DJR89
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 653
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 80kg
Ziet er weer overheerlijk uit! Vooral die post workout
Dankje Danny! De zigeunersaus van Remia is zeker een aanrader!

IK zou persoonlijk je onderhoud niet zo 'hoog' inschatten en eerder uitgaan van 2800kcals of iets dergelijks? Of deed je zwaar werk?
Zou dan uitgaan van 21000kcals/week waarbij:
Trainingsdagen 3500kcals: 50-70g vet, 180-240g eiwit en rest koolhydraten (Komt dus neer op high carb/low fat)
Rustdagen 2300-2350kcals: ~100-120g vet, 180-240g eiwit en rest koolhydraten (<200g) (Komt dus neer op low carb/high fat)
Verder zou ik proberen op de rustdagen zoveel mogelijk onderscheid proberen tussen carbs+protein en fat+protein meals. Maar dat is misschien een beetje bro-science. Opvoeren van je totaal kcals kan altijd nog, en zou dan persoonlijk eerst mijn trainingsdagen verhogen, zodat je op de rustdagen op een lekker tekort rondloopt en dus volgens de recomp theorie wat meer vet verbrand..
Hartstikke bedankt voor je gedetailleerde suggestie, Marvin! Hier kan ik veel mee! En nee, ik doe geen zwaar fysiek werk, maar vorig jaar lag mijn onderhoud rond 3200 bij een 3 dagen trainingsschema (high volume). Ik was toen wel 8kg zwaarder, dat wel. Het is dus inderdaad verstandig om laag te beginnen (2800 is een goed uitgangspunt).
Ik zou gewoon na die 75kg target stoppen met cutten en langzaam je kcals op gaan voeren. Als nu nog te weinig definitie ziet, ga je op 70kg oid ook geen definitie zien. Beter gewoon groter en sterker worden en na een serieuze periode gainen (wel beheerst gainen, maar dat weet jij ook wel), nog eens een poging wagen wat meer definitie te krijgen. De kans is groot dat er dan, doordat je meer spiermassa hebt, meer definitie zichtbaar zal zijn.
Thnx voor je voorstel! Mijn grootste issue is niet de definitie, maar de onderrug. De lovehandles wil ik echt minimaliseren. Het ziet er gewoon niet uit. Als ik ga bulken, wordt dat ook niet minder helaas. Ik denk er in ieder geval goed over na (na de diet break).
Zelf doe ik op non trainingsdagen low carb high fat, trainingsdagen precies andersom. Altijd constante eiwit inname.
Ik zou juist niet te laag in Kcal beginnen, 3500 / 2300 is prima. je meet toch elke week je gewicht, mocht het te snel gaan daal je een paar % in je macro's en Kcal. meten is weten![]()
Precies, het is verstandig om voorzichtig te beginnen en vanuit daar aanpassingen te maken.
Zometeen benen trainen, update volgt later.

Nee, mijn workout dag bestaat uit 3 meals: