AndroidHealthClinic

dochterlief wil ook, waar op letten bij sportschool?

Als ze het echt graag doen zal ze het zeker wel volhouden denk ik. Ikzelf ben ook in mn eentje begon op 15jarige leeftijd en doe het nog steeds even graag. Alleen vind ik het jammer dat ik niet! zo goed rond gekeken heb naar sportscholen etc... waar ik nu zit is er in mijn ogen weinig begeleiding wat soms wel vervelend is. Als je dat beetje vlot in omgang bent kan je natuurlijk altijd wel vragen aan mensen die er rond lopen die je dan, in mijn geval, wel helpen. Toch is het anders wanneer er professionele mensen je kunnen helpen.

Kan ze niet met de bus naar die sportschool waar ze met school gaat/ging?

Ik vind het vooral ook belangrijk dat jonge meiden beseffen dat ze niet per se op iemand moeten willen lijken, ik ken meisjes die zich om die reden helemaal scheel trainen in de sportschool en dat is volgens mij echt een verkeerd uitgangspunt..

In IJmuiden heb je toch alleen poppeye, donar, die ene op de zeeweg, en basic fit?
De nieuwe school van Ben Rietdijk in Velserbroek moet wel heel goed zijn, alleen is die wel duur.
In santpoort zit anders ook een goede, ben alleen even de naam kwijt.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, en bij het zwembad (het nieuwe) zit ook iets geloof ik. Maar Ben Rietdijk is dus de sportschool iets verder weg waar ze wel heen wil, morgen gaat ze weer met school en dan gaat ze gelijk even vragen hoe en wat. Dat is ook de sportschool waar ik zelf vroeger gezeten heb (in het eerste pand, en daarvoornog in een schoollokaaltje:D).

Misschien moet je haar eerst vragen wat ze wilt bereiken met het trainen, wil ze, net als sommige hardcore dames hier mee gaan doen aan wedstrijden (Miss F als voorbeeld) laat haar dan de fotogalerij hier eens zien.
Wilt z alleen mooi strak in haar velletje komen te zitten, misschien dan handig om haar mee te nemen naar iets als fitness first of health city of iets dergelijks.

Nogmaals, ik denk dat het belangrijk is dat je dochter weet wat ze wilt 16 is geen kind meer, en dus als ze wedstrijden en dergelijke wilt doen is het verstandig om een echte gym op te zoeken in plaats van een reguliere sportschool.

Succes!

Ik train bij Basic Fit in IJmuiden, als ze echt begeleiding nodig heb zou ik het niet aanraden.
en dan zit je er meteen een jaar aan vast.

Er is nu ook een nieuwe Fitness in IJmuiden geopend: Workout Velsen dat legt bij de kanaalstraat, misschien is het het waard om te proberen.

Terug
Naar boven