MuscleMeat

Doe de stemwijzer, verkiezingen 2006

Bezoekers in dit topic

Een NL

Ik heb net hun programma even doorgelezen, en ik ben het er wel mee eens. :p
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Moet zeggen dat Wilders in de gemeenteverkiezingen wel mijn stem kreeg, heb hem ook meermaals horen spreken en hij is IMO wel een aanwinst voor de politiek. Echter ga ik in de nationale verkiezingen toch voor VVD, een goede second best uit deze peiling.
 
3. Wie meer verdient, moet meer premie betalen voor de zorgverzekering.

Dit vind ik dus zo'n belachelijke vraag....wat een bullshit. Omdat er mensen zijn die wel hard willen werken en knaken verdienen moeten ze meer betalen. Als je hier hard werkt en veel verdient moet je meer betalen/afdragen zodat je uiteindelijk netto net zoveel overhoud als die luie flikker van een buurman. Dat je wat meer belasting moet betalen is tot daar aan toe...... maar vind ik 52% ook gewoon veeeeel te veel.

Verder had ik bijna dezelfde als RichardV.... behalve kernenergie, daar had ik oneens
 
3. Wie meer verdient, moet meer premie betalen voor de zorgverzekering.

Dit vind ik dus zo'n belachelijke vraag....wat een bullshit. Omdat er mensen zijn die wel hard willen werken en knaken verdienen moeten ze meer betalen. Als je hier hard werkt en veel verdient moet je meer betalen/afdragen zodat je uiteindelijk netto net zoveel overhoud als die luie flikker van een buurman. Dat je wat meer belasting moet betalen is tot daar aan toe...... maar vind ik 52% ook gewoon veeeeel te veel.

live is hard in de v.s kan je ook gaan wonen betaal je minder belasting,premies etc huizen zijn goedkoper.

Maar ja als je ziek bent of je hebt een ziek kind ben je goed lul wat daar ben je niet voor verzekerd.

Maar ja dan nog wat is hard werken een kantoor baan hebben, advocaat zijn, een rechter, een chirurg, een vuilnisman, een muziek producer.

Een producer vind ik zelf echt van de meest simpelste banen die er is. Een beetje stom op een keyboard te rammen en zie daar het nieuwe muziekje van de appie commercial. Daar verdiend hij of zij 10.000 Euro voor 30 seconden muziek voor een reclame. Dan wil jij zeggen mensen die hard werken en veel verdienen moeten minder belasting betalen gewoon ****ing bullshit.
 
SP nr 1
Ad Bos collectief nr 2

Wel gay of niet ? :eek: :mad:
 
Waarom vinden zo veel mensen dat Nederland moet stoppen met kernenergie? Wat is er mis met die shizzle?
 
Waarom vinden zo veel mensen dat Nederland moet stoppen met kernenergie? Wat is er mis met die shizzle?

Dat hebben we te danken aan de eindeloze propaganda van de tegenstanders.
 
Dan wil jij zeggen mensen die hard werken en veel verdienen moeten minder belasting betalen gewoon ****ing bullshit.

Waar precies schreef ik dat?

Vind het logisch dat als je meer verdient je meer belasting betaalt. Alleen in dit land slaan ze een beetje door.
Moet je ook maar weer meer voor je zorgverzekering gaan betalen omdat je meer verdient? Ik vind van niet...
 
Wat helemaal maf is, is als je bv dood gaat je over alle cash die je aan je nabestaande achterlaat weer ff volle bak belasting kan betalen. Dat is geld waar je daarvoor ook al de helft naar de belasting hebt gebracht. Whaha, dat gaat toch helemaal nergens over.
 
Precies, uitgangspunt is een progressief inkomstenbelastingstelsel, prima zolang het hoogste marginale tarief maar 'redelijk' blijft. Boven de 50% vind ik eigenlijk al te veel. Gelukkig ligt het effectieve tarief vaak nog wel een stuk lager. Premies moeten gewoon zonder onderscheid worden geheven, en niet hier eveneens een progressief tarief heffen.
 
Successierechten zijn ook bullshit, maar de belasting ziet dat bij bepaalde nabestaanden als inkomsten. Hangt er vanaf in welke relatie de nabestaande staat tot de overledene. Als getrouwde of geregistreerd samenwonende kan je redelijk wat erven zonder successierechten te betalen. Maar iedere andere relatie kan vrij snel gaan dokken.
 
Wat helemaal maf is, is als je bv dood gaat je over alle cash die je aan je nabestaande achterlaat weer ff volle bak belasting kan betalen. Dat is geld waar je daarvoor ook al de helft naar de belasting hebt gebracht. Whaha, dat gaat toch helemaal nergens over.

Juist..... dat zeg ik: dit land slaat echt door.....
 
Belasting afdracht hoort procentueel te zijn imo.
En niet een hoger percentage als je meer verdient.
Als je meer verdient zou je bij een zelfde percentage immers al meer betalen.

Ik had bij kernenergie ook gezegd dat ie weg mocht. Echter meer met de bedoeling van in de verre toekomst als er een beter alternatief is.
 
Ik ben het op kernergiegebied zowaar eens met Richard. Pas bij redelijke alternatieven afschaffen. Maar goed zo heb ik de vraag ook gelezen.
 
Waarom vinden zo veel mensen dat Nederland moet stoppen met kernenergie? Wat is er mis met die shizzle?

Ik ben ook voor het blijven daarvan!
 
Ik ben ook voor het blijven daarvan!

Maar waarom zou je als er een beter/veiliger alternatief zou komen, nog vasthouden aan een risicovolle energiesoort (niet zo zeer dat ik kernenergie gevaarlijk vind, maar meer gedachte na terreur en een eventuele ontploffing)?
 
Ik ben het op kernergiegebied zowaar eens met Richard. Pas bij redelijke alternatieven afschaffen. Maar goed zo heb ik de vraag ook gelezen.

We zijn het wel vaker eens;)
 
Maar waarom zou je als er een beter/veiliger alternatief zou komen, nog vasthouden aan een risicovolle energiesoort (niet zo zeer dat ik kernenergie gevaarlijk vind, maar meer gedachte na terreur en een eventuele ontploffing)?

een beter alternatief zou het oude inderdaad beter vervangen, dat ben ik met je eens. Waarom niet.
 
Maar weinig mensen weten dat kernenergie op dit moment de enige betaalbare energiebron is die niet bijdraagt aan het broeikaseffect of andere vervuiling die in de atmosfeer terechtkomt. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan zoals kernafval, maar ook aan bijvoorbeeld winmolens kleven grote problemen, je moet half Nederland volplempen met die dingen om aan genoeg energie te komen, en dat is ook nog eens veel duurder dan kernenergie.

Voorlopig is het dus gewoon niet realistisch om kernenergie af te schaffen.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Yeah EenNL :cool:
 
Back
Naar boven