Interessant dit! Ik zie veel gelijkenissen, kan ik iets uit leren. Wat is je window? Ik veronderstel dat de LISS je onder de 2100kcal duwt en dat je niet bij eet omdat je wat LISS gedaan hebt? Van zaterdag tot zondag ga je 24 vasten en dan nog op een korte periode 1800kcal eten? Daar ben ik niet helemaal mee, graag uitleg

+ wat denk je hiermee voordeel te houden Als je wat tijd hebt, post je trainingsschema eens

Eens kijken hoeveel volume je veronderstelt nog te draaien.
Bedankt voor je interesse, mouss!
Mijn feeding window is op dit moment (gainfase) niet heel strict, ik eet gemiddeld tussen 12.00 en 22.00. Vanaf volgende week ga ik 's ochtends/vroeg op de middag trainen, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk tussen 10.00 en 18.00 eten.
10.00 kleine pre-workout shake (300ml melk, 30g whey en 50g brinta). Ik heb een paar keer fasted getraind, maar dat bevalt me eerlijk gezegd niet, vandaar een kleine maaltijd.
11.00 training
13.00-18.00 2-3 post workout meals
Wat de LISS betreft, ik verbrand daar niet genoeg mee om onder mijn BMR te komen. Dat is zeker een aandachtspunt. In het verleden had ik dat te ver gepushed; ik at op ongeveer mijn BMR niveau en daarnaast deed ik cardio (dat was dus niet productief). Maar inderdaad, de LISS zal mij iets beneden de 2100 kcal brengen (maar niet beneden BMR). 2150 kcal is evt ook een optie om safe te zijn. Mocht je iets vergelijkbaars toepassen, dan geef ik je de tip mee om met voeding en cardio gecombineerd niet onder je BMR te gaan.
Wat de 24 uur vast betreft, is dat een methode dat ik in het boek 'Eat Stop Eat' van Brad Pilon heb gelezen. Ik weet niet of het beter is voor de vetverbranding dan een 16 uur vast (gaat uiteindelijk toch om kcal in kcal out), maar persoonlijk vind ik dat het in die periode mijn focus verhoogt. Brad beschrijft nog een aantal andere voordelen in zijn boek, dus mocht je dat interessant vinden, is het zeker een aanrader.
Het praktische aspect is als volgt: op zaterdag eet ik in mijn normale feeding window (tot 18.00), vervolgens vast ik 24 uur en eet ik op zondag nog 1800 kcal tussen 18.00 en 24.00. Maandag ga ik normaal verder.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat de combinatie van 16 uur fasts en 24 uur fasts verwarrend (en onlogisch) kan overkomen, is mijn tip om het simpel te houden: 16-20 uur fasts zijn voldoende om succesvol IF toe te passen. Ik ben iemand die graag verschillende methodes uitprobeert om te bepalen wat goed en wat minder goed voor me werkt.
Mijn huidige trainingsschema is als volgt:
In de cut blijft de opzet soortgelijk, maar met iets minder werksets. Ik train nu 4x1.5 uur. In de cut wil ik dat beperken tot 4x1 uur, met meer nadruk op de 'belangrijke' oefeningen en minder assistance. De precieze opzet moet ik nog uitwerken, die post ik voor maandag.
Ik hoop je vragen goed beantwoord te hebben. Mocht er iets onduidelijk zijn, hoor ik het graag!