Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

De rest van de wetenschappelijke wereld die is het niet zo met Watson eens gezien de gevolgen die dit 'onderzoek' heeft gehad voor meneer watson in de wetenschappelijke wereldje en voor zijn lezingen.. De wetenschappelijke wereld die distantieerd zich van deze mening en kwalificeert dit meer als 'rascistische uitspraken' en niet als een krediebel onderzoek.
P.S. even voor de simpele zielen.. ja het zal wel weer iets met linkse media te maken hebben...![]()
In het verleden zijn wetenschappers die iets nieuws of controversieels ontdekten altijd wel teruggefloten/verketterd/uitgelachen/niet serieus genomen door de gevestigde wetenschappers/media/religies. Van Eratosthenes tot Darwin, ze stonden jaren verder in hun denkwijze dan de rest van de mensheid.De rest van de wetenschappelijke wereld die is het niet zo met Watson eens gezien de gevolgen die dit 'onderzoek' heeft gehad voor meneer watson in de wetenschappelijke wereldje en voor zijn lezingen.. De wetenschappelijke wereld die distantieerd zich van deze mening en kwalificeert dit meer als 'rascistische uitspraken' en niet als een krediebel onderzoek.
P.S. even voor de simpele zielen.. ja het zal wel weer iets met linkse media te maken hebben...![]()
In het verleden zijn wetenschappers die iets nieuws of controversieels ontdekten altijd wel teruggefloten/verketterd/uitgelachen/niet serieus genomen door de gevestigde wetenschappers/media/religies. Van Eratosthenes tot Darwin, ze stonden jaren verder in hun denkwijze dan de rest van de mensheid.
De wetenschappelijke wereld die zich volgens jou zogenaamd distantieerd van zijn bevindingen, staan simpelweg onder druk van de politiek correcte wereld rondom hen, of maken er zelf deel van uit. Als een wetenschapper ontdekt dat Afrikanen langer of sneller kunnen lopen dan was er geen probleem geweest, maar zodra er iets ontdekt wordt dat als negatief kan gezien worden dan gaat het om 'racisme' en een niet geloofwaardige gestoorde wetenschapper.
Waarom zouden genen enkel positieve omgevingsafhankelijke factoren overdragen en geen negatieve? Waarom zou een mens in Afrika de hersenen op dezelfde manier ontwikkelen als een mens in meer complexe Westerse/Oosterse landen? In landen waar technologische en economische groei het hoogst is merk je een hoger gemiddeld IQ op. Dit zijn statistieken die ontegensprekelijk zijn. Nogmaals heeft dit niets met ras te maken, maar wel met de generaties die uit een ras voortkomen. Maw, zwarten kunnen uiteraard op hoger verstandelijk niveau ontwikkelen, maar als het land waarin ze wonen dit niet toelaat dan is de kans groot dat het gemiddeld IQ laag blijft en dit terug te vinden is in het genetisch materiaal.
Deze meneer heeft wel vaker controversiële uitspraken gedaan waarmee hij de wereld tegen zich keerde. Feit is dat hij tot hiertoe altijd gelijk bleek te hebben. Ik vraag me af of er idd wel ruimte is voor dergelijke onderzoeken. Het taboe op racisme is in deze maatschappij dermate groot dat ik me afvraag of mensen wel klaar zijn voor een dergelijk objectief onderzoek.
Verder boeit het me ook niet zo wie er nu intelligenter is. ik ben in staat om mensen van elk ras als mens te zien en hen ook in die mate te respecteren. eventuele onderlinge verschillen wil ik er gerust bijnemen. Als je al een onderscheid gaat maken omdat 1 groep een beetje minder intelligent blijkt dan een andere moet je jezelf ernstige vragen gaan stellen imo, want dan komen we pas echt bij de kern van wat racisme inhoudt. Het blinde verzet tegen deze uitspraken door onkundige mensen legt dus vanzelf een dieperliggend probleem bloot.
iedereen met gezond verstand wist dit al, daar was geen onderzoek voor nodig, gewoon om je heen kijken.

iedereen met gezond verstand wist dit al, daar was geen onderzoek voor nodig, gewoon om je heen kijken.
Nee. Ik vind het jammer dat de man nu ontslagen is omdat hij een mening geeft waarvan helemaal niet bewezen is dat het op basis van racisme geuit is.Klopt in het verleden zijn er idd wetenschappers geweest die ver hun tijd vooruit waren, in het heden is die mogelijkheid er natuurlijk ook maar wilt niet automatisch zeggen dat het zo is.. ofterwel.. dat zal altijd de vraag zijn. Watson is mischien zijn tijd vooruit of mischien is ie niet serieus te nemen.. wie zal het zeggen? Ik heb geen genoeg knowhow om dat te bepalen, jij wel?
Of misschien is de waarheid te hard, iig kan de man nu niet verder onderzoeken want hij heeft geen toegang meer tot het lab. Aangezien niemand anders dit nog zal riskeren heeft het taboe/politieke correctheid weer gewonnen van de wetenschap. Zelfs als het ooit blijkt waar te zijn zal men dit nog proberen verdraaien en verzwijgen, wat ik enerzijds begrijp, maar anderzijds betreur. Want de man heeft een punt in de zin dat je het beleid naar Afrika toe idd anders moet uitvoeren als zijn bevinding klopt. Je zou dan bijv. veel beter scholen bouwen dan simpelweg geld/goederen sturen.Je kan ervan uit gaan dat de wetenschap uit politiek korrektheid zich distantieerd van de meningen van Watson en dat iedereen te bang is om zijn werkelijke mening te geven uit angst of om welke redenen dan ook.. je kan ook denken dat de wetenschap gewoonweg niet dezelfde mening deelt als Watson en zich niet met dit soort uitspraken identificeren.. wederom.. wie zal het zeggen?
Ik geloof dit ook niet want het gaat niet over n*gers maar meer specifiek over Afrikanen voor zover ik kan vaststellen, toch niet hetzelfde.Uiteraard is de woon/leefomgeving heel belangrijk voor je ontwikkeling en dat is het hele punt ook niet.. het gaat hier om het feit dat n*gers per definitie dommer zijn dan blanken (even simpel gezegd) en daar geloof ik dus geen hol van... Als mensen dat geloven dat IQ puur met ras te maken heeft dan zegd het zoals guardian al zei meer over wie dat denkt dan wat anders.

Nee. Ik vind het jammer dat de man nu ontslagen is omdat hij een mening geeft waarvan helemaal niet bewezen is dat het op basis van racisme geuit is.
Of misschien is de waarheid te hard, iig kan de man nu niet verder onderzoeken want hij heeft geen toegang meer tot het lab. Aangezien niemand anders dit nog zal riskeren heeft het taboe/politieke correctheid weer gewonnen van de wetenschap. Zelfs als het ooit blijkt waar te zijn zal men dit nog proberen verdraaien en verzwijgen, wat ik enerzijds begrijp, maar anderzijds betreur. Want de man heeft een punt in de zin dat je het beleid naar Afrika toe idd anders moet uitvoeren als zijn bevinding klopt. Je zou dan bijv. veel beter scholen bouwen dan simpelweg geld/goederen sturen.
Ik geloof dit ook niet want het gaat niet over n*gers maar meer specifiek over Afrikanen voor zover ik kan vaststellen, toch niet hetzelfde.

In afrika is de evolutie toch begonnen?Eigenlijk zijn we allemaal Afrikanen

@bodybuilders die het beter denken te weten dan een nobelprijswinnaar 
btw@bodybuilders die het beter denken te weten dan een nobelprijswinnaar
![]()
alsof elke scheet die een nobelprijs winnaar doet ook direct waar is... 
alsof elke scheet die een nobelprijs winnaar doet ook direct waar is...
![]()

maar geen n*gers
btw@bodybuilders die het beter denken te weten dan een nobelprijswinnaar
![]()
DNA-pionier: "Afrikanen dommer dan westerlingen"
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wetenschapper James Watson
Rond een van de meest prominente wetenschappers ter wereld is een enorme rel ontstaan, zo meldt de gezaghebbende Britse krant The Independent. DNA-pionier en Nobelprijswinnaar James Watson heeft namelijk beweerd dat zwarten minder intelligent zijn dan blanken.
De 79-jarige geneticus Watson heeft in 1962 de Nobelprijs voor geneeskunde gedeeld voor zijn aandeel in de ontrafeling van het menselijk erfgoed ("De dubbele helix") en leidt nu een van de meest vooraanstaande wetenschappelijke onderzoeksinstituten in de VS.
Verkeerd beleid
Voorafgaand aan een reeks lezingen in Groot-Brittannië en vooruitlopend op een werk dat hij volgende week publiceert, had de wetenschapper tegen de Sunday Times gezegd dat het beleid van het Westen ten opzichte van Afrika verkeerd is. Dat is immers gebaseerd op de veronderstelling dat zwarten even slim zijn als blanken, terwijl "testen" dit tegenspreken. Hij voegde eraan toe dat binnen een decennium genen zullen worden gevonden die verantwoordelijk zijn voor intelligentieverschillen bij mensen.
Sombere toekomst voor Afrika
Watson zei daarom ook "somber" te zijn over de toekomst voor Afrika. "Al ons sociaal beleid is gebaseeerd op het feit dat hun intelligentie (die van de Afrikanen) dezelfde is als de onze, waarbij echter alle testen zeggen dat dit niet echt het geval is".
Behoefte aan gelijkheid
Volgens de Nobelprijswinnaar bestaat er een natuurlijke behoefte aan gelijkheid tussen alle mensen. "Maar mensen die te maken hebben met zwarte medewerkers, ondervinden dat dit niet waar is". In zijn boek luidt het: "Er is geen gegronde reden om te anticiperen dat de intellectuele capaciteiten, die tijdens hun evolutie geografisch van elkaar gescheiden waren, bewezen zullen worden, identiek te zijn geëvolueerd. Ons verlangen om een gelijk denkvermogen als een universele erfenis van de mensheid in stand te houden, volstaat niet om het zo te maken".
"Erg"
Critici van Watson zeiden dat de man stevig van antwoord moet worden gediend. De Britse Gelijkheids- en Mensenrechtencommissie zei de zaak al "van alle kanten" te onderzoeken, aldus The Independent. Labourparlementslid Keith Vaz noemde het "erg een wetenschapper met zo'n faam zo'n ongegronde, onwetenschappelijke en extreem beledigende opmerkingen te zien maken. Ik ben er zeker van dat de wetenschappelijke gemeenschap ronduit zal verwerpen wat dokter Watsons persoonlijke vooroordelen lijken te zijn. Die opmerkingen herinneren aan de standpunten die er op de hoogste nievaus nog steeds kunnen bestaan".
Beschouwd als een wereldtopper in het onderzoek naar kanker en genetica, heeft Watson dikwijls controverse veroorzaakt met zijn standpunten omtrent politiek, coïtusualiteit en ras, aldus de krant. (belga/eb)
![]()
...en hij trapt gewoon een open deur in
.btw @bodybuilders die het beter denken te weten dan een nobelprijswinnaar