weg en het zou jammer zijn om dat op te geven.

Dankje Danny! Ja, de diet break wordt +20/-20 met 4 trainingsdagen, het komt dus iets boven onderhoud uit. We kijken dan wel wat het beste is! :thumbs:
Bedankt voor je feedback, Marvin! Ik zal proberen om de fatgains zo minimaal mogelijk te houden middels carb- en kcal cycling. En yeah, de calorieen bouw ik inderdaad rustig op.

Nogmaals bedankt voor jullie suggesties; ik zal er goed over nadenken! :thumbs:

Zou ook recomp doen, heb ook hetzelfde probleem gehad, kan wel jaren duren helaas :(

@D, update pics in mijn log. Ik weeg toch een goede 8 kilo zwaarder nog dan jij. Toch ben jij een stuk buffer lijkt :<
Maar je ziet iig mijn buik en het lossere huid. Wat jij ook bedoeld denk ik?

• #1.614
Zou ook recomp doen, heb ook hetzelfde probleem gehad, kan wel jaren duren helaas :(

Bedankt voor de suggestie! Hoe zouden jullie (Marvin stelde ook een recomp voor) die recomp qua macro's aanpakken? Het Leangains principe zou dan uitgaan van +20/-20. Burn the Fat, Feed the Muscle raadt dan (volgens mij, lange tijd geleden gelezen) dit aan: protein & fat constant, cyclen dmv high, medium en low fat dagen.

Ik dacht zelf aan 4x3700 en 3x2700. 14800 + 8100 = 22900. Ik ga dan uit van een onderhoud van ~3000 kcal (zal denk ik iets hoger uitkomen, maar dat kan ik aanpassen), dus gemiddeld 1900 kcal boven onderhoud per week (met 3x300 deficit dagen). Dit is dan een rustige bulk met minimale fat gains.

@D, update pics in mijn log. Ik weeg toch een goede 8 kilo zwaarder nog dan jij. Toch ben jij een stuk buffer lijkt :<
Maar je ziet iig mijn buik en het lossere huid. Wat jij ook bedoeld denk ik?

Yeah, ik heb je foto's bekeken! Het ziet er echt niet verkeerd uit man. We hebben allebei ongeveer dezelfde situatie, maar jij hebt zichtbaar minder last van vet op de onderrug (lovehandles). Ik denk dat het trouwens alleen op mijn foto zo is, ben echt niet buff irl (NOG niet)

Rug vliegen de mm er af de laatste weken ja klopt. Voorkant is echter wel minder hoor. Heb ook striae als zie je dat niet echt op de pics :<
Zelfde dilemma voor mij idd.

• #1.616
Rug vliegen de mm er af de laatste weken ja klopt. Voorkant is echter wel minder hoor. Heb ook striae als zie je dat niet echt op de pics :<
Zelfde dilemma voor mij idd.

Ja inderdaad, dat laatste.... soms echt om gek van te worden. Schouders, lats, goede v shape en dan boven de broem ****ing lovehandles :fuu:

Yeah, striemen zijn helaas een aandenken aan de oude fat periode. Laat dat ook je motivatie zijn om fitter te worden. Je bent al zo ver gekomen; stay focused, motivated en je komt er wel!

Ik heb er ook een paar aan overgehouden helaas, maar ik laat die shit volgend jaar weglaseren.

Nog een paar meals:
1: 500g kwark, 50g aardbei caseine, 30g bosbessen en kaneel
2: postworkout van gisteren: 250g kipfilet, 200g italiaanse groentemix, 100g zilvervliesrijst en 50ml zigeunersaus (alles op 10g kokosolie voorbereid)
3: fluff: 70g caseine, 300ml halfvolle melk
4: rustdag meal: 120g bbq karbonade, 150g kipfilet, ketchup en homemade rode bieten met uitjes :meal:

IMG_1202.jpg

IMG_1205.jpg

IMG_1210.jpg

IMG_1211.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er weer overheerlijk uit! Vooral die post workout

Bedankt voor de suggestie! Hoe zouden jullie (Marvin stelde ook een recomp voor) die recomp qua macro's aanpakken? Het Leangains principe zou dan uitgaan van +20/-20. Burn the Fat, Feed the Muscle raadt dan (volgens mij, lange tijd geleden gelezen) dit aan: protein & fat constant, cyclen dmv high, medium en low fat dagen.

Ik dacht zelf aan 4x3700 en 3x2700. 14800 + 8100 = 22900. Ik ga dan uit van een onderhoud van ~3000 kcal (zal denk ik iets hoger uitkomen, maar dat kan ik aanpassen), dus gemiddeld 1900 kcal boven onderhoud per week (met 3x300 deficit dagen). Dit is dan een rustige bulk met minimale fat gains.
IK zou persoonlijk je onderhoud niet zo 'hoog' inschatten en eerder uitgaan van 2800kcals of iets dergelijks? Of deed je zwaar werk?

Zou dan uitgaan van 21000kcals/week waarbij:

Trainingsdagen 3500kcals: 50-70g vet, 180-240g eiwit en rest koolhydraten (Komt dus neer op high carb/low fat)
Rustdagen 2300-2350kcals: ~100-120g vet, 180-240g eiwit en rest koolhydraten (<200g) (Komt dus neer op low carb/high fat)

Verder zou ik proberen op de rustdagen zoveel mogelijk onderscheid proberen tussen carbs+protein en fat+protein meals. Maar dat is misschien een beetje bro-science. Opvoeren van je totaal kcals kan altijd nog, en zou dan persoonlijk eerst mijn trainingsdagen verhogen, zodat je op de rustdagen op een lekker tekort rondloopt en dus volgens de recomp theorie wat meer vet verbrand..

Ik zou gewoon na die 75kg target stoppen met cutten en langzaam je kcals op gaan voeren. Als nu nog te weinig definitie ziet, ga je op 70kg oid ook geen definitie zien. Beter gewoon groter en sterker worden en na een serieuze periode gainen (wel beheerst gainen, maar dat weet jij ook wel), nog eens een poging wagen wat meer definitie te krijgen. De kans is groot dat er dan, doordat je meer spiermassa hebt, meer definitie zichtbaar zal zijn.

Zelf doe ik op non trainingsdagen low carb high fat, trainingsdagen precies andersom. Altijd constante eiwit inname.
Ik zou juist niet te laag in Kcal beginnen, 3500 / 2300 is prima. je meet toch elke week je gewicht, mocht het te snel gaan daal je een paar % in je macro's en Kcal. meten is weten :)

Terug
Naar boven