XXL Nutrition

DJR89 - Powerbuilding Log

Jammer van je training man, maar je weet waar het aan ligt en wat je er aan kan doen :) En een mindere training heb je natuurlijk altijd wel is. Volgende keer extra hard erop :p

die constante "paniek" herken ik idd ook bij een overdosis stims (laatst een keer perongeluk 600mg caffeine binnen, binnen 1 uur tijd). heel fucked up gevoel. Hopelijk trekt het weg!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.763
Even afkicken dave. Daarna weer keihard vlammen ;)

Yeah man, nu merk ik eigenlijk wat voor caffeine junk ik eigenlijk ben. Elke dag standaard 500-1000mg, al langer dan een jaar. Hey hey hey, smoke crystal caffein every day. Even een paar weken op groene thee (de skirre leef) en dan mijn ECA stack opmaken.

Jammer van je training man, maar je weet waar het aan ligt en wat je er aan kan doen :) En een mindere training heb je natuurlijk altijd wel is. Volgende keer extra hard erop :p

Inderdaad Koen, soms heb je nu eenmaal kutdagen, jammer genoeg. Maandag ga ik er weer voor!

die constante "paniek" herken ik idd ook bij een overdosis stims (laatst een keer perongeluk 600mg caffeine binnen, binnen 1 uur tijd). heel fucked up gevoel. Hopelijk trekt het weg!

Yeah, vervelend idd. Het is niet zozeer paniek, want ik blijf kalm, maar dat lange stim-gebruik geeft me wel een zenuwachtig gevoel, f*cking irritant. Sowieso verstandig om de beta receptoren even rust te geven. Ik merk namelijk geen vooruitgang qua vetverlies, ondanks goede voeding. Dus even 2 weken (of langer) rustiger aan doen met stims (voeding blijft onveranderd).

Yeah man, nu merk ik eigenlijk wat voor caffeine junk ik eigenlijk ben. Elke dag standaard 500-1000mg, al langer dan een jaar. Hey hey hey, smoke crystal caffein every day. Even een paar weken op groene thee (de skirre leef) en dan mijn ECA stack opmaken.

Ik heb in het begin wel eens de fout gemaakt om 2 cafeïne capsules te nemen op een nuchtere maag en vervolgens weg te spoelen met een bakje koffie of 2.
Ik heb nog nooit zo'n jumpy gevoel gehad :roflol:

Even afkicken lijkt me een goed idee. ;)
dan natuurlijk daarna weer als een malle cafeïne erin gooien he :p

Bouw je na verloop van tijd geen tolerantie op voor cafeïne waardoor je steeds je dosis moet verhogen?

Veel succes met je cold turkey Dave!

• #1.768
Ik heb in het begin wel eens de fout gemaakt om 2 cafeïne capsules te nemen op een nuchtere maag en vervolgens weg te spoelen met een bakje koffie of 2.
Ik heb nog nooit zo'n jumpy gevoel gehad :roflol:

Even afkicken lijkt me een goed idee. ;)
dan natuurlijk daarna weer als een malle cafeïne erin gooien he :p

Haha sick! Ik was voorheen eigenlijk niet echt een koffiedrinker; ben daar tijdens mijn studie mee begonnen. Veel ochtendcolleges, literatuur etc, dan wordt dat vanzelf meer zonder dat je het door hebt. Denk dat ik op een gegeven moment standaard boven de 700mg zat per dag. Standaard 1-2 caffeine caps of fatburners bij het opstaan, tussendoor wat koffie, voor de training soms een pre-workout.. Dat tikt wel aan. Na een tijd voelde ik die 'kick' niet meer, maar ik was te moe zonder.
Vanaf maandag even 2 weken zonder (alleen groene thee, maar de hoeveelheid caffeine is verwaarloosbaar), en daarna ga ik wel met caffeine verder, maar wel veel minder. Max 300-400mg, ipv het dubbele.

Bouw je na verloop van tijd geen tolerantie op voor cafeïne waardoor je steeds je dosis moet verhogen?

Veel succes met je cold turkey Dave!

Yeah man, absoluut. Op een gegeven moment merk ik de initiele kick niet meer, maar heb ik het toch nodig om wakker te blijven. Thanks bro, gaat helemaal goedkomen!

True!

Een weekje of 2 afstand nemen van de stims is zeker een goed idee Dave!

Yeah man, ik denk dat het een groot verschil gaat maken qua energielevels en slaapkwaliteit.

Haha sick! Ik was voorheen eigenlijk niet echt een koffiedrinker; ben daar tijdens mijn studie mee begonnen. Veel ochtendcolleges, literatuur etc, dan wordt dat vanzelf meer zonder dat je het door hebt. Denk dat ik op een gegeven moment standaard boven de 700mg zat per dag. Standaard 1-2 caffeine caps of fatburners bij het opstaan, tussendoor wat koffie, voor de training soms een pre-workout.. Dat tikt wel aan. Na een tijd voelde ik die 'kick' niet meer, maar ik was te moe zonder.
Vanaf maandag even 2 weken zonder (alleen groene thee, maar de hoeveelheid caffeine is verwaarloosbaar), en daarna ga ik wel met caffeine verder, maar wel veel minder. Max 300-400mg, ipv het dubbele.

Yeah man, absoluut. Op een gegeven moment merk ik de initiele kick niet meer, maar heb ik het toch nodig om wakker te blijven. Thanks bro, gaat helemaal goedkomen!

Yeah man, ik denk dat het een groot verschil gaat maken qua energielevels en slaapkwaliteit.
Na mijn cut ga ik ook maar eens stims afbouwen..want heb ook niet het idee er fitter van te worden..

• #1.770
Boys, ik heb besloten om de komende tijd (weet nog niet hoe lang) even te recompen. Het cutten was ik op een gegeven moment beu, werd 's nachts telkens wakker door de honger (terwijl mijn macro's klopten). Het heeft verder ook te maken met het feit dat ik mijn middel wat tijd wil geven om strakker te worden. De abs komen onder de goede belichting door, maar de huid is niet strak genoeg om daar daadwerkelijk strak omheen te zitten. Het is geen overtollige huid, maar het mist op dit moment de nodige elasticiteit (die ik probeer te verbeteren middels gelatine en vit c).

Vandaar ook dat verder cutten eigenlijk zinloos is op dit moment. Beter een paar maanden recompen op +20/-20, rond 80kg blijven, maar met iets meer VVM en minder vetmassa. Ik ben er van overtuigd dat dat op langere termijn (~6 maanden) ook betere resultaten zal opleveren dan doorcutten nu.

Ik ga terug naar mijn vertrouwde AB schema waar ik vorig jaar heerlijk op ging!
A: Chest/Back
Bench Press
Incline DB Press
Weighted Dips
Weighted Chin-ups
Deadlift
Rows

B: Shoulders/Legs
Overhead Press
Seated DB Press
Lateral Raise
Rear Delt Row/Facepulls
Squat ATG
Leg Press
Calves

Wat de voeding betreft:
Onderhoud: ~2900 (moet ik nauwkeurig bijhouden)
Trainingsdag: ~3400, 200p, 300-350c, <60f
Rustdag: ~2400, 200p, <200c, 120f
Evt 1 compensatiedag op zondag met 1200-1500 kcal, mocht ik eerder die week full r*tard zijn gegaan. :)

Maandag 28-07-2014
A: Chest/Back

Bench Press
bar x10
40x10
50x5
60x3
-72.5 x5
65x7
60x8

Dips
BW x5
BW+10 x5
BW+10 x5
BW+10 x5
dips voelden niet 100% lekker aan in de schouders, dus ging ik niet te zwaar

Cable Flyes
20x10
25x10
25x10
25x10
-alle bankjes waren bezet, dus flyes ipv incline db press

Chin-ups
BW x5
BW+10 x5
BW+10 x5
BW+10 x5

Deadlift
60x10
80x10
100x5
120x3
142.5 x3
142.5 x3
142.5 x5

Rows
60x10 bor
60x10 bor
30x10 1 arm t-bar row
30x10 1 arm t-bar row
30x10 1 arm t-bar row

Arms
~16 sets armen

Feedback
Yeah, prima training. Zoals hierboven aangegeven ga ik toch een tijd recompen, ik vind dat de verstandigere keuze op dit moment. Ik ga nog even verder brainstormen over mijn trainingsschema, rep ranges en waar ik RPT toepas etc. Alle suggesties zijn uiteraard welkom!

Wat de stims betreft, voel me prima zonder. Had verwacht dat ik me kut zou voelen, maar gelukkig is dat niet het geval! :)

Na mijn cut ga ik ook maar eens stims afbouwen..want heb ook niet het idee er fitter van te worden..

Verstandige keuze, Marvin! Op een gegeven moment werd ik er zelf alleen maar moe van, ipv opgewekt.

Laatst bewerkt:
Interessante, begrijpelijke keuze man ;)
Schema ziet er ook goed uit, lijken me lekkere trainingen om de spiergroepen zo te combineren, will remember this!
Voeg je extra oefeningen toe nu je op onderhoud gaat zitten, tov je cut?

Prima training verder :thumbs:

Begrijpelijke keuze man! :thumbs:

• #1.773
Interessante, begrijpelijke keuze man ;)
Schema ziet er ook goed uit, lijken me lekkere trainingen om de spiergroepen zo te combineren, will remember this!
Voeg je extra oefeningen toe nu je op onderhoud gaat zitten, tov je cut?

Prima training verder :thumbs:

Thanks bro's! Yeah, ik ga nu met een hoger volume trainen. Nu ongeveer 3x 1.5 uur ipv 3x 45 min. Nu pak ik elke spiergroep 3 keer per 2 weken, vind ik persoonlijk heel fijn. Nu 6-7 oefeningen tov 3-4 in de cut. Ik heb de vorige zomer ook op deze manier getraind, en het ging toen echt goed. Het enige verschil was dat ik toen Wendler 531 toepaste, maar dat ga ik nu niet doen.

Wendler is een ongelooflijk goed, progressief programma, maar het enige probleem is het feit dat je geen training mag missen, dan is je cycle naar de klote. Met RPT train ik alsnog progressief, maar met meer flexibiliteit als ik bijv een paar dagen weg moet. Dan is het missen van een training geen ramp, omdat je de volgende keer simpelweg verder gaat met waar je de vorige training was gebleven.

Ik ben toch iemand die gestructureerd en progressief wil trainen en eten, maar ook de nodige flexibiliteit wil behouden om 100% van het leven te kunnen genieten ( 6 meals per dag vond ik altijd zo'n gekut, altijd tupperwares meeslepen met de studieboeken in de trein -.- ). Daarom vind ik RPT trainen en IIFYM icm IF eten zeer goede opties voor mezelf.

Maar yeah man, ik vind de combinaties persoonlijk heel fijn. 3 zware oefeningen, 9-12 sets per spiergroep, om de 5 dagen.

Een goede keuze als je er maar fijn bij.voelt ;) veder klinkt het plan prima , weer even knallen op volume en kracht ! Voeding op onderhoud zal ook wel weer even lekker zijn :) over dat caffeine , probeer zelf alleen te nemen op de momenten dat ik het nodig.heb zo blijft het werken en kan ik ook prima zonder , is begrijpelijk als je veel neemt.iedere dag dat je dan effecten krijgt op den duur

Ik denk dat recompen zeker een verstandige keuze is gozer! Ben benieuwd wat het je brengt. Het zou zomaar kunnen namelijk dat je shape op deze manier beter wordt dan tijdens het cutten!

Training ziet er ook goed uit gozer! Keep it up!

Looks good Dave, lijkt me verstandige keuze!
Je shape is goed en je hebt PR's gepakt in je cut, hopelijk kan je dit doorzetten in je recomp!

Ziet er goed uit en je schema zou ik persoonlijk ook heel leuk vinden. Interessant en hou het vol, let goed op je onderhoud aangezien 'wij' makkelijker gainen op wat lagere kcals, misschien kun je beter zelfs de kcals rustig opbouwen vanaf je cut kcals en dan de sweet spot van je onderhoud kcals vinden. Macro's voor je dagen zien er goed uit. Succes bro!

• #1.778
Woensdag 30-07-2014
SHOULDERS/LEGS/TRAPS

Overhead Press
bar x20
30x10
40x5
55x5
55x5
50x6
50x5
45x10
45x10
40x10
40x10

Seated DB Press
20x10
18x10
16x10

Lateral Raise
8kg x20
8x20
8x20

Reverse pec deck (rear delts)
20x10
20x10
20x10

Facepulls
50x20
50x20
50x20

Squat
bar x20
60x5 ATG
60x5 ATG
80x3 ATG
100x5 ATG
90x7 ATG
80x10 ATG
volgende keer 105

Leg Press
180x60 (20 low, 20 high, 20 calves)
200x40 (10 low, 10 high, 20 calves)
210x40 (10 low, 10 high, 20 calves)

Barbell Shrugs
50x10
80x10
110x10
110x10
110x10

Feedback
Prima training! Wordt weer tijd om kracht te pakken, merk dat ik bijv op de overhead press iets zwakker ben geworden. Deze en de komende 1-2 weken ga ik experimenteren wat ik fijne en effectieve rep ranges vind voor alle oefeningen. 5-8 vind ik over het algemeen de sweet spot voor de meeste oefeningen.

Pff, squat na schouders, moet er niet aan denken!

Wat is jouw mening over RPT in de bulk, bro?
Wil het toepassen op BP en MP om iedere week +1 rep te halen op hetzelfde gewicht.
Hopelijk op die manier mijn 2-repper vergroten naar 8 reps op dat gewicht, in 6-8 weken.
Zou dit reëel/optimaal zijn, mits het volume (3/4 sets naast de topset) in orde is?
Zie de methode namelijk vrij weinig toegepast worden op deze manier, maar het klinkt wel als goede progressie en haalbaar.

• #1.780
Een goede keuze als je er maar fijn bij.voelt ;) veder klinkt het plan prima , weer even knallen op volume en kracht ! Voeding op onderhoud zal ook wel weer even lekker zijn :) over dat caffeine , probeer zelf alleen te nemen op de momenten dat ik het nodig.heb zo blijft het werken en kan ik ook prima zonder , is begrijpelijk als je veel neemt.iedere dag dat je dan effecten krijgt op den duur

Dankjewel Jim! Met dit trainings- en voedingsschema ben ik volledig in mijn comfort zone wat trainen betreft; ben gemotiveerd om PR's te pakken! In de cut viel dat tegen; op een gegevent moment was de positieve agressie er niet meer, die beast drive. Ik ging er om te trainen en dat was het. Ik was vaak te moe en lethargisch om mezelf te pushen in de gym, wat eigenlijk een zeer zwakke mindset is. Maar dit toont weer wat voor een grote rol goede voeding speelt in deze sport. Voeding is zo ongelooflijk belangrijk; zowel voor je fysieke als mentale prestaties!

En ik voel met minder stims. Vanochtend wel een beetje caffeine gehad, had echt moeite met wakker worden, maar ik voel me beter zonder die killer doses.

Ik denk dat recompen zeker een verstandige keuze is gozer! Ben benieuwd wat het je brengt. Het zou zomaar kunnen namelijk dat je shape op deze manier beter wordt dan tijdens het cutten!

Training ziet er ook goed uit gozer! Keep it up!

Thanks Marvin! Ik ben er ook naar benieuwd; ik denk dat het pas op lange termijn (eind dit jaar of voorjaar 2015) goed resultaat zal tonen. Maar dit is ook iets wat ik wil; een aanpak die ik lang vast kan houden zonder te veel moeite. Heb geen zin meer om constant over de volgende meal te fantaseren omdat ik fuuucking honger heb ;p En als ik hiermee me beter aan mijn macro's kan houden (minder neiging om full r*tard te gaan, minder 'f**k it' momenten) en alsnog progressie boek, zowel qua kracht en vetverlies, ben ik zeker wel tevreden! Ik denk dat het een goede oplossing is voor mij, mits ik het heel goed aanpak.

Looks good Dave, lijkt me verstandige keuze!
Je shape is goed en je hebt PR's gepakt in je cut, hopelijk kan je dit doorzetten in je recomp!

Thanks Frank, I appreciate it! Dat gaat zeker gebeuren!

Ziet er goed uit en je schema zou ik persoonlijk ook heel leuk vinden. Interessant en hou het vol, let goed op je onderhoud aangezien 'wij' makkelijker gainen op wat lagere kcals, misschien kun je beter zelfs de kcals rustig opbouwen vanaf je cut kcals en dan de sweet spot van je onderhoud kcals vinden. Macro's voor je dagen zien er goed uit. Succes bro!

Thanks Dominik! Ik vind het zelf een heel fijn en praktisch trainingsschema, heeft vorig goed voor me gewerkt, dus ik heb er nu ook al het vertrouwen in. Je haalt heel goede punten aan wat het onderhoud betreft. Ik zal mijn gewicht nauwkeurig monitoren de komende weken en vooral veel finetunen. Deze week kunnen er een paar semi-r*tard momenten inzitten wegens feestjes, maar vanaf maandag ga ik strict verder.

Pff, squat na schouders, moet er niet aan denken!

Wat is jouw mening over RPT in de bulk, bro?
Wil het toepassen op BP en MP om iedere week +1 rep te halen op hetzelfde gewicht.
Hopelijk op die manier mijn 2-repper vergroten naar 8 reps op dat gewicht, in 6-8 weken.
Zou dit reëel/optimaal zijn, mits het volume (3/4 sets naast de topset) in orde is?
Zie de methode namelijk vrij weinig toegepast worden op deze manier, maar het klinkt wel als goede progressie en haalbaar.

Haha, ik vond het heerlijk!

RPT in de bulk is ZEKER een goede optie! In de bulk zal het nog effectiever zijn dan in de cut, maar zorg wel dat je goed opwarmt voor je eerste, zwaarste set. Ik denk dat je doelstelling heel reel is, mits de uitvoering van de oefeningen en de uitgerekende gewichten goed zijn. Hier kun je nog over RPT lezen:

http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html
http://rippedbody.jp/reverse-pyramid-training/
http://stormtricks.com/training/how-to-use-reverse-pyramid-training-2/

Terug
Naar boven